Zobacz pełną wersję : Pomarańczowy problem czyli check engine...
Od jakiegoś czasu jeździłem z palącym się check'iem. Mechanik przy okazji wymiany zawieszenia wspomniał, że mam uszkodzoną sondę lambda i też dlatego świeci check. Sprawę zostawiłem bo niedługo miałem i tak zmieniać kolektor i sondę. Kilka dni temu wymieniłem kolektor na 4-2-1, w którym miałem już też nową sondę. Stara wyleciała razem ze starym kolektorem. Niestety lampka check nadal świeci. Dzisiaj zrobiłem samodiagnostykę i nie wykazała mi żadnych błędów - świeciła non-stop. Po samodiagnostyce zrobiłem też reset ECU. Nadal problem pozostał. Ja już nie wiem gdzie szukać problemu skoro w czasie samodiagnostyki nie pokazało mi żadnego błędu, a mimo wszystko check się pali...
Czy myślicie, że druga sonda (przy katalizatorze) może taki błąd pokazywać? Wyczytałem gdzieś, że to właśnie sonda przy kolektorze wysyła sygnały do komputera i tylko ona może wywalić błąd na desce rozdzielczej. Dostęp do kanału mam ale trochę czasu zajmuje zanim się do niego dostanę więc wolę się wcześniej zapytać czy dobrze myślę z szukaniem przyczyny. Auto jeździ bez żadnych problemów ale wkurza mnie ta lampka. Tym bardziej, że to jednak kontrolka check... Tak pomyślałem, że mogę sondę ze starego kolektora wykręcić i zamienić ją z drugą sondą przy katalizatorze. Są one identyczne? Podejdzie bez problemu?
Skoro świeci się non stop to masz walnięte ECU. Spróbuj podmienić. Kiedyś miałem podobny problem w Vi gen. Wymieniłem sonde na używkę, potem na NGK i nic. Okazało się, że jakiś kondensator się przepalił w ECU i po wymienianie ECU check zniknął :)
Jutro chcę jeszcze podmienić sondy przy katalizatorze. Jeśli problem nie zniknie to zacznę rozmyślać nad zmianą ECU. Orientujesz się czy można przy okazji zmienić kompa na coś innego? Bo słyszałem, że ludzie często wymieniają na inne by auto miało inne ustawienia i odrobinę lepiej jeździło. Prawda to?
Prawda. Kupujesz P28 + przejściówka na OBD1 i szukasz ogarniętego stroiciela, np Jogal. :)
Jak wymienisz na inny seryjny ECU to niezapomnil zdjąć lub przełożyć IMMO
No OK. A jeszcze jedno pytanie bo mnie to zastanawia. Czy resetowanie ustawień ECU nie ma za zadanie kasować błędów? Wiem, że ludzie resetują ECU by "zapamiętać" jakiś błąd, który jest jakimś drobiazgiem. Czy bez wymiany ECU dam radę coś takiego wydziałać? Miałem już nawet takie chwile wkurzenia, że chciałem żarówkę check'a po prostu wyjąć... Jeśli to faktycznie ECU to musi być to jakiś drobiazg skoro auto jeździ normalnie, spalanie jest takie jak zawsze...
Resetowanie ECU kasuje bledy, ale jak przy inicjalizacji komputer wykrywa blad jakiegos znaczacego czujnika czy samego komputera to od razu zapala check`a
A jeśli miałbym dostęp do podpięcia się komputera do komputera xD to wykaże mi dokładnie gdzie leży przyczyna? Nie znam nikogo kto by w okolicy mógł pożyczyć ECU do sprawdzenia czy mój jest walnięty, a wymieniać w ciemno też trochę lipa jak się okaże, że to jednak nie ECU...
Jak masz dostęp to go podepnij pod komputer i sprawdz
OK. Zajrzałem dzisiaj pod auto. Faktycznie druga sonda (ta wkręcona w katalizator) ma trochę przetarte kabelki i to może być powodem świecącego się check'a. Tylko... Jak ją wypiąć!? Odkręcić to wiem, ale kabelki wchodzą w okrągły otwór pod podwoziem i nigdzie nie widzę wtyczki tej sondy. Trzeba ją jakoś od wewnątrz auta wypiąć czy jak?
Bez sensu jest wymieniac czujniki na oślep.. sprawdz jaki błąd zgłasza komputer.
Sprawdzałem wczoraj. Przez samodiagnostykę nie wywalało żadnego błędu. Check się non stop świecił = 0 błędów. Do komputera nie mam obecnie dostępu by go podpiąć więc chciałem sam sprawdzić co i jak. Jeśli mam sondę wolną to nie mogę podmienić i sprawdzić?
Od jakiegoś czasu jeździłem z palącym się check'iem. Mechanik przy okazji wymiany zawieszenia wspomniał, że mam uszkodzoną sondę lambda i też dlatego świeci check
A nie jest tak że usunąłeś immobilizer i od tego czasu świeci sie check ?
Check się non stop świecił = 0 błędów
Jeśli check świeci non stop to albo brak błędów albo uszkodzony ECU. Po przekręceniu zapłonu ze zworką, check powinien się zapalić, na moment zgasnąć i dopiero zapalić na stałe.
Jaki silnik ? Jaki komp ? Co było robione przed pojawieniem się checka ?
Silnik D14Z2, komp - seria. Przed pojawieniem się check'a auto było u mechanika w celu wymiany środkowego tłumika jak dobrze pamiętam. Po odebraniu było OK. Dopiero kilkanaście minut później zorientowałem się, że się pali check. Dzwoniłem wtedy do niego i chłopaki, którzy robili powiedzieli mi, że są przetarte kable od sondy lambda i być może dlatego. Auto jeździło normalnie, spalanie nie wzrosło więc olewałem sprawę. Dopiero teraz postanowiłem się tym zająć. Po wymianie kolektora na 4-2-1 auto bardzo traci obroty gdy się nagrzeje i nawet kilka razy przy wciśnięciu sprzęgła po prostu zgasł (do pozycji zapłonu). Bardzo możliwe, że katalizator blokuje większą ilość spalin z 4-2-1 i dlatego tak go dusi. Wczoraj chciałem wymienić sondę bo przy zakupie używanego kolektora miałem w gratisie sondę. Kupiłem z dobrego źródła więc wiem, że jest sprawna. Pomyślałem więc, żeby przełożyć moją starą sondę z obecną, która jest w katalizatorze jednak musiałbym całego kata wykręcać, a nie bardzo miałem na to czas. W dodatku czytałem, że powinno się sondę przepalić palnikiem jakimś. Prawda to?..
przepalić palnikiem jakimś
mój boże...
Pomyślałem więc, żeby przełożyć moją starą sondę z obecną, która jest w katalizatorze
obie sony są inne, niezamienne
Bardzo możliwe, że katalizator blokuje większą ilość spalin z 4-2-1 i dlatego tak go dusi
nie możliwe
Przed pojawieniem się check'a auto było u mechanika w celu wymiany środkowego tłumika jak dobrze pamiętam. Po odebraniu było OK. Dopiero kilkanaście minut później zorientowałem się, że się pali check
Nikogo nie chce oskarżać, ale rożne rzeczy już widziałem. Należy sprawdzić czy nie ukradli Ci katalizatora zastępując go czymś, a następnie nie zjebali kompa instalując jakiś emulator. Druga opcja - mogli uszkodzić przewody od sondy podczas demontażu i faktycznie padł Ci komp (+12v z grzałki poszło jako sygnał)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.