PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawianie zapłonu



Labed2007
27-06-16, 17:37
Witam, zastanawiam się jak to jest z tym ustawianiem zapłonu. W zastecu przy strojeniu przesuneli mi aparat na maxa w stronę tyłu auta(max. wyprzedzenie zapłonu) . Dzisiaj byłem u dobrego fachowca od Hond w Poznaniu ( nie będę tutaj robił reklamy, miejscowi domyślą się o jakie warsztaty może chodzić :), w każdym razie znają się na rzeczy.)
Okazało się że zapłon jest daleko od prawidłowego ustawienia wg. lampy stroboskopowej.
Ustawili mi zapłon mniej więcej na środek-fasolki w aparacie na lampę i teraz auto jedzie minimalnie gorzej "z dołu". Górny zakres obrotów bez zmian, mam wrażenie ze wydech zrobił się głośniejszy(mam przelot i teraz głośniej pierdzi :) ).
Nie wiem co robić, zostawić jak jest teraz po regulacji czy dać z powrotem max wyprzedzenie? Macie jakieś doświadczenia?

Michał102
27-06-16, 18:06
Przyspieszony zapłon może poprawić dół, ale może też wywołać spalanie stukowe, co doprowadzi do zniszczenia silnika.
Ustaw sobie max na 16st.

Labed2007
27-06-16, 18:44
Przyspieszony zapłon może poprawić dół, ale może też wywołać spalanie stukowe, co doprowadzi do zniszczenia silnika.
Ustaw sobie max na 16st.

Lepszy dół=gorsza góra? Rozumiem ze teraz jest odwrotnie, chociaż ja średnio widzę tą lepszą górę.... D14 nie ma ani góry ani dołu to wg. nie jedzie :p

Michał102
27-06-16, 19:34
Z górą to różnie bywa. U mnie po przyspieszeniu zapłonu nie czuję żadnych różnic, natomiast na dole jest przepaść, szczególnie teraz to czuję jak mam gaz. Jak ustawię na 12 stopni, to jedzie toto jakby ciągnęło przyczepę, a jak przestawię na 16, to jest rakieta. Chciałem jeszcze popróbować i ustawić na 18, ale wtedy po przełączeniu na benzynę bankowo będzie spalanie detonacyjne. Już teraz przy 16 stopniach czasem słyszę jakieś dziwne dzwonienie zaworów... przełączam na gaz i jest cisza. gazior ma więcej oktan i tam o spalanie stukowe trudniej.

MarcinWL
28-06-16, 10:30
Ja też bawiłem się w kręcenie aparatem i to prawda że na przyspieszonym jedzie lepiej z dołu, na benzynie różnica nie jest bardzo odczuwalna ale na lpg jest bardzo duża.

Michał102
28-06-16, 12:06
Marcin, a na ile ustawiłeś u siebie?
Czy może kręciłeś bez lampy na czuja?

MarcinWL
05-07-16, 09:23
Z tego co pamiętam środkowa kreska to 16' i każda z boku to +/- 2 stopnie.
Kręciłem z lampą do 22 stopni co dawało bardzo doby dół na lpg ale niestety góra była fatalna, ostatecznie ustawiłem na około 18 stopni co stanowi kompromis między dołem a góra.

pablo__89
05-07-16, 15:14
Silniki na OBD2 mają środkowy znak na 12" a OBD1 na 16".

MarcinWL
11-07-16, 09:52
Więc mam na +2 stopnie :)