Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z mocą, obrotami + strzelanie w wydech



qqba96
12-07-16, 16:38
Witam, mam ogromny problem z moją hondą ;/ silnik 1.4 iS 98'. Jak w temacie mam straszne problemy z obrotami, głównie na gorącym silniku, honda ma zamontowany lpg, jednak obstawiałbym, że niema to istotnego wpływu na takie zachowanie. Samochód przerywa przy przyspieszaniu na gazie jak i na benzynie, a przy 2-3 tys obrotów to jest masakra, muszę stopniowo, powoli wciskać gaz, żeby jechał. Na gazie przy gwałtownym zwolnieniu, i redukcji czy zatrzymaniu się lubi zgasnąć i później ciężko odpalić. Lubi strzelać z przodu, chyba w wydech, bo również w miejscu operując linką na luzie strzela w filtr powietrza. Byłem na regulacji gazu, jednak facet odmówił ponieważ stwierdził że jest coś nie tak z układem dolotowym (przepustnica), jednak była ona wymieniana wraz z czujnikami obrotów i jeszcze jakimś. Co prawda nie na nową, więc nie wykluczam tego. Przeszukuję internet, jednak nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, jedni piszą, że problem w przepustnicy, inni że w module zapłonowym, regulator ciśnienia paliwa, sonda lambda czy map sensor (jestem w tym zielony). Słyszałem też o przypadku, że zawiniał przełącznik gazu, ale czy to możliwe że takie rzeczy powoduje?

Auto kupiłem od znajomych po taniemu, właśnie przez ten problem i chciałbym go szybko zlikwidować, jednak potrzebuję porad, nie wiem czy iść z tym od razu do mechanika, czy próbować działać samemu ( wiadomo jak działają mechanicy ) Dodam jeszcze że zapchany był filtr powietrza, został już wymieniony, no i pęknięta była obudowa filtra (nie wiem czy to ma jakiś wpływ na jazdę), którą już zakleiłem silikonem olejnym. Byłem na regulacji gazu, jednak facet odmówił ponieważ stwierdził że jest coś nie tak z układem dolotowym (przepustnica), jednak była ona wymieniana wraz z czujnikami obrotów i jeszcze jakimś. Co prawda nie na nową, więc nie wykluczam tego. Przeszukuję internet, jednak nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, jedni piszą, że problem w przepustnicy, inni że w module zapłonowym, regulator ciśnienia paliwa, sonda lambda czy map sensor (jestem w tym zielony). Słyszałem też o przypadku, że zawiniał przełącznik gazu, ale czy to możliwe że takie rzeczy powoduje?

+Teraz nie chce odpalić.

bolo741
12-07-16, 20:55
Kable, swiece, kopulka, rozdzielacz kiedy byly wymieniane?

qqba96
12-07-16, 22:35
Kable i świece świeżo po wymianie, kopulka i rozdzielacz szczerze nie wiem. Dzisiaj przeczytałem jeszcze trochę o resetowaniu komputera przez bezpiecznik, który również odpowiada za zegar i radio. No i u mnie ten zegar i radio nie działa, jutro to sprawdzę, ale chciałbym wiedzieć czy ten bezpiecznik może powodować, że autko tak świruje. Może jest przepalony i jakoś rozstroił ustawienia komputera. Jestem w tym zielony, więc nie wiem.

Jedras
13-07-16, 06:52
Moduł a aparacie zapłonowym do wymiany ;-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Szczur[R]
13-07-16, 11:07
honda ma zamontowany lpg
możesz odpiąć i szczelnie zaślepić wężyki od wtryskiwaczy gazu, odłączyć kompa LPG od zasilania - żeby wykluczyć gaziarza-druciarza

Lubi strzelać z przodu, chyba w wydech, bo również w miejscu operując linką na luzie strzela w filtr powietrza.
no to albo w wydech albo w dolot. Jeśli strzela w dolot to masz rozrząd przestawiony, albo coś z aparatem zapłonowym

Byłem na regulacji gazu, jednak facet odmówił ponieważ stwierdził że jest coś nie tak z układem dolotowym
olej gaz, najpierw trzeba zdiagnozować usterki na benzynie


pęknięta była obudowa filtra (nie wiem czy to ma jakiś wpływ na jazdę), którą już zakleiłem silikonem olejnym
nie ma wpływu ale jeśli pęknięta była za filtrem to będzie Ci ciągnąć bród w dolot

(przepustnica), jednak była ona wymieniana wraz z czujnikami obrotów
w przepustnicy nie ma takiego czujnika, sygnał RPM jest z aparatu zapłonowego

+Teraz nie chce odpalić.
podmień cały aparat zapłonowy, na jakiś sprawdzony sprawny, nie grzebany

qqba96
13-07-16, 15:10
Strzela konkretnie w filtr powietrza. Za bardzo nie mam możliwości podmienienia aparatu zapłonowego bez wydawania pieniędzy, a chcę też ograniczyć zbędne koszty naprawy, więc będę próbował wykluczać kolejne rzeczy. A co z tym bezpiecznikiem BACK UP? Wymienić go?

Szczur[R]
13-07-16, 15:41
Za bardzo nie mam możliwości podmienienia aparatu zapłonowego bez wydawania pieniędzy, a chcę też ograniczyć zbędne koszty naprawy, więc będę próbował wykluczać kolejne rzeczy
W takim razie pozostaje zainwestować w szklaną kulę, bo wymiana aparatu moim zdaniem to najtańsza i najbardziej prawdopodobna opcja

A co z tym bezpiecznikiem BACK UP? Wymienić go?
Wszystkie bezpieczniki powinny być całe, wymień. Jednak to nie jest na pewno przyczyną opisywanej usterki.

qqba96
13-07-16, 16:47
Może najpierw sprawdzę cewkę czy coś? Jakieś rzeczy które da się sprawdzić bez wydawania pieniędzy? A co do tego bezpiecznika BACK UP, z tego co wiem jest on odpowiedzialny za radio, clock i jakieś tam sterowniki, a radio i zegarek mi nie działają.

rafik54321
13-07-16, 17:49
http://chomikuj.pl/rafik54321/Civic+VI

Tutaj masz pełen manual w języku polskim do angielki. Znajdziesz tam masę przydatnych schematów, intrukcji i wartości. Można powiedzieć że w tym pliku jest ok 70% wszelkich danych potrzebnych do tego auta :)

W dziale 4 masz podane jak sprawdzać cewkę, naprawiać układ zapłonowy itp.

W rozdziale 23, w podrozdziale "rozmieszczenie punktów zasilania i punktów masowych" masz podpunkt odnośnie bezpieczników (tych pod maską jak i tych pod kierownicą), który za co odpowiada. Sprawdzić.

qqba96
14-07-16, 16:14
Ok, zabieram znalazłem fajny artykuł na necie co do rozbioru aparatu zapłonowego, teraz jeszcze tylko chciałbym, aby ktoś pomógł mi jak odciąć całkiem gaz od mojej hondy, co konkretnie zrobić, żeby zachowywał się jakby był tylko na benzynie, bo chciałbym wykluczyć ewentualne problemy z gazem przy tej usterce.

rafik54321
14-07-16, 17:07
Popłynąłeś XD. Przecież masz ręczny przycisk do przełączania z gazu na benzynę. Przełączasz na benzynę i pracuje tak jakbyś wcale nie miał LPG.

qqba96
17-07-16, 16:29
Dobra, wykręciłem aparat zapłonowy. Jest trochę zalany https://zapodaj.net/4a17e53b310e5.jpg.html Nie wiem dlaczego i czy to zalanie mogło spowodować tą usterkę. No i dodatkowo w silniku znalazłem wolny przewód, nie wiem od czego https://zapodaj.net/0b4e3486df004.jpg.html


Popłynąłeś XD. Przecież masz ręczny przycisk do przełączania z gazu na benzynę. Przełączasz na benzynę i pracuje tak jakbyś wcale nie miał LPG.

No dobra, tylko czytałem, że gościu miał taki przypadek że miał do wymiany przełącznik gazu, bo był wadliwy i na benzynie brało mu benzyne z gazem.

rafik54321
17-07-16, 22:21
Jeśli miałeś zalany aparat zapłonowy to nic dziwnego że silnik źle pracował - wypadały zapłony.

Z tym że gdy masz sekwencję to ten przełącznik to tak na serio tylko przycisk i to wtedy komputer ci odłącza gaz i podłącza benzynę. Inaczej jest w przypadku II generacji (ale tutaj już nie wiem jak dokładnie).

qqba96
17-07-16, 23:37
Jeśli miałeś zalany aparat zapłonowy to nic dziwnego że silnik źle pracował - wypadały zapłony.

Wyczyszczenie aparatu może pomóc? +wymiana uszczelki przy tej części którą wkładam do silnika? Przy okazji zamówiłem uszczelkę pokrywy silnika, bo trochę tam leci.

rafik54321
18-07-16, 11:02
Wyczyszczenie aparatu to podstawa. Bez tego wgl nie rób nic bo to i tak niewiele da.

qqba96
30-07-16, 10:38
Auto oddałem do mechanika, do zrobienia był aparat zapłonowy: cewka + moduł i regulacja luzów zaworów ;)
Dało to efekt w postaci takiej, że autko pali normalnie i nie przerywa, jednak dalej mam mały problem z obrotami na jałowym,
co może być tego przyczyną? Przy rozgrzanym dobrze silniku w trasie, przy nagłym hamowaniu i wejściu na luz przy zatrzymaniu zdarza się że zgaśnie.
Obroty na zimnym silniku w miarę w normie ok. 800. Jednak na rozgrzanym trochę falują 400-700 ;) Silniczek krokowy do czyszczenia po tym strzelaniu? Czy coś z przepustnicą?

qqba96
05-08-16, 14:19
Panowie, pomożecie? Ktoś się orientuje w sytuacji?

bolo741
05-08-16, 14:30
Jak krokowy nie byl czyszczony to warto to sprawdzic