Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Chip?



Loobo
01-11-05, 08:45
Witam, czy ma ktos moze ma w ten sposob zmodyfikowany komp?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=68817498

Jak to sie sprawuje w aucie? Elektronika po tym nie wariuje?
Czy to nie jest przypadkiem kolejny "chip" wzbogacajacy mieszanke?
Byly jakies przyrosty mocy po tym?
Jakies wykresy z hamowni?

Pozdrawiam
Loobo

Matey
01-11-05, 09:28
To ludzie z forum sie tym zajmuja... Poszukaj sajmon1100 albo fifer czy jakos tak... Nie jest to kolejny chip wzbogacajacy mieszanke...

Rikoo
01-11-05, 14:25
zajmuja i ich furki niezle chodza :D

Loobo
01-11-05, 19:27
Jak na razie slyszalem pare dobrych opinii od osob ktore cos tam o tym slyszaly... Chcialbym skontaktowac sie z kims kto to zalozyl.
W sumie te 120 zl za takiego moda to nie duzo ale...

Pozdro
Loobo

LIO
01-11-05, 19:34
ale nie wiem, czy poza autorami projektu, ktos na tym jezdzi

Rikoo
01-11-05, 20:07
tak jezdzi dominik bb ma tez u nich chipa sobie z tego co slyszalem chwali i jeszcze kilka osob co im sprzedali wlasnie na allegro

bObOrObOl
01-11-05, 21:07
Oferta wygląda uczciwie - jest informacja o wzroście spalania. Tylko kropka nad i w postaci wykresu na hamowni przed i po modyfikacji by się przydała...

Tomo
02-11-05, 12:40
przyrosty mocno optymistyczne, podstawka pod eeprom nie lubi drgań i wilgoci a maly błąd może być kosztowny dla użytkownika takiego eepromu


odradzam

maciek
02-11-05, 12:47
przyrosty mocno optymistyczne, podstawka pod eeprom nie lubi drgań i wilgoci a maly błąd może być kosztowny dla użytkownika takiego eepromu


odradzam
A w przypadku ZIF'a ?

Tomo
02-11-05, 12:53
najlepiej jak kazda nozka jest przylutowana w przypadku samochodowego komputera i nie jest to moje zdanie tylko autorytetow chiptuningu w PL :)

maciek
02-11-05, 16:38
najlepiej jak kazda nozka jest przylutowana w przypadku samochodowego komputera i nie jest to moje zdanie tylko autorytetow chiptuningu w PL :)
No tak, na hamerykanskich forach o tym nie pisza ale u nich nie ma takich dziur jak u nas...
:D

Tomo
02-11-05, 16:54
eeprom jest bardzo delikatny i nie raz się już zdarzyło że dwa wlutowania i trzeba było wkładać nowy bo się uszkodził

Robi_hch
15-11-05, 10:41
ja mam od niedawna chipa od sajmona tyle ze na kompie p06 d15b7 i powiem ze jestem bardzo zadowolony z jazdy jak i ze spalania.

Tomo
15-11-05, 11:36
jakies pomiary robiles?

badales AFR przed i po?

Co masz zmienione w programie?

Robi_hch
15-11-05, 12:45
pomiarów niestety nie robiłem i nie badałem AFR przed i po ale mogę smiało stwierdzić ze róznica w jeździe jest odczuwalna i nie jest to autosugestia ponieważ są ulepszone mapy paliwa odciecie jest na 7700 choc jeszcze do takich obrotów jej nie ciągnąłem :) no i nie ma ogranicznika prędkości. Dominik_bb też ma tego chipa i tez jest zadowolony no ja osobiście polecam ale wybór i ryzyko nalezy do was :)

Loobo
15-11-05, 20:44
Zrobilem tego "chipa", zapraszam na forum CRX gdzie jest wykresik z hamowni:
http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?p=40973#40973
Pozdrawiam
Loobo

Tomo
15-11-05, 21:36
3. Czysta przyjemnosc krecenia ponad podzialke obrotomierza oraz fajne strzaly z wydechu w pewnych momentach.

mozesz wyjasnic?

[ Dodano: Sro Lis 16, 2005 4:21 pm ]
jak taka modyfikacja ma tylko przesunac odciecie to nie wiem czy jest sens to robic


przesunac odcinke do 8k mozna samemu w latwiejszy i duzo tanszy sposob

Loobo
16-11-05, 17:05
jak taka modyfikacja ma tylko przesunac odciecie to nie wiem czy jest sens to robic
przesunac odcinke do 8k mozna samemu w latwiejszy i duzo tanszy sposob

Jaki jest sens to napisalem w poscie na foum CRX - przeczytaj dokladnie to sie dowiesz - podpowiem ci ze chodzi o przejazd 400 metrow.
Nie znalem innego sposobu przesuniecia odciecia zaplonu. Poza tym liczylem ze ten "chip" pozytywnie wplynie na przebieg krzywej mocy/momentu wiec go zainstalowalem (przeliczylem sie troszke).

Aha, mam wyjasnic to ze wysokie krecenie silnika sprawia mi przyjemnosc? hehe, po prostu to lubie, jakbym nie lubil to kupilbym sobie diesla bo nie kreci sie wysoko i jest oszczedniejszy. Oczywiscie nie robie tego caly czas - na co dzien jezdze oszczednie, nie krece na zimno a po kreceniu daje mu sie wychlodzic.
Jesli chcesz zebym wyjasnil ci strzaly z wydechu to jest tak: Jade na wysokim biegu, przy okolo 3000 - 4000 rpm ze stala predkoscia, silnik robi: WRRRRRRR, pozniej odpuszam na chwilke, naciskam znowu gaz a z tlumika: BUM!!!
Co mam ci jeszcze wyjasnic?

Pozdro
Loobo

Octane
18-11-05, 20:26
Ja mam d1626 i gdyby taki chip obnizyl zalaczanie sie v-teca tak ok 4700, wraz z przesunieciem rev-limitera do ok 8000 to chyba warto jak myslice??Takie chipy chyba na ebayu tez sprzdaja??
Tomo a gdyby montowal to ktos kto jest dokladny i dobrze przylutowal to by chyba nic sie nei stalo jemu??

LIO
18-11-05, 20:34
Jak zmieniasz bieg, to na jakie obroty Ci spada ?
Po przesunięciu Rev limitera na 8000 jak wtedy ?

Po co ci zatem niżej vtec ?

8000 przy serii silniku na dłuższą mete nie jest dobre dla D16

havok
18-11-05, 20:43
U Octane jest odcinka przy 7900-8000... Nie wiadomo dlaczego. Może przy zakładaniu indiglo coś się zepsuło? Chociaż on twierdzi, że tak było już wcześniej.

Marcin, nie baw się w obniżanie VTECa - było już na forum o tym, jak się ustala optymalny moment jego załączenia.

LIO
18-11-05, 20:55
havok, porównywaliście obroty na poszczególnych biegach dla danych prędkości ?
Czy odcina Wam przy tych samych prędkościach, a przy innych obrotach ?

Peter
18-11-05, 20:57
U Octane jest odcinka przy 7900-8000...
Nie możliwe. Obrotomierz musi ostro kłamać.

Octane
18-11-05, 20:57
u mnie w serii wedlug licznika mam odciecie gdzies 8 tys nie wiem dla czego. A po zmianie biegu to nie wiem czy mi spada ponizej v-teca nie patrze i nie slychac bo i tak glosno wiec 4800 to by bylo ok zeby po zmianie na pewno byc caly czas na v-tecu

Tomo
18-11-05, 20:58
Ja mam d1626 i gdyby taki chip obnizyl zalaczanie sie v-teca tak ok 4700, wraz z przesunieciem rev-limitera do ok 8000 to chyba warto jak myslice??Takie chipy chyba na ebayu tez sprzdaja??
Tomo a gdyby montowal to ktos kto jest dokladny i dobrze przylutowal to by chyba nic sie nei stalo jemu??

Jak to ktoś polutuje zgodnie ze sztuką to będzie tak jak było seryjnie.

Octane
18-11-05, 20:59
no nei wiem czy tak klamie bo zalaczanei v-teca slychac przy 5 tys wiec eni moze tak klamac

LIO
18-11-05, 21:00
Octane, ty już masz czipa :-)

Peter
18-11-05, 21:00
no nei wiem czy tak klamie bo zalaczanei v-teca slychac przy 5 tys wiec eni moze tak klamac
No i prawidłowo, czas włączania sie VTEC`a zalezy od stopnia pałowania. U mnie jest 4800-5000rpm.

Octane
18-11-05, 21:02
nie mam zadnych chipow-chyba a takie odciecei mialem od razu jak kupilem od poczatku tez bylem w szoku ale co tam. Dowiem sie dokladnei po hamowni ile jest

Peter
18-11-05, 21:05
Jeśli jest tak, jak mówisz to nie kręć do tylu, bo spręzynki mogą nie zdążyć i zawory mogą sobie zrobić spot-spontan z tłokami. :wink:

Octane
18-11-05, 21:06
zmieniam gdzies tak przy 7700 bo wtedy najlepeij mi jedzie, a jezdze tak juz jakis czas i nawet oleju nei bierze, przynajmneij nei widac wiec jest oki

[ Dodano: Pią 18 Lis, 2005 21:08 ]
a olej zmienim co 8 tys

havok
18-11-05, 21:10
Mam wykresy porównawcze Octane i moje, tylko które pokazać? RPM czy HP w przejeździe na ćwiartkę?

Octane
18-11-05, 21:11
wykresy oczywiscie g-techa ale takim nikt nie ufa :D :D :D

havok
18-11-05, 21:41
Jako, że tu nie chodzi o wyniki (wziąłem pierwsze z brzegu, które pasowały przebiegiem linii), tu są wykresy obrotów w trakcie pomiaru. Czarny to Octane:

http://img501.imageshack.us/img501/796/test6hk.th.jpg (http://img501.imageshack.us/my.php?image=test6hk.jpg)