Zobacz pełną wersję : Wady jazdy bez blow off'a
Witajcie. Bez urazy jeżeli było poruszane na forum, lub google, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Silnik H22a7T 0.5b. Muzyką dla uszu jest dla mnie jazda bez blow off'a. Są jakieś wady, bo o oto chodzi przede wszystkim?
Tak, są. Drobiazgi.
Któregoś dnia zniszczysz turbo.
Powietrze ma uchodzić z układu, a nie wracać do sprężarki.
A jak to jest rozwiązane w seryjnych samochodach z Turbo? Tam czasami nie ma blow offa, a przynajmniej nie słychać tego charakterystycznego "psyknięcia" po odjęciu gazu.
http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html
W 200SX CA18DET nie ma seryjnie żadnego zaworu DV czy BOV.
Ja w swoim Nissanie jeździłem tak do 0.9bar. Jak dmuchalem powyzej 1bar to zalozylem DV, ale żadnych pozytywnych czy negatywnych skutków nie zauważyłem.
Jak chcesz mieć cicho to zawsze możesz właśnie założyc zawór DV i upuszczać powietrze w dolot, będzie ciszej niż BOV.
Świetny artykuł. Wiem już w czym różnica. Polecam też przeczytać autorowi tego tematu.
W przypadku montażu kompresora jest podobnie? Też trzeba jakiś zawór montować?
A jak to jest rozwiązane w seryjnych samochodach z Turbo? Tam czasami nie ma blow offa, a przynajmniej nie słychać tego charakterystycznego "psyknięcia" po odjęciu gazu.
Oczywiście że mają. Jednak są to jednak takie konstrukcje mające spełniać podstawowe zadanie a nie "robić show".
Dokładnie jak z układami wydechowymi. Tak jakby napisać że seryjne auta jego nie mają bo nie robią hałasu jak przelot :D
Oczywiście że nie wszystkie mają... tak jak napisałem wyżej...
Tak jak kolega wyżej, nie wszystkie auta mają takie zawory.
Myślę, że na potrzeby tego wątku zupełnie spokojnie można przyjąć, że ma je zdecydowana większość doładowanych silników i już nie mieszać, że jest parę, które nie mają.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.