Zobacz pełną wersję : Chłodnica oleju RX8
Witam, zastanawiam się czy chłodnica Oleju z Mazdy RX8 da radę pod softa ?
http://postimg.org/image/gdyv7gpjf/
http://postimg.org/image/gdyv7gpjf/
Yotomeczek86
06-06-16, 11:42
spokojnie
Yotomeczek86
06-06-16, 12:42
Dobrze ją wypłukaj :) Czy ma ona termostat ? bo widzę jakąś sprężynę
to jest taka: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&bmatch=base-relevance-aut-1-1-0510&search_scope=&string=mazda%20rx8%20chlodnica%20oleju
Ma termostat w środku. Zwykła podstawka za ok 80zł bez termostatu i będzie git.
U kumpla d16z6T trzyma ok 80°- max90°C.
Własnie koledzy, doradzicie mi jaką podstawkę kupić?
Silnik to H22 :)
Kugutek orientujesz się czy u kumpla nie spadło znacząco ciśnienie oleju po zamontowaniu tej chłodnicy albo jakie ma wartości ciśnienia na ciepłym/zimnym?Wstawiłem u siebie i przy 3tys obrotów na rozgrzanym ciśnienie spadło o 1bara i nie wiem czy się martwić :/ czy nie
Kokutek pisal o moim z6T. Nie znam wartosci cisnienia oleju. Mam ja od 3tygodni, zrobione z 2500km w tym trasa 1500km i wszystko chodzi ok. Turbo td04hl-16t dmucha 1bar (na turbo restryktor 1.5mm) temp max 90stopni.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Szkoda, że nie znasz. Z ciekawości chłodnicę masz założoną wejściem/wyjściem do góry czy do dołu?
tez mam tą chłodnice od dwóch sezonów i jest git ! nie przekroczyło mi jeszcze 100 stopni podczas upalania itp.
Co do podstawki to kupujesz zwykłą (BEZ TERMOSTATU) mianowicie :
http://www.inter-rally.pl/pol_pl_Podstawka-pod-filtr-oleju-30008_1.jpg
Dzięki kolego, rozumiem, że FMIC dają radę? :)
KukiTcz może Ty jesteś w stanie podać wartości ciśnienia oleju?
Mam zamontowana wylotami do dolu - latwiej zlac z niej olej przy jego wymianie. Podstawke mam najtansza jaka znalazlem (75zl) i nieco zostala przerobiona tzn. tak zeby olej sprawniej przeplywal, progi zostaly podfrezowane.
Co do cisnienia to nie wiem czy sama chlodnica ma wplyw ale slyszalem ze brak restryktora na turbo moze zmniejszyc cisnienie oleju ale to musial by ktos potwierdzic ja czytalem o tym gdzies kiedys na crx-info.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Chłodnica jest ogromna i nie wiem gdzie ją teraz wpakować.. :D Miejsca pod maską ZERO ^^
Próboj gdzies w miejsce kratki halogenów, tam się wydaje najrozsądniej wpadkowac.
Nie da rady :D
Jedyne miejsce to albo obok chłodnicy (może być ciężko) albo pod pasem przednim jakoś to zmieścić :D Przewody już sobie kupiłem i nie mogę zbytnio teraz kombinować, bo po prostu braknie :D
20cm to taka wielka chłodnica, że nie ma gdzie jej zmieścić w 5 genie? Zapewniam, że zmieścisz ją jeszcze dwa razy, tylko musisz ruszyć głową.
Nie musisz. Miałem takie auto i bez żadnego problemu zmieściło się tam orurowanie dużej średnicy, chłodnica oleju Mocal, chłodnica wody Mishimoto i intercooler Precision 600. Zderzak wyglądał jak seria, miał wszystkie kratki na miejscu. Da się.
Dobrze, nie mówię, że nie . Miałeś pewnie D serię, gdzie miejsca jest od cholery :P
Jednakże w H serii jest dość mało miejsca w V generacji, a upchnąć chłodnicę która jest mniej więcej długości chłodnicy wody i puścić orurowanie to jest różnica, ale mogę się mylić :)
Da się radę :D :cool:
Miałem B, ale nie bardzo rozumiem co ma do tego wielkość silnika. To wszystko montujesz przecież z przodu, za zderzakiem.
http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/civic/20000705_9999_9_small.jpg~original
Takie, że u mnie inaczej idzie orurowanie. Musi dość do intercoolera - mam inną turbinę niż Twoja i dolot jest z drugiej strony.
Yotomeczek86
16-07-16, 19:37
Popełniłeś jeden podstawowy błąd - nie pomyślałeś gdzie ma być chłodnica i kupiłeś przewody. Chłodnice z powodzeniem można zamontować przed chłodnicą wody lub obok niej na pasie przednim
Przewody mam wymierzone wlaśnie w miejsce obok chłodnicy wody :)
Yotomeczek86
16-07-16, 23:36
I tak montuj, to jest optymalne rozwiązanie
Używaliście jakichś redukcji pod czujnik ciśnienia oleju? Jest zbyt długi :)
Yotomeczek86
21-07-16, 15:02
Trójnik ten Ci pokazywałem w temacie podstawki. Innego rozwiązania nie widziałem, ale podejrzewam że można coś wyrzeźbić
Trójnik. Nie brałem go, kupiłem drugą podstawkę na czujnik ciśnienia oleju i smarowanie turbiny. Trzeba sie przejechac do sklepu motoryzacyjnego po redukcje. :)
No i przewody ładnie się zmieściły - 2 podstawki ładnie siadły (nie ciekną). Temperaturę pokazuje w granicach 90-105C (2minuty pałowania), ciśnienie na jałowym ciepłym 20PSI, na zimnym 60/70PSI, w trakcie jazdy na ciepłym ok 60PSI.
Ma ktoś schemacik do H22 jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w PSI do tego silnika?
Chyba nie ma termostatu jednak :confused:
Temperatura w trasie czy też po mieście nie chce wejść powyżej 80 stopni :confused:
Na postoju dojdzie do 100.
No i ciśnienie oleju jest na zimnym 40PSI, na ciepłym 20.
ma termostat ale strasznie upośledzony, większość oleju cały czas idzie na chłodnicę. ja jeszcze swojej nie zmontowałem, ale pewnie za niedługo będę kombinował jak to usprawnić ;)
podesłał byś fotki jak to u Ciebie wygląda, jak podłączyłeś chłodnicę i na jakich złączach i przewodach
Chłodnica i tak pójdzie w inne miejsce, bo pierwsze przymiarki ukazały, że nie mieści się turbina (jest zamocowana na pasie przednim), zakute przewody z prostymi złączkami oraz dopasowanym gwintem pod podstawkę i chłodniczkę.
Jak wrócę z pracy to zrobię fotki :)
przemkowal
01-10-18, 22:16
Odkopię troszeczkę
Może ktoś podrzucić info jaki jest gwint w chłodnicy?
Chcę wrzucić takową do accorda aerodecka ale na skręcanych złączkach i potrzebuję informacji o gwincie chłodnicy żeby dobrać złączki kątowe pod węże.
a jeżeli chodzi o dobór podstawki to najlepiej szukać z miejscem na 2 czujniki / ciśnienie oleju i temperatura oleju ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.