PDA

Zobacz pełną wersję : Sprawdzenie stanu rozrządu Honda Civic 7 | 1,4 | 75km

nrb
04-07-16, 12:12
Czołem wszystkim!

Przed wszystkimi hejtami uprzedam, że jestem nowy na forum i nowy w użytkowaniu Hondy. Posiadam Hankę 7, 1.4 benzyna, 75km.
Kupiłem ją w lutym 2016. Gość od którego ją brałem ręczył, że wymieniał jej w sierpniu 2015 klocki, rozrząd itd... Jego ręczenie było takie, że w zeszłym miesiącu musiałem wymienić i klocki i tarcze. Teraz przez to wszystko obawiam się o rozrząd, czy faktycznie był wymieniany. Jak mogę sprawdzić jego stan, lub co zalecacie zrobić?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrówki.

bunkerites
04-07-16, 14:32
1.4 ma 90km.Rozrząd wymień dla pewności

Mierzej
04-07-16, 15:41
Rozrząd to nie jest droga sprawa.
Pamiętaj, że prewencja tańsza niż naprawa.

ps. O ile rozrząd sprawdzić czy był wymieniony to faktycznie trzeba się znać. To hamulce chyba widziałeś co? Może masz coś nie tak z nimi, że je zjadłeś już?

Gohan111
04-07-16, 22:45
Jedynie co można zrobić to zdjąć osłonę rozrządu (ale jest z tym trochę roboty) i sprawdzić czy nie jest nigdzie popękany itd. po prostu organoleptycznie, jak był nowy to będzie wyglądał jak nowy.

Niektórzy producenci wybijają też datę produkcji na pasku, więc łato można wyłapać czy był wymieniany itd.

nrb
05-07-16, 09:37
Kumam, dzięki wszystkim za odpowiedź. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu kompletnego? Podrzucicie jakieś linki do sklepów, gdzie mogę zobaczyć ceny / zamówić?

bunkerites
05-07-16, 10:49
pasek Gates,napinacz NSK, pompa wody AISIN zestaw w okolicach 500 zł

kobert
05-07-16, 20:15
mozesz tez zwrocic uwage jesli sciagniesz obudowe, czy dobrze widoczne sa napisy na pasku. Tez ci to jakis wyznacznik o jego wieku. Data na pasku jesli by byla to tez moze nas troche zmylic, nie wiadomo ile czasu lezal w sklepie czy u producenta,no i czas dopłynięcia z chin:)

picasso2000
06-07-16, 16:47
Jego ręczenie było takie, że w zeszłym miesiącu musiałem wymienić i klocki i tarcze