Zobacz pełną wersję : Usatawianie zapłonu D15B2
Jakos nie moge znalezc dokladnej instrukcji co jest co w tym ustawianiu zaplonu przy pomocy lampy strob. tzn.
na kole widze 3 naciecia w tym srodkowe jest chyba czerowne, gdzies dalej jest jedna kreska i nic wiecej na kole nie widze
i teraz pytanie bo widze muszke i szczerbinke na obudowie ktore wyznaczaja mi punkt na jaki mam uwazac na kole ale jaki to ma byc punkt?
wg. opisow znalezionych niby mam patrzec wlasnei na te 3 naciecia i celowac w to czerowne naciecie aby bylo na celowniku
problem w tym ze na maxymalnie przekreconym aparacie ten punkt jest jakis dobry centymetr dalej a aparatu przekrecic dalej nie moge i teraz nie wiem czy stroboskop zle pokazuje albo czy obralem zly punkt (niktorzy pisza ze 16-20 stopni ale to oznacza ze mam odliczyc 20 stopni od jakiegos punktu? ktorego? tylko jak to zrobic? :( ), czy cos zrabane jest w samym samochodzie ze taka sytuacja jest? zaznacze ze ustawialem z wujaszkiem tym samym stroboskopem (z allegro za 30zl :) ) w jego nissanie i wszystko jakos sie zgadzalo i problemow nie bylo wiec rece mi opadaja...
Sprawdż koło pasowe czy nie ma luzu , tzn czy nie jest wyrobiony klin pomiędzy kołem pasowym a wałem , jeśli jest to może występować przesunięcie i zapłonu według znaków nie ustawisz. Jak zauważyłem to częsta przypadłość hond tzn odkręcające się koła pasowe i wycinanie się klna.
JA zrobilem domowym sposobem czyli poluzowalem sruby i sluchalem jak pracuje, ustawilem mniej wiecej na te walsnei slady i udalo sie - pali normalnie i wogole wszystko jest OKI :D
Czasem najprostrze sposoby sa najskuteczneijsze.
a ja zapakowałęm G-techa i klucze na pokład, udałęm sie na kawałęk prostej i metodą prób i błędów ustawiłem zapłon w takiej pozycji w której Honda najlepiej odchodziła :D
kolo pasowe ciezko sprawdzic bo dostep tam jest niemozliwy :( jak dla mnie...
Sknerus: zebym mogl ustawic na te slady to bym nie robil problemu, problem w tym ze te slady byly przesuneite o jakies 30 stopni w prawo i tak jezdzilem poki nie sprawdzilem lampa
teraz niejako wzialem przekrecilem ile sie da aparatem i punkt od celownika jest oddalony jakies 5 stopni ale to dziwne ze nie da sie wcelowac ze zakresu brakuje...
samochod troche sie zmulił ale w pozytywnym znaczeniu, wczesniej chyba byl bardzo przyspieszony zaplon bo strasznie szarpal i do tego tak 3-4tys obrotow i nie dalo sie wytrzymac bo halas duzy, zmienialme kazdy bieg przy 2tys juz, a ze to moja pierwsza honda ktora mam od miesiaca myslalem ze ten typ tak ma :), poza tym dziwne bo spalanie mi wychodzilo w granicach 6,5 litra (ogolenie miasto i troche w trasie tez bylem)
teraz niby jezdzi sie normalniej w sesnie nie szarpie, wczesniej wystarczylo ze noga drgnela na pedale gazu i juz bylo czuc teraz to jakos lagodniej i plynniej sie jezdzi
ale znow nie wiem czy teraz znow za bardzo mam opozniony zaplon czy zbliza sie w kierunku dobrym bo przeciez nei mam z czym porownac jako badz co badz laik...
glownei chce ustawic zaplon zeby miec optymalne spalanie paliwa i daltego wydaje mis ie ze calujac w ten punkt bedzie optimum, bo kierujac sie zrywnoscia to jak byl w pozycji 30 stopni przesuniety to praktycznie puszczajac sprzeglo ciagle sie ruszalo z piskiem opon, trzebabylo na polsprzegle sporo jechac...
PS.
sprawdzilem tez czy kolo pasowe jest nie przesuniete wzgledem walu i nie, poprostu na 1 swiecy odkrecilem wlozylem drut i patrzylem kieyd bedzie maxymalnie pondiesiony do gory czyli tlok w gorze i patrzylem czy zgrywa sie z tym jednym punktem na kole pasowym i wsio jest ok czyli kolo jest na swoim miejscu, tylko co to mzoe byc z tym zaplonem to dalej zero pojecia :(
mam dzwony dzwiek w Hani i to po przestawieniu zaplonu.Chodzi jak bokser jak jej cisne.A zaplon byl przestawiany dlatego ze na dwojce robila straszna zabe.Co robic? Czy zle ustawiony zaplon moze zaszkodzic silnikowi??
Czy zle ustawiony zaplon moze zaszkodzic silnikowi??
tak
sprawdz moze luzy zaworowe
zawory świeżo po regulacji.Jak odebralem od mechana to byl ładny taki lekko świszczący dzwiek, ale robil ogromna zabe na tej dwojce a teraz po przestawieniu zaplonu jest wlasnie dzwiek jakby bokser.I nie jestem pewny czy sie czasami gorzej nie wkreca niz wtedy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.