Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Syf pod korkiem chłodnicy 1.4



jey
20-05-16, 11:02
Witam,

panowie powstał problem w moim 1.4 2001 rok. Mianowicie mam strasznie wyglądający syf na korku chłodnicy i w chłodnicy (w miejscu gdzie jest korek) Jest to po prostu błoto. Co to może być? Nadmienię iż jakiś czas temu w gorący dzień auto mi się przegrzało.tzn temp poszła na czerwone ale szybko włączyłem grzanie , stanąłem auto ostygło i ruszyłem dalej. Zauważyłem też że wywaliło mi parę dni później płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Następny motyw jest taki że : stoję na światłach a tu jeb, para buchnęła spod maski( temperatura była w normie wtedy) Zaglądam pod machę nic nie widzę, kładę się pod auto patrzę że przewód dolny chłodnicy odpiął się z cybantów i spadł z chłodnicy. Założyłem , zalałem płyn i w drogę. Od tamtej pory ( rok czasu)nic się nie dzieje. Autem dojeżdżam co dzień 30 km do roboty. co to może być ?

Aha jeszcze jedno: zauważyłem że na 2biegu jak wciskam gaz w podłogę to auto nie przyspiesza płynnie tylko " zajączkuje" Płynu chłodzącego nie ubywa , oleju nie przybywa ani nie zmienia konsystencji, chmury za autem nie ma.....

bunkerites
20-05-16, 17:14
Zrób płukanie układu chłodzenia.Plus wymień termostat.Być może termostat się zacina i wywala płyn.Jak to nie pomoże to na 90% UPG

jey
23-05-16, 08:41
Mały UPDATE, Wczoraj zajrzałem do wyrównawczego i jest na fulla aż wywala płyn przez korek, postałem trochę w korku w piątek a trochę smażyło;/ kużwa termostat miałem Orginał zakładany ale faktycznie może go przepłukać. to wywalanie płynu dzieje się tylko w bardzo gorące dni, układ nie domaga żeby schłodzić .ehh, mój majster twierdzi że UPG ale wywalić 1000 zł i mieć to samo to żart.

Boguś
23-05-16, 20:06
Test CO2 w układzie chłodzenia i będziesz miał pewność czy UPG. Kilka złotych na alledrogo.

jey
24-05-16, 09:25
dzięki za podpowiedzi, myslę też nad zmianą korka chłodnicy na orginał bo coś chyba nie jest tak, na zimnym silniku jak odkręcę korek to w chłodnicy bulgocze i idzie ciśnienie do góry;/

genior
24-05-16, 20:32
kolego wielu próbowało kombinować, ale to wina UPG

jey
25-05-16, 09:30
Ok , jest progres, korek oryginał wymieniony, i wczoraj na zimnym silniku jak odkręciłem korek nie było już tego bulgotania i syczenia co przedtem, płyn wrócił z wyrównawczego do chłodnicy. Dziś czeka mnie jazda w korku to sprawdzę co dalej. Aha Tester CO2 zakupiony:) Będę informował.

jey
06-06-16, 09:44
Wykonałem test na C02, i barwnik koloru nie zmienił czyli uszczelka powinna być w porządku- choć mechanik twierdzi że nie zawsze o musi mieć potwierdzenie w tej postaci. co dalej zrobić doradzcie pls;/

bunkerites
06-06-16, 19:17
Wymień termostat.Koszty malutkie

jey
07-06-16, 10:40
kolego termostat mam oryginał założony, chyba tylko badanie ciśnienia na cylindrach zostaje

bunkerites
07-06-16, 18:37
Dalej ci wybija płyn do zbiornika ? Czy co.

jey
08-06-16, 10:14
płynu już nie wybija, syk i bulgotanie w chłodnicy po odkręceniu korka chłodnicy nawet na zimnym silniku pozostał;/ czyli jakby układ zapowietrzony >/?:confused:

bunkerites
08-06-16, 13:50
Tak odpowietrz go.

jey
08-06-16, 16:33
kurcze wymianę płynu robiłem w HONDCAR w Radzyminie i nie wierzę że cos jest nie tak ale....na pewno będzie warto.dzx

bunkerites
08-06-16, 19:02
Wymienili płyn i koniec.Samemu mogłeś wymienić.Nic trudnego

jey
09-06-16, 09:46
no właśnie chyba samemu ogarnę i spr. Zastanawia mnie ten syf / błoto pod korkiem. Skąd to się bierze??

bunkerites
09-06-16, 20:34
Dalej masz błoto ?

jey
10-06-16, 09:27
tak błoto jest dalej, kij wie nie mam pomysłu skąd w układzie chłodzenia takie coś. auto jest w gazie, ale to znaczenia nie ma. Jeżdzę autem już ponad 4 lata. Hm.

bunkerites
10-06-16, 18:57
Kolego może to olej a nie błoto.Jak olej to UPG robisz jak najszybciej

Takie coś masz https://youtu.be/W74kfGe3NY8

jey
13-06-16, 08:31
o kurde, nie aż tak żle to nie jest. Płyn chłodzący jest zieloniutki. To na obrzeżach wlewu i pod korkiem ciemnobrązowy nagar, aha wcześniej pisałem że oleju nie ubywa, to wczoraj sprawdziłem stan i się mocno zdziwiłem, bo na bagnecie na było na minimum. Ale jakby puszczał olej do układu to płyn by zmienił konsystencję

analyzer64
13-06-16, 09:38
Zależy ile tego oleju puszcza do układu. Jak dla mnie to masz UPG do roboty.

jey
13-06-16, 10:02
Dobra jeśli to UPG, to czy przy okazji remontu zmienić chłodnicę na nową, skoro olej przepuszcza to układ może być już przypchany...?

analyzer64
13-06-16, 10:16
Układ bym przepłukał jakimś preparatem do płukania np. Liqui Moly. Ewentualnie zawsze możesz zlać płyn, układ napełnić wodą destylowaną i czynność powtórzyć ze dwa razy, ale wątpię abyś usunął tym olej.

jey
13-06-16, 10:38
;/ kolejny wydatek przed wakacjami. muszę to zrobić bo jadę w góry z dzieciakami i jak mi ****ie po drodze to będzie kibel. Dobry remont to spora kasa, to może wymienić cały silnik tzn.zakupić u Ralfa?

kobert
13-06-16, 19:38
jesli jedyny objaw jaki widzisz to bloto pod korkiem to z tym remontem moze za bardzo sie spieszysz. W tych silnikach uszczelki pod glowica lubia sie psuc, czy nie bylo tak, ze kiedys ktos juz wymienial ta uszczelke? A olej jesli kiedys poszedl do plynu chlodzacego to po zrobieniu uszczelki moze wychodzic z chlodnicy jeszcze dlugo dlugo, tylko piszesz ze jezdzisz autem 4 lata, to czy az tak dlugo mogl by sie zbierac ten syf to niewiem. Kiedys tego blota nie miales? W sumie nie sadze zebys nie zagladal do plynu 4lata, ale moze warto przeczyscic wyplukac uklad porzadnie, zalac np woda destylowana (teraz mrozu niema) odpowietrzyc i pojezdzic popatrzec co sie bedzie dzialo

pafels
13-06-16, 19:47
a przegrzewa się jak jedziesz? czy tylko jak staniesz w korku? albo np stoisz w korku temp. rośnie ruszasz i od razu spada?

bunkerites
13-06-16, 21:20
Jeśli masz do roboty UPG to nie ma paniki.Kompletny szlif głowicy razem z wymianą uszczelniaczy plus wszystkie uszczelki wyjdzie maks 1000zl.A kupisz silnik nie dość że trzeba położyć więcej zlotowek,a nie masz pewności że kupisz dobry i nie padnie po np pół roku

jey
14-06-16, 08:40
Jak na wstępie posta napisałem, w zeszłym roku mi się przegrzał tzn.temp na maxa i zwaliło dolny przewód chłodnicy. Potem jak stałem w koreczku temp. znów na maxa. Od roku tego nie było, ale też i nie stałem gdzies w korku dłużej...więc nie wiem co będzie. Teraz utrzymuje się ładnie poniżej połowy na wskaźniku.+ jak odkręcam na zimnym silniku korek to jest bulgotanie i idzie ciśnienie spod korka;/


a przegrzewa się jak jedziesz? czy tylko jak staniesz w korku? albo np stoisz w korku temp. rośnie ruszasz i od razu spada?


jesli jedyny objaw jaki widzisz to bloto pod korkiem to z tym remontem moze za bardzo sie spieszysz. W tych silnikach uszczelki pod glowica lubia sie psuc, czy nie bylo tak, ze kiedys ktos juz wymienial ta uszczelke? A olej jesli kiedys poszedl do plynu chlodzacego to po zrobieniu uszczelki moze wychodzic z chlodnicy jeszcze dlugo dlugo, tylko piszesz ze jezdzisz autem 4 lata, to czy az tak dlugo mogl by sie zbierac ten syf to niewiem. Kiedys tego blota nie miales? W sumie nie sadze zebys nie zagladal do plynu 4lata, ale moze warto przeczyscic wyplukac uklad porzadnie, zalac np woda destylowana (teraz mrozu niema) odpowietrzyc i pojezdzic popatrzec co sie bedzie dzialo
Jak kupowałem auto miało 140k przebiegu, teraz ma 238 k. Założyłem gazownię przy 185k. Historii auta nie znam szczerze. Auto jest typowo Warszawskie, bo miało dwóch właścicieli z wa-wy. Obydwoje jeździło po 6 lat. Kiedyś błota nie było, płyn wymieniany był 2 razy od zakupu. A czy teraz chłodnica nie jest zawalona "olejem"?-bo olej gdzieś znika.


Jeśli masz do roboty UPG to nie ma paniki.Kompletny szlif głowicy razem z wymianą uszczelniaczy plus wszystkie uszczelki wyjdzie maks 1000zl.A kupisz silnik nie dość że trzeba położyć więcej zlotowek,a nie masz pewności że kupisz dobry i nie padnie po np pół roku

dzięki za info. Qrde co myślicie zrobić test na ciśnienie w cylindrach ?

jey
18-07-16, 13:07
mały UPDATE; fachowiec wymienił korek oryginał na firmy VERNET oraz spuścił płyn , odpowietrzył i zalał od nowa. Hmm , płynu już nie wywala do wyrównawczego ani nie ma ciśnienia i bulgotania podczas odkręcania korka.

bunkerites
18-07-16, 19:49
poprostu odpowietrzyl ci i jest gitara:)

jey
19-07-16, 10:28
tak też sądzę, bo nie wierze ze org korek był walnięty, generalnie użył stwierdzenia że na ciepłym silniku przy odkręceniu korka układ potrafi się zapowietrzyć? hmm...

jey
16-08-16, 13:45
Jednak problem powrócił ale na krótko bo......


....... po wymianie termostatu problem znikł:) zrobiłem 1500 kilometrów w ostatnim czasie w trasie i mega dużym korku na zakopiance-około 2h. nic się nie dzieje!!!