PDA

Zobacz pełną wersję : Zwiększenie mocy EM2



Yoda128
17-05-16, 12:32
Chciałbym się was poradzić w temacie zwiększenia mocy w em2. Był gdzieś na forum temat ogolny o em2 i bylo napisne ze tylko swap albo turbo. Wtedy mamy spory przyrost mocy i spory wydatek z portfel. Ja chcialem zapytac co mozna by zmienic w tym autku zeby zwiekszyc moc w miare nieduzym kosztem. Nie mowie tu o wzroscie mocy 100km ale jakby dalo sie tak z tych 125 (d17a9) do 150 podciagnac to byloby milo ;)

Ja osobiscie zastanawialem sie nad takimi rzeczmi jak zmiana kolektora wydechowego, zmiana filtra powietrza choc z tego co slyszalem to nie ma to sensu zbytnio, moze zrobieniu tak zwnego chipa. Chcialem zapytac tez o powrot spalin egr bodajże tak to sie nazywa. Jezeli by go wypiac i jakos przeprogramowac kompa zeby nie wywalal checka to powinien byc jakis niewielki wzrost mocy prawda? Miałoby to sens no i jaki koszt z tym by sie wiazal?

Prosze o wasze propozycje i opinie :)

moja em2 d17a9 2001r

P.S Jak mierzylem czas do setki z dwoma osobami w kabinie to wychodzilo mi niespelna 10s, natomiast zerknijcie na ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=DQdhku8U3E8 tutaj czas jest ponizej 8 sek wiec troche roznica jest :) Wiec cos tam sie da wykrzesac :P

bunkerites
17-05-16, 17:29
Zależy kolego ile masz $$$ na mody.Napewno musisz dolot ssaka obróbka głowicy.Wydech plus strojenie.2 lata temu miałem ep2 i wolałem kupić ep3 niż bawić się w mody😁

Yoda128
17-05-16, 20:07
Pieniadze jakie chce przeznaczyc raczej nie jakies duze :P Najbardziej bym was prosil o wymienienie co zmienic i jaki przyblizony koszt i moze jakas opinia czy warto czy nie i ile to moze dac zysku. Bo np ten kolektor wylotowy to chetnie bym zmienil :P tylko jaka cena i jaka bedzie roznica oczywiscie w przyblizeniu :) co sie oplaca bardziej zrobic a co mniej ;)

cwiro2000
17-05-16, 22:46
Ten temat regularnie co pare mcy się przewija :D
Zbieraj lepiej kase na swap lub szybsze auto, chociaż osobiście podziwiam temat uturbiania d17 jest 1 aktywny projekt zerknij w dziale VII gen.

Yoda128
18-05-16, 11:22
Tak wiem ze turbo albo swap ale to za duza kasa i za duza ingerencja :P Samochodu tez nie chce zmieniac :P
Po prostu chcialbym zaczerpnac od was informacji ile kosztowac bedzie kolektor wydechowy i ile mi da mocy to samo filtr powietrza wypiecie egr-u i chip tuning :P Moglibyscie mi to jakos zobrazowac rozjasnic temat? Moze ktos z was mialby np do sprzedania kolektor wydechowy ;)

Wiem ze jak dalem mechanikowi samochod i wypial egr to mowil ze od razu lepiej jechal tylko ze zaraz check engine wywalilo i zaraz moc spadla. Wiec pytanie ile by kosztowalo wyrzucenie tego egr z pamieci kompa zeby po jego odpieciu nie wywalalo checka.

Zdaje sobie sprawe z tego ze nie bede mial 200km ale jak osiagne 150 bede spelniony :) Da sie takie cos napewno zrobic bo tak jak wyslalem na tamtym filmiku na yt gosc ma ponizej 8 sek do 100 i z tego co tam pisze to zmienial wylot i dolot powietrza. Tylko na jaki jaki to koszt? Prosze o pomoc bo nie jest to moja dziedzina :P

Tiga
19-05-16, 09:26
Zaslepienie EGR da zupelnie nic. Mozesz owy zawor wyczyscic. Zmiana dolotu zmieni dzwiek, cziptjuning masz na mysli czy strojenie? Jezeli to pierwsze to da nic. Drugie w sumie tez, bo trzeba najpierw cos porobic przy silniczku przed strojeniem. Koszt jego to ponizej 1000 zl. Jak nie szalejesz z kasa, to polecem zalozyc kolektor 421 jezeli takiego jeszcze nie masz. Koszt to podejrzewam okolo 500 zl moze mniej. Moze napisz ile moglbys poswiecic kasy na mody.

i goon
19-05-16, 12:16
Tak sobie myślę, czy ktoś na forum nie ma przypadkiem blok d17 z np. głowicą i z ECU d16z6?
Podejrzewam, że te 140km jest bez ingerowania w wydech czy też zmianę dolotu.
Dolny zakres obr. będzie słabszy ponieważ mniej Nm będzie, średni porównywalny
z serią, a góra w momencie załączenia VTEC będzie robić robotę.

Yoda128
20-05-16, 15:49
Głowicy nie chce zdejmować :-P niedawno robiłem upg więc nie chce znowu tego rozbierać. Miałem na myśli chip tuning. Egr nic nie da? Myślałem że da bo tak mówił mi mechanik że jak wypił było lepiej no i kolega niedawno wywalilo taki egr z motoru i mówił że lepiej jedzie może nie jakoś niesamowicie ale różnica jest dość wyczuwalna. Kolektor patrzyłem na jarus net to cena 337 za długi i 357 za krótki. Tylko pytania odnośnie kolektora: czy mogę zamontować dalej stary tłumik ten co mam czy już trzeba wkładać ten 2,25cala? Co z sondami? Normalnie się je wkręca tak jak jest teraz czy nie ma takiej opcji?
Kwota jaką mogę wydać to tak nieco ponad 1000zl. Już miałem jechać ten egr wywalić bo jest jakiś gość słyszałem w okolicy że za 400-600 zł zaślepia go i niejako usuwa z pamięci kompa.

preslej
20-05-16, 15:50
A próbował ktoś wyciąć katalizator? Ja mam problem z sonda za kataalizatorem. Dla tego zastanawiam się czy przy okazji nie wyciąć go.

bunkerites
20-05-16, 17:11
Jaki chip tuning ?.Zejdź na ziemie.Nie masz hajsu to nie bedzie mocy.Sam ogarnięty wydech np robiony w mgmotorsport koszt ok 3 tys zł.

Yoda128
21-05-16, 21:21
3 tys sporo :-P a np taki kolektor http://jarusnet.pl/kolektor-wydechowy-d16-d17-dlugi-civic-7gen-01-05 poprawiłby coś? Cena nieduża jakby miało to coś pomóc to chętnie bym kupił :-)
Mógłby ktoś odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania w poprzednim poście? ;-)

Karoles
21-05-16, 22:37
za tysiac zlotych to raczej szalu nie zrobisz w d17
lepiej pojedz gdzies cos zwiedzic beda to lepiej wydane zlotowki :)

bunkerites
22-05-16, 08:22
Kolego sam kolektor bez reszty wydechu nic ci nie da.A koszt samych dwóch tłumików to już tysiak.Gdzie jeszcze ssak ?.Cała impreza z najtańszym CAI wyjdzie ci około 1700-2000 tyś zł.A zyskasz z 5-8 KM.Lepiej zrobić swapa na k20a3.Koszt 2900 zł silnik plus reszta.Cena aktualna z allegro.Koszt turbo w ogarnietej firmie około 10 tys zł 😁😁

mlawa85
22-05-16, 09:19
Mozna kupic caly kompletny wydech (zreszta niedawno Cajm kupował uzywany w bdb kondycji) za bardzo dobre pieniadze poniżej 1500 zł (wykonany przez Hammera). Do tego nalezy dolozyc dolot (w mojej ocenie wchodza 3 rozwiazania: albo TSS, albo CAI, albo CAI hand made). Koszt: od 250 zł w góre ( tu zalezy zwyczajnie za ile go wyrwiesz, ja swojego TSS'a ugrałem na 250 zł :) Całość czyli dolot plus wydech może Ci dać w granicach 15KM. Wywiał hamował swoja EMke i wyszło 136KM gdzie seryjnie bylo 120KM (CAI Fujity oraz wydech Hammera). U mnie na dolocie TSS wyszło 6KM wiecej.

UltrasSur
22-05-16, 09:56
I to nadal nie jest 1k zł ,dalbym sobie spokoj z ingerowaniem w ten silnik,wydechy,doloty ,ssak i wychodzi 2,5-3k .
Lepiej swapa zrobic .
Takie jest moje zdanie .

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

elvis2424
22-05-16, 12:28
Tylko jaka wyjdzie cena kompletnego swapa od a do z ? Z 6 tysi do włożenia pewnie jak nic, bo kolega widzę zielony w temacie mechaniki i raczej sam tego nie ogarnie, tylko ktoś.

Yoda128
22-05-16, 21:12
O teraz mi rozjasniliscie temat troche :P Czyli wydam 3 tys a niewiele mi to da. Mam tylko pytanie jeszcze raz ten filmik wrzuce: https://www.youtube.com/watch?v=DQdhku8U3E8 Z tego wynika ze gosc ma zmieniony dolot i wydech caly i przeciez ta em-ka idzie juz porzadnie. Nie chce mi sie wierzyc ze jak standardowo 125km to niewiele poniezej 10 sek do 100 a przy po wymienia ssaka i wydechu czyli niby okolo 15km wiecej ma czas nagle ponizej 8. Wydaje mi sie ze ze 160km na tym filmiku gosc musial miec zeby tak dobrze szla mu ta emka. Moglibyscie sie wypowiedziec? :P Chyba ze gosc z gorki jechal :D

A wlasnie z tym silnikiem to koszt jego 2500 ale jak to jest z reszta jak on pasuje do emki? Mocowania pewnie trzeba przerabiac itd? Komputer tez pewnie drugi nie ma tak pieknie jak przesiadka na d16v1:P

DRIVERRS
22-05-16, 22:28
Tu masz pomodzone D16V1 zobacz co możesz zrobić http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?145407-Mocne-ES5-D16V1

Tak łapy silnika musisz przespawac, wiązke przerobić, wydech też jest do wymiany bo ssacy jest z drugiej strony, do tego zmiana roztawu kół iczyt zmiana alusow na 5 śrub itp itd... dużo rzeźby czasu i kasy.

UltrasSur
22-05-16, 22:35
I z tysiaka robi sie 10k ☺

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Yoda128
24-05-16, 10:24
E to zmiana silnika nie wchodzi w grę chyba że ten mi się rozleci ale wtedy raczej pójdzie ten 1,6. Jednak jak się ma te 150 km to czas może zejść poniżej 8 sek

bunkerites
24-05-16, 13:12
Sprzedaj doloz hajs i kup EP3.Bedziesz miał 200km w seri

Yoda128
25-05-16, 19:48
Em2 dużo bardziej mi się podoba od ep ;-) srednio podobają mi się te wyższe hondy czyli hatchbacki. I co muszę przyznać podziwiam te emki za stosunek km do spalania :-) 125km i przy mieszanej jeździe ostatnio spalanie mi wyszło 5,65 :-) jak dla mnie rewelacja a i nie jednego volgswagenowicza owale :-P przy tej swojej już trochę powymienialem żeby nią trochę pojeździć. Chociaż dalej mam problemy :-P ciagle mi coś jarmoli w rezonans wpada myslalem ze to katalizator albo osłona na nim ale to jednak nie to i nikt nie wie ci to może być. Ostatnio się trochę wkurzylem bo zainwestowalem w opony nowe więc i zbieżność pojechałem zrobić, po jej zrobieniu kierownica w bok żeby jechać prosto wróciłem poprawili niby i dalej to samo i powiedzieli ze nic nie zrobią bo tak pokazują im przyrządy. Teraz jechalem trochę km i sprawdzałem jak puszcze kierownicę to mnie ciągle ściąga. Pojade do nich i postaram się o zwrot kasy chociaż wątpię żeby mi oddali ale kto wie i bede szukał gdzieś indziej gdzie to robią. Tylko że innym niby ok wychodziło po tej zbieżności.

Trochę odbieglem od tematu głównego :-P to zadam jeszcze jedno pytanie bo ostatnio jeździłem na klimatyzacji i powiem ze nie działa ona zbyt rewelacyjnie znaczy się nie studni tak bardzo teraz jest ok ale latem będzie nie wystarczająca. Pytanie mam czy przyczyną może być chłodnica? Bo ta co mam jest hmm w opłakanym stanie strasznie poniszczina ale szczelna niby jest tylko te żeberka bardzo powyrywane i spore braki w nich są.

bunkerites
26-05-16, 20:04
Zrób test szczelności kontrastem.A będzie widać czy chłodnica klimy szczelna.Jak mało chłodzi to pewnie masz wyciek i czynnik ucieka.Za rezonans winna jest obudowa katalizatora.Wytnij bedzie cisza

Yoda128
27-05-16, 09:01
Chlodnice sprawdze. A co do obudowy katalizatora to chyba to nie to bo elementy które się ruszaly to wywaliłem a resztę obudowy ścisnalem opaskami no i dalej jarmoli jak głupie.

bunkerites
28-05-16, 10:26
Usun obudowe

Genax
28-05-16, 14:21
Przy jakiej prędkości pojawia Ci się rezonans?

Yoda128
29-05-16, 10:54
Różnie to bywa ;-) ale z reguły jest ti w okolicach 3 tys obrotów w wyższych już nie słychać. A jak wytne obudowę to będzie to miało jakiś negatywny wpływ na katalizator? Bo słyszałem że jak wytne i bede jechal to on się bardzo nagrzewa i jak wjade w jakąś kałuże to może środek kata peknac. Jeden mechanik mi mógł że trawę będę wypalal nim jak stanę :-P

bunkerites
01-06-16, 07:48
Nie bój się.Dużo z nas ma wycięte obudowy.

Genax
01-06-16, 11:59
To ja od razu zapytam. Nie wiem czy to normalne ale kiedy przyśpieszam i jestem już na 5 biegu przy 130km/h to zaczyna mi się buczenie. Buczenie narasta od tej prędkości razem z przyśpieszanie. Denerwuje mnie to bo na 120km/h jest dobrze.

mlawa85
01-06-16, 12:50
a przy 130 jakie masz obroty?? wiesz zalezy co rozumiesz przez pojecie buczenia :) EMki sa zwyczajnie w srodku glosne i mega słabo wyciszone, jak wiekszosc japonczykow

UltrasSur
01-06-16, 15:56
Buczy,czyli Panie mława odpowiedzią bedzie ?

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

mlawa85
01-06-16, 18:53
tak, wiem, lozysko :) tylko zwyczajnie zanim zacznie cos wymieniac dobrze byloby zeby ktos jeszcze tego posluchal :)

Genax
05-06-16, 00:36
4tyś z hakiem bodajże. Wiem, że jest głośno ale to jest buczenie, którego w innych autach nie ma.... w VI. gen tego nie miałem...

UltrasSur
06-06-16, 06:13
To jest taki dudnienie ,mam tak samo ,nie do zniesienia przy wyższych predkosciacht.

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Genax
06-06-16, 10:06
To jest taki dudnienie ,mam tak samo ,nie do zniesienia przy wyższych predkosciacht.

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

I co? mam z tym jeździć do końca dni em-ki? .... To w Vi gen. coupe przy 140km/h nie słyszalem silnika, a tutaj mam odrzutowiec? Teraz to się wkurzyłem...

mlawa85
06-06-16, 11:01
Kup sajona :) A tak na powaznie to sprobuj nagrac ten dzwiek i zamiescic tutaj, moze wtedy uda sie zdiagnozwac co jest tego przyczyna.

UltrasSur
06-06-16, 12:47
Wymień łożysko i nie bedzie odrzutowca☺ pomysl ze ktos robi trasy 600km i co ma wtedy powiedziec

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Genax
06-06-16, 15:29
Wymień łożysko i nie bedzie odrzutowca☺ pomysl ze ktos robi trasy 600km i co ma wtedy powiedziec

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Łożysko od czego?

UltrasSur
06-06-16, 19:11
Od piasty, jak sa zuzyte delikatnie mówiąc to buczą .

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Genax
06-06-16, 19:13
Od piasty, jak sa zuzyte delikatnie mówiąc to buczą .

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Jeśli na luzie przy tej prędkości nie ma buczenia to również łożysko? Sprawdzę na zakręcie, które łożysko jest do wymiany.

UltrasSur
06-06-16, 19:14
No wtedy to nie ,moze skrzynia ?

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Genax
06-06-16, 19:46
No wtedy to nie ,moze skrzynia ?

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Buczenie występuje na każdym biegu przy zakresie tych obrotów: 3800-5000/obr. Zapewne skrzynia :) Beautifl.

UltrasSur
06-06-16, 20:42
Kto powiedzial ze skrzynia na 100% ,a gdyby antek spod sklepu powiedział ze to wina PO ,tez bys uwierzył. Ja nie mam pojecia ,tylko gdybam ☺

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Genax
06-06-16, 21:14
Kto powiedzial ze skrzynia na 100% ,a gdyby antek spod sklepu powiedział ze to wina PO ,tez bys uwierzył. Ja nie mam pojecia ,tylko gdybam ☺

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Tak po prostu stwierdzilem, że skrzynia bo zawsze wynajduję najgorszy przypadek ;d sprawdzę najpierw łożyska :)

kobert
07-06-16, 17:22
lozysko w kole wylo by na luzie i na biegu jak auto sie toczy, mi sie wydaje ze u mnie zaczyna wyc, ale pewnosci nie mam. bylem nad morzem zrobilem 700km i dzwiek sie nie zmienil, w sumie juz ponad tysiac zrobilem i zastanawiam sie czy nie mam poprostu takich glosnych opon. Jak myslicie? Tyle km zrobilem i dzwiek wyjacego lozyska by sie nie nasilił? Tak przy ok 80km/h slychac najlepiej

UltrasSur
07-06-16, 18:28
Jaki problem podniesc auto na lewarek i zakrecic kolem , u mnie od roku te sam dzwiek jest i wiem ze to łożysko.

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

kobert
07-06-16, 18:42
myslalem o tym ale ten dzwiek jest na tyle cichy ze nie sądze zebym cos uslyszal zakrecajac kolem. Jesli ty masz tak od roku to z pewnoscia i u mnie to lozysko, postepuje powolutku. bedzie trzeba myslec o wymianie kiedys tam, jak juz halas bedzie przeszkadzal:) i mysle ze to lewy przod

UltrasSur
07-06-16, 18:58
Ja oddalem do mechanika, niby wynienil lozysko a tu dupa ,zbytnio mu nie wierze, bo pozniiej mowi ze tez opony sa wyzabkowane i to moze byc ich wina,dla pewnosci po powrocie .zaloze na tyl zimowki i sie przejade ,zobaczymy czy szumi .

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

kobert
07-06-16, 19:47
albo zchrzanili przy wymianie, przekosu dostalo przy wciskaniu prasą czy cos. Nie trudno popsuc. Przod czy tyl robiles?

UltrasSur
07-06-16, 22:11
albo zchrzanili przy wymianie, przekosu dostalo przy wciskaniu prasą czy cos. Nie trudno popsuc. Przod czy tyl robiles?
Prawy tył,i nie zauwazylem roznicy po wymianie zbytniej
A chu mnie skasowal 300zl .
Pierwszy i ostatni raz tam zajrzalem.teraz auto sam sobie naprawiam.

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

kobert
07-06-16, 22:50
tez sam naprawiam, dzis jak sie samemu nie zrobi to moze byc roznie, a ja to juz wogole mam wyjatkowe szczescie do fachowcow co bym nie robil. Kiedys dawno wymienialem lozysko w swoim volvie, bylo to takie podwójne i mi sie przy tej robocie rozeszlo, rozlaczylo jedno od drugiego to nowe, zlozylem to z powrotem i wcisnalem do piasty i jezdzilem nie pamietam tylko czy odrazu czy po czasie ale zaczelo wyć, cos tam juz sie nie tak zlozylo i lipa, jeszcze raz wymienialem:) tak ze latwo mozna spieprzyc nowe lozysko przy wymianie, moze twoj mechanik mial podobna przygode:)

UltrasSur
08-06-16, 08:59
Dlatego jak naprawy jakies to robie sam,a kumpel mechanik mi podpowiada ,zebym nie spieprzyl ☺

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

blessu
09-06-16, 00:15
A tak w temacie podnoszenia mocy... Może zmiana wałka? (To nie sugestia/odpowiedź, zwykłe pytanie celem lepszego zorientowania się).

Genax
14-06-16, 18:34
Jaki problem podniesc auto na lewarek i zakrecic kolem , u mnie od roku te sam dzwiek jest i wiem ze to łożysko.

Wysłane z poczty polskiej,nie zawsze dochodzi .

Buczenie jest w zakresie 3900-5000tyś obr./min na każdym biegu i siedząc na miejscu pasażera nie słyszałem tego aż tak mocno jak na miejscu kierowcy... na luzie cisza

#EDIT.

Z ciekawości wymieniłem korek od wlewu oleju w pokrywie na oryginalny. Wcześniej był jakiś super tuning mugen za 60zl z Allegro. I co? Buczenie teraz jest o prawie połowę ciższe lecz nadal jest....

Genax
17-06-16, 18:14
Jakiś pomysł? :D

i goon
29-06-16, 21:36
Cześć

Nie widziałem tego w temacie więc wklejam
Link: https://www.youtube.com/watch?v=tr6KXc5nnt4&feature=youtu.be

Filmik przypadkiem znalazłem w przypadkowo napotkanym temacie modzenia D16V1
przez Snake 1985 ???. Fragment tekstu
Link: http://honda.slask.pl/forum/printview.php?t=2094&start=105

Jeżeli D16V1 potrafi to nic nie stoi na przeszkodzie aby D17 z VTEC nie porafiło

analyzer64
30-06-16, 19:26
Są EPki u nas, które z D16V1 mają 160KM, ale wydaje mi się, że to już praktycznie górna granica, którą można osiągnąć w tym silniku jeśli ma to być nadal N/A.