cartman11
29-05-16, 14:56
Witam,
Posiadam honde civic 1.7 ctdi z 2005 roku - przebieg circa 180 tys. Ostatnio po odpaleniu samochodu wyświetlił mi się check engine i nie chciał zgasnąć przez kilka cykli gaszenia i odpalania samochodu. Zapalał się przy praktycznie każdym odpaleniu mimo kasowania błędu.
Błąd, który się wyświetla to p0101, czyli nieoczekiwana wartość na czujniku MAF. Samochód zaczął strasznie mulić na niższych obrotach, na wyższych turbo pompuje ale słabiej. Na zimnym silniku czujnik MAF pokazuje około 11-11.4 g/s na luzie co według książki sam naprawiam jest poprawną wartością. Wyciągnąłem przepływkę i wyczyściłem, błąd pokazuje się dalej a wskazania czujnika nie zmieniły się.
Co ciekawe jeśli odpalę samochód i od razu go wyłączę ale tylko przestawię kluczyk na przedostatnią pozycje przed odpaleniem to po skasowaniu błędu nie pojawia się on a auto jedzie normalnie. Wtedy przepływka pokazuje około 6-8g/s (czy to nie jest trochę mało?) na luzie. W przyszłym tygodniu planuje jeszcze wyciągnąć i wyczyścić EGR, ale z tego co pamiętam było on czyszczony przed zimą.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z taką sytuacją? Prosiłbym o wszelkie sugestie co z tym zrobić dalej.
Dzięki i pozdrawiam
Posiadam honde civic 1.7 ctdi z 2005 roku - przebieg circa 180 tys. Ostatnio po odpaleniu samochodu wyświetlił mi się check engine i nie chciał zgasnąć przez kilka cykli gaszenia i odpalania samochodu. Zapalał się przy praktycznie każdym odpaleniu mimo kasowania błędu.
Błąd, który się wyświetla to p0101, czyli nieoczekiwana wartość na czujniku MAF. Samochód zaczął strasznie mulić na niższych obrotach, na wyższych turbo pompuje ale słabiej. Na zimnym silniku czujnik MAF pokazuje około 11-11.4 g/s na luzie co według książki sam naprawiam jest poprawną wartością. Wyciągnąłem przepływkę i wyczyściłem, błąd pokazuje się dalej a wskazania czujnika nie zmieniły się.
Co ciekawe jeśli odpalę samochód i od razu go wyłączę ale tylko przestawię kluczyk na przedostatnią pozycje przed odpaleniem to po skasowaniu błędu nie pojawia się on a auto jedzie normalnie. Wtedy przepływka pokazuje około 6-8g/s (czy to nie jest trochę mało?) na luzie. W przyszłym tygodniu planuje jeszcze wyciągnąć i wyczyścić EGR, ale z tego co pamiętam było on czyszczony przed zimą.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z taką sytuacją? Prosiłbym o wszelkie sugestie co z tym zrobić dalej.
Dzięki i pozdrawiam