Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kontrolka awarii silnika d15b7



cichykzn
08-07-16, 22:01
Witam.
Jestem w posiadaniu ej2 z silnikiem d15b7 i wczoraj cały dzień i dziś mam taki problem:
po odpaleniu auta i krótkiej jeździe jak tylko się zatrzymam np na światłach to zapala mi się pomarańczowa kontrolka awarii silnika. Zapala się ona zawsze podczas postoju, nigdy podczas jazdy. Zaznacze że dodatkowo mam wysokie obroty na biegu jałowym około 1200-1300 choć wcześniej było ok i kontrolka się nie zapalala a nikt nic w silniku nie grzebał. Wręcz silnik się trochę dławił jak stałem na światłach. Wszystko się dzieje na gazie, jutro postaram się przejechać jakiś kawałek na benzynie i zobaczę czy będzie to samo ale wydaje mi się że to nie ma zbytnio znaczenia.

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

smok
09-07-16, 00:41
Ma to znaczenie bardzo istotne. Jezeli jest tak samo na obu to jest problem najprawdopodobniej z silniczkiem krokowym. A jezeli ta kontrolka jest tylko na gazie to trzeba sie udac do gazownika i wyregulowac.

cichykzn
09-07-16, 07:04
ok dzięki bardzo, dzisiaj się przejadę na benzynie i zobaczę jak to chodzi

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
09-07-16, 09:15
Zrób samodiadnostyke i bedziesz wiedzial gdzie szukać

cichykzn
09-07-16, 22:53
dobra więc sprawa wygląda tak:
jeżdżąc na gazie trzyma mi równe obroty około 1200 obr/min przy postoju i kontrolka prawie zawsze zapala się podczas postoju (dzisiaj zapaliła się podczas jazdy ale to może dlatego że długo zmieniałem bieg i przy wciśniętym sprzęgle spadły obroty) a na benzynie kontrolka na razie się nie zapaliła ani razu natomiast na luzie/postoju obroty cały czas falują i wskaźnik lata między 800/900 a 1500 obr/min. Wychodziłoby chyba na to że to wina silnika krokowego. Czy może to być coś innego ?

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
10-07-16, 09:59
Powtórzę bys zrobil samodiagnostyke

cichykzn
10-07-16, 11:19
dobra jutro zrobię samodiagnostyke i zobaczymy co z tego wyjdzie, znalazłem też problem taki że mam przebicie na kablach wysokiego napięcia, czy to też może być powodem tego ?

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

grzesiek84
10-07-16, 13:22
Problemem jest raczej to że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

cichykzn
10-07-16, 13:40
napisałem że jutro zrobię, obecnie jestem w robocie więc sorry ale nie mam jak tego zrobić, zauważyłem coś przed pracą to tylko zapytałem, a forum jest chyba po to żeby sobie pomagać a nie obrażać, jak nie masz wiedzy na dany temat to się nie wypowiadaj i zachowaj komentarz dla siebie

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

nitro2112
12-07-16, 14:53
dobra jutro zrobię samodiagnostyke i zobaczymy co z tego wyjdzie, znalazłem też problem taki że mam przebicie na kablach wysokiego napięcia, czy to też może być powodem tego ?

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

Jeśli masz przebicie to pierwsze co to wymień te kable. Jak tak będziesz jeździł to uwalisz moduł bądź też cewkę zapłonową. Może to też być powodem falowania i szarpania silnika. Zrobiłeś już samodiagnostykę?

cichykzn
12-07-16, 15:32
niestety wczoraj wypadła mi fucha i nie miałem kiedy, o 18 wychodzę z roboty i się tym zajme jak nie będzie jakoś mocno padać, a kable już kombinuje i na dniach zakładam, trochę boli wydatek teraz 200zł bo wyjeżdżam w sobotę ale mus to mus

Edit:
Jest mały problem, próbuje zrobić diagnostykę ale za cholerę mi to nie idzie, zjadłem schowek, znalazłem wtyczke, robię mostek, włączam zapłon i.... nic. Tak jakbym nic nie zrobił tylko.chciał normalnie odpalić auto... poniżej dam zdjęcia, może ktoś podpowie co robię źle?
1.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160712/a424562498ee4805dd8e7447c58c2892.jpg
2.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160712/66547cb6cd6d9a1d3f7b1d9e51240c61.jpg
Tak się dzieje jak nie wyłącze immobilaizera i tak święci cały czas(tak jest zawsze jak go nie wyłącze)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160712/4c1313f465fbc67ad7429cec75b3a48f.jpg
Jak wyłącze immobilaizer początek jest taki sam, lampka pali się przez 2 sekundy i gaśnie i koniec, tak jakbym normalnie odpalal auto
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160712/b98bfd8229e1ba9f210fc1ee14dd37eb.jpg
Z góry dzięki za pomoc.
Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

delek
13-07-16, 08:20
Chopie aleś narobił 0_0. Wtyczka od diagnostyki którą masz zewrzeć jest NIEBIESKA, a przewody Czarny i Brązowy. Szukaj dalej, może żadnych szkód nie narobiłeś. Ja nie wiem od czego jest ta którą zwarłeś :). Jak nie ma po stronie pasażera to jeszcze poszukaj nad nogami kierowcy.

cichykzn
13-07-16, 10:20
Znaczy auto chodzi normalnie, zobaczę jeszcze dzisiaj po pracy przyjadę się kawałek i pobawie wszystkim, myślałem że to to, wtyczka, dwa przewody, kolor się niby nie zgadzał ale innej nawet podobnej nie znalazłem po tej stronie więc myslalem że to jest to, w sumie mogły się różnic trochę kolory wtyczki czy kabla w zależności od wersji i rynku, dzisiaj poszukam z drugiej strony i zwrócę uwagę na kolorystyke

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

delek
13-07-16, 11:32
Wtyczka będzie na 100% 2-pinowa niebieska z brązowym i czarnym. Może ta którą zwarłeś jest od nadmuchu, zresztą najwyżej jakiś bezpiecznik by poszedł :).

Tiga
13-07-16, 11:37
Jaka masz instalacje gazowa?

cichykzn
13-07-16, 12:33
ok dzięki za podpowiedz ;) a instalacja to zwykła 1 albo 2 generacji, głównie na częściach Tomasetto/Asterik, tylko komputer był zmieniany przez ostatniego właściciela i nie pamiętam firmy, wieczorem mogę ew napisać co to za wynalazek

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka

cichykzn
13-07-16, 19:35
dobra ogarnąłem temat, jedyne uszkodzenie to spalony bezpiecznik dmuchawy więc nie jest źle ;) a co do samodoagnostyki nie wyskakują mi żadne błędy, kontrolka święci się cały czas bez najmniejszej przerwy

Edit:
Sprawa prawdopodobnie zakończona, błędów brak, kontrolka się już nie zapala, wg mnie była zbyt bogata albo uboga mieszanka, więc wystarczyła regulacja i po sprawie, szczególnie że udało mi się samemu wyregulować gaz ;)

Wysłane z mojego LG-P875 przy użyciu Tapatalka