Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 1.4 iS 90km 5D - świeżak , pytania



Ollol
08-05-16, 15:41
1.Czy zmiana filtra na stożkowy da jakiś rezultat prócz zmiany dźwięku silnika ?
2.Przeczytałem gdzieś że komuś ta sama Honda pali 10l po mieście i narzeka że to dużo , mi też tyle pali - to źle ?
3.Co mógłbym zrobić aby podnieść po kosztach moc silnika ? Jakieś kable pierdoły ? (Chociaż trochę)
4.Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega swap silnika ? I w jakich to jest cenach mniej więcej ?
5.Co zrobić na piszczący pasek klinowy ? (Już wymieniałem i sytuacja się powtarza)
6.Z tego co wyczytałem to są różne wersje silnika, skąd mogę wiedzieć jaką mam ja ?
7.Wyczytałem również że są takie Hondy v8 i v16 , jaką ja mam ? I co to za różnica ?

alexVI
08-05-16, 16:38
Na większość twoich pytań padały już odpowiedzi na forum. Pasek piszczy bo może jest źle naciągnięty. Model silnika jest na bloku silnika i tabliczce znamionowej. Nie v8 i v16 tylko 16v i 8v to liczba zaworów.

rafik54321
08-05-16, 17:16
1. Może uzyskasz kilka KM, ale lepszą opcją jest po prostu wyczyszczenie przepustnicy, nowe świece zapłonowe i kable. Czyli porządny serwis - to najtańsza opcja "tuningu" starego wozu.
2. 10l zależy czego, jeśli gazu to nie jest tak źle, choć normą jest 8-9, jeśli jednak to benzyna to sporo za dużo :/
3. patrz pkt 1
4. Swap silnika polega na wymienię tak zwanego słupka, to co najpewniej ty masz na myśli to połączony słupek, wraz ze sprzęgłem i skrzynią biegów (tak, w aucie skrzynia biegów jest osobno i ma swój "prywatny" olej!).
Czyli wymieniałbyś głównie słupek, ale to jest zależne od tego jaki typ silnika masz i na jaki zmieniasz. Bo np zmieniając z D14A8 (jeden z najczęstszych 1.4 w angielce) na B18C4, to taki swap oznacza na momencie wymianę słupka, kompa, wiązek, zawieszenia i chyba nawet skrzyni biegów
5. Pasek należy naciągnąć, jeśli jest od alternatora to trzeba go naciągnąć dość mocno (nowy ma się ugiąć na max 2cm)
6. odpowiedziano ci
7. Chyba wszystkie hondy gen VI miały po 16 zaworów już, różnica jest w sprawności - im więcej zaworów tym proces "opróżniania i napełniania" cylindra przebiega sprawniej

gumis1990
08-05-16, 20:19
Pkt1. Jak odgrodzisz go od cieplego silnika to cos tam moze da
Pkt.2. duzo zalezy od nogi kierowcy mi moj 1.5 wersja eco pali kolo 10l pb w miescie Poznań
Pkt.3. Po kosztach to stozek, kolektor wydechowy, zmiana kolektora ssacego, zaslepienie egr.
Pkt.4. Swap silnika to nic innego jak zmiana obecnego silnika na inny np; masz 1.4 swapujesz na 1.6 co do zmiany na 1.8 to juz grubsza sprawa bo tam oprocz silnika musisz miec skrzynie biegow(rafsik54321 skrzynie sie roznia), mocowanie silnika inne, wiazka, komp
Pkt.5. Zbyt slabo naciagniety pasek
Pkt.6. Na bloku silnika masz wybity model
Pkt.7. Raczej z tych dostepnych hond masz tylko 16v

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Ollol
08-05-16, 22:23
Czyli tak , podsumowujac : zmiana filtra na stozkowy ,swiece zaplonowe ,kable (?) Kolektor wydechowy , kolektor ssacy ,wyczyscic przepustnice , zaslepienie egr.(?) I naciagniecie paska klinowego

kubala95
08-05-16, 22:27
Tylko nie licz, że te zmiany dodadzą D14 nie wiadomo ile mocy :D

gumis1990
08-05-16, 22:30
Ale stozkowy jakis porzadny, to takie z najtanszych rozwiazan bo jeszcze najwiecej daje hybrydowa skrzynia, reasumujac to hybryda jest najbardziej kozystna bo najbardzisj to czuc;)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Ollol
08-05-16, 23:11
Jaki polecacie filtr ? W jakim przedziale cenowym by się mieścił ? :) Nie liczę na jakiś super przypływ mocy , abym się czuł że samochód nie działa jak jakiś muł ile bym wiedział że jest z nim w porządku i Civi się czuje dobrze <3

MikeFoto
09-05-16, 15:02
W 1.4 nieodczujesz różnicy. Auto stanie się głośniejsze więc subiektywnie będziesz miał wrażenie że jest mocniszjesze bo szybbicje zaczyna głośno buczeć :)
Wzrosty o ile będą miały miejsce będą marginalne.

gumis1990
09-05-16, 17:48
Niestety x2 to co napisal mike;) efekt placebo ze niby glosniej to szybciej;) ja w scigaczu drze jape a jedzie 100km/h;)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Ollol
09-05-16, 18:30
Dobra kupiłem ten filtr, a ktoś powie mi jak to zamontować ? Wystarczy odkręcić stary i przykręcić nowy czy jak ? Ktoś jest w stanie mi opisać to krok po kroku lub w skrócie ? Byłbym wdzięczny :)

gumis1990
09-05-16, 20:11
Sory ale nie wieze ze napisales tego posta! Piec minut na forum i znajdziesz odpowiedz jak sie montuje stozek, pare zdjec na googlach i bedziesz wszystko wiedzial. Jaki stozek i jaka srednica czy poprostu kupiles byle jaki?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Ollol
09-05-16, 21:02
Szczerze kupilem byle jaki w sklepie motoryzacyjnym ale nadal mam mozliwosc zwrocenia go i to jest +

rafik54321
09-05-16, 22:03
Chociaż średnicę mogłeś pomierzyć :/

bolo741
11-05-16, 16:33
Wymien olej pierw i rozrzad a nie stozkami sie zajmujesz ;p co do spalania to duzo za duzo jezeli benzyna, mi przy krotkich dystansach tyle nie pali

Siny83
11-05-16, 21:39
Nie gadajcie, czuć różnicę. Ja u siebie jechałem po kolei:
- najpierw stożek-->> coś tam delikatnie chciał lepiej jechać, a dźwięk stożka sam dociskał gaz więc +
- potem końcowy przelot -->> znów coś tam żwawiej ale nadal bez szału, dźwięk podkręcił atmosferę i noga cięższa czyli +
- kolektor 4-2-1 --> i tu się zaczęło dziać, tą zmianę czuć, płynniej i dynamiczniej ciągnie od dołu obrotów
- KAT out w zamian strumienica --> znów poprawa do odczucia, potem pozbyłem się przelotu końcowego dałem 2 cale komorowy od passata i jest fajnie, ciszej przxede wszystkim
- jeszce by można 2 cale od rovera w środek dać....

gumis1990
12-05-16, 11:03
Czuc roznice bo jest glosniej! Nie ma szalu. A ma lepszy dźwięk to go bardziej cisniesz i finalnie masz wrazenie ze jest szybszy

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka