Zobacz pełną wersję : mój nowy - Civic 5D 1997, 114KM, 1.5
Witam wszystkich!
Jestem nowym posiadaczem Civica jak w temacie (od 2 dni :) ), bardzo zadbane autko od jednego właściciela, starszy pan z Niemiec, przebieg oryginalny 179 000. Serwis ASO całe 19 lat :)
mam parę pytań:
1. Silnik - rozumiem że skoro jest to wersja 114KM z roku 97, to mam silnik: d15z6.
2. Olej - przy 171600 był wymieniany w ASO Honda w Niemczech, następna wymiana przy 186500, obecnie auto ma 179 000, z tym że olej był wymieniany 06.2014 (2 lata temu). Wymieniać czy nie ma potrzeby? I odrazu pytanie - zalany jest Castrol 10W-40, nie ma modelu, pewnie to jest Magnetic 10W-40, chciałbym zalać taki sam, wyczytałem że do silnika wchodzi 3,3L czy tak jest?
3.Przy szybkim przyspieszaniu między 2000-3000 obrotów, czuć 2-3 bardzo delikatne zgrzytnięcia z silnika na obrotach wyżej to znika, przy wolnym przyspieszaniu też nie ma - co to może być?
4. Kierownica - wyrobiła się górna część i nie jest sztywna, czy jest na to jakiś sposób? Ponoć można spróbować strzykawką super kleju do środka zapodać - ja myślałem o dodatkowym obszyciu skórą. Są jakieś inne sposoby?
5. Czy montował ktoś na taki civica mechanizm na pilota do zamku centralnego? Jak tak, to jaki model?
6. Wiem głupie pytanie - ale czy do bagażnika wchodzi cała opona czy dojazdówka? Dostałem bez i muszę coś dokupić:)
i ogólnie jakieś porady jak dbać, na co zwracać uwagę.
i czy zna ktoś dobrego mechanika do Hond w Krakowie, najlepiej z terenów Parku Wodnego.
No i fota (na razie tylko taka):
https://drive.google.com/file/d/0ByJQKthhcDhudGsxamNaWWI3TXM/view?usp=sharing
2. Wymienić. 2 lata na jednym oleju to już za dużo.
4. Można kombinować, można też kupić inną już skórzaną, cenowo wyjdzie podobnie bez żadnych zabaw.
5. Montował. Jakikolwiek, ale szukaj z wyjściem na siłownik do otwierania bagażnika i do modułu domykania szyb na przyszłość, gdybyś chciał taki bajer.
6. Wchodzi pełnowymiarowe koło.
dziwne ze aso lało 10W40 i to jeszcze castrola, jesli silnik nie bierze oleju to przeszedlbym na pelny syntetyk 5W50 lub 5W40 np Mobila, kod silnika masz wykryty na bloku z przodu przy laczeniu ze skrzynia biegow po lewej stronie, raczej jest to D15Z8
1. raczej d15z8
2. wymień olej, chyba nie wierzysz w oryginalne niemieckie książki serwisowe do kupienia po 60 zł na allegro?
3. może osłona wydechu wpada w rezonans?
4. wymień kierownicę na mniej zużytą, wersje skórzane są trwalsze pod tym kątem
Wielkie dzięki za wskazówki!
. Można kombinować, można też kupić inną już skórzaną, cenowo wyjdzie podobnie bez żadnych zabaw.
co do innej kierownicy to skórzane do tego modelu chyba są tylko w wersji VTI, na allegro znalazłem jedną ale drogo 320zł...
dziwne ze aso lało 10W40 i to jeszcze castrola, jesli silnik nie bierze oleju to przeszedlbym na pelny syntetyk 5W50 lub 5W40 np Mobila
trochę się tego boje - sam pracuje w branży olejowej i nasi technicy często mówią ze jak auto ma półsyntetyk i silnik ma już swoje lata to syntetyk może "przepalić" uszczelniacze i auto zacznie brać olej.
W sumie ma przejechane prawie 10 000km na półsyntetyku, w środku olej czysty, nakrętka czysta, z wydechu nic nie leci... chyba nie ma sensu kombinować...
co do innej kierownicy to skórzane do tego modelu chyba są tylko w wersji VTI, na allegro znalazłem jedną ale drogo 320zł...
Nie tylko.
dziwne ze aso lało 10W40 i to jeszcze castrola, jesli silnik nie bierze oleju to przeszedlbym na pelny syntetyk 5W50 lub 5W40 np Mobila, kod silnika masz wykryty na bloku z przodu przy laczeniu ze skrzynia biegow po lewej stronie, raczej jest to D15Z8
No bardzo dziwne, nawet w Polsce do tego modelu leją 5w30 lub 40
dziwne ze aso lało 10W40 i to jeszcze castrola, jesli silnik nie bierze oleju to przeszedlbym na pelny syntetyk 5W50 lub 5W40 np Mobila, kod silnika masz wykryty na bloku z przodu przy laczeniu ze skrzynia biegow po lewej stronie, raczej jest to D15Z8ondy
Każdy serwis Hondy ma shell.. coś tu podejrzane :eek:
Witam wszystkich!
Jestem nowym posiadaczem Civica jak w temacie (od 2 dni :) ), bardzo zadbane autko od jednego właściciela, starszy pan z Niemiec, przebieg oryginalny 179 000. Serwis ASO całe 19 lat :)
mam parę pytań:
1. Silnik - rozumiem że skoro jest to wersja 114KM z roku 97, to mam silnik: d15z6.
2. Olej - przy 171600 był wymieniany w ASO Honda w Niemczech, następna wymiana przy 186500, obecnie auto ma 179 000, z tym że olej był wymieniany 06.2014 (2 lata temu). Wymieniać czy nie ma potrzeby? I odrazu pytanie - zalany jest Castrol 10W-40, nie ma modelu, pewnie to jest Magnetic 10W-40, chciałbym zalać taki sam, wyczytałem że do silnika wchodzi 3,3L czy tak jest?
3.Przy szybkim przyspieszaniu między 2000-3000 obrotów, czuć 2-3 bardzo delikatne zgrzytnięcia z silnika na obrotach wyżej to znika, przy wolnym przyspieszaniu też nie ma - co to może być?
4. Kierownica - wyrobiła się górna część i nie jest sztywna, czy jest na to jakiś sposób? Ponoć można spróbować strzykawką super kleju do środka zapodać - ja myślałem o dodatkowym obszyciu skórą. Są jakieś inne sposoby?
5. Czy montował ktoś na taki civica mechanizm na pilota do zamku centralnego? Jak tak, to jaki model?
6. Wiem głupie pytanie - ale czy do bagażnika wchodzi cała opona czy dojazdówka? Dostałem bez i muszę coś dokupić:)
i ogólnie jakieś porady jak dbać, na co zwracać uwagę.
i czy zna ktoś dobrego mechanika do Hond w Krakowie, najlepiej z terenów Parku Wodnego.
No i fota (na razie tylko taka):
https://drive.google.com/file/d/0ByJQKthhcDhudGsxamNaWWI3TXM/view?usp=sharing
regulacja zaworów! obowiązkowo
autko od jednego właściciela, starszy pan z Niemiec, przebieg oryginalny 179 000. Serwis ASO całe 19 latJesteś tego pewien?
Nie chce Ci psuć humoru, ale u handlarzy to jest słynna śpiewka.
W sumie ma przejechane prawie 10 000km na półsyntetyku
przejechane 10 tyś od wymiany, czy 10 tyś od przejścia z syntetyku na półsyntetyk? jeśli po 10 tyś olej jest "czysty" to albo masz super czysty silnik od środka, albo olej niezbyt dostatecznie czyści silnik (co jest bardziej prawdopodobne w przypadku castrola) spróbuj raz zalać syntetykiem, jak będzie brał to przejdziesz znów na 10W40 a jeśli nie to nic tylko się cieszyć :D
Oczywiście że nie jestem tego pewien, sam tego starszego pana nie znam :)
Może po kolei, auto kupiłem w komisie Auto-hit w Krakowie, komis z polecenia kolegów z pracy, 3 auta tam były kupione.
Sam komis handluje autami rzędu 70 -150 000zł, ta honda była tam najtańszym autem, i sam właściciel mówił że ją przywiózł ze względu na stan i historię oraz po prośbie kolegi z Niemczech.
Przeleciałem całe auto miernikiem – zero szpachli, w paru miejscach podwójny lakier (zarysowania).
Środek auta utrzymany wzorowo, no może oprócz kierownicy.
I w dodatku auto w tym salonie zostało kupione od nowości i ten salon go sprzedał do Polski.
Pierwszy właściciel zostawił auto w rozliczeniu.
Jak się przyglądnąłem książce to faktycznie jest gapa między 100 000km a 167 000, to dziwne żeby dziadek tak nagle przestał go serwisować w ASO, ale potem powrócił i to do tego samego serwisu.
Ale umówmy się…. To auto za 6000, nie za 60, nie mogłem się aż tak bardzo czepiać :)
Niżej zdjęcia z wpisów z książki serwisowej:
https://drive.google.com/folderview?id=0ByJQKthhcDhuWXk3azIzZUFuOVk&usp=sharing
Jeżeli jest to jednak przekręt… no to cóż nabrałem się :)
Autem na razie zrobiłem 150km i wrażenia dobre, nic nie stuka nic nie zgrzyta – idzie płynnie jak 10 letnie auto.
Jedyna rzecz która mnie jeszcze interesuje- rozrząd, w książce jest wpisane wymiana co 100 000 lub co 10 lat. Miał ASO w 2005 roku przy 100 000, myślę że rozrząd zrobiony został, natomiast w 2014 przy 171 000 wątpię żeby go robili, bo minęło 9 lat i nie było 200 000. Chyba dla świętego spokoju warto zainwestować i go zrobić (był zmieniany 11 lat temu).
Jak uważacie?
Jak tak, to jakiej firmy rozrząd polecacie i gdzie tanio można kupić.
przejechane 10 tyś od wymiany, czy 10 tyś od przejścia z syntetyku na półsyntetyk? jeśli po 10 tyś olej jest "czysty" to albo masz super czysty silnik od środka, albo olej niezbyt dostatecznie czyści silnik (co jest bardziej prawdopodobne w przypadku castrola) spróbuj raz zalać syntetykiem, jak będzie brał to przejdziesz znów na 10W40 a jeśli nie to nic tylko się cieszyć :D
wiesz, wydaje mi się że nie bez powodu ktoś tam wlał półsyntetyk... ja to auto kupiłem na okres przejściowy, żeby żona się nauczyła jeździć, i ze względu na chwilowy brak środków na nowsze, myślę że 1.5 no maks 2 lata, potem zmienimy na coś nowszego i większego.
Naprawdę opłaca się kombinować z tym laniem syntetyku w 20 letni silnik?
Jesteś tego pewien?
Nie chce Ci psuć humoru, ale u handlarzy to jest słynna śpiewka.
Nie chciałem tego pisać ;-)
Pierwsze. Honda kiedyś żadnego shella nie lała i nie leje o ile wiem, chyba, że zmienili.
Drugie. Mi syntetyk cały czas wypala uszczelniacze, blok już lekko na wylot, ale to zaspawam sobie ; -) A tak poważnie to ile koledzy mają lat? Po 80? Pokolenie polonezów? Aż dziwne, że taka branża i takie bzdury gadają. Każdy olej ma dodatki myjące, ale 5W na pewno nie ma bardziej żrących. Pod obciążeniem 5W40 ma taką samą lepkość jak 10W40.
Po co przechodzic z polsyntetyka na syntetyk? Moze mi ktos wytlumaczyc?
Po to, że np. w zimę jest mniej gęsty, że silnik przy rozruchu ma łatwiej? I że 10W to minerał prawie w całości, szybko się utlenia? Po co leją do nowych 0W, 5W. Od razu 15W, 20W bym lał. Jak ktoś chce, przecież nikt nikogo nie zmusza.
Byłem u mechanika i polecał jednak nie lać syntetyku jak już został zalany olej półsyntetyczny.
Motywował to tym że:
1. Nie wiadomo jak długo silnik jeździ na oleju półsyntetycznym - i z jakiego powodu został zalany.
2. Moje przebiegi będą rzędu 10 000 rocznie - a olej i tak trzeba wymieniać co rok, więc spokojnie półsyntetyk na taki przebieg się sprawdzi.
co sądzicie o oleju: Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40... wyczytałem że to ponoć lepszy wybór niż Castrol Magnetic 10W-40.
Znalazłem to tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-154445.html
:)
teraz natomiast główkuje na temat rozrządu:
będę wymieniał rozrząd, chyba że mi Honda z Niemczech odpisze kiedy go wymieniała.
mechanik mi powiedział około 800zł za komplet z robocizną, czy to średnia cena?
Jakiej firmy rozrząd polecacie do tego samochodu?
Zostań przy 10W40, ale lej coś dobrego.
Jakiej firmy rozrząd polecacie do tego samochodu?Firmę niech sobie wybierze mechanik. Koniecznie kupować jako kompletny zestaw. Masz wtedy jako taką gwarancję.
co sądzicie o oleju: Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40... wyczytałem że to ponoć lepszy wybór niż Castrol Magnetic 10W-40. Motul OK, ale uwaga na podróby.
mechanik mi powiedział około 800zł za komplet z robocizną, czy to średnia cena? OK.
Czy to jest ten Civic co na allegro stał od Pana rocznik 1939 ?
http://allegro.pl/honda-civic-1-5-v-tec-114km-klima-serwis-aso-honda-i6190625531.html
800 zl za rozrzad OK? Dobre sobie. Srednio ogarniety uczen wymieni w Hondzie rozrzad, a za graty na pasek Gates, pompa Dolz i napinacz blueprint do d15z6 zaplacilem 270 zl...
rafik54321
21-06-16, 15:42
Byłem u mechanika i polecał jednak nie lać syntetyku jak już został zalany olej półsyntetyczny.
Motywował to tym że:
1. Nie wiadomo jak długo silnik jeździ na oleju półsyntetycznym - i z jakiego powodu został zalany.
2. Moje przebiegi będą rzędu 10 000 rocznie - a olej i tak trzeba wymieniać co rok, więc spokojnie półsyntetyk na taki przebieg się sprawdzi.
co sądzicie o oleju: Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40... wyczytałem że to ponoć lepszy wybór niż Castrol Magnetic 10W-40.
Znalazłem to tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-154445.html
:)
teraz natomiast główkuje na temat rozrządu:
będę wymieniał rozrząd, chyba że mi Honda z Niemczech odpisze kiedy go wymieniała.
mechanik mi powiedział około 800zł za komplet z robocizną, czy to średnia cena?
Jakiej firmy rozrząd polecacie do tego samochodu?
Co do oleju odradzam motul, u mnie się nie sprawdził, u kuzyna się nie sprawdził... Mi motul bardzo zwiększył zużycie oleju. Zaraz będą hasła "to podróba była" zgodziłbym się gdybym go kupił po przez allegro, a nie autoryzowanego dystrybutora...
Bardzo pozytywne opinie ma LIQUI MOLY 10w40. Gdybym nie dobił silnika motulem to pewnie na nim bym jeździł. Na castrolu magnatecu jeździłem 2 lata, ładnie się sprawował.
A ja mam jeszcze Starletkę z 1996 zalaną 10W40 i zmieniam jej na 5W40 Elfa albo Orlena przy następnej wymianie. Jak rozsadzi silnik to zrobię zdjęcia ;-) Widzę jak na 10W w mrozy długo gaśnie kontrola ciśnienia i nikt mi nie powie, że to taki super olej. W lato, jesień, wiosnę jeszcze ok.
Czy to jest ten Civic co na allegro stał od Pana rocznik 1939 ?
http://allegro.pl/honda-civic-1-5-v-tec-114km-klima-serwis-aso-honda-i6190625531.html
Jeśli to ta, to wygląda fajnie.
A teraz niech kolega doliczy sobie (ale nie podkręcaj licznika! ;)) jeszcze 100 tys. km, żebyś był świadomy przebiegu. Ale nie katuj się tym jakoś szczególnie, +100 tkm u handlarza to norma, bo Polacy nie lubią aut z przebiegiem pow. 200 tkm ;)
A jeśli nie ma rdzy i rzeczywiście jest zadbana to będziesz się nią cieszył.
Kierownica - moja była identycznie zużyta, obracała się na górze po prawej stronie, auto kupowałem z przebiegiem ok. 265 tkm
800 zl za rozrzad OK? Dobre sobie. Srednio ogarniety uczen wymieni w Hondzie rozrzad, a za graty na pasek Gates, pompa Dolz i napinacz blueprint do d15z6 zaplacilem 270 zl...
1000 zł zapłaciłem w ub. roku za:
- UPG (oem) + planowanie głowicy
- pompa wody GMB
- pasek rozrządu, uszczelniacz wałka, uszczelka kolektora
- króciec głowicy
- płukanie układu
- nowy płyn układu chłodzenia
Koszt za części i robociznę.
800 to ja zapłaciłem za zestaw do Bserii z robocizną na cito, i przepłaciłem z 200zł. Czystą głupotą jest nazywanie syntetyk, półsyntetyk tylko po lepkości. Primo, idąc tym tokiem rozumowania to valvo 10w60 to "półsyntetyk", a po drugie np Valvo z tego co się orientuję nie ma nawet w ofercie oleju w 100% syntetycznego a tak je każdy nazywa : ), chyba że na Polskie normy.
Nie wiem w jakim stanie jest jednostka i ile oleju ciągnie, ale jeśli to by ode mnie zależało to pewnie by poszła jakaś płukanka i helix 5w-40.
bartek_levis
22-06-16, 08:34
jeśli robisz rozrząd to nawet na markowych gratach sporo przepłacasz pasek pompa napinacz kosztuje w zależności od zniżek 250-300 zł rozumiem 500-600 za wszystko ale 800 do dużo za dużo
Witam, sprawdz sobie czy po deszczu lub myjce masz wodę w bagażniku pod kołem zapasowym lubi się tam zbierać i to w sporych ilościach potem jest nieprzyjemny zapach wilgoci, rudy, szyby parują. Częsta przypadłość w tym civicu. PZDR.
Co do oleju to ilu fachowców tyle opinii;)
Ja do Accorda z K24 pod maską i przelotem ponad 225tys km zalałem liqui moly 5w40 bo taki dal mi z samochodem poprzedni właściciel następnie po roku użytkowania zalałem środek do płukania silników również liqui moly, a potem ponownie zalałem liqui moly 5w40! I co?! I nic! Nie bierze ani oleju ani płynu chłodzącego;) może czasami warto zaryzykować?
Co do rozrządu
Pompa wody
~100zl (Gates? Czy jakos tak ale wiadomo ;) można kupić i drożej)
Łożysko
~100zl (można kupić i za 50 ale 75-100zl to chyba normalna cena)
Pasek
Continentala kupiłem za 50zl
Profilaktycznie
Płyn chłodzący
~35zl
Paski: Alternator, klima, wspomaganie
Continental ~100zl
No to mnie pocieszyliście tym linkiem z allegro z moim Civicem.... tylko 1000zł tańszym... i od innego handlarza.
Już nigdy więcej nie zaufam żadnemu hanldarzowi, byłem zbyt naiwny... ale dobrze że kupiłem auto za 6000 a nie za 36 000...
Co do części to chyba kupie je sam albo poproszę mechanika żeby kupił w haparts
Filtr:
http://haparts.pl/15400-rta-003-podkladka.html
olej:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4188-Castrol-Magnatec-10W40-A3-B4-4L.html
Rozrząd:
http://haparts.pl/tbk-03.html
+ pompa Aisin
stworzeń wahacza:
http://haparts.pl/sb-6191.html
Mam pytanie o felgach... bo oczywiście okazało się że są całe pordzewiałe od środka... na łysych zimówkach... czyli handlarz letnie na felgach alu pewnie sprzedał oddzielnie...q-wa....
Muszę kupić 5 felg stalowych.
Rozstaw śrub - 4x100
R14
jaka szerokośc felgi i jakie osadzenie (EK) jest do tego modelu?
No to mnie pocieszyliście tym linkiem z allegro z moim Civicem.... tylko 1000zł tańszym... i od innego handlarza.
Już nigdy więcej nie zaufam żadnemu hanldarzowi, byłem zbyt naiwny... ale dobrze że kupiłem auto za 6000 a nie za 36 000...
Jesteś tzw "złotym klientem" wcisnął Ci kitu i zarobił na Tobie kafla :D Na przyszłość już będziesz wiedział czemu nie kupuje sie aut od handlarzy w PL
Edit
Przednie lewe drzwi były wymieniane lub nieudolnie lakierowane :)
Nie, to tak światło odbija, lakierowane były tylne nad paskiem czarnym, nieudolnie, bez zdejmowania drzwi (śruby w oryginale)
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Jak chcesz to mam 5 sztuk OEM felg alu w ładnym stanie. 14' ta jak wychodziły z fabryki. W razie czego pisz PW, dogadamy się z z ceną bo mi tylko zalegają.
http://i.imgur.com/ksoEi5xl.jpg
Co do rozrządu to Twój mechanik nie jest lepszy od tego handlarza - za kompletny rozrząd z wymianą nie powinieneś zapłacić więcej niż 500-600PLN. I rozrząd wymienia się co 100tyś km albo co 5 lat! Pompa wody GMB, rolka koyo/skf, pasek Gates - koszt 250pln po drobnych zniżkach.
czy taki komplet rozrządu będzie ok?
http://allegro.pl/kpl-rozrzad-honda-civic-vi-1-4-16v-1-5-16v-i6119646053.html
czy lepiej kupić na haparts-
http://haparts.pl/tbk-03.html
+ pompe wody aisin
bartek_levis
24-06-16, 14:02
mitsuboshi to nie najlepszy pomysł, paski które można polecić to gates continetal lub zestawy ina i skf, pompy aisina jak najbardziej tak
Polecam zmienić kierownicę na skórzaną, albo z VTI, albo z Accorda V (mam taką).
Różnica w obcowaniu z autem kolosalna, koszt mniej niż 100 zł.
Polecam zmienić kierownicę na skórzaną, albo z VTI, albo z Accorda V (mam taką).
Różnica w obcowaniu z autem kolosalna, koszt mniej niż 100 zł.
Dzięki za radę, muszę to zmienić razem z poduszką powietrzną czy jak?
Co do rozrzadu to pompa wody 100-130 zł
napinacz 80 zl
pasek 40-50 zl
Do tego cena 800 zl moze wynikac z tego, ze warsztat wymieni paski wielorowkowe + uszczelniacze walu i walka+ plukanie i nowy plyn chlodzacy, nowe uszczelki pokrywy i wyreguluje zawory.
Sugerowanie sie cena za usluge ogolnie nazwana "wymiana rozrzadu" jest nie dokonca wlasciwe...
Co do rozrzadu to pompa wody 100-130 zł
napinacz 80 zl
pasek 40-50 zl
Do tego cena 800 zl moze wynikac z tego, ze warsztat wymieni paski wielorowkowe + uszczelniacze walu i walka+ plukanie i nowy plyn chlodzacy, nowe uszczelki pokrywy i wyreguluje zawory.
Sugerowanie sie cena za usluge ogolnie nazwana "wymiana rozrzadu" jest nie dokonca wlasciwe...
Tak właśnie pomyslałem - dlatego podjadę do mechanika w poniedziałek i dopytam szczegóły co wchodzi w tą cenę.
jest to mechanik z polecenia ... koledzy serwisują się u niego od 15 lat i bardzo go sobie chwalą, a jest to moje pierwsze auto (nie służbowe) i nie mam zielonego pojęcia gdzie co i jak, znam tylko serwisy ASO :D
mitsuboshi to nie najlepszy pomysł, paski które można polecić to gates continetal lub zestawy ina i skf, pompy aisina jak najbardziej tak
Na mitsuboschi mam zrobione już 81kkm ^^
Co do rozrzadu to pompa wody 100-130 zł
napinacz 80 zl
pasek 40-50 zl
Do tego cena 800 zl moze wynikac z tego, ze warsztat wymieni paski wielorowkowe + uszczelniacze walu i walka+ plukanie i nowy plyn chlodzacy, nowe uszczelki pokrywy i wyreguluje zawory.
Sugerowanie sie cena za usluge ogolnie nazwana "wymiana rozrzadu" jest nie dokonca wlasciwe...
Standardowa wymiana rozrządu w Dserii w Krakowie i okolicach to 150zł i w tym jest wymiana płynu (bo jakże by inaczej?) i pasków osprzętu. Wymiana uszczelniaczy przy zrzuconym rozrządzie to też nie jest jakaś kosztowna sprawa.
Paski i płyn wychodzą w toku pracy przy rozrządzie i pompie, trudno doliczać coś z tytułu wlania nowego płynu czy założenia nowych pasków zamiast starych rzeczy :) (noo dochodzi odkręcenie poduszki silnika żeby przełożyć pasek od klimy)
Polecam zmienić kierownicę na skórzaną, albo z VTI, albo z Accorda V (mam taką).
Różnica w obcowaniu z autem kolosalna, koszt mniej niż 100 zł.
Masz foto jak to się prezentuje ? Czy poduszka pasowała z 5D czy z Accorda ? Jak z jej podłączeniem, czy taśmę SRS też musiałeś zmieniać ?
;2721898']Masz foto jak to się prezentuje ? Czy poduszka pasowała z 5D czy z Accorda ? Jak z jej podłączeniem, czy taśmę SRS też musiałeś zmieniać ?
Przecież to jest identyczna kiera jak w 5d...
Przecież to jest identyczna kiera jak w 5d...
jak jest identyczna skoro
Różnica w obcowaniu z autem kolosalna
Druga sprawa to konstrukcyjnie się różni bo ma miejsce na montaż przycisków do tempomatu a od angielki nie, więc kształt "koszyka" musi być nieco inny.
No i wreszcie którą wersję kierownicy kolega montował bo są co najmniej dwie:
- z klaksonem w poduszce (USDM?)
- z przyciskami do klaksonu jak w civicu (EU?)
;2721898']Masz foto jak to się prezentuje ? Czy poduszka pasowała z 5D czy z Accorda ? Jak z jej podłączeniem, czy taśmę SRS też musiałeś zmieniać ?
Chodzi o kierownicę, która pasuje P&P do naszych 5d (pewnie o tą, z wypustkami na kciuki). Kierownice z Accorda V nie różnią się niczym od tych, montowanych w angielkach (nie licząc tej z tempomatem) :D
roznica w obcowaniu z autem kolosalna bo trzymasz za skórę a nie tandetny plastik
Jak chce trzymać skore w ręce podczas jazdy to niech sobie lape w majty wsadzi. Wtedy dopiero roznica w obcowaniu z autem w czasie jazdy bedzie kolosalna:p
Standardowa wymiana rozrządu w Dserii w Krakowie i okolicach to 150zł i w tym jest wymiana płynu (bo jakże by inaczej?) i pasków osprzętu. Wymiana uszczelniaczy przy zrzuconym rozrządzie to też nie jest jakaś kosztowna sprawa Wymiana kwotowo to tak, ale do tych 150 zl trza dodatkowo policzyc za cene czesci,
Za 400 zl nie wierze, ze jakis warsztat wezme za robocizne z czesciami, gdzie 250 zl to same graty na rozrzad, a gdzie cena plynu, paskow, uszczelniaczy.
A 150 zł za zrobienie rozrzadu z rachunkiem to nie wiem, który warsztat tak malo bierze za roboczogodzine, ale wiadome, ze krakusy potrafia znalezc okazje:cool: Ja za 150 zł- minus koszty pracy, podatek bym sie za to nikomu nie zabrał.
Tyle wziął bardzo popularny Adam z Kokotowa wraz z regulacja zaworów. Nie chodzi o krakusów, ile bys chcial wsiąść za wymianę rozrządu w prostym civicu, gdzie za dizla bierze sie 250-350zl. Ja za części żeby nie sklamac dalej ok 290zl pasek mitsubishi, napinacz i pompa gmb z plynem chlodniczym, nie pamiętam dokladnie. Paski po 22zl.
Za rozrząd w astrze 3 w dizlu w aso na oryginalach dalem 1200zl, wiec gdzie 800 za honde na podrobach w jakimś tam warsztacie :D
Jutro jadę do mechaniką to się dowiem co wchodzi w te 8 stów.
Dziś zaczęło lać w KRK, i zauważyłem że moje wycieraczki są do dupy... nie wiem kupić lepiej pióra czy zmienić ramię na "modne" bezprzegubowe?
http://allegro.pl/wycieraczki-bosch-aerotwin-honda-civic-iv-v-vi-24h-i5842717829.html
Jeśli Ci nie przeszkadzają te wielgaśne osłony mocowań, to zmień na "modne" :) Osobiście już od kilku lat takich używam :)
Mam takie bezprzegubowe ale MotGum i szczerze mówiąc bardziej zadowolony byłem z piór, te mają problem ze zbieraniem z lewej strony wycieraczki kierowcy i uderzają mi w uszczelkę bo kończy szyba - mimo dobrze dobranego rozmiaru.
Ale poza tym są niezłe, może twoje będą lepsze więc możesz brać. ;)
Ja latam na takich po 8zł sztuka i są sztos. Po co przepłacać? :>
bartek_levis
28-06-16, 13:29
ja polecam zwykłe pióra, osobiście od kilku lat w różnych autach używam bosch ECO i jestem bardzo zadowolony, poza dobrym stosunkiem ceny do jakości guma na nich jest trwała nie przeskakują nie skrzypią i parę razy przymrożone zima nadal działają i dobrze zbierają więc jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać :)
Ja latam na takich po 8zł sztuka i są sztos. Po co przepłacać? :>
W sumie może i zwykłe pióra kupię, po co kombinować, jakei polecasz?
Byłem dzisiaj rano u mechanika, te 800zł za rozrząd to on podał orientacyjne jako cene maksymalną za komplet.
Sprawdziliśmy dziś dokładnie po numerze VIN, wyszło około 700-750zł za:
Pasek + rolka - INA
Pompa wody - DOLZ
Płyn do chłodnic W12
Paski (alternator, abs, klima, wspomaganie)
Regulacja zaworów
za uszczelniacze nie pytałem - dopytam jak oddam auto,
ale myślę że też, bo mechanik mówił że najlepiej robic komplet jak auto świeżo kupione.
Co do wymiany oleju, polecał lać 10W-40 i nie płukać silnika bo mogą paść uszczelniacze i nie ma to sensu.
Aha i filtr - kazał mi nie wygłupiać się z filtrem OEM Honda za 45zł a założyć Filtron u niego za 14zł, bo raz - że to bardzo dobre filtry, dwa - że dużo taniej i trzy - że to Polski producent i dobrze jest wspierać narodowe marki :D
Polecam zmienić kierownicę na skórzaną, albo z VTI, albo z Accorda V (mam taką).
Różnica w obcowaniu z autem kolosalna, koszt mniej niż 100 zł.
nie wiem skąd masz takie ceny....
na allegro te kiery są po 250zł...
http://allegro.pl/kierownica-vti-honda-civic-vi-ek4-polift-warka-i6160926196.html
http://allegro.pl/kierownica-skorzana-honda-prelude-v-vti-h22a5-i6273969687.html
Paski (alternator, abs, klima, wspomaganie) Jak nie dają oznak, że trzeba wymienić to ja bym dał spokój. Szkoda kasy.
kazał mi nie wygłupiać się z filtrem OEM Honda za 45zł a założyć Filtron u niego za 14złPopieram.
No i w ten sposób zostanie na kierownicę. :cool:
nie wiem skąd masz takie ceny....
na allegro te kiery są po 250zł...
http://allegro.pl/kierownica-vti-hon...160926196.html
http://allegro.pl/kierownica-skorzan...273969687.html
kiera w pierwszym linku (EK4) chyba nie pasuje do 5D
Sprawdziliśmy dziś dokładnie po numerze VIN, wyszło około 700-750zł za:
Pasek + rolka - INA
Pompa wody - DOLZ
Płyn do chłodnic W12
Paski (alternator, abs, klima, wspomaganie)
Regulacja zaworów
w takiej cenie na takich częściach ? ja chyba u siebie warsztat otworzę :)
Co do wymiany oleju, polecał lać 10W-40 i nie płukać silnika bo mogą paść uszczelniacze i nie ma to sensu.
Olej trzeba lać taki jaki jest przeznaczony do danego silnika i nie pier.olić głupot. W naszym przypadku 5w40.
Inna sprawa że jak Twój samochód jest typu "niemiec płakał jak sprzedawał" to może się okazać że po zalaniu jakiegokolwiek oleju zakopci całe osiedle bo był wlany motodoktor... Stąd właśnie biorą się mity typu: wymieniłem na syntetyk i padły uszczelniacze.
Serio zmień tego mechanika bo chce Cie zrobić w ciula. Jaki pasek ABS ku*wa? :D Kompletny rozrząd gates/nsk/gmb to koszt 240pln, paski osprzętu gates - 3x25pln=75, wymiana rozrządu, 180pln, płyn chłodniczy 40pln (najpierw niech sprawdzi czy stary jest dobry, bo wymiana może być zupełnie zbędna), regulacja zaworów 80pln, filtr oleju 25 nie OEM i nie filtron, olej Mobil 2000 10W40 4l 70pln. Łącznie masz 710pln na bdb częściach zupełnie wystarczających do zwykłego auta miejskiego. W swoich wyliczeniach nie podałeś kosztów wymiany rozrządu.
Żadnych uszczelniaczy na rozrządzie nie wymieniaj, przez te 6 lat jak naprawiam Hondy nikt mi nie zlecał ich wymiany, nigdy!
Jak nie dają oznak, że trzeba wymienić to ja bym dał spokój. Szkoda kasy.
Popieram.
No i w ten sposób zostanie na kierownicę. :cool:
te kiery to drogie są... alternatywa dla lepszego obcowania...
http://3.imimg.com/data3/DV/RR/MY-2412807/leather-driving-gloves-250x250.jpg
:cool::cool::cool:
Serio zmień tego mechanika bo chce Cie zrobić w ciula............!
Dzięki za troskę :)))
Na spokojnie... z tym paskiem ABS to mnie fantazja :rolleyes:...nic takiego nie wspominał.
w tej cenie 700zł już BYŁ koszt robocizny.
Ogólnie powiedział mi że sam rozrząd: pompa + pasek + napinacz + usługa=450zł, do tego dochodzą zawory 70zł, W12, i paski i też wspomniał że zobaczy czy zużyte są).
A z Filtronem co nie tak jest? Kumpel go używa do 6letniej CRV i śmiga aż miło)
Nie chce mi się już wyliczać ile i co i czy mnie zrobi w ciula na 100zł czy nie... wiem że koledzy (2 rodziny) od 15 lat się tam serwisują i o tym mu wspomniałem ostatnio, tak jak mnie wrobi to potencjalnie może stracić 4 samochody do obsługi :D
Ogólnie bardzo miły facet, od 7 do 8 rano ma bezpłatne przeglądy aut i jak coś nie tak - to umawia na termin, jedynie że się czeka długo z tymi terminami...
aha i na koniec dodam że auto to na 2 lata, no maks 3.
No to wstawiaj, rób i aby auto dobrze się spisywało.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.