PDA

Zobacz pełną wersję : Układ chłodniczy - problem



Kurpiu
13-05-16, 14:19
Witam.

Pacjent Civic V Coupe D15Z1.

Ostatnio mam problem ze znacznym ubytkiem płynu chłodniczego. W zbiorniczku wyrównawczym sucho, dolewam do chłodnicy plus do zbiorniczka i bach następnego dnia znów w zbiorniczku pusto :/ Myślę sobie gdzieś jest nieszczelność. Odpaliłem auto, zagrzało się i szukam... z żadnego węża nie widać aby coś syczało ciekło itp. pod autem też nigdy plamy nie ma. Sprawdziłem czy zbiorniczek nie jest pęknięty no i oczywiście jest cały. Jak wycieknie płyn to gdy odkręcę korek chłodnicy i ścinę wąż wchodzący od doły to widocznie się unosi płyn więc z chłodnicy go wiele nie ubywa, nie mniej jednak poziom w chłodnicy jest poniżej górnego węża. Pompa wody też raczej odpada bo była wymieniana wraz z rozrządem jakiś miesiąc temu. UPG raczej mało prawdopodobne, w zbiorniczku nie ma płynu zmieszanego z olejem, poziom oleju się nie podnosi i pod korkiem oleju nie ma masła (silnik trzyma moc itp.). Nagrzewnica też cała, nic wewnątrz auta nie cieknie. Już kurcze nie mam na to pomysłów. Może koledzy macie jakieś doświadczenie z takim problemem bo ja już za cholerę nie wiem za co się wziąć :/ Czy nie bawić się we wróżkę i wymieniać chłodnicę i węże od razu? Chociaż tego bym wolał uniknąć.

pawel1162
13-05-16, 15:53
nie zawsze jak pęknie uszczelka bd olej w płynie , czasem jest tak że pęka i silnik spala wodę , czasem minimalnie czasem ogromnie :) , więc jeżeli wycieków nie posiadasz to prawdopodobnie poszła ci uszczelka pod głowicą , podobny problem miałem w w zimie , ubywało ubywało ale nie było wycieków , po ściągnięciu głowicy wymianie uszczelki problem ustał

Kurpiu
13-05-16, 17:28
Problem w tym, że nie ma białego dymu z wydechu. Tak jak napisałem nic nie wskazuje na UPG.

pablo__89
13-05-16, 22:38
Czasem leci z pompy wody i nie widać wycieku jak się zgasi silnik. Sprawdź czy po jeździe nie wisi kropla płynu na osłonie rozrządy w najniższym punkcie przy kole pasowym.

wiesko1261
14-05-16, 06:24
sprawdzaj węże i w kabinie przy nagrzewnicy ,pod pompą i kol. ssącym
przy małych wyciekach płyn szybko odparowuje ,dlatego wydaje się że sucho
najprościej podjechać do warsztatu wlać barwnik w układ chłodzący i szukać
(po oświetleniu w UV świeci w miejscu przecieku :) )