Zobacz pełną wersję : poziomy oleju
sobie poszukałem i nie znalazłem.
Mam silnik d15z6, w którym żeby sprawdzić faktyczny poziom oleju trzeba poczekać sporo czasu (patrz zwykle kilka godzin, zanim sie silnik schłodzi i cały olej zcieknie). Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że to przez system VTEC (jakaś rynienka pod wałkiem głębsza niż w silnikach bez VTEC'a). I teraz już po raz drugi zdarzyła mi się historia, że po 10tysięcznej wymianie oleju u mechanika, sprawdzenie jego poziomu na zimnym silniku skutkuje wynikiem jakies 3-4 mm wyższym niż maximum zaznaczone na bagnecie. Ostatnim razem po takiej wymianie odsysałem część oleju tak, żeby jego poziom na zimnym silniku mieścił się w granicach dopuszczalnych przez oznaczenia na bagnecie.
Z drugiej strony usłyszałem jakiś czas temu od kogoś, że ważne jest to, aby poziom oleju na GORACYM silniku mieścił się właśnie w tym przedziale (z uwagi na to, że silnik jest wysokoobrotowy, potrzebuje dobrego smarowania itp itd...).
Więc zwracam się z pytaniem do Was, jak to powinno być, zeby niczego nie sp****lić ? :D
Ja mam podobny problem z odczytaniem na ciepłym niemoge odczytać bo na całym bagnecie jest olej
a jak jest zimny silnik to jest równo po miedzy minimum a maximum , niedawno wymeniałem olej i wlałem zgodnie
z książką serwisową i niema rzadnych wycieków silnik nigdy nie brał oleju
chyba na zimnym sie sprawdza
Olej sprawdzamy tylko na zimnym silniku. Nigdy na cieplym. A do silnika D15Z6 wchodzi 3,3L oleju. Pozdrawiam
Gdy w silniku jest za dużo oleju to też nie jest dobrze - polecam środek pomiędzy min i max oraz sprawdzanie go co jakiś czas zależny od używalności na wysokich obrotach <hehe>.
Olej sprawdzasz na zimnym silniku i równej nawierzchni. Vtec nie ma nic to ściekania oleju.
żeby sprawdzic stan oleju musi on spłynać do miski gdzie jest bagnet osadzony. Gdy silnik pracuje jest pobierany do smarowania.
korniq Wieczorem zostaw samochód na równej nawierzchni. Rano sprawdź poziom oleju. Bedziesz miał wiarygodny wynik. Optymalny poziom oleju to środek pomiedzy dziurkami na bagnecie - taki tez poziom jest zalecany w "manualnu" ;)
Z drugiej strony usłyszałem jakiś czas temu od kogoś, że ważne jest to, aby poziom oleju na GORACYM silniku mieścił się właśnie w tym przedziale (z uwagi na to, że silnik jest wysokoobrotowy, potrzebuje dobrego smarowania itp itd...).
Przepraszam, ale to jakies bzdury.
Kto sprawdza olej na goracym silniku gdy jest rozprowadzony po silniku?
Na goracym poziom bedzie baaardzo minimalny albo ponizej minimum, poniewaz oleju w misce nie bedzie.
Kurde mam to samo i podczas swapu zalali mi troszeczkę za dużo oleju dosłownie nie wiem no z paznokieć może więcej nad maksem mam :/ Czy może mi ktoś powiedzieć czy uda mi się odessać strzykawką zakończoną kawałkiem rurki akwarystycznej wsadzając to w miejsce bagnetu ? Myślałem że trochę skopce zapinając Vteca jednak cholera jedna nie chce nic spalić ale to raczej dobrze :):D;)
nie wiem, czy dasz rade tak sciagnac olej, ale proponuje zrobic to jak najszybciej, bo z tego co slyszalem to przy zbyt duzej ilosci oleju moze zaczac wywalac uszczelki
Panowie bez paniki z tym max poziomem. Np na torze jeździ się z olejem na max. Gorący olej jest niczym woda i na zakrętach przy za niskim stanie olej lata po misce i smok może go nie zaciągnąć, a wtedy klops. Już kilku forumowiczów się o tym przekonało :)
spokojnie mozna jezdzic jezeli oliwa jest rowno z max lub 1-2mm powyzej.wyzej to juz ryzyko. oliwe sprawdzac rano, starac sie ustawic auto rowno. co do odessania nadmiaru oliwy strzykawka to jest to jak najbardziej wykonalne. mechanik powinien miec tabele z iloscia oleju jaka powinien zalac do danego silnika,ktora to zazwyczaj wlasnie jest podawana do stanu w polowie skali bagnetu.
Witam, trochę odkopię temat. Tydzień temu wymieniałem olej i wlałem go trochę za dużo, bo ok 3,5l. Biorąc pod uwagę pozostałości starej oliwy nadwyżka jest większa niż 200ml. Poziom oleju mierzony na zimnym silniku jest znacznie powyżej maksimum. Czy taki nadmiar będzie szkodliwy dla silnika? Na razie zauważyłem zmianę dźwięku pracującego silnika i późne gaśnięcie kontrolki oleju przy rozruchu. Czy wskazane jest upuszczenie oleju?
Upuszczanie jest problematyczne, kup elastyczną rurkę o jak największym przekroju jaki wejdzie w otwór na bagnet i SSIJ :D sztrykawką czy szprycą olejową, zależy co tam masz pod ręką, najlepiej na jeszcze ciepłym silniku, będzie sprawniej. Od czasu jak mi wlano o 0,5 litra za dużo, sam se polewam ;)
do d16y7 ile wchodzi? 3,6l ?
tak jak kolega powiedzial, jabezpieczniej bedzie odessac nadmiar oliwy poprzez otwor bagnetu.
A nie łatwiej i szybciej byłoby przez korek w misce olejowej?
to zalezy czy kolega ma dostep do kanalu.
dostęp do kanału mam więc to nie problem
Fajnie sie potem wkręca korek jak olej cieknie po całej ręce :)
Ja też miałem za dużo nalane oleju to pojechałem do szybkiego serwisu co wyminia olej i mi oddesali olej odsysarką przez bagnet za darmo:) olej jak jest na maximum to jak są słabe uszczelki to go wywali bo ciśnienie oleju jest większe. Ja raz miałem padającą uszczelkę pod głowicą po dolaniu oleju na maximum wykończyło ją do końca;/
skolopendra
09-10-09, 21:06
dostęp do kanału mam więc to nie problem
bez kanału też niema problemu 5min roboty i po zabawie
potrzebna czysta płaska miseczka ,korka nawet nie potrzeba wykręcać ,wystarczy popuścić ,nadmiar wlać z powrotem
no i robimy to na chłodnym silniku ;)
ot cała filozofia upuszczania
Sposobów jest kilka, a każdy który jest skuteczny będzie dobry... Jutro się za to zabiorę póki jeszcze mam uszczelki na swoim miejscu
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.