PDA

Zobacz pełną wersję : Chłodnica oleju RX8



tmDamian
06-06-16, 11:16
Witam, zastanawiam się czy chłodnica Oleju z Mazdy RX8 da radę pod softa ?

http://postimg.org/image/gdyv7gpjf/

http://postimg.org/image/gdyv7gpjf/

Yotomeczek86
06-06-16, 11:42
spokojnie

tmDamian
06-06-16, 12:03
i git :D

Yotomeczek86
06-06-16, 12:42
Dobrze ją wypłukaj :) Czy ma ona termostat ? bo widzę jakąś sprężynę

tmDamian
06-06-16, 14:17
to jest taka: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&bmatch=base-relevance-aut-1-1-0510&search_scope=&string=mazda%20rx8%20chlodnica%20oleju

kugutek
09-06-16, 07:56
Ma termostat w środku. Zwykła podstawka za ok 80zł bez termostatu i będzie git.
U kumpla d16z6T trzyma ok 80°- max90°C.

tmDamian
11-06-16, 12:23
Własnie koledzy, doradzicie mi jaką podstawkę kupić?
Silnik to H22 :)

tommmmm
13-06-16, 17:52
Kugutek orientujesz się czy u kumpla nie spadło znacząco ciśnienie oleju po zamontowaniu tej chłodnicy albo jakie ma wartości ciśnienia na ciepłym/zimnym?Wstawiłem u siebie i przy 3tys obrotów na rozgrzanym ciśnienie spadło o 1bara i nie wiem czy się martwić :/ czy nie

tmDamian
13-06-16, 19:31
Dość sporo...

bociekpl
15-06-16, 06:39
Kokutek pisal o moim z6T. Nie znam wartosci cisnienia oleju. Mam ja od 3tygodni, zrobione z 2500km w tym trasa 1500km i wszystko chodzi ok. Turbo td04hl-16t dmucha 1bar (na turbo restryktor 1.5mm) temp max 90stopni.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

tommmmm
15-06-16, 09:23
Szkoda, że nie znasz. Z ciekawości chłodnicę masz założoną wejściem/wyjściem do góry czy do dołu?

KukiTcz
15-06-16, 10:12
tez mam tą chłodnice od dwóch sezonów i jest git ! nie przekroczyło mi jeszcze 100 stopni podczas upalania itp.
Co do podstawki to kupujesz zwykłą (BEZ TERMOSTATU) mianowicie :
http://www.inter-rally.pl/pol_pl_Podstawka-pod-filtr-oleju-30008_1.jpg

tmDamian
15-06-16, 11:02
Dzięki kolego, rozumiem, że FMIC dają radę? :)

tommmmm
15-06-16, 12:13
KukiTcz może Ty jesteś w stanie podać wartości ciśnienia oleju?

bociekpl
15-06-16, 22:24
Mam zamontowana wylotami do dolu - latwiej zlac z niej olej przy jego wymianie. Podstawke mam najtansza jaka znalazlem (75zl) i nieco zostala przerobiona tzn. tak zeby olej sprawniej przeplywal, progi zostaly podfrezowane.
Co do cisnienia to nie wiem czy sama chlodnica ma wplyw ale slyszalem ze brak restryktora na turbo moze zmniejszyc cisnienie oleju ale to musial by ktos potwierdzic ja czytalem o tym gdzies kiedys na crx-info.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

tmDamian
15-07-16, 14:26
Chłodnica jest ogromna i nie wiem gdzie ją teraz wpakować.. :D Miejsca pod maską ZERO ^^

kamil39
15-07-16, 15:03
Próboj gdzies w miejsce kratki halogenów, tam się wydaje najrozsądniej wpadkowac.

tmDamian
15-07-16, 15:27
Nie da rady :D
Jedyne miejsce to albo obok chłodnicy (może być ciężko) albo pod pasem przednim jakoś to zmieścić :D Przewody już sobie kupiłem i nie mogę zbytnio teraz kombinować, bo po prostu braknie :D

!markos
15-07-16, 15:55
20cm to taka wielka chłodnica, że nie ma gdzie jej zmieścić w 5 genie? Zapewniam, że zmieścisz ją jeszcze dwa razy, tylko musisz ruszyć głową.

tmDamian
15-07-16, 16:11
Pokaże Ci fotke :)

!markos
15-07-16, 16:17
Nie musisz. Miałem takie auto i bez żadnego problemu zmieściło się tam orurowanie dużej średnicy, chłodnica oleju Mocal, chłodnica wody Mishimoto i intercooler Precision 600. Zderzak wyglądał jak seria, miał wszystkie kratki na miejscu. Da się.

tmDamian
15-07-16, 16:34
Dobrze, nie mówię, że nie . Miałeś pewnie D serię, gdzie miejsca jest od cholery :P

Jednakże w H serii jest dość mało miejsca w V generacji, a upchnąć chłodnicę która jest mniej więcej długości chłodnicy wody i puścić orurowanie to jest różnica, ale mogę się mylić :)

Da się radę :D :cool:

!markos
15-07-16, 21:50
Miałem B, ale nie bardzo rozumiem co ma do tego wielkość silnika. To wszystko montujesz przecież z przodu, za zderzakiem.

http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/civic/20000705_9999_9_small.jpg~original

tmDamian
16-07-16, 18:00
Takie, że u mnie inaczej idzie orurowanie. Musi dość do intercoolera - mam inną turbinę niż Twoja i dolot jest z drugiej strony.

Yotomeczek86
16-07-16, 19:37
Popełniłeś jeden podstawowy błąd - nie pomyślałeś gdzie ma być chłodnica i kupiłeś przewody. Chłodnice z powodzeniem można zamontować przed chłodnicą wody lub obok niej na pasie przednim

tmDamian
16-07-16, 19:57
Przewody mam wymierzone wlaśnie w miejsce obok chłodnicy wody :)

Yotomeczek86
16-07-16, 23:36
I tak montuj, to jest optymalne rozwiązanie

tmDamian
21-07-16, 08:06
Używaliście jakichś redukcji pod czujnik ciśnienia oleju? Jest zbyt długi :)

Yotomeczek86
21-07-16, 15:02
Trójnik ten Ci pokazywałem w temacie podstawki. Innego rozwiązania nie widziałem, ale podejrzewam że można coś wyrzeźbić

tmDamian
21-07-16, 15:12
Trójnik. Nie brałem go, kupiłem drugą podstawkę na czujnik ciśnienia oleju i smarowanie turbiny. Trzeba sie przejechac do sklepu motoryzacyjnego po redukcje. :)

tmDamian
23-07-16, 08:05
No i przewody ładnie się zmieściły - 2 podstawki ładnie siadły (nie ciekną). Temperaturę pokazuje w granicach 90-105C (2minuty pałowania), ciśnienie na jałowym ciepłym 20PSI, na zimnym 60/70PSI, w trakcie jazdy na ciepłym ok 60PSI.

Ma ktoś schemacik do H22 jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w PSI do tego silnika?

tmDamian
08-08-16, 15:50
Chyba nie ma termostatu jednak :confused:

Temperatura w trasie czy też po mieście nie chce wejść powyżej 80 stopni :confused:

Na postoju dojdzie do 100.

tmDamian
30-08-16, 11:05
No i ciśnienie oleju jest na zimnym 40PSI, na ciepłym 20.

HakerPL1
30-08-16, 17:04
ma termostat ale strasznie upośledzony, większość oleju cały czas idzie na chłodnicę. ja jeszcze swojej nie zmontowałem, ale pewnie za niedługo będę kombinował jak to usprawnić ;)

podesłał byś fotki jak to u Ciebie wygląda, jak podłączyłeś chłodnicę i na jakich złączach i przewodach

tmDamian
31-08-16, 08:15
Chłodnica i tak pójdzie w inne miejsce, bo pierwsze przymiarki ukazały, że nie mieści się turbina (jest zamocowana na pasie przednim), zakute przewody z prostymi złączkami oraz dopasowanym gwintem pod podstawkę i chłodniczkę.

Jak wrócę z pracy to zrobię fotki :)

przemkowal
01-10-18, 22:16
Odkopię troszeczkę
Może ktoś podrzucić info jaki jest gwint w chłodnicy?
Chcę wrzucić takową do accorda aerodecka ale na skręcanych złączkach i potrzebuję informacji o gwincie chłodnicy żeby dobrać złączki kątowe pod węże.

Chajupek
14-10-18, 09:10
a jeżeli chodzi o dobór podstawki to najlepiej szukać z miejscem na 2 czujniki / ciśnienie oleju i temperatura oleju ?