PDA

Zobacz pełną wersję : Jak odkręcić koło pasowe w D16Z6?



paweltdf
20-06-16, 20:31
Witam, wziąłem się za remont D16Z6 które już kilka lat leży mi w garażu, sprawa wygląda następująco: silnik wyjęty z auta, aktualnie zdjąłem w nim głowicę i wszystko dookoła został tylko sam blok z miską olejową, sprzęgłem, kołem zamachowym i tym nieszczęsnym kołem pasowym. Jak je skutecznie zablokować żeby dało się odkręcić? Blokady nie mam i mieć nie będę bo jest za droga, już myślałem żeby jakoś zablokować od strony koła zamachowego, tylko jak?

kamil39
20-06-16, 20:38
Ta śruba bardzo mocno trzyma,
ja jak probowałem odkrecic to nie było szans zablokowania na wyciagnietym slupku,, ani kolo zamachowe, ani jakos bloowanie samego kola
Kumpel wyspawal mi klucz na ten duzy sześcio kąt, - jedna rura na blokowanie, druga rura do odkrecania:P

mozes
21-06-16, 15:44
Ja używam czegoś takiego
http://images69.fotosik.pl/248/29f65d8f39756c73med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/29f65d8f39756c73)
pozdr

MarcinWL
21-06-16, 15:54
Jak wyżej, mam podobne narzędze specjalne :)

delek
21-06-16, 16:30
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?223613-DIY-Blokada-Ko%B3a-Pasowego-D16Y7

Najprostszy patent chyba zaproponowal rooter666.

paweltdf
21-06-16, 16:49
Widzę jakąs nadzieję w odkręceniu tego :) Się pospawa taki klucz i spróbuje odkręcić.

delek
21-06-16, 18:03
Z blokada to juz tylko kwestia odpowiedniej dlugosci rury jako dzwigni i wtedy sruba musi puscic. Jak masz liche klucze to zobaczysz co sie bedzie dzialo :)

Szon97
21-06-16, 19:20
Ja próbowałem taką home made blokadą z elementów rur jak na foto wyżej, ale się rozpadła przy próbie odkręcenia :/ Ostatecznie odkręciłem śrubę, blokując koło zamachowe :)

adrian11
24-06-16, 15:24
Weź spróbuj:
a) podgrzać śrube od koła pasowego, załóż blokadę na zamach w postaci jakiejś śruby
b) jeśli nie będzie szło to szkoda szarpać się, wsadz silnik w budę, podepnij elektrykę tak żeby rozrusznik mógł zakręcić. Następnie załóż porządny klucz na śrubę ustaw tak żeby się zaparł o coś, a potem zakręć rozrusznikiem (dosłownie 1 strzał zrób) i po sprawie.

Na przyszłość to przy zdejmowaniu koła pasowego wykorzystajcie patent B, oszczędzi czasu, nerwów i uszczerbanego koła pasowego ;)

mozes
24-06-16, 15:35
Następnie załóż porządny klucz na śrubę ustaw tak żeby się zaparł o coś, a potem zakręć rozrusznikiem (dosłownie 1 strzał zrób) i po sprawie.
Przecież silnik kręci się w lewą stronę czyli "do przodu" jakim cudem chcesz odkręcić śrubę rozrusznikiem? Tym sposobem jeszcze bardziej ją dokręcisz o ile to w ogóle możliwe albo ukręcisz.
pozdr

delek
24-06-16, 16:33
Dobrze pospawana blokada i koniec kropka. Na nic tu podgrzewanie bo ta śruba nie jest zapieczona, tylko mocno dokręcona. Mało tego, gwint jest posmarowany olejem.

tmDamian
24-06-16, 16:41
U mnie bez blokadki nie chciało pójść. Blokadka + 2 przedłużki + 2 osoby i poszło :D

pawlak91
25-06-16, 10:40
Weź spróbuj:
b) jeśli nie będzie szło to szkoda szarpać się, wsadz silnik w budę, podepnij elektrykę tak żeby rozrusznik mógł zakręcić. Następnie załóż porządny klucz na śrubę ustaw tak żeby się zaparł o coś, a potem zakręć rozrusznikiem (dosłownie 1 strzał zrób) i po sprawie.

Na przyszłość to przy zdejmowaniu koła pasowego wykorzystajcie patent B, oszczędzi czasu, nerwów i uszczerbanego koła pasowego ;)

Głupoty piszesz..



Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Szczur[R]
25-06-16, 12:19
Weź spróbuj:
a) podgrzać śrube od koła pasowego, załóż blokadę na zamach w postaci jakiejś śruby
b) jeśli nie będzie szło to szkoda szarpać się, wsadz silnik w budę, podepnij elektrykę tak żeby rozrusznik mógł zakręcić. Następnie załóż porządny klucz na śrubę ustaw tak żeby się zaparł o coś, a potem zakręć rozrusznikiem (dosłownie 1 strzał zrób) i po sprawie.

Na przyszłość to przy zdejmowaniu koła pasowego wykorzystajcie patent B, oszczędzi czasu, nerwów i uszczerbanego koła pasowego ;)

wariant a) spalisz uszczelniacz wału, grzanie nic nie da bo śruba nie jest zapieczona ani skorodowana tylko dokręcona momentem ~180Nm i trzeba z 250Nm przyłożyć żeby ją ruszyć
wariant b) nie ma szans powodzenia, coś jeb*ie albo ktoś zostanie ranny. Takie gówniane rady w buty sobie wsadź

Trzeba mieć blokadę koła pasowego - albo kupioną albo zrobioną. Jeśli komuś udało się odkręcić blokując koło zamachowe śrubokrętem to miał po prostu szczęście i śruba była znacznie słabiej przykręcona niż powinna.

vtec[VIG]
29-06-16, 23:29
Widzę że nie tylko ja wpadłem na ten genialny patent z nakretką. Narzędzie bardzo dobre a jego stworzenie zajęło mi parę minut. Bierzemy nakretką 36 dospawujemy rurkę tak żeby przez otwór mogła swobodnie przejść nasadka i po sprawi dalej to już tylko kwestia siły i długości rury żeby się nie męczyć nie potrzebnie

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka