Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z katalizatorem



kash_an
21-05-16, 23:03
Mam pytanie o katalizator w Hondzie Civic VIII 2006r. Silnik to 1.8 140KM, R18A2. Z tego co szukałem na forum i po internecie to jest bardzo mało pytań i informacji na temat katalizatora, jego wymiany, generalnie sytuacji w których ludzie opisują, że musieli go wymienić. Jak to jest naprawdę? Czy ktoś wymieniał katalizator w swoim Civicu? Jeżeli tak, to czy decydował się na oryginalny czy może jakiś zamiennik (i czy taki zamiennik dobrze współpracuje z komputerem)?

Pytanie bierze się stąd, że ostatnio pojawiła się mi kontrolka Check Engine. Byłem u mechanika przy okazji wymiany płynów i filtrów. Z tego co z nim rozmawiałem to okazało się, że jest to problem ze składem spalin z katalizatora, tak jakby właśnie katalizator nie wyrabiał. Niestety nie mam w tej chwili dokładnego numeru i kodu błędu. Z tego co mi sprawdził to z sondami lambda jest wszystko OK. Postaram się jeszcze dowiedzieć szczegółów. Błąd został skasowany ale niestety dziś pojawił się ponownie. Stąd moje pytanie - czy w takiej sytuacji jedyną opcją jest wymiana katalizatora (i to rozwiązuje problem) czy może chodzić o coś innego, o coś więcej?

00J23
02-06-16, 20:05
Jaki jest przebieg ? Masz gdzieś spisane kody DTC ?

jelczyk
04-06-16, 10:41
U mnie przy przebiegu okolo 100k w r18a2 tez wywalalo checka przez katalozator. Pojawial sie tylko przy stalej jezdzie (dajmy na to 120km/h z tempomatem). Kod bledu chyba byl p0420. W moim przypadku zalozylem emulator na druga sonde i po problemie. Nic nie zamula, blad sie nie pojawia, wszystko ok.

Grze_chu
04-06-16, 16:37
U mnie też taki błąd wystąpił, tempomat przy 110km/h. Błąd skasowałem, następnego dnia postanowiłem "przedmuchać" katalizator, wybrałem się na A4 i dozwoloną prędkość pokonałem na wyższych obrotach, od jakiś 5kkm spokój z check engine :)

jelczyk
04-06-16, 17:20
U mnie też taki błąd wystąpił, tempomat przy 110km/h. Błąd skasowałem, następnego dnia postanowiłem "przedmuchać" katalizator, wybrałem się na A4 i dozwoloną prędkość pokonałem na wyższych obrotach, od jakiś 5kkm spokój z check engine :)

u mnie to niestety nie pomogło :)

kash_an
20-06-16, 22:13
Trochę opóźnienia złapałem z tą sprawą przez inne rzeczy (niezwiązane z samochodem). Ale błąd niestety cały czas jest. Mechanik dokładnie nie zapisał/nie zapamiętał kodów błędów. Z resztą z tego co z nim rozmawiałem to nie miał pewności czy to wina samego katalizatora czy może czegoś innego. Jedyne co to miałem lać PB98 (a niestety wcześniej zalałem PB95) i pobserwować co będzie się dalej działo.


Jaki jest przebieg ? Masz gdzieś spisane kody DTC ?

Przebieg to 147 000 km.

Do kodów DTC właśnie miałem się zabrać sposobem który krąży po sieci, uruchamiając auto-diagnostykę. I właśnie dziś stało się coś niepokojącego. Podczas jazdy kontrolka Check Engine zaczęła migać i jednocześnie zaobserwowałem duży spadek mocy. Tak, że ruszając spod świateł nie miałem pewności czy samochód zaraz mi nie zgaśnie. Ale że dystans do pokonania nie był zbyt duży to jakoś dojechałem.

Uruchomiłem tą diagnostykę z wyświetleniem błędów ale pokazało mi się: "DTC NO". Tak jak doczytałem o niczym właściwie to nie świadczy niestety. A miałem nadzieję, że coś konkretnego uda mi się odczytać.
Także czeka mnie jutro z samego rana umawianie się ponownie na wizytę u mechanika. :-/

kash_an
04-07-16, 18:22
OK problem ze spadkiem mocy rozwiązany. Okazało się, że jedna z cewek zaczęła odmawiać posłuszeństwa. Wymieniłem ją razem z kompletem świec i od tego momentu jest OK.

Katalizator oczywiście cały czas do wymiany. Kod błędu to P0420.

TRAFO
04-07-16, 21:37
DTC P0420: Układ katalizatora spalin poniżej progu efektywności
Pytanie, czy to na pewno katalizator czy sonda?
Z tego co wiem emulator kosztuje grosze w porównaniu z katalizatorem, to może warto tak jak Jelczyk założyć emulator i zobaczyć co z tego wyjdzie?

kash_an
05-07-16, 12:32
Znajomy mechanik, jak wymieniał mi płyny i flitry i wtedy już problem z Check engine się pojawiał to sprawdził mi sonde lambda i wszystko było OK.
Jak miałem problem z tą cewką i diagnozował mi to mechanik z HDSem to pokazywał mi tam właśnie wskaźnik zdaje się sprawności katalizatora, wartości kształtowały się z tego co pamietam i dobrze zobaczylem mniej wiecej na poziomie 14 - 16. I przy tym wskaznik obok byl czerwony.

Czyli zakładam, że to jednak katalizator. Czy jednak mimo wszystko może to być wina sondy?
Z emulatorem to jest tak, że po prostu katalizator dalej pracuje tak jak pracowal tylko wskazania komputera są OK?
Mechanik doradził mi, żeby może poszukać takiego miejsca gdzie mają orginalny, używany katalizator do mojej Hondy, mogą wymienić go na miejscu i dają jakąś gwarancje. I rzeczywiście, jak poszukałem na Allegro to są oferty katalizatorów (czasami nawet jest podany przebieg a niekiedy nawet numer VIN) z informacją, że można go wymienić w warsztacie sprzedawcy i wtedy dostaje się gwarancję.

romir_ed9
10-05-17, 22:09
DTC P0420: Układ katalizatora spalin poniżej progu efektywności
Pytanie, czy to na pewno katalizator czy sonda?
Z tego co wiem emulator kosztuje grosze w porównaniu z katalizatorem, to może warto tak jak Jelczyk założyć emulator i zobaczyć co z tego wyjdzie?

Odświeże temat przerabiam ten sam problem co ok 30 km wywala mi ten błąd, podpowiedzcie emulator montujemy na której sondzie? Pierwszej widocznej od góry silnika czy druga która znajduję się na środku kata?

pwl
11-05-17, 17:25
Na drugiej.

romir_ed9
11-05-17, 20:14
Ok z tego co widzę są dwa rodzaje prosty i kątowy?który z nich nadaje się do naszych 1.8

ArdianFK2
14-05-17, 21:16
druga sonda przecież pisał kolega wyżej - pierwsza analizuje spaliny po procesie spalania i jest odniesieniem dla drugiej - trzeba zrobić emulator i tyle

co prosty i kątowy?

romir_ed9
14-05-17, 21:36
druga sonda przecież pisał kolega wyżej - pierwsza analizuje spaliny po procesie spalania i jest odniesieniem dla drugiej - trzeba zrobić emulator i tyle

co prosty i kątowy?

Na Allegro są dwa rodzaje emulatorów prosty w formie przedluzenia i kątowy tam gdzie tego miejsca jest znacznie mniej który zastosować?

luki2691
23-06-17, 09:53
Odświeżam temat, czy ktoś wie jaki emulator założyć do drugiej sondy lambda ? Prosty czy kątowy ? Jaka średnica ?

romir_ed9
23-06-17, 18:56
przerabiałem ten temat miesiąc temu, kupujesz prosty emulator długość 4cm pasuje jak ulał, u mnie po zamontowaniu problem z check engine minął.