Zobacz pełną wersję : Wiązki eg4, przeróbka na mpfi
To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie :)
Szykuję graty do mini-me. Mam możliwość kupna wiązek:
-kabinowa z eg4 vtec-e d15z1,
-silnikowa z ej2 d15b7.
Chciałbym się dowiedzieć czy wiązki będą pasowały bez przeróbek.
Btw, jeśli ktoś ma do zaoferowania komplet wiązek z eg5/ej2, oraz kompa P06/P28, to proszę o pw wraz z ceną ;)
Z góry dziękuję za odpowiedzi!
powinno wszystko pasowac, kwestia jedynie wyposazenia, np. czy u siebie masz elektrykę szyb, lusterek itp. i czy wiazka kabinowa którą kupisz również pochodzi z auta które było wyposażone w takie rzeczy
Okej, jestem na etapie przeróbki. Ostatecznie kupiłem wiązkę silnikową i same wtyczki do kompa z ej2. W trakcie zorientowałem się, że jedna z dwóch wtyczek łączących kabinówkę z silnikową od strony pasażera nie pasuje (z kabiny wychodzi prostokątna 7 przewodów, w silnikowej jest okrągła 9 przewodów), dodatkowo od silnikowej jest jeszcze kostka 4 pinowa, więc trochę się zagmatwałem.
Nastepna sprawa, znalazłem w necie schemat:
http://img.photobucket.com/albums/v693/Jun_Tunnin/junobd0toobd1.jpg
Pochodzi on z tematu o civic IVgen http://honda-tech.com/forums/honda-crx-ef-civic-1988-1991-3/obd0-obd1-wiring-3154100/. Czy ktoś z was z niego korzystał?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :) Oczywiście nie liczę od razu na schematy gotowce, wszelkie podpowiedzi mile widziane.
P.S, ma ktoś na sprzedanie switcha SK5151?
Po kilkudniowych bojach poradziłem sobie z przeróbką, mogę powiedzieć, że schemat jest po części wiarygodny, aczkolwiek w przypadku wiązki kabinowej D15B2 z ECU P04 wiele kolorów przewodów nie zgadza się z wiązką OBD1. Mało tego kilku przewodów (prócz tych, które trzeba wg schematu dodać) w kabinówce B2 po prostu nie ma. Dla przykładu nie ma 2 przewodów od wtrysków, ponieważ A1 łączy się z A3, a A5 z A7 (piny OBD0), także tutaj schemat nam się nie pokrywa. Po przelutowaniu kostek zostaje nam pomarańczowy przewód B2(pin OBD0), proponuję użyć go jako B11(pin OBD1). Oprócz tego trzeba poprzekładać miejscami konektorki we wtyczkach łączących wiązkę kabinową z silnikową po stronie prawej (koło akumulatora), z lewej strony wszystko się zgadza.
Wracając do prawej strony, z kabinówki D15B2 są 2 wtyczki, ta która znajduje się niżej jest niekompatybilna, ponieważ z wiązki silnikowej D15B7 wychodzą w tym miejscu 2 inne kostki, jedna 7 przewodów (6 z nich idzie do aparatu zapłonowego, 1 biały do sondy lambda), druga kostka 4 pinowa z przewodami plusowymi wtryskiwaczy.
Kolejna kwestia, z kabinówki D15B2 zostaje nam kostka od map sensora (w MPFI czujnik znajduje się na kolektorze ssącym). Po przelutowaniu wtyczek komputera według schematu w poście wyżej, zasilanie map sensora idzie nam właśnie na tą kostkę (piny D17/C11, D19/C13, D21/C14).
Prócz tego po stronie kabinówki z wtyczki łączącej wiązki zostają nam jeszcze 4 nieużywane przewody (2 żółtozielone, 2 żółtoczarne). Przewody te łączą się ze sobą z czterech w jeden żółtoczarny i jeden żółtozielony w głównej części wiązki kabinowej na wysokości nóg pasażera pod deską rozdzielczą. Ja sprawę rozwiązałem tak, że uciąłem te przewody przed miejscem łączenia i wykorzystałem je jako brakujące do komputera (2 poszły na wtryski, o których wspomniałem na początku tego postu, 1 na podgrzewanie lambdy A6(OBD1), oraz 1 na "CYP M" B12(OBD1).
Sprawę niekompatybilności kostek rozwiązałem w ten sposób, że byłem w posiadaniu kompletnej kostki 10 pin z instalacji od civica 1.3 i poprzekładałem do niej wszystkie konektory tj.:
-od strony kabinówki 3 przewody z kostki map sensora, 7 przewodów z kostki niepasującej na łączeniu wiązek,
-od strony w. silnikowej 4 przewody z wtyczki wtrysków, 9 przewodów z kostki niepasującej na łączeniu wiązek.
Niestety na koniec trzeba było przedzwonić wszystko miernikiem i pozamieniać odpowiednio konektory, aby wszystko zgadzało się pomiędzy kabiną, a silnikiem.
Trochę to wszystko tu zagmatwałem, ale cieszę się, że udało mi się odpalić. Jeśli według was przydałby się poradnik, to mogę porobić zdjęcia do powyższego opisu, aby wszystko było jasne.
Pozdrawiam ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.