Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Automat w 5D, jak to się sprawuje?



Kubuniek
24-05-16, 13:55
Witam.
Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii?
Znalazłem takie ogłoszenie i w sumie dość ciekawe, ale jak te automatyczne skrzynie się spisują?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-civic-1-4i-automatik-4-tuerer-ohne-tuev-/463570606-216-7729
I przebieg bardzo nieduży.

Gunner82
24-05-16, 14:20
skrzynia jak była odpowiednio traktowana, to nie ma co się bać. Ale pewnie tego się nie dowiesz :rolleyes: cena śmieszna jak za szrot .

bartek_levis
24-05-16, 15:14
tanio i nie tanio, dolicz koszty rejestracji i napraw blacharsko-lakierniczych i to samo u nas trafisz, jak widać na zdjęciach ruda i tej sztuce nie popuściła, a naprawa wyniesie pewnie drugie tyle co autko, chyba że na graty to koszt transportu i przekładki ale to też jest sens ładować do zdrowej bazy.. moim zdaniem nie opłaca się

Kubuniek
24-05-16, 21:19
Mnie się wydaje, że prawa strona była zarysowana, stąd wymiana błotnika z przodu i podrdzewiały tył. Za 500Euro go na pewno nie wezmę. 400 to jest max. Do tego rejestracja 1200złotych. Z takim przebiegiem to w polsce na pewno auta nie dostanę. No chyba, że z 3x przekręconym licznikiem.

Z resztą opłacalność interesu proszę pozostawcie mnie :-). Główne pytanie dotyczy automatu w tym modelu i ogólnie w civiku. Czy jest coś na co trzeba zwrócić uwagę?

Bartko
30-05-16, 12:12
Przejechałem bezawaryjnie 60'000 km tą skrzynią w Aero z silnikiem D16B2.

Skrzynia zmienia biegi dość twardo jak na dzisiejsze standardy. Mi to nie przeszkadza. To jest konstrukcja jeszcze bez elektroniki. Ma tylko podstawowe blokady bezpieczeństwa (elektryczne) od prędkości. Trzeba uważać, żeby nie przeciążać auta, bo skrzynia nie ma chłodnicy.
Do miasta i na drogi wojewódzkie bardzo polecam. Jest to 4- biegowa skrzynia i na autostradzie brakuje jej piątki. Przy 90km/h silnik ma już prawie 3000obr/min. Musisz się liczyć, że nie polatasz bokiem, a i przyspieszenie jest słabsze niż w aucie z manualną skrzynią.

Spalanie- nie mam porównania ale sądzę, że z litr na setkę więcej weźmie. Przy obecnych cenach LPG mam to gdzieś. ;)

W razie awarii używane są tańsze nić manualne. :)

Przed zakupem:
0. położenie wybieraka biegów wolno zmieniać TYLKO na całkowicie zatrzymanym samochodzie i z wciśniętym hamulcem
1. sprawdź czy są wycieki
2. jazda próbna z całkowicie zimnego do rozgrzania (zimna zmienia nieco twardziej) - powinna zdecydowanie ale bez szarpania zmieniać wszystkie biegi (zarówno w górę i w dół)
3. jadąc spokojnie przykładowo 80km/h wciskasz gaz na max i powinna zredukować o dwa biegi w dół, a jak odpuścisz to powinna wrócić na 4-bieg. Wciśniecie gazu nieco mniej i powinna zredukować o jeden bieg.
4. po wybraniu "R" i "D" nie powinno być szarpania/strzałów/hałasów a obroty powinny się utrzymać na stałym poziomie
5. (uwaga, ostry test!) samochód zatrzymany, a przed nim nic nie ma. Wciskasz lewą nogą hamulec na max, dajesz "D" i po kilku sekundach wciskasz gaz do połowy - obroty nie mogą skoczyć na więcej niż 3000/min. Trzymasz tak dosłownie sekundę, góra dwie. Nie dłużej, bo rozwalisz. Moja skrzynia zdała ten test celująco - aż urwałem przegub :rolleyes:

Po zakupie wymień olej i masz spokój. Ta skrzynia jest praktycznie typu "panie ja tam nic nie robię, tylko leje i jeżdżę" :cool:

Bartko
07-06-16, 12:32
I jak? Kupiłeś?

TomaszPa
07-06-16, 19:01
Potwierdzam to co napisał Bartko, jednak u mnie skrzynia ma chłodzenie, jest połączona z chłodnicą wody.

Wysłane z mojego W6500 przy użyciu Tapatalka