Zobacz pełną wersję : Moduł cyfrowy Power Tec - podanie większej ilości paliwa
Witam, posiadam EJ9 D14Z1 "wystrojone" za pomocą modułu power tec firmy Zastec.
Jest to pewnie dość prosty układ działający coś w deseń świniaka - znawcy będą wiedzieć o co chodzi....
Zmieniłem ssący i przepustnicę na większą. Teraz chciałbym podlać trochę paliwa.
Urządzenie jest regulowane potencjometrem 3006P 104 .
Takie cudo:
http://www.digikey.com/product-detail/en/bourns-inc/3006P-1-104/3006P-104-ND/83488
I dokumentacja:
http://www.bourns.com/docs/Product-Datasheets/3006.pdf
Jestem laikiem w temacie elektroniki. W którą stronę kręcić żeby podać więcej paliwa?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Czy firma Zastec już nie istnieje?
Istnieje ale oni twierdzą że trzeba przyjechać i oczywiście skasować klienta za 2 pomiary na hamowni i regulację. Chciałbym się dowiedzieć jak to działa i poeksperymentować.
Podlacz sonde szerokopasmowa to sie dowiesz w ktora strone krecic. Moim zdaniem ten potencjometr sluzy do czegos innego.
Wysłane z komórki
Podlacz sonde szerokopasmowa to sie dowiesz w ktora strone krecic. Moim zdaniem ten potencjometr sluzy do czegos innego.
Wysłane z komórki
Tak wiem że nie jest to bezpośrednia, ale "pośrednia regulacja" ilości paliwa.
Domyślam się że jest to wpięte w obwód IAT lub map sensora.
Czekam na odpowiedź kogoś kto lepiej zna temat.
Czekaj.. Czy dobrze łapiemy.. Chcesz sobie pokręcić na oko? A co to zmienia czy będziesz kręcił w jedną czy w drugą, skoro i tak kompletnie nie masz pojęcia jaki jest skład mieszanki? Bez pomiaru nic sensownego nie zdziałasz tak czy siak.
Czekaj.. Czy dobrze łapiemy.. Chcesz sobie pokręcić na oko? A co to zmienia czy będziesz kręcił w jedną czy w drugą, skoro i tak kompletnie nie masz pojęcia jaki jest skład mieszanki? Bez pomiaru nic sensownego nie zdziałasz tak czy siak.
Zastec tez ustawial na oko - żadnej sondy afr. Niby firma ma blisko 20 lat a takie praktyki uskuteczniają.
Znalazłem schemat podobnego urządzenia i zrobiłem 1.5 obrotu na 22 możliwe wg. dokumentacji potencjometra czyli niewielki ruch . A żeby nie popadać w cud autosugestii zrobiłem pomiary.
Auto sprawdzane pożyczonym drift boxem.
Przed zabawą 9.4s, teraz 8.8s mowa o przyspieszeniu 95-135km/h. Licznikowe ok 100-140, chodziło o sprawdzenie średnio-wysokich obrotów (3 bieg).
W celu zminimalizowania błędów pomiarowych robilem je na tym samym odcinku autostrady jednego dnia - 4 razy przed i po kręceniu śrubką.
Z ciekawości zrobiłem kolejne 0.5 obrotu - auto zaczęło się dlawic na niskich, góra bez zmian. Możliwe ze za bogato juz było ale narazie nie mam skąd wziąć sprzętu aby to sprawdzić i polegam na tym ze świece mają odpowiedni kolor czyli jest ok...
Zresztą po co ja rzeźbie w tym d14, za te wszystkie mody juz by była b-seria do remontu..
NickDoZmiany
27-07-16, 16:49
Generalnie nie ufał bym takim rzeczom . Strojenie jako podstawa i tego się trzymajmy. Po co chcesz kombinować ?
Może potencjometr zmienia oporność okłamywacza IATa, dzieki czemu podlewa sie paliwo? :D Ale ogólnie mega gratki, że Zastec 'stroił to' bez sondy...czyli w sumie jak to stroił? :D
Nie uwierze w to że Zastec stroi bez sondy, ciężko mi też uwierzyć że przekręciłeś pokrętło i zbiłeś 0,6s na takim teście przyspieszania...
Wywal ten moduł i zrób to jak należy - przejściówka i komputer OBD1.
Może potencjometr zmienia oporność okłamywacza IATa, dzieki czemu podlewa sie paliwo? :D Ale ogólnie mega gratki, że Zastec 'stroił to' bez sondy...czyli w sumie jak to stroił? :D
Myślę że dokładnie tak to działa. Co do "strojenia" przeczytaj to co napisałem niżej.
Nie uwierze w to że Zastec stroi bez sondy, ciężko mi też uwierzyć że przekręciłeś pokrętło i zbiłeś 0,6s na takim teście przyspieszania...
Wywal ten moduł i zrób to jak należy - przejściówka i komputer OBD1.
Ustawienie modułu wyglądało tak:
-pomiar na rolkach
-odpalenie silnika na kilka sekund(pewnie słuchał czy równo chodzi),
-zgaszenie, przestawienie "modułu"
i tak ok. 20-30 razy w pętli
-pomiar na rolkach
Cały proces obserwowałem siedząc z boku i żadnej dodatkowej sondy nie użyli.
Wszystko "na oko"....
Zastanawia mnie czy to jest wpięte pod iat czy pod map sensor....
Może być wpięte w kilka czujników.. zarówno MAPa jak i IAT czy CLT. MAPem nie bardzo można dodać paliwa.
A nie ma do tego żadnego softu?
Może być wpięte w kilka czujników.. zarówno MAPa jak i IAT czy CLT. MAPem nie bardzo można dodać paliwa.
A nie ma do tego żadnego softu?
Wątpię, tam w środku jest jakiś układzik i potencjometr...
Nie podłączali tego do kompa. Wkurzyłem się i napisałem do zasteca bo co to za strojenie.
Wydaje mi się że przyrost mocy wg. wykresu a to co jest realnie pokrywa się w małym stopniu.
Uwierz że auto naprawdę lepiej jedzie jak pokręciłem tym potencjometrem. Nie wiem tylko co zrobiłem - oszukałem IAT czy co. Jak tak to w którą stronę - przedtem miał za mało paliwa czy za dużo.
Ciężko ocenić bo układ jest zalany klejem i jak wiadomo potencjometr może być odwrotnie wpięty - mam na myśli to że kręcenie w prawo zmniejsza oprór.
Sprawdz opór na wiązce czujników IAT i ECT jak kręcisz potencjometrem...
Zreszta... chyba nie trudno sprawdzić gdzie ida kable z tego Boxa.
Ten cały "moduł" to zwykły regulowany opornik wpakowany w ładną plastikową obudowę.
http://www.zastec.pl/powertec.jpg
http://www.zastec.pl/pt-pd-sd.jpg
I jeszcze ten napis DIGITAL :D.
Najlepsze że oni to wciskają ludziom za 1200zł wraz ze "strojeniem" - w cudzysłowiu bo nawet nie podpinają sondy AFR przy regulacji.
http://www.zastec.pl/civic-14i-75KM.html
Montując to u nich nie spodziewałbym się po firmie która ma na swojej stronie "Istniejemy od 1999 roku" wciśnięcia klientowi opornika za 1200zł z dwoma pomiarami na hamowni.
Wątpię, tam w środku jest jakiś układzik i potencjometr...
Ten cały "moduł" to zwykły regulowany opornik wpakowany w ładną plastikową obudowę.Proponuję:
- zdecydować się na jedną wersję
- zrobić zdjęcie tego co jest w środku
Jeżeli jest zalane, zrób mały niszczycielski reverse engineering i użyj lutownicy na gorące powietrze, albo opalarki do usunięcia kleju.
Najlepsze że oni to wciskają ludziom za 1200zł wraz ze "strojeniem" - w cudzysłowiu bo nawet nie podpinają sondy AFR przy regulacji.
najlepsze jest to, ze mówisz o precederze, którego sam jesteś aktorem ;)
Proponuję:
- zdecydować się na jedną wersję
- zrobić zdjęcie tego co jest w środku
Jeżeli jest zalane, zrób mały niszczycielski reverse engineering i użyj lutownicy na gorące powietrze, albo opalarki do usunięcia kleju.
Dla ścisłości: opornik połączony z potencjometrem to też układ elektroniczny :P
Zdjęcia mam, wrzucę jak będę w domu. Reverse engineering dałby radę zrobić w tym wypadku nawet ktoś po 1 klasie technikum elektronicznego :D
najlepsze jest to, ze mówisz o precederze, którego sam jesteś aktorem ;)
A raczej ofiarą, zacząłem węszyć po wizycie na innej hamowni - zresztą od początku miałem wątpliwości że auto dostało 13KM mocy po wizycie w zastecu, wtedy było ponad 30*C więc myślałem że to dlatego auto jedzie tylko ciutkę lepiej.
Po prostu chce mi się śmiać z samego siebie - fakt o obecności 17 lat zasteca na rynku uśpił moją czujność.
Z kolei tutaj cytat z tematu skolopendry o tuningu d14a3 - http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3:
"Dołączony został moduł sterujący power-tec:
http://images45.fotosik.pl/23/06b2092959adfaa1m.jpg
.jest to moduł zastępujący seryjne mapy komputera nowymi.autko spędziło ok 70 min na hamowni .w tym czasie wykonano 21hamowań korygując przy każdym teście mapy
hmmmm? skolopendra także nie miał pojęcia że zamontali w jego aucie regulowany opornik
moja hania jest hybrydą poskładaną z kilku klocków ,i nie można oczekiwać, np doskonałego przebiegu momentu tak od razu. Trzeba się będzie jeszcze trochę więcej napracować. Bo to nie koniec
http://images30.fotosik.pl/90/b14c0ebb11810228m.jpg
..................niestety niema możliwości przesunięcia odcinki w tym kompie powyżej 7000 jak widać moc rośnie na samej górze, kto wie co było by dalej
szkoda że nie mam własnej hamowni można by było bawić sie do woli :/
a tak resztę zabaw zacznę dopiero na wiosnę
...............................Odczucia…………..Wyraź na poprawa przy prędkościach powyżej 100km/h. seryjne d14 mogą jedynie pomarzyć o takich przyspieszeniach przy tych prędkościach... w powrotnej drodze z łodzi cześć trasy A1 pokonywałem z prędkością 220km/h na 5 biegu
a i tak żona krzyczała abym zwolnił, że jetem piratem, trąbie mrugam na auta wlokące sie przed nami..."
Koniec końców: nie jest to takie głupie ale na pewno nie warte 1200zł tylko max 400(wraz z montażem i pomiarami na hamowni oczywiście bo sama puszka z opornikiem i potencjometrem jest warta 5zł).
Jakiś przyrost mocy jest.
Temat był założony w celu dowiedzenia się do czego służy ten potencjometr i wygląda na to że nie dowiem się dopóki nie zbadam rezystancji na czujnikach ECT i IAT.
Nie będę tego rozbierał bo auto jedzie lepiej (ale to nie jest 13KM tylko może 5) - zastec rysuje ładne wykresy i może to tyle kosztuje :D
Nie warto w ogóle tak się bawić tylko od razu robić strojenie.
Za 1200 zł przeszedłbyś na OBD1 i wystroił ...
Ale lanie samego paliwa to tylko podstawa strojenia. Najwięcej w NA zyskuje sie ruszeniem zaplonu...Nie wiem co Cię skłoniło do takiej decyzji. Nie rozumiem jak można ją podjąć po przeczytaniu chociażby kilku wątków z szukajki.
Ja tam nie wiem, nie znam się, tuningi robił dla mnie tuner, ale wydaje mi się, że można podejrzewać co to jest w zależności od miejsca wpięcia w wiązkę... Sens modzenia tego silnika pominę, bo nie o tym mowa.
No o tym tez mówił Furious. Dla mnie na tym mikrym zdjęciu jedna wtyczka wygląda wlasnie jak od IATa ;)
To coś daje, bez dwóch zdań - jesli ustawi się AFR lepszy (w kierunku celu NA) niż był poprzednio. To działa nawet w dieslach, bo ziomek w pracy miał Golfa TDI 'po chipie', a jak auto zaczęło ch*jowo jeździć i mieć dziwny odczyt temperatury to wyjeliśmy 'tuning box'. W pudełku po zapałkach opornik za 5zł :D. Ale auto bez niego jechało gorzej :D
chipbox za 50zł jest skierowany dla klientów bez połowy mózgu a tu jeszcze cena 1200 :) prawie 2000 postów i nie wpadłeś na to, że przejście na obd1 byłoby ciut lepszym pomysłem?
Nie ma co atakować ani obrażać kolegi. Szacun dla niego, że przyznał się publicznie do swojego błędu i ostrzegł innych przed bublem. Nie jeden z nas nawet by słowem nie powiedział, że na coś takiego się skusił.
chipbox za 50zł jest skierowany dla klientów bez połowy mózgu a tu jeszcze cena 1200 :) prawie 2000 postów i nie wpadłeś na to, że przejście na obd1 byłoby ciut lepszym pomysłem?
Wiadomo ze lepszym ale kilka osób z forum było w zastecu i każdy pisal o przyrostach mocy. Nikt nie napisał czym tak naprawdę jest ich "moduł" a sam Zastec wiadomo ze nie ujawni..
EDIT:
podpiąłem miernik bezpośrednio przed termistorem IAT. Kręciłem potencjometrem i nic....
Możliwe że to jest podpięte pod ECT ale gdyby tak było to wydaje mi się że auto powinno palić o wiele więcej, a róznicy w spalaniu nie ma..
podpiąłem miernik bezpośrednio przed termistorem IAT
Zmierz co wchodzi do kompa, a nie co wychodzi z czujnika.
Rozłoży to ktoś w końcu i sprawdzi gdzie jest podpięte, czy nie, bo działa?
Zmierz co wchodzi do kompa, a nie co wychodzi z czujnika.
A to jakaś różnica? Nie jest w tym wypadku tak ze rezystancja na IAT wynosi opór z termistora + to co "oszukuje modul"?
nie...IAT bedzie czytał normalnie i do modułu trafi sygnał prawidłowy. Dopiero z modułu do kompa pójdzie oszukany, żeby ECU widziało np niższą temperaturę niż rzeczywiście, w przypadku chęcia dolania paliwa. To działa w drugą stronę niż Ty pomyslałes :) Sygnał idzie z czujnika do kompa, a nie z kompa do czujnika :)
nie...IAT bedzie czytał normalnie i do modułu trafi sygnał prawidłowy. Dopiero z modułu do kompa pójdzie oszukany, żeby ECU widziało np niższą temperaturę niż rzeczywiście, w przypadku chęcia dolania paliwa. To działa w drugą stronę niż Ty pomyslałes :) Sygnał idzie z czujnika do kompa, a nie z kompa do czujnika :)
Faktycznie, jak na logikę to jest lepsze rozwiązanie.
Co nie zmienia faktu, że gdyby ruszyć zapłon a nie tylko paliwa (poprzez normalne strojenie) efekty byłyby lepsze.
W d14 i tak nie warto dłubać, mocno się zastanawiam nad swapem D15B. 130KM to już coś, z kolektorem 4-2-1 dc sport, dobrym wydechem i dolotem 145KM powinno być.
Faktycznie, jak na logikę to jest lepsze rozwiązanie.
to nie jest lepsze rozwiązanie bo tam nie ma pól wyboru - to po prostu tak działa :) Komp czyta sygnał z czujnika, a nie czujnik z kompa.
Co nie zmienia faktu, że gdyby ruszyć zapłon a nie tylko paliwa (poprzez normalne strojenie) efekty byłyby lepsze.
ano o tym pisałem od poczatku. Wystarczy zwykła przejściówka na obd1 i wycieczka do tunera, żeby pojeździć z sondą po ulicy. Hamownia przy takich setupach jedynie na koniec, bo szkoda kasy.
W d14 i tak nie warto dłubać, mocno się zastanawiam nad swapem D15B. 130KM to już coś, z kolektorem 4-2-1 dc sport, dobrym wydechem i dolotem 145KM powinno być.
wszystko z większą pojemnościa i VTECiem będzie lepsze...ECO, D15B, D16, i tak dalej i tak dalej..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.