Zobacz pełną wersję : Dziwne zachowanie D16V1
Witam. Jest to mój pierwszy post bo i od niedawna jestem posiadaczem hondy.
Model Civic VII EU8 D16V1 2001.
Sprawa wygląda następująco. Pierwsza niepokojąca kwestia to głośna praca silnika takie klekotanie na postoju. Po dodaniu gazu w okolicach 4k obrotów słychać metaliczny odgłos. 1k temu wymieniany był kompletny rozrząd. Do tego wymiana oleju z filtrami. Olej shell 10W40. Dzisiaj zerkam na bagnet a tam jego poziom prawie minimalny. Brak wycieku, auto nie kopci przy dodawaniu gazu. Brak oleju w płynie chlodniczym a ten też wymieniony po wymianie termostatu. I tutaj rodzi się moje pytanie czy to koniec silnika ? Wcześniej miałem astre, a one słyną że spalania oleju ale tutaj jestem w szoku 4l na 1k km :( dodam że nie odczuwam utraty mocy etc.
Drugi problem który zauważyłem dzisiaj to po przekreceniu kluczyka w stacyjce ale bez odpalenia silnika słychać głośne buczenie, ktore potrafi na chwile ustąpić i na nowo powrocić. Po otwarciu maski mam wrażenie że wydobywa się ono gdzieś z prawej strony silnika. Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy. Jeżeli mogę prosić o jakieś sugestie będę wdzięczny :)
-Puk Puk
-kto tam?
-to ja, Panewka... Mam nadzieje ze nie... Bo raczej watpliwe zeby zawory tak halasowaly...
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Honda jest po regulacji i to dwukrotne bo pierwszy mechanik w ogóle sobie z tym nie poradził :( po niedzieli oddam to komuś do sprawdzenia.
Zleć pomiar kompresji na cylindrach lub też sam wykonaj. Przedstaw wyniki w temacie.
Będzie jasne min. w jakiej kondycji jest silnik. Wykonując taki pomiar dowiesz
się również czy uszczelka głowicy nie jest uszkodzona, czy któryś z zaworów się
nie zacina. Ciśnienie minimalne na cylindrach to 930kPa.
napisales poziom minimalny na bagnecie, czyli jest na miarce minimum? Jesli tak to zjadl ci ok litra oleju (jesli bylo nalane max) a nie 4l. od min do maks to najczesciej jest ok 1L. To i tak jest bardzo duzo. A Jesli chodzi o to ze olej jest juz ponizej minimum i tak bylo jezdzone jakis czas, to moglo byc przyczyną przyjarania panewki i stad stuki i glosna praca. Szczegolnie te silniki (gdzies kiedys czytalem) lubia szybko reagowac na zaniski poziom oleju. Nie wycieka ci gdzies ten olej? Przyjrzyj sie czy nie ma plamy pod autem
Dzięki za sugestie, mam nadzieje, że uda mi się załatwić w poniedziałek jakiegoś ogarniętego mechanika i wspomnę mu o tych pomiarach. Sam się za to nie zabiorę bo najzwyczajniej w świecie mogę sobie z tym nie poradzić. W kwestii oleju było go delikatnie ponad minimum i na początku tego tygodnia dolałem kolejny litr. Niestety widać, że stan cały czas się zmniejsza. Silnik obejrzałem i z góry i na ustawianiu zbieżności pod spodem i wyglądał na suchy. Zresztą po wymianie nie spodziewałem się że mogą zadziać się takie rzeczy :( Głośna praca pojawiła się po wymianie rozrządu. Później po regulacji zaworów mechanik który się tym zajmował powiedział, że może tak głośno pracować. A, że jest to moja pierwsza honda stwierdziłem ok jak tak powiedział :P Zmartwił mnie tylko ten olej. No i wczoraj to buczenie pod maską nie wiem czy to pompa paliwa, ale wcześniej tego nie było.
bunkerites
04-06-16, 06:55
S*******ił magik robote i dzieją się cuda.Napisz dlaczego masz zalany 10w ?.
Z takim olejem kupiłem samochód i taki zasugerował wlać mechanik. Specem nie jestem to zasugerowałem się tym co mi powiedzieli. Dopiero później poczytałem i teraz wiem, że rozsądniejszym wyborem było zalać go olejem motul. Zastanawiam się nad wymianą ale koniecznie będę chciał sprawdzić z kad takie ogromne spalanie.
nie tyle samym Motulem co zwyczajnie obecnie masz wlany polsyntetyk. Wazniejsza kwestia jest to ze tak jak napisal kobert te silniki nie znosza stanu ponizej polowy, zreszta nawet jak raz mi spadł poziom ponizej polowy to wywaliło checka i musiałem dolac oleju. Konstrukcje w VII gen sa dosc wrazliwe i trzeba pamietac i zagladac na bagnet zeby pozniej nie bylo niespodzianki. Sprawdz czy rozrzad jest dobrze poskladany, od tego bym zaczał czy tam czegos nie spieprzyli.
Głośna praca może oznaczać zły naciąg paska rozrządu, również pozostałych pasków
klinowych, rolka napinająca może być głosna, wyć tak jak i pompa wspomagania,
alternator, kompresor klimatyzacji itd.
Z tym buczeniem ciekawa sprawa. Rozumiem, że odbiorniki energii nie są
załączone tzn. światła, klimatyzacja, radio, wszystko OFF.
Tak wszystko oczywiście wyłączone łącznie z oświetleniem wewnętrznym. Do tego wszystkiego dzisiaj rano padł prawdopodobnie akumulator. Bo jak się sypie to wszystko :D jedyna rzecz która chyba mogę odrzucić to kompresor od klimy bo nie zdążyłem jeszcze nabić i nie używam.
Napisz w której pozycji kluczyka zaczyna Ci buczeć/wydawać dźwięk w okolicy silnika.
Wstępnie typuję:
silniczek w lampie, którym ustawiasz kąt/odległość padania światła
silniczek od spryskiwaczy (sprawdź czy spryskiwacze działają)
silniczek od wycieraczek
Coś Ci rozładowuje akumulator.
Buczy w momencie jak przekręcam stacyjki do pozycji, w której zapalają się wszystkie kontrolki przy zegarach, przed odpsleniem. Spryskiwacze działają, wycieraczki też. Światła do sprawdzenia.
Odlacz kostki od poziomu lamp. Przynajmniej ja strzelam w silniczek od lamp z tym buczeniem
to buczenie to może pompa paliwa/choć nie wydaje mi się bo raz buczy i przestaje
Udało mi się dzisiaj odpalić samochód. Jutro jedzie na warsztat i będę sprawdzał co się dzieje. Wynikiem podzielę się oczywiście tu na forum jak coś z tego wyjdzie.
Nagrałem pracę zimnego silnika zaraz po odpaleniu.
https://youtu.be/KwlMAnDu3XA
U mnie tak robi robotę normalnie. Dźwięki takie same na na Twoim ostatnim filmiku - moja D16V1
Wróciłem od mechanika. Powód głośnej pracy to kolejny raz źle wyregulowane zawory. Poprawione i jest o wiele ciszej. Buczenie to faktycznie samoregulator lamp. Musiałbym rozkleić lampę albo kupić nową i problem zniknie. Ale najgorsze to spalanie oleju. Sprawdzona kompresja i... ciśnienie jest za małe na rozgrzanym silniku ok 12 (oczywiście na wszystkich cylindrach) i tutaj już szykuje się grubsza robota.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.