Zobacz pełną wersję : Civic ma8 - Temperatura wariuje - bulgocze w zbiorniku wyrównawczym
necromonger
28-05-16, 12:40
Witam
tematów na tym formum w sprawie przegrzewania sie hani jest sporo.. ale każdy przypadek jest inny... probowalem poslugiwac sie wyszukiwarka ale jest na tyle toporna ze dale sobie spokój po 2 minutach.
Opis problemu:
Wskaźnik temperatury momentalnie po przejechaniu krótkiego dystansu (4-5 km) wędruje w górę. na maxa. ze zbiornika wyrównawczego kipi woda -- wylewa sie poza zbiornik - wężykiem uchodzi mocny strumień gorącego powietrza.
W silniku nie przybywa oleju (a raczej ubywa - z racji mocnego wyeksploatowania) - olej jest czysty - nie ma śladów obcej cieczy..
do tej pory wymieniłem termostat, oraz korek od chłodnicy (ten cisnieniowy od góry gdzie mozna wlewać bezpośrednio do chlodnicy ciecz chłodzącą)
nakrętka od zbiornika wyrównawczego jest popękana i przez te pękniecia ucieka mi płyn jak sie zacznie gotować układ.
ten korek cisnieniowy od chłodnicy ktory kupiłem duzo słabiej przylega do chłodnicy względem oryginalnego - dzis przełożłem uszczelkę ze starego do nowego korka aby "uszczelnić" korek - bo jak sie mocno zagrzał to słychać było i widac wylewajaca sie z tego korka wode.
inne objawy:
oba przewody od chlodnicy w momęcie max temp. są w miare "sztywne" nie miekkie, dolny zimny gorny gorący
Nawiewy z regóły dmuchają g orącym powietrzem.
wydaje mi się ze problemem moze być zapowietrzony układ, jak pościskalem duzo razy przewody to w pewnym momęcie na dluzszym dystansie (10 km było wszystko ok dolny przewod rowniez był gorący i załaczał chlodnice) ale po chwilowym postoju w sklepie i powrocie do domu znow woda zaczela bulgotac w zbiorniku i temp na maxa
co wy na to ? czy to wina zapowietrzonego układu ?
jak mozna go odpowietrzyć? (ps to jest ten silnik tory nie ma przy wlewie oleju tej nakrętki odpowietrzjącej)
Wygląda na mocną walniętą uszczelkę pod głowicą i daje spaliny do chłodzenia.
Zapowietrza się spalinami.
Sorki nie doczytane , napisałes ze termostat podmieniony w takim razie Poll może mieć rację niestety
...
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
sprawdzales termostat przed montazem?
Czesto i gęsto jest tak ,ze dopiero 3 sztuka jest w 100% sprawna.
sprawdzales termostat przed montazem?
Czesto i gęsto jest tak ,ze dopiero 3 sztuka jest w 100% sprawna.
Jak się kupuje **** a nie termostat to tak.
Jak się kupuje **** a nie termostat to tak.
nie wniosles nic pozytecznego do tematu
Bo pierdzielisz farmazony kolego. Dopiero 3 termostat dobry. Jeszcze raz przeczytaj to co napisałeś i znajdź sens w tym. Czyli od razu 3-4 brać w sklepie?
Z wlasnego doswiadczenia wiem ze z termostatami tak jest, pozatym juz nie raz widzialem te same opinie na forach, nie chodzi mi o to ze ma kupic 4 czy 10 na raz ale o to ze przed montazem warto sprawdzic termostat czy działa poprawnie bo moze kupic gowniaka i sa tego efekty... to był głowny cel mojego posta a dostalem hejta.
necromonger
28-05-16, 20:46
jesli to uszczelka to kończe przygodę z moją Hondą :( .. za duzo wydatków mi sie kumuluje w obecnym czasie.. i chyba juz nie warto inwestować w tak stare auto..
dodałem 3 filmiki prezentujące wspomnianą usterkę.. zerknijcie aby mnie w tym upewnić :
http://www.kosmosnews.pl/data/civic_1.mp4
http://www.kosmosnews.pl/data/civic_2.mp4
http://www.kosmosnews.pl/data/civic_3.mp4
Nagle to sie zaczelo czy jak? No i napisales ze dolny waz jest zimny po przejechaniu paru km no to ja bym i tak cos z termostatem sprawdzil mimo ze nowy moze sie nie otwiera. A jak to nie termostat no to uszczelka.
necromonger
29-05-16, 08:16
Nie do końca.
temat z grzaniem sie silnika mialem odkąd pamiętm.. ale w zime zawsze mu przechodzilo.. jak lato sie robilo to problem powracal.. szczegolnie w przypadku dluzszej trasy i jechaniu powyzej 100km/h..
w lato zazwyczaj mialem tak ze jak sobie powoli jezdzilem bylo ok.. wskazowka sie ruszała a to w góre a to w dół ale sie dala zbic przez chlodnice..
niestety od przyszlego tygodnia juz tak sie nie dzieje.. i jak wejdzie na wysoką temterature to nic go nie zbija.. (co do termostatu.. to tak jak chyba wyzej pisalem.. on sie potrafi zalączyć.. wydaje mi sie ze nie dochodzi do niego płyn dlatego sie nie załacza - bo jak dlugo zaciągałem przewodami (sciskałem) płyn to na postoju sie załacza)
Spróbuj założyć inny korek chłodnicy.
sprawdź poziom płynu czy jest pod korek w chlodnicy, wyjmij i sprawdz termostat, podobny problem mial Radzyn, okazało się że do wymiany kwalifikowala sie chlodnica
necromonger
29-05-16, 11:52
sprawdź poziom płynu czy jest pod korek w chlodnicy, wyjmij i sprawdz termostat, podobny problem mial Radzyn, okazało się że do wymiany kwalifikowala sie chlodnica
płynu w chłodnicy po zagrzaniu jest mało - bo ucieka zbiornikiem wyrównawczym - po przejechaniu 10 km i mocnym zagrzaniu sie silnika dolewam wody demineralizowanej z 1 litr bezpośrednio do chlodnicy
zerkne jeszcze na spokojnie z tym korkiem i termostattem -- chodz tak jak mowilem te dwa elementy wymienialem na nowe
a i jeszcze jedna wazna uwaga..
swego czasu silnik juz wymienialem w tej hani .. z 3 lata temu.. wczesniej mialem podobny problem z grzaniem sie silnika.. po wymianie silnika problem tak jak pisalem powyżej.. był nadal.. ale nie był uciążliwy - zima wogole nie występował . a latem dało sie jeździć - temperatura czesto wskakiwala tak na 3/4 i później wracala na swoje miejce podczas jazdy
sprawdź chłodnice, czy żeberka nie sa zasyfione, jednak auto ma swoje lata i radiator może odmówić posłuszeństwa
Tak jak pisze pafels, w moim przypadku był to jeden z powodów podnoszenia temperatury, choć w innych okolicznościach niż u Ciebie.
Możesz luknąć w moim temacie s.22-32.
+ korek, UPG i jeszcze kilka pierdół ;)
Jakby była chłodnica uwalona to przerzucało by płyn do wyrównawczego i dałoby się zbić temperaturę nagrzewnicą - tak awaryjnie jechałem w lato, jak termostat padł. Jak bulgocze w zbiornik i chamsko wyrzuca ciecz z układu do tego cały czas jest zapowietrzony to na 99,99 % UPG. Mam dla Ciebie jeszcze inną propozycję. Kup na allegro tester CO2 w chłodnicy/wyrównawczym (coś jak rurka do wina z płynem)- zbuduj sobie układ z butelki z płynem chłodniczym, żeby to zmontować, włóż wąż przy nagrzanym silniku, daj mu tam 3,4 tys obrotów, żeby poszły bąble albo próbuj dać na chłodnicę - u nas ten problem, że wyrównawczy jest poza chłodnicą. Jak płyn zmieni kolor to masz odpowiedź. Kosztuje grosze ten tester.
Możesz podmienić słupek na taki sam w razie czego ;)
Korek jak masz nowy to raczej nie jego wina. Puszcza albo nie. Nagrzej motor fest, wyjmij wężyk z wyrównawczego, włóż do butelki czy pojemnika i będziesz widział jak płyn leci.
Termostat - temperatura rośnie powoli w miarę nagrzewania silnika, da się zbić ogrzewaniem i wentylatorem na 4. Na pewno nie tak, że nagle max i wywala czym się da.
Przecież jak piszesz, że wężykiem leci strumień gorącego powietrza to co innego jak nie spaliny?
można też zrobić prosty test, wezyk idący z chłodnicy do wyrównawczego włożyć w butelkę z wodą i patrzeć czy idą bąbelki, zła wiadomość jest taka, że nawet jeśli okaże się że to nie UPG, to prędzej czy później do ona o sobie znać...
Kup na allegro tester CO2 w chłodnicy/wyrównawczym (coś jak rurka do wina z płynem)- zbuduj sobie układ z butelki z płynem chłodniczym, żeby to zmontować, włóż wąż przy nagrzanym silniku, daj mu tam 3,4 tys obrotów, żeby poszły bąble albo próbuj dać na chłodnicę - u nas ten problem, że wyrównawczy jest poza chłodnicą. Jak płyn zmieni kolor to masz odpowiedź. Kosztuje grosze ten tester.
Niestety ten test 100% pewności nie daje :(
Kolega Janusz widzę że się poddał a może wystarczy wymienić chłodnicę.
Czemu tak sądzisz. Rozwiń temat?
Czemu tak sądzisz. Rozwiń temat?
Znajomemu się gotowała woda w EJ9, wypłukał chłodnicę i nic. Silnik w sumie był już spisany na straty i kolega rozważał remont (UPG) lub podmianę słupka.
Jego ojciec przyjechał do domu z nową chłodnicą, zamontowali i jak ręką odjął.
Auto gotowało się tak, że aż wskazówka była ponad czerwonym polem - dosłownie stanęła dęba. Działo się to po ok. 5km jazdy. Mimo dwukrotnego przegrzania, jeździ do dziś a to było równe 3 lata temu.
No ok, ale test na CO2 jak go pokaże w układzie to znaczy, że jest ze spalin. A to chyba działa wtedy? Ja nie pisałem o płukaniu chłodnicy.
Miałem to samo ..wyrzucało płyn chłodniczy..u mnie była walnięta uszczelka pod głowicą;D
Będziesz kończył przygodę z hanką przez głupią uszczelkę??Do 1.4 za 100 zł kupisz elringa ;D Jest trochę roboty ale warto,będę dzisiaj zamawiał uszczelkę a w sobotę robił mogę ci napisać jak to zrobić.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/abb5c3e32b01a769
uszczleka 100 planowanie glowicy 50-100 rozrząd +/-300 płyn i olej + filtr +/-400 przt okazji warto zrobic maly remont zeby później nie brala oleju, dodatkowo koszty robocizny jesli nie robisz sam, mało oplacalny interes :)
Ta niech zmieni od razu cały silnik...Splanować głowicę,uszczelkę wymienić i tyle,płynu dolać ,oleju nie musi wymieniać jak nie przypada okres wymiany...po co ma iść w koszta jak sam piszę że ciężko z kasą.
Też jakoś do mnie do nie trafia, że po zdjęciu czapki padają uszczelniacze i pierścienie. Co ma jedno do drugiego? ; D Rozrząd jak jest w dobrym stanie to po co ruszać? Ewentualnie pasek zmienić.
Miałem podobnie z tym że u mnie do zbiornika powolutku zwiąkszała się ilość płunu. Z tym że dużu dużo wolniej.
Na 100% przedmuch z tłoka. Uszczelka do roboty.
1200zł cześci (rozrząd z pompą wody, pierścienie tłokowe, panewki, uszczeka miski i pokrywy, świecami, uszcz zaworów, uszczelka głowicy) + ok 200zł za robotę głowicy (planowanie, szczelnośc itp) regulacja zaw + ok 600zł robocizna.
Przerabiałem temat w zeszłym roku.
Też jakoś do mnie do nie trafia, że po zdjęciu czapki padają uszczelniacze i pierścienie.
Oczywiście od samego przedmuchu na upg nic się nie dzieje z uszczelniaczami i pierścieniami. Kwestia czy silnik był raz dobrze przegrzany lub często lekko przegrzewany przed naprawą, bo to typowe następstwo wywalonej upg gdy wygoni płyn, albo też bezpośrednia przyczyna gdy np. zatnie się zamknięty termostat, przegrzewa się i wywala upg.
Otóż to. Tylko i wyłącznie następstwo przegrzania, ale szybka reakcja może zapobiec temu zjawisku. Dziwi mnie czasem, że ludzie dalej próbują jeździ, próbować.
necromonger
03-07-16, 21:37
Witam
jeszcze mysle nad ewentualna reanimacją mojej hondki..
Ma ktoś może sprawny silnik d14a2 np (pozostały po swapie na mocniejszy) w wojewodztwie lodzkim ??
Sprawa jest prosta jak prokreacja.
Jeżeli zaczyna się podnosić wskazówka od temperatury, Ty włączysz ogrzewanie i nawew na max to leci zimne, czy gorące?
Jak leci zimne to walnięta uszczelka pod głowicą.
Jak leci gorące, to znaczy że termostat. Tym bardziej, że go wymieniałeś i jeżeli kupiłeś zamiennik to prawie na pewno nie działa ;)
necromonger
03-07-16, 22:09
Sprawa jest prosta jak prokreacja.
Jeżeli zaczyna się podnosić wskazówka od temperatury, Ty włączysz ogrzewanie i nawew na max to leci zimne, czy gorące?
Jak leci zimne to walnięta uszczelka pod głowicą.
Jak leci gorące, to znaczy że termostat. Tym bardziej, że go wymieniałeś i jeżeli kupiłeś zamiennik to prawie na pewno nie działa ;)
a nie odwrotnie?? bo skoro leci gorące to termostat chyba dziala?? tak przynajmniej zawsze mi sie wydawalo..
a nie odwrotnie?? bo skoro leci gorące to termostat chyba dziala?? tak przynajmniej zawsze mi sie wydawalo..
Nie. Nagrzewnica jest poza termostatem. To niezależny układ. Gdyby było inaczej to w zimę nigdy nie miałbyś w środku ciepłego powietrza, ponieważ w zimę termostat praktycznie nigdy się nie otwiera.
Jeżeli zacznie lecieć ciepłe gorące to znaczy, że jest po prostu gorące i nie schładza się bo walnięty termostat nie wpuszcza chłodnego do silnika.
Jeżeli nie będzie leciało chłodne, to znaczy, że zapowietrzona jest nagrzewnica - a to praktycznie niemożliwe jeżeli reszta układu jest sprawna.
rafik54321
04-07-16, 08:59
Nie. Nagrzewnica jest poza termostatem. To niezależny układ. Gdyby było inaczej to w zimę nigdy nie miałbyś w środku ciepłego powietrza, ponieważ w zimę termostat praktycznie nigdy się nie otwiera.
Jeżeli zacznie lecieć ciepłe gorące to znaczy, że jest po prostu gorące i nie schładza się bo walnięty termostat nie wpuszcza chłodnego do silnika.
Jeżeli nie będzie leciało chłodne, to znaczy, że zapowietrzona jest nagrzewnica - a to praktycznie niemożliwe jeżeli reszta układu jest sprawna.
W zasadzie to tam masz ile części? Termostat, chłodnicę, nagrzewnicę i pompę wody. Nic innego nie ma (poza wężami oczywiście).
Jak ci leci zimne powietrze z nagrzewnicy to albo pompa nie wymusza obiegu, albo masz nieszczelność w układnie :) . Zapowietrzenie w zasadzie nie wchodzi w grę, ponieważ układ odpowietrza się sam (chyba że jest nieszczelność lub awaria pompy).
Ostateczna głupia opcja - kamień w układzie (jeśli ktoś pomylił wodę destylowaną z kranówką :P).
Zapowietrzenie jak najbardziej wchodzi w grę, robiłem ostatnio upg i przed robotą słyszałem po odpaleniu bulgotanie w nagrzewnicy, po odkręceniu korka chłodnicy spaliny wylatywały i na 100-200 km była cisza potem znowu bulgotanie z nagrzewnicy i przegrzewanie silnika
necromonger
04-07-16, 17:17
ogolnie jak jest zalany pod korek ciecza chlodzącą to z nagrzewnicy leci gorące powietrze..
a mam pytanie co jesli w imie testu sprawdze sobie czy to wina termostatu czy nie .. i go calkowicie wymontuje.. mozna tak zrobic? wtedy bym wiedzial czy to termostat czy jednak UPG..
necromonger
04-07-16, 20:03
nie wiem czy się cieszyć juz czy nie ..
ale po demontazu termostatu i jeździe bez niego z mostkowaną chłodnica .. dystans okolo 25 km temperatura stoi ładnie w miejscu na wysokości 1/3 zegara...
wczesniej przejechalem kolo 5 km i cala woda sie gotowała i pryskała przez zbiornik wyrowawczy..
teraz co prawda po zatrzymaniu auta sprawdzilem zbiornik wyrownawczy to był zapełniony po brzegi.. no ale temp stała w miejscu... pojezdze tak jeszcze jutro troche.. i kupie jakiś lepszy termostat.
nie wiedzialem ze wymiana termostatu w tej hani jest tak banalnie proste.. jak bym wiedzial to bym sie nie pier.. caly miesiac na grzejacym sie silniku ... juz prawie hanie oddalem do "żyda" a tu sie okazuje ze moze bedzie taki banał .
szok dla mnie ze po wymianie w serwisie termostatu nie dzialal .. a bez termostatu dziala.. ciekawe jak sam wymienie to bedzie dzialal czy nie .. dam znac jak wymienie
jaki termostat byście polecili ??
kupuj oem, bedzie spokój na 20 lat :)
Na pierwszej stronie pisalem o termostacie.. Ze nowy to nie znaczy ze sprawny;) oby to bylo to
Powodzenia
Przedmuch sprawdzasz na zimnym silniku zalewasz pod korek i sprawdzasz na odkreconym korku czy nie idą spaliny, płujaca woda z wydechu. Termostat można sprawdzić w czajniku . Proponuję nowy tak sprawdzić bywają felerne.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
szok dla mnie ze po wymianie w serwisie termostatu nie dzialal
Jeżeli kupiłeś termostat w zamienniku to normalne.
.. a bez termostatu dziala.. ciekawe jak sam wymienie to bedzie dzialal czy nie .. dam znac jak wymienie
jaki termostat byście polecili ??
Oryginalny termostat Honda. Tylko.
necromonger
06-07-16, 20:11
hmm dzis zamontowalem nowo kupiony termostat... chodz nie zdecydowalem sie na zakup ktory proponowal dzida (nie bylo w sklepie do ktorego poszedlem) .
termostat firmy : Vernet /temp 78 stopni / najpierw sprawdzilem go w garnku - i przed zagotowaniem wody sie otworzył
wiec zamontowałem go to auta.. i o moje zdziwienie taka sama sytuacja jak na wcześniejszym termostacie.. znowu woda sie gotuje i wywala ze zbiornika wyrównawczego... dolny wąż zimny wiec termostat sie nie otwiera po zamontowaniu ..
jezdzilem sobie po kawalku po czym stawalem i dolewalem wody.. rownież sciskajaac przewody na postoju.. ..
ale woda sie i tak gotowala..
zdemontowalem go z powrotem.. demontując zauważyłem ze po stronie termostatu praktycznie nie ma wody (tym silnik zalewalem) ... tylko moze z pol szklanki wody wykapalo..
co Wy na to ?>>
Normalne.
Praktycznie wszystkie zamienniki termostatów otwierają się w gotowane w garnku, a nie otwierają się na parującym w aucie układzie (kiepsko reagują na ciepło tylko po jednej stronie).
Śmieć i tyle, czyli wszystko jest zgodnie z planem.
Wkładałem verneta do hondy i do wielu aut innej marki zdarzały się fuckupy. Wykluczył bym jeszcze pompę wody przed dalszym zakupem termostatu. Wirnik mógł się odkleic przez co nie ma obiegu nie dochodzi płyn do termostatu a ten się w rezultacie nie otwiera
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
;2725732']Wkładałem verneta do hondy i do wielu aut innej marki zdarzały się fuckupy. Wykluczył bym jeszcze pompę wody przed dalszym zakupem termostatu. Wirnik mógł się odkleic przez co nie ma obiegu nie dochodzi płyn do termostatu a ten się w rezultacie nie otwiera
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ale wtedy nie dochodziłby do nagrzewnicy a to banalnie łatwo sprawdzić.
Dokładnie... sprawdzić nic nie kosztuje różne cyrki dzieją się z autami.
Jeszcze jedna rzecz chyba w tych verneta jest albo i nie czasami mała dziurką tak jakby zaworek ustawiaj ja do góry żeby łatwiej się odpowiedział
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wentylator chłodnicy w ogóle się załącza w tym aucie? Pewnie nie, skoro termostat nie przepuszcza gorącego płynu...
Kombinujecie jak koń pod górę z tym termostatem.
Chłopak ma wysraną uszczelkę pod głowicą i gazy przedostające się do układu chłodzenia skutecznie zapobiegają otwarciu termostatu bo się zapowietrza układ - amen.
Na wyjętym termostacie też mu skutecznie wypełnia zbiornik wyrównawczy.
Dodatkowo gotuje WODĘ czyli wszystko się oblepia kamieniem co będzie w przyszłości powodem otworzenia kolejnego wątku na kilka stron bo "nie działa ogrzewanie" albo "nadal się przegrzewa po zrobieniu upg".
;2725888']Kombinujecie jak koń pod górę z tym termostatem.
Chłopak ma wysraną uszczelkę pod głowicą i gazy przedostające się do układu chłodzenia skutecznie zapobiegają otwarciu termostatu bo się zapowietrza układ - amen.
Na wyjętym termostacie też mu skutecznie wypełnia zbiornik wyrównawczy.
Dodatkowo gotuje WODĘ czyli wszystko się oblepia kamieniem co będzie w przyszłości powodem otworzenia kolejnego wątku na kilka stron bo "nie działa ogrzewanie" albo "nadal się przegrzewa po zrobieniu upg".
Nie kombinujemy, tylko problem jest taki że 50-70% wymian uszczelek pod głowicą to wymiana sprawnych uszczelek sprawnych spowodowanych złą diagnozą korka chłodnicy lub termostatu. Zamienniki takich bebechów (jak i zresztą wielu innych) zabijają ludziom portfele i czas.
To, że jest pełno w zbiorniczku o niczym nie świadczy poza tym, że jest pełno w zbiorniczku.
To, że jest pełno w zbiorniczku o niczym nie świadczy poza tym, że jest pełno w zbiorniczku.
Wywalanie płynu do zbiornika mimo braku termostatu świadczy o wzrastającym ciśnieniu w układzie ponad 0.9 / 1.1 bara (zależnie od korka chłodnicy). Wszystkie objawy wskazują na UPG jednoznacznie.
50-70% wymian uszczelek pod głowicą to wymiana sprawnych uszczelek sprawnych spowodowanych złą diagnozą korka chłodnicy lub termostatu
50-70% wątków na forum związanych z przegrzewaniem, kończy się wydawaniem pieniędzy na kolejne termostaty, korki, inne części a efektów brak.
Taki urok tej motorowni że po 15 latach uszczelkę wysrywa. Zdaje się to oczywiste jak wymiana rozrządu co 100tyś km :)
Dzida bimetal termostatu masz od strony cieplej/ silnika- jak zamiennik moze inaczej grzac sie od OEM? Chyba ze ma inna zupelnie konstrukcje i materialy o ktorych nikt nie wie? Argument o gazowaniu w ogole jest smieszny, w ukladzie chlodniczym nie ma zadnych gazow , tylko plyn chlodzacy w postaci cieklej.
Moze poprostu zostal trafiony wadliwy termostat lub warsztat polecial w kulki i nic nie zrobil, lub rzeczywiscie problem w ogole nie jest zwiazany z termostatem- wsadzenie do gotujacej wody lub podgrzanie palnikiem wyjasni odrazu sprawe termostatu i rzeczywiscie warto zainteresowac sie uszczelka.
Do tego trzeba sprawdzic w ogole czy wlacza sie wentylator,czyli na krotko mozna go spiac lub wykrecic czujnik z obudowy termostatu i podgrzac go do ponad 100stopni, zeby zestyk sie zwarl.
Napisałem wyżej jak przedmuch sprawdzić.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wentylator to nie ma narazie nic do gadania autor napisał że zimny wąż za termo.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
necromonger
08-07-16, 00:07
szukam tego oryginalnego termo i nie moge znaleźć..
znalazłem coś japońskiego : http://allegro.pl/honda-civic-vi-95-01-1-6-1-8-termostat-78-c-japan-i6278336005.html co o tym sądzicie?
Jutro zrobie test z tą upg zerkne czy na zimnym kapie woda z wydechu... z tego co pamiętam z chlodnicy na otwartym korku czasem jakiś bąbelek poleci ale to wydaje mi sie ze kwestia zapowietrzenia.. / a jak przygazuje to "fonntanna" wody jest..
co do samej jazdy na zdjętym termostacie .. to jest wszystko w normie.. temperatura po dłuższym czasie dochodzi do 1/3 i na tym sie zatrzymuje. węże oba są ciepłe i miękkie (przeciwieńtwo tego jak załozylem termostat gdzie zaraz temp wskakiwala na czerwone / węże twarte/ i bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym)
jutro robię większy wypad hanią .. z piotrkowa do łodzi wiec zobaczymy jak się zachowa na takim dystansie...
szukam tego oryginalnego termo i nie moge znaleźć..
znalazłem coś japońskiego : http://allegro.pl/honda-civic-vi-95-01-1-6-1-8-termostat-78-c-japan-i6278336005.html co o tym sądzicie?
Tragedia.
Jutro zrobie test z tą upg zerkne czy na zimnym kapie woda z wydechu
To nie ma nic do rzeczy.
z tego co pamiętam z chlodnicy na otwartym korku czasem jakiś bąbelek poleci ale to wydaje mi sie ze kwestia zapowietrzenia.. / a jak przygazuje to "fonntanna" wody jest..
Czyli wszystko jest ok!
szukam tego oryginalnego termo i nie moge znaleźć..
znalazłem coś japońskiego : http://allegro.pl/honda-civic-vi-95-...278336005.html co o tym sądzicie? Sprawdz najpierw co masz uszkodzone, a nie wymieniaj pol samochodu.....
Ja nie mogę. Odpowietrzasz układ bez termostatu i dalej wywala płyn ? Walnięta uszczelka pod głowicą i koniec tematu. Ile można drążyć.
necromonger
09-07-16, 07:57
Ja nie mogę. Odpowietrzasz układ bez termostatu i dalej wywala płyn ? Walnięta uszczelka pod głowicą i koniec tematu. Ile można drążyć.
wtedy odpowietrzałem z termostatem.. wiec dlatego były pewne wątpliwości..
ale juz jest chyba wszystko jasne.. bo wczoraj jadąc do łodzi na zdjętym terrmostacie.. dalem hani toroche do wiwatu... i tez sie zagrzała... w sumie w jedną strone bylo ok.. przy prędkości 100 - 110 nie wykazywała znakow przemęczenia.. natomiast jak wracałem to troche przycisnąłem i jednak sie zagotowała.. wiec to UPG
można jeździć puki co na spokojnie dystansy do 50 km.. ale jak chce sie poginac to juz nie .
tak czy siak wczoraj nabyłem inną wspaniała bestię z tego samego rocznika ten sam kolor :) ze sprawnym silnikiem
bardziej mi to wyglada na zapchana chlodnice nic upg
bardziej mi to wyglada na zapchana chlodnice nic upg
A widziałeś kiedyś zapchaną chłodnicę? Ja nie wiem co to trzeba zrobić z układem żeby ją zapchać :| Piachu nasypać?
Objaw podobny do mojego, też do 100 kmh nic się nie działo. Też wszystko wskazywało na UPG, a jednak największym winowajcą była zapchana chłodnica Termotec i stary korek chłodnicy. Jak Ci się chce to poczytaj u mnie w temacie s.22-32
PS. Widzę że na wszelki wypadek kupiłeś całego dawcę ;) Tak to się chyba jeszcze nikt nie zabezpieczał, ale jest w tym jakaś myśl... ;)
A widziałeś kiedyś zapchaną chłodnicę? Ja nie wiem co to trzeba zrobić z układem żeby ją zapchać :| Piachu nasypać?
Tak, ja widziałem zapchaną, na 99% przez jakiś cudowny uszczelniacz.
U mnie tez coś dopadło moją H.. spadł mi wąż z chłodnicy i od tej pory auto się grzeje... założyłem waz, zalalem woda bo akurat byłem pod sklepem i teraz jak jade to jest wszystko ok- jak tylko stanę w korku to temp wędruje na górę skali.. płynu nie ubywa, oleju tez nie ma w płynie, ogrzewanie raz jest raz nie :/
A najlepsze jest to ze jak tylko rusze z miejsca to wskazówka temp odrazu wędruje na swoje miejsce.. ogólnie to tak jakby wentylator się nie zawsze włączał.. odpowietrzalem układ itd i dalej lipa.. tak jakby cały czas zapowietrzal
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ogólnie to tak jakby wentylator się nie zawsze włączał.. no a włącza się? :P też tak miałem jak mi czujnik padał :D
no a włącza się? [emoji14] też tak miałem jak mi czujnik padał :D
No właśnie raz się włączy a raz nie.. jutro go podepne 'na krotko' i zobaczę jak będzie z temperatura
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Podepnę się...
W Hani wskazówka temp na blacie zawsze w tej samej prawidłowej pozycji. Płyn wyrzuca przez wyrównawczy co jakiś czas (ostatnio na zimnym rano odkręciłam korek chłodnicy i wypluło wyrównawczym! poprzednio trasa 35 km śr. prędkość 120km/h), chociaż staram się kontrolować i dolewać bezp. do chłodnicy. Przyjaciel mechanik zwrócił mi uwagę, że jak się będzie powtarzało, to UPG mnie czeka.
Termostat padł 2 stycznia 2016 i został wymieniony i działa, nawiew dmucha ciepłym i zimnym (klima ładnie pracuje), nie dymię na szaro. Ubytki płynu chłodniczego (na grubym wężu górnym od chłodnicy do....?) były, zostały zauważone/zdiagnozowane i usunięte.
Przebieg 252 tyś km, rozrząd zrobiony w styczniu 2016.
Czy to faktycznie czas na UPG?
Poprawka - dymię na szaro. Hania poszła na wymianę UPG do warsztatu + planowanie głowicy i reszta zabawy. Czekam kiedy zadzwonią, że mogę ją odebrać.
necromonger
30-07-16, 16:12
Jako, że temat ciągnął się dość długo i pewnie każdy by chciał poznać finał tej usterki to juz mowie co było :)
Furkę sprzedałem kumplowi który postanowił zabawić sie w naprawę
Oddał do swojego mechanika po rodzinie i koniec końcem okazało się, że wina była po stronie UPG.
Wymontowanie termostatu tak jak pisałem poprawiło sytuacje gotowania sie wody w układzie ( można było jeździć dłuższe dystanse .. poprawa z 5 km do 50 km(po wymontowaniu) - ale zeby wszystko było ok należało zabawić sie z UPG.
Dziekuje wszystkim za wszystkie sugestie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.