PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o pomoc przy minime Z6 Y7



Marcin1792
30-05-16, 19:45
Witam proszę o pomoc przy minime, dokładnie chodzi o :

Auto złożone na bloku y7 głowicy z6 i kompie p28 z6 USA, auto odpala ale po uruchomieniu stoi przez jakiś czas na 1500rpm po czym zapala sie check i obrotomierz idzie na 2000-2500 rpm, diagnostyka i pokazał błąd 5 i 20 czyli map sensor i czujnik ELD, map podmieniłem i bez zmian. Możliwe, że z6 miało inny map? Bo mam z y7. Na wciśnięcie gazu reaguje gaśnięciem, przestawienie aparatu nic nie daje. Jeszcze kwestia 2 czujników z tyłu kolektora dolotowego, tego czarnego i białego pod nim. W wiązce y7 ich nie ma więc nie są podłączone. Są w jakiś sposób istotne?

szaty
30-05-16, 23:54
przepustnica z czego jest ? bo jesli y7 to musisz zmienic na z6 i wtedy to cos z tylu to krokowy. wtedy wiazke musisz przerobic aby krokowy chodzil i to powinno pomoc.

Marcin1792
31-05-16, 08:43
Czyli krokowy musi działać z z6 nie y7? Okazało się też, że źle wpiąłem wtyczki od TPS i MAP, zamieniłem kolejnością i auto odpaliło, silnik wszedł na 2500rpm i stoi, reaguje na gaz ale z opóźnieniem, więc pewnie aparat zapłonowy trzeba ustawić. Przez minutę chodził na tych obrotach i nie wyskoczyły żadne błędy.

kamil39
31-05-16, 17:19
Z tylu kolektora biały to czujnik temp pow w dolocie, przydaloby sie go podpiac,
ten czarny wyzej, to czujnik zwiazany z oparami paliwa, mozna go wsumie pominac, bledu wywalac nie bedzie.

Marcin1792
14-06-16, 08:23
Witajcie ponownie, auto poskładane, ale kilka problemów zostało. Więc tak:

Rozrząd i zapłon na pewno są ustawione dobrze, lewego powietrza nie łapie, ale po uruchomieniu auta silnik wchodzi na 2k rpm następnie spada na 1500-1600 i tak już zostaje. Podczas lekkiego dodawania gazu auto przyspiesza, a przy mocniejszym wciśnięciu zaczyna się dusić tak jakby wypadał zapłon - potrafi strzelić w wydech. Wtyczka od aparatu zapłonowego została przełożona z tego od Y7. Jest jakaś inna kolejność przewodów w aparacie zapłonowym przy robieniu minime?

Michał102
14-06-16, 10:01
Ten komp nie jest czasem z automatu?

Marcin1792
14-06-16, 12:00
Na pewno nie :) sam auto rozbierałem

pablo__89
16-06-16, 19:14
zapłon ustawiony na 16"? Na kole pasowy środkowy znak to 12" Jeśli przeszedłeś na obd1 to ustawiasz na 16 a nie na 12. Rozrząd powinieneś ustawić jak w z6, poprawność możesz sprawdzić ustawiając zapłon, aparat powinien wyjść mniej więcej na środku przy 16". Najlepiej było by podłączyć kompa i popatrzeć na odczyty, od razu było by wiadomo co go boli.

Marcin1792
17-06-16, 13:39
to na który znak na kole ustawić? pierwszy od strony przodu auta?

kamil39
18-06-16, 09:48
https://zapodaj.net/1a7bec6f06467.jpg.html
https://zapodaj.net/d2bdc826e52bc.jpg.html
Ja wczoraj próbowałem ustawić rozrząd podczs mini me d13 i to tak srednio cos wychodzi :D
Znaki w d16z6 na glowicy ustawia sie na znak na godz 7.
Moze ktos potwierdzic, ze przestawiony u mnie rozrzad jest o pol zeba i trzeba regulowane kolo ?
Napinacz rozrzadu jest na "polowie fasolki".

Marcin1792
22-06-16, 12:49
Panowie problem rozwiązany, napiszę może pomoże kiedyś komuś.

Proces całego minime wyglądał u mnie tak.

Głowica, przepustnica, kolektor dolotowy i obudowa aparatu td42u ( środek aparatu z y7 jest identyczny więc użyłem swojego, obeszło się bez cięcia kabli), pasek rozrządu z silnika D16Z6. Do tego przejściówka obd2a -> obd1. Oraz przerobienie wiązki, czyli:
- z 3kabli od VTEC 2 do kompa i jeden do masy,
- przerobienie wtyczki 3 pinowej na 2 pinową od silniczka krokowego.
Problemy, na które się napotkałem to wypadający zapłon oraz wysokie obroty po odpaleniu, zapłon wypadał przez uszkodzony simering aparatu zapłonowego przez, który dostawał się olej do aparatu, wysokie obroty i check engine spowodowane pomylonymi wtyczkami od TPS oraz MAP.

Zostaje jeszcze ustawienie zapłonu, tylko teraz pytanie czy koła pasowe z6 i y7 są identyczne? Na który znak ustawić zapłon?