PDA

Zobacz pełną wersję : Remont d15b2 opłaca sie ?



Dentysta
21-06-16, 21:47
Cześć, z góry chciałbym powiedzieć, że zapoznałem się z regulaminem oraz użyłem opcji szukaj i nie znalazłem satysfakcjonującego mnie tematu ani odpowiedzi.

Gadka szmatka:

Zakupiłem niedawno Honde Civic EG z 1995 roku z silnikiem 1.5 16v z oznaczeniem D15B2. Jajko zostało kupione za 1000zł jest ono po remoncie blacharskim (do pomalowania), sprężyny obniżające Eibach 35mm, Felgi Votex 5 Spoke, jedynym mankamentem jajeczka jest silnik, kopci on na niebieskiego jak sie go przegazuje, stawiam oczywiście na pierścienie bo olej zjada nieziemsko dużo (wlałem motodoktora do oleju 10w40 i dolałem 15w40, wiem głupie ale zadziałało i już go tyle nie zjada), rozgrzałem hondę, odkręciłem korek od wlewu oleju i nawet trochę z obrotów nie spadła,

Główne pytania:

Czy opłaca się wgl robić ten silnik czy lepiej zrobić swapa?

Jeśli robić remont to co konkretnie musiałbym bym wymienić przy remoncie silnika ?

Jaki koszt wyszedł by remontu a swapa? (Zakładając, że wszystko robię sam)



Dziękuje z góry za rady i pozdrawiam.

marcin82
21-06-16, 21:54
nie opłaca się,lepiej szukać jakiegoś swapa,jeśli d seria,to chyba d16w4 najłatwiej trafić w dobrym stanie

Dentysta
21-06-16, 22:09
A jeśli bez swapa, to jaki koszt mniej więcej jak bym ten remont sam przeprowadził? (Oczywiście taki remont żeby nie zaczęło się dziać to samo po przejechaniu 1 tysiąca kilometrów... )

bartek_levis
22-06-16, 08:40
jesli remont generalny to ok 3 tyś, lepiej kupić silnik z gwarancją ze jest ok i taniej i szybciej bo nawet jak komuś zapłacisz za przełożenie to ok 1000-1300 z rozrządem i płynami ogarniesz
zanim wgl pomyślisz o remoncie sprawdź owale cylindrów czy wgl jest co jeszcze remontować

Dentysta
22-06-16, 21:34
Sprawdziłem owale cylindrów i są okrągłe oraz mają jeszcze ślady honowania, jutro posprawdzam szczelności i jakby wyszło negatywnie to się do ciebie odezwę Rafał.

Guscioren
23-06-16, 11:46
Nie opłąca sie remontować, nie ten dział.