Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : b18c6 vs h22a jdm



slawokob
21-08-08, 14:44
Który z dwóch w temacie wymienionych silnikow będzie leprzym rozwiązaniem przy swapie do EJ1 civica coupe?
mówiąc leprzym mam na myśl:
-przyśpieszenie, osiągitakiego auta z jednym i drugim motorem o-100 i na 1/4 (to najbardziej mnie interesuje)
-prowadzenie auta w zakręta

pytanie moje wynika z wyczytanej inf. ze b18c4 na 1/4 robi podobne czasy jak h22a-tu też prosze o komentaż. Zastanawiam sie czy civic coupe z C6 było by szybszy o takiego samego z h22a czy niekoniecznie.

Kras
21-08-08, 15:49
H22 bedzie duuuuzo tansze.

MaTeUsZ_V212
21-08-08, 18:53
Dużo tańsze przy zakupie...H22a będzie miało więcej momentu i lepiej się sprawdzi w coupe.

Tompro
21-08-08, 21:20
Ogólnie też się nad tym zastanawiałem ostatnio. Ale jednak decyzja padła na H22A i powoli się do tego pomysłu przymierzam. Pooglądałem troche filmików gdzie jeździły Integry z B18C6 i Preludy z H22A no i Integra zostawała z tyłu. No i cenowo też H22A wychodzi lepiej, bo za cene silnika B18C6 to H22A kupie, włoże do auta i jeszcze zrobie jego remont oraz dokupie troche części tuningowych. Także jak dla mnie H22A pomimo trudności przy swapie warto jest wrzucić do budy Civica a już do Coupe to tym bardziej ;) Ja musze jeszcze zrobić rozpoznanie w temacie pozostawienia ABS'u, klimy i wspomagania przy swapie H22A, ale raczej nie jest to niemożliwe chociaż będzie troche wszystko upchane. Dlatego robie remont silnika przed jego włożeniem nawet jak będzie w dobrym stanie. Jak na razie włożyłem do auta jedną rzecz bez rozebrania na czyniki pierwsze czyli pompe ABS jak go dokładałem no i pare miechów było ok a dzisiaj szczotki w pompie powiedziały pa pa. Niby roboty przy wymianie szczotek na pare minut, no ale trzeba pompe wyjąć a z tym to jest już zabawy na pare godzin bo później odpowietrzanie itp. Także H22A jak najbardziej na tak ale po uprzednim remoncie lub chociaż sprawdzeniu, czy wszystko jest ok.

slawokob
21-08-08, 21:34
a jak z łapami i półosiami czy te z ebaya pasują, tzn
czy seryjne mocowania łap z civica zostają i w nie wkęcamy łapy i do tego silnik h22a? (te łapy z ebaya są takim łącznikiem miedzy silnikiem ałmocowaniami łap z civica )

i czy póołosie ściągniete też USA pasują czy jakiejś przeróbki wymagają ?

Tompro
21-08-08, 21:52
Z tego co na razie doczytałem to trzeba kupić łapy i półosie tej samej firmy i jest spoko. Oprócz hasporta polecają hcp oraz avid. Natomiast co do mocowań w aucie to trzeba troche przyciąć to mocowanie od strony skrzyni biegów i przewiercić dalej otwór. Ja planuje wszystko ciągnąć z USA ale najpierw poluje na silnik w dobrym stanie ;) Teoretycznie można by też półośki przerobić lub dorobić, u nas w PL są firmy co się tym zajmują. Ale nie wiem jak to cenowo wychodzi.

gruby1983
21-08-08, 21:57
No waśnie ja czekam na zabawki z zza wielkiej wody i rusza swap do coupetki silnik pochodzi z całej pralki więc ztewstowany :)

Tompro
21-08-08, 22:02
A jakiej firmy mocowania i półosie? Jak już zamontujesz to będę miał prośbe o zmierzenie paru miejsc obok silnika ;) Bo u mnie priorytetem jest zostawienie tego co jest no ale H22A też musi być. W sumie ja też będę miał silnik z dobrego źródła, ale raczej i tak go przejrze, bo to nigdy nic nie wiadomo co tam w środku siedzi. A mam już praktyke po przeróbkach mojego D15B7/Z6 oraz remoncie silnika i skrzyni. Także ja rozbiore silnik i skrzynie w każdym stanie, chociaż dla własnej pewności ;) A może przy okazji coś się podmieni na aftermarketowe zabawki.

slawokob
21-08-08, 22:29
łapy firmy AVID znalazłem 335$ ze śrubami wiec całkiem przyzwoicie ale półosi tej firmy nie ma
a o tej drugiej to nic nie ma na ebayu
z wyjądkiem tych gratów przydać sie może przejściówka z obd1 na obd2 w zależności jaki may silnik
i to wszystko chyba
kogoś kto wiązke ogarnie i wsio, a słyszałem ze takie problemy z tym są????

a propo kosztów
całość h22a + półosie łapyUSA i ogarniecie wiązki będze miał w podobnych kosztacj jak b18c6 wiec nie biore pod uwagę co wyjdzie taniej a samo wsadzenie to w planie we wlasnym garażu

Tompro
21-08-08, 22:38
HCP ciężko znaleźć, coś mi się wydaje, że trzeba by zamówić je gdzieś. Tu masz przykładowy link http://www.racingworks.com/hcp_engineering_engine_swap_mounts.htm

Co do Avid to są półosie, tylko na ebayu ich nie ma.
http://jdmultimate.com/avid-racing/avid-racinglevel-1-axles/g-55020.aspx

W sumie ja planuje dać kompa P28 z d16z6 (albo kompa z d15b z obsługą czujnika spalania stukowego) tylko z innymi mapami. Co do wiązek to coś się wymyśli, nie takie rzeczy się już z elektroniki robiło ;) Ogólnie ja też postawiłem na to, że zrobie wszystko sam (no może po za dźwiganiem silnka ;) ) od a-z w swoim grażu. Bo co to za przyjemność dać komuś, żeby zrobił ;)

slawokob
21-08-08, 23:03
Tompro to czekam na relacji z dłubaniny bo napewwno weźniesz sie za to pierwszy

sadam
22-08-08, 22:50
h22 wieksza pojemnosc przeklada sie na wiekszy moment jak koledzy napisali.duuuuzo wiecej rzezby ale taniej.masa pewnie troche wieksza ale roznice w codziennym prowadzeniu pewnie nieodczuwalne.dobrze na temat swapu jakby romi sie wypowiedzial jako ze h22 to jego zywiol ;)

slawokob
23-08-08, 12:12
nadal nam wątpliwości co do osiągów auta z jednym i drugim silniiem
wiem że kosta inne ale nie nad tym sie zastanawiam- chce dobrze wybrać engine żeby pózniej nie żalować i np gdybym wybrał h22a a okazało sie później ze po zakończenu projektu dostaje po dupie od takiej cupety z b18c6 to nie był bym zadowolony. zastanawiają mnie czasy jakie h22a i b18c4 wykręcają na 1/4 bo defakto sa one podobne a między b18c4 i b18c6 jes spora różnicz.Ten drugi wyżej sie kreci ma większą moc i dużo lepżą skrzynie, wieć czy nie będzie miał przewagi na h22a??

BARTAS998
23-08-08, 22:50
Moze i bedzie mial, ale jezeli mowisz ze kasy Ci styknie na remont i jeszcze jakies aftermarket graty to zalozysz pelen przelot, reg. kolka, walki, wytroisz i bedzie dobrze :) Moim zdaniem H22 lepiej wsadzic, chociazby z powodu wyzszego momentu.

polkar
23-08-08, 23:07
Pytanie w temacie: H22 zmieści się pod maską del Sola?? czy nie bedzie za wysoki??
Czy ktokolwiek to już ogarnął??

lukasjuve
24-08-08, 10:34
A dlaczego ma się nie zmieścić do Del Sola skoro wejdzie nawet do ED6??

kivik
24-08-08, 11:04
Jakos nie jestem o kilku lat mocno w temacie ale jaki najlepszy czas wykrecilo na 1/4 mili H22?
Koledze na 1/4 mili zalezy najbardziej (tak napisal) a nie na momencie na ulicy.
Czy jakies H22 zeszlo ponizej 14 sek w N/A? bo nawet ja pamietam, ze bylo kilka 1.8L co sporo mniej niz 14 sek walili. Nawet 1.6L zeszlo ponizej 14 sek z pelnym srodkiem i ulicznych oponach

slawokob
24-08-08, 14:49
właśnie o to mi chodzi który będzie lepszey na 1/4 ale seryjny silniczek, no może + dolot i wydech bez kolektora wydechowego nic wiecej modzone nie będzie, który wybrać żeby z bananem na mordce jeżdzić a nie martwić mając h22 ze baty od b18c6 albo c4 dostane - cały cas mowa o silnikach seria + dolot i wydech oprócz kolektora wydechowego

LIO
24-08-08, 17:18
Jakos nie jestem o kilku lat mocno w temacie ale jaki najlepszy czas wykrecilo na 1/4 mili H22?
Koledze na 1/4 mili zalezy najbardziej (tak napisal) a nie na momencie na ulicy.
Czy jakies H22 zeszlo ponizej 14 sek w N/A? bo nawet ja pamietam, ze bylo kilka 1.8L co sporo mniej niz 14 sek walili. Nawet 1.6L zeszlo ponizej 14 sek z pelnym srodkiem i ulicznych oponach
wiesz seryjne B18C6 za rewelacyjnych czasó nie krecilo, a seryjne H22 w civicu robilo czasy bardzo niskie 14, wysokie 13 ( w zaleznosci od imprezy i aparatury pomiarowej)

Mati79
24-08-08, 20:24
każdy bedzie chwalił "swoje" ... wiecej do tej pory jezdzilo B-serii wiec pewnie wiecej dobrych czasów można by podać ... ale mam wrażenie że H22 i B18C6/4 z nie tkniętymi silnikami tylko odetkane osprzętem (dolot i wydech) ewentualnie skrzynia będą jęzdziły podobnie na 1/4 wazny w tym wszystkim jest kierowca ;)

popo
24-08-08, 21:07
Tu masz wyscig mojego b18c4 i h22 JDM przy słabym starcie z mojej strony na 400m było jakies pół dł. dla h22
http://pl.youtube.com/watch?v=QMIFBJEio18 b18c6 spokojnie da rade h22 (ps. myślę ze jak miałbym druga szanse wyscigu to by poległ)

Tompro
24-08-08, 21:31
Tu masz wyscig mojego b18c4 i h22 JDM przy słabym starcie z mojej strony na 400m było jakies pół dł. dla h22
http://pl.youtube.com/watch?v=QMIFBJEio18 b18c6 spokojnie da rade h22 (ps. myślę ze jak miałbym druga szanse wyscigu to by poległ)

Wszystko fajnie, tylko, że jednak buda 6 gen. jest cięższa od 5 gen. Także wyścig byłby bardziej miarodajny jakby były dwa auta o podobnej wadze.

slawokob
24-08-08, 23:13
ok rozpatrując ten konkrety przypadek wydać ze dużej różnicy między b18c4 a h22a nie było pytanie do popo jaką ma skrzynie i co w obu autach było dłubane, a c4 to nie c6 - między tymi silnikami jest już pewnie różnicza na drodze

może powinienem sie zastanowić nad h22a8 ten z ATRa tam też jest pare koników więcej i skrzynia krótka więc to już dużo da.ni i moc h22a JDM jest ma paliwie 100 oktanowym a ten z ATRa to na naszym 98 ma te 212 ????

popo
24-08-08, 23:30
Obydwa auta to prawie seria. W jednym i drugim stozek ala kibelrurka i wydechy z fabrycznymi kolektorami wydechowymi, ja przelot i on chyba tez, bo miał z tyłu coś ala mugen... acha moja skrzynia to seria. A moce aut w tytule oszacowane dupohamownią :)

waw
26-08-08, 21:40
może powinienem sie zastanowić nad h22a8 ten z ATRa tam też jest pare koników więcej i skrzynia krótka więc to już dużo da.ni i moc h22a JDM jest ma paliwie 100 oktanowym a ten z ATRa to na naszym 98 ma te 212 ????

mam tak. skrzynia od atr ma w dodatku szpere.
wydaje mi sie, ze civic ma lepsza trakcje niz preluda z h22a bez szpery, wiec moc da sie odczuc. jezdzi sie calkiem fajnie.
ABS zostaje, wspomaganie tez. klima takze powinna wejsc (skraplacz). choc trzeba bedzie pewnie przerobic mocowania i moze obudowe wentylatora. okaze sie jak znajde troche czasu.
do tego koniecznie rozporka i zawias, bo stracisz rure, albo miske.
przy okazji, moze ktos ma pomysl na dolot? bo prowizorka daje popalic uszom.
porownania z b18 nie mam, bo nie mialem przyjemnosci ;) na dniach moze uda sie sprawdzic k20 w ctr.
powodzenia i przyjemnosci ;)

x-tygrysek-x
27-08-08, 09:03
z tego co widziałem na cargo to tieesto(h22a2) poradzil sobie z markosowym b18c6, nie wiem dokładnie o ile długości, ale różnica powinna być jeszcze większa jak tiesto włoży skrzynie z krótszymi przełożeniami.
najlepiej żeby się jeden z nich wypowiedział ;)

gruby1983
27-08-08, 10:21
A Tiesto chyba niema tej wersji 200 tylko 185 lekko ruszone prawda?? JA już podjąłem decyzje mam nadzieje ze słuszną a swoją drogą B18c6 w ITR takie szybkie znowu nie jest. Na do datek chuba graty do H22 taniej kupić takiej jak wałki kółka itp.

x-tygrysek-x
27-08-08, 13:59
graty ho h22 są dużo tańsze, tylko przy wymianie np. paska trzeba wyjmować silnik, dlatego dobrze by było mieć przydomowy warsztat :D

gruby1983
27-08-08, 17:00
Nie no zawsze można do ciebie podbić :) jak sie zeswapuje mój to się ścigniemy i będzie porównanie seryjne H22 a B18c4 po lekkich modach :)

waw
27-08-08, 21:40
graty ho h22 są dużo tańsze, tylko przy wymianie np. paska trzeba wyjmować silnik, dlatego dobrze by było mieć przydomowy warsztat :D
jak zrobisz rozrzadi sprzeglo od razu, to za szybko nie bedziesz tam zagladal (oby;) )

slawokob
27-08-08, 22:31
przy h22
naprawde nie da sie wymienić paska ??
bo sprzegło to chyba sie wyciągnie jak czy skrzynia też nie wyjdzie??
zgupiałem:confused:

gruby1983
27-08-08, 22:35
w gre tu wchodzi nie tylko gabaryt ale i mocoanie silnika wiec nie zabardzo sprzęgło tak łątwo pójdzie

slawokob
27-08-08, 22:42
http://img365.imageshack.us/my.php?image=287312yo8.jpg
img365.imageshack.us/my.php?image=287312yo8.jpg[/IMG]
na fotce widać h22 w civicu 5gen. ale chyba cość nie tak z tą półosią??

jest link bo foto nie mogłem wrzucić

BARTAS998
28-08-08, 17:01
Moze samochod jest podniesiony i kola wisza?

EDIT: kolego pokaz wiecej fotek tego V gena z H22.

Pati
28-08-08, 18:22
o oczywiscie ze samochod wisi na podnosniku.

BARTAS998
28-08-08, 19:27
No to juz wiemy co z polosia ale fotki fotki chcialbym zobaczyc z kazdej strony jak wyglada H22 w komorze 5 gena.

Tompro
28-08-08, 19:30
A w sumie jest jeszcze trzecia opcja względem H22 czyli B18C4 + soft turbo. Ja już powoli nie wiem co najlepiej brać :confused:

MaTeUsZ_V212
28-08-08, 21:14
hehe tylko jakie są koszta b18c4 turbo a jakie h22 ... :rolleyes:

Tompro
28-08-08, 21:25
hehe tylko jakie są koszta b18c4 turbo a jakie h22 ... :rolleyes:

Wiesz, tu już nie rozchodzi się o koszta, ale o możliwość w miare łatwego podniesienia tej mocy w przyszłości. Zresztą koszt B18C4 to 6k, H22A to koszt w granicach 5k (ze skrzynią z LSD), do tego do H22A dochodzą łapy i półośki i pewnie troche innych rzeczy trzeba dorabiać no to jest też pewnie w granicach 2k (minimum pewnie i jak sam wszystko robisz). Turbo używane kupuje za 2,5k. No i mamy różnice B18C4+turbo to 8,5k a H22A powyżej 7k. Także różnica jest poniżej 1,5k nie jest ona jakaś super wielka (nie licze tu rzeczy które się przy obu silnika powinno zmienić przed montażem typu rozrząd itp.) No i w moim przypadku jest warunek: musi zostać klima, automatyczna z Prelude zresztą ;) A dodatkowo z H22 to się szlifierki raczej nie zrobi, a i do turbo też mało miejsca jest z tym silnikiem.

Pati
28-08-08, 21:58
nie no litości... 2,5k na turbo...
nie widze w tym jeszcze strojenia.
jak chcesz potem ewentualnie podnosic moc to koszta turbo oscyluja w granicy 10k. jak zdrutujesz ze złomu to jak bedziesz podnoscil moc, to kazdy element po kolei bedziesz zmienial na nowy, mocnijeszy, lepszy.

Fawor
28-08-08, 23:42
nie no litości... 2,5k na turbo...

Pati, no jak nie. Wyrywasz jakies GT28RS w używce, B18C4 pod maskę, a turbinke w nogi, żeby jej ciepło było.

gruby1983
29-08-08, 01:13
jak już dochodzimy do granicy 10K to naprawde mozna się rozglądać za K serią :). Najelepiej posiadaczy owych silników w V genie się popytać. Ja wiem że u mnie jak wywalcze wszystko wejdą wałeczki kółka kolektor wydech i dolotowy Dolot CAI Kompik Spoon I podtleneczek tak dla zabawy z małą dyszką. Zobaczymy co to da ale powinno swoje robić :)

Chbr
29-08-08, 09:33
jak już dochodzimy do granicy 10K to naprawde mozna się rozglądać za K serią :)

raczej nie

Pati
29-08-08, 09:42
K seria to owszem kosztuje 10k. sam silnik. i jesli chcesz to potraktowac za cale koszta to co najwyzej mozesz ją wrzucic do bagaznika...

Fawor - no jak tak to jasne :D mozna i nawet taniej :D

gruby1983
29-08-08, 10:14
To już kwestia tego jak się uda dorwać jak mówiłem ostatnio był RSX 200 Hp po daszku za niecałe 7 tys awiec juz taniej i jeszcze troszke gratów z niego można wydobyć :). Ale ciężko o dobrą okazje ogólnie.

Pati
29-08-08, 10:16
wiesz co poza samym silnikiem potrzebujesz? majac silnik nie jestes nawet w polowie drogi...

gruby1983
29-08-08, 10:22
tak dlatego wyprzedajesz graty z auta i tym finansujesz operacje. W przypadku H serii podobnie z tymi mocowaniami półośkami drążkiem itp. Ale 2.2 litra powinno mieć już całkiem dobrą podstawe bazową niż b18c4 bo C6 nadal drogie są. Ja głównie patrzyłem na późniejsze koszta wałków przepustnicy z kol itp na dodatek dobre okazje na jebaju sie trafiają na rzeczy do H serii. A tym bardziej jak sie kupic całą pralke na dawce można zabrać chamulce odrazu :)

MaTeUsZ_V212
29-08-08, 21:53
Za 10 tys można się roglądać z K serią ? :eek: Tak jak pati pisze za samym silnikiem to jeszcze bym był wstanie uwieżyć ale reszta gratów potrzebna do tego swapa o duzo duzo więcej. Bez conajmniej 20 tys nawet bym nie myślał o takim swapie.

RDK
03-09-08, 16:35
Za 10 tys można się roglądać z K serią ? :eek: Tak jak pati pisze za samym silnikiem to jeszcze bym był wstanie uwieżyć ale reszta gratów potrzebna do tego swapa o duzo duzo więcej. Bez conajmniej 20 tys nawet bym nie myślał o takim swapie.

a ja słyszałem że żeby być spokojnym to trzeba mieć 30k pln na włożenie k serii do 5,6 gen ;)
poza tym - chyba nie tylko suche liczby się liczą tylko jeszcze ważne jest zaplecze aftermarketowych części i podatność silnika na modyfikacje, co nie?
zaplecze w postaci wiedzy napewno jest bardziej rozbudowane na bazie B serii

Pati
03-09-08, 17:20
żeby spać spokojnie to warto mieć z 3 grube bańki na koncie ;)

Kseria tez jest coraz bardziej rozbierana na czesci i ma spore zaplecze czesciowe. wiele firm robiących czesci aftermarketowe całkowicie sie przestawia na K. prowadzą dalej swoje produkty do B ale nie rozwijają oferty. B się powoli kisi w tym co wytworzyli przez lata.