Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Usatawianie zapłonu D15B2



Juchy
31-10-05, 22:57
Jakos nie moge znalezc dokladnej instrukcji co jest co w tym ustawianiu zaplonu przy pomocy lampy strob. tzn.

na kole widze 3 naciecia w tym srodkowe jest chyba czerowne, gdzies dalej jest jedna kreska i nic wiecej na kole nie widze
i teraz pytanie bo widze muszke i szczerbinke na obudowie ktore wyznaczaja mi punkt na jaki mam uwazac na kole ale jaki to ma byc punkt?

wg. opisow znalezionych niby mam patrzec wlasnei na te 3 naciecia i celowac w to czerowne naciecie aby bylo na celowniku

problem w tym ze na maxymalnie przekreconym aparacie ten punkt jest jakis dobry centymetr dalej a aparatu przekrecic dalej nie moge i teraz nie wiem czy stroboskop zle pokazuje albo czy obralem zly punkt (niktorzy pisza ze 16-20 stopni ale to oznacza ze mam odliczyc 20 stopni od jakiegos punktu? ktorego? tylko jak to zrobic? :( ), czy cos zrabane jest w samym samochodzie ze taka sytuacja jest? zaznacze ze ustawialem z wujaszkiem tym samym stroboskopem (z allegro za 30zl :) ) w jego nissanie i wszystko jakos sie zgadzalo i problemow nie bylo wiec rece mi opadaja...

TOMI 3D
01-11-05, 20:28
Sprawdż koło pasowe czy nie ma luzu , tzn czy nie jest wyrobiony klin pomiędzy kołem pasowym a wałem , jeśli jest to może występować przesunięcie i zapłonu według znaków nie ustawisz. Jak zauważyłem to częsta przypadłość hond tzn odkręcające się koła pasowe i wycinanie się klna.

Sknerus
01-11-05, 23:21
JA zrobilem domowym sposobem czyli poluzowalem sruby i sluchalem jak pracuje, ustawilem mniej wiecej na te walsnei slady i udalo sie - pali normalnie i wogole wszystko jest OKI :D
Czasem najprostrze sposoby sa najskuteczneijsze.

Ralf
01-11-05, 23:25
a ja zapakowałęm G-techa i klucze na pokład, udałęm sie na kawałęk prostej i metodą prób i błędów ustawiłem zapłon w takiej pozycji w której Honda najlepiej odchodziła :D

Juchy
02-11-05, 13:47
kolo pasowe ciezko sprawdzic bo dostep tam jest niemozliwy :( jak dla mnie...

Sknerus: zebym mogl ustawic na te slady to bym nie robil problemu, problem w tym ze te slady byly przesuneite o jakies 30 stopni w prawo i tak jezdzilem poki nie sprawdzilem lampa

teraz niejako wzialem przekrecilem ile sie da aparatem i punkt od celownika jest oddalony jakies 5 stopni ale to dziwne ze nie da sie wcelowac ze zakresu brakuje...

samochod troche sie zmulił ale w pozytywnym znaczeniu, wczesniej chyba byl bardzo przyspieszony zaplon bo strasznie szarpal i do tego tak 3-4tys obrotow i nie dalo sie wytrzymac bo halas duzy, zmienialme kazdy bieg przy 2tys juz, a ze to moja pierwsza honda ktora mam od miesiaca myslalem ze ten typ tak ma :), poza tym dziwne bo spalanie mi wychodzilo w granicach 6,5 litra (ogolenie miasto i troche w trasie tez bylem)

teraz niby jezdzi sie normalniej w sesnie nie szarpie, wczesniej wystarczylo ze noga drgnela na pedale gazu i juz bylo czuc teraz to jakos lagodniej i plynniej sie jezdzi
ale znow nie wiem czy teraz znow za bardzo mam opozniony zaplon czy zbliza sie w kierunku dobrym bo przeciez nei mam z czym porownac jako badz co badz laik...

glownei chce ustawic zaplon zeby miec optymalne spalanie paliwa i daltego wydaje mis ie ze calujac w ten punkt bedzie optimum, bo kierujac sie zrywnoscia to jak byl w pozycji 30 stopni przesuniety to praktycznie puszczajac sprzeglo ciagle sie ruszalo z piskiem opon, trzebabylo na polsprzegle sporo jechac...

PS.
sprawdzilem tez czy kolo pasowe jest nie przesuniete wzgledem walu i nie, poprostu na 1 swiecy odkrecilem wlozylem drut i patrzylem kieyd bedzie maxymalnie pondiesiony do gory czyli tlok w gorze i patrzylem czy zgrywa sie z tym jednym punktem na kole pasowym i wsio jest ok czyli kolo jest na swoim miejscu, tylko co to mzoe byc z tym zaplonem to dalej zero pojecia :(

BARTAS998
06-08-07, 11:40
mam dzwony dzwiek w Hani i to po przestawieniu zaplonu.Chodzi jak bokser jak jej cisne.A zaplon byl przestawiany dlatego ze na dwojce robila straszna zabe.Co robic? Czy zle ustawiony zaplon moze zaszkodzic silnikowi??

Furious
06-08-07, 11:43
Czy zle ustawiony zaplon moze zaszkodzic silnikowi??
tak

sprawdz moze luzy zaworowe

BARTAS998
06-08-07, 14:02
zawory świeżo po regulacji.Jak odebralem od mechana to byl ładny taki lekko świszczący dzwiek, ale robil ogromna zabe na tej dwojce a teraz po przestawieniu zaplonu jest wlasnie dzwiek jakby bokser.I nie jestem pewny czy sie czasami gorzej nie wkreca niz wtedy.