Zobacz pełną wersję : Jaki gaz do Civic VI 1,5 114 KM 5D HB 98r
Witam wszystkich
pytanie jak w temacie.
Zastanawiam się na instalacją gazową do mojej Hondy, ktoś z was ma już w identycznym modelu zamontowany gaz?
Jak to się sprawdza, czy nie wpływa to niekorzystnie na silnik?
Dodam tylko, że przy autku mam już trochę nakombinowane ;-) i po kurtce dodam tylko, że mam głowice od D16z6, czy to będzie miało wpływ na instalacje LPG?
Z góry wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi
Podstawa to odpowiednie wystrojenie instalacji. Niestety większość monterów robi tylko autoadaptację i mapy paliwa są zupełnie z kosmosu.
Większość tych speców nie ma zielonego pojęcia o czymś takim jak zmienne fazy rozrządu i jak to poprawnie ogarnąć.
Ja też się zastanawiam nad instalacją do swojego Y8 i już nawet 3 pobliskie warsztaty objechałem, ale wystarczyło zadać monterowi kilka prostych pytań by nawet średnio ogarnięty klient stamtąd uciekł. 2 majstrów proponowało mi zasilanie gazem tylko do 4000rpm, bo jak to powiedzieli: "panie, to bardzo skomplikowany silnik i inaczej się nie da" :p
Co do komponentów, to z tego co wyczytałem na necie i znajomi mi polecali warto wziąć pod uwagę:
- sterownik LPGTech 224
- reduktor AC R01 do 250KM
- wtryskiwacze Barracuda
Reszta podzespołów raczej większego wpływu na pracę instalacji mieć nie będzie.
czyli jak zwykle pod górę ;-)
Muzyk-Grzes
05-05-16, 06:42
A tam pod górkę, jak dobry gazownik to i na parowniku do 150 KM dobrze wystroi. Ja mam w D16Z6 instalacje Stag 4 ,wtryski OMVL - Reg Fast (ale akurat tych nie polecam) i reduktor AT09 - Alaska i wszystko śmiga w całym zakresie obrotów.
Z D15Z6 jest trochę trudniej niż z D16Z6 czy D15Z6 minime, w eco vtec trzeba nawiercić kolektor od strony zaworu który się otwiera w pełni w trybie econo, trzeba dość szybkie wtryskiwacze i stabilny ciśnieniowo reduktor. Ten silnik ma dość krótkie czasy na wolnych obrotach, i kręci się wysoko - na słabym reduktorze i wtryskiwaczach nie ogarniesz dobrze niskich i wysokich obciążeń silnika, jak ustawisz żeby jechał do końca na lpg to prawdopodbnie szarpał przy niskich obrotach/obciążeniach, przegazówkach, po odpuszczeniu gazu, jeśli ustawisz dobrze niskie obciążenia to przed odcinką będzie konieczne przejście na pb.
D16Z6 będzie łatwiej ogarnąć bo nie ma trybu econo który komplikuje sprawę i raczej nie powinno być problemów.
Dodam jeszcze że u mnie samochód zaczął jechać dynamicznie dopiero kiedy wyprzedziłem zapłon aparatem, przesuwając go w stronę grodzi - bez tego do 4tys obr. jechał jak z przyczepą.
Dajcie jakieś foto w których miejscach macie nawierty w kolektorze.
tak, że widzę, że jest przy tym sporo zabawy :-(
chyba pogodzę się z faktem, że podróż nad nasze zimne polskie może będzie mnie kosztowała w dwie strony 7 stówek ;-)
Nie wymiękaj :)
Poszukaj na forach jakichś polecanych warsztatów w Twoich okolicach i nie powinno być tak źle :)
Ja się dziś lub jutro jeszcze przejadę do Davanti w Bytomiu. Ponoć dobry warsztat, na forach go polecają. Zobaczymy co oni mi zaproponują :)
Wrzucam foty jak jest nawiercone u mnie, trzeba wiercić w kanałach kolektora od strony kierowcy.
https://lh4.googleusercontent.com/--bLlEf8VeXM/VSbl4UyiHRI/AAAAAAAAIqM/N_0Bd5Oiabk/w678-h508-no/SAM_6883.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-4IY-svYewDI/VSbl_xsbFmI/AAAAAAAAIqY/RJXI3hGt4iY/w678-h508-no/SAM_6888.JPG
Muzyk-Grzes
05-05-16, 17:50
MarcinWL silnik econo to nic innego niż F20B5/6/7 z Accorda czyli 12 zaworów i przejście na VTEC nie ma fazy pośredniej jak 3 stage D15B A więc jaki sens wiercić wtryski gazowe od strony kierowcy skoro fabrycznie wtryskiwacze benzynowe są na środku??? Co ładnie widać na zdjęciach .Jeśli fabrycznie w kolektorze wtryskiwacz benzynowy jest pośrodku to naprawdę nie widzę sensu żeby gazowy był z boku. Jeśli iść takim trybem myślenia jak opisałeś to musiały by być po dwa wtryskiwacze z dwóch stron żeby dodatkowo nie zakłócić pracy silnika w trybie VTEC bo pewnie wtedy kiedy potrzeba więcej LPG to nie dostaje sie do drugiego zaworu.
Tak czy owak dysza musi być gdzieś z boku, bo centralnie chyba sie nigdzie nie zmieści.
Muzyk-Grzes
05-05-16, 21:14
Zmieści się pod kolektorem centralnie pod wtryskiem benzyny. Zazwyczaj tak dobre zakłady montują ukrywając instalację LPG ,druciarze zazwyczaj zakładają bez ściągania kolektora dolotowego i wiercą gdzie bądź.
A jak wtedy ulokować wtryskiwacze?
One powinny być w pionie z tego co się orientuję.
Dlatego nawiercilem w taki sposób jak na zdjęciu, wężyki są możliwie najkrótsze i równej długości, a wtryskiwacze w pionie.
Gazownicy robili jak wiertara podeszła w różnych miejscach i pod różnym kątem.
Dobra, moje Y8 już zagazowane i trochę pojeżdżone.
Klamoty jakie zostały założone:
redukror AC do 150KM
wtryski barracuda 115
komp stag 4 qbox basic
estetyka i ogólna schludność montażu aż mnie zaszokowała... wszystko wygląda niemal jak oem i jestem bardzo zadowolony :)
http://i67.tinypic.com/az9g04.jpg
co do samej jazdy, to tu niestety aż tak różowo nie jest. auto na gazie jest minimalnie słabsze oraz nie ma tak gwałtownej reakcji na molestowanie pedału przyspieszenia jak na benzynie.
Można to porównać do różnicy jaka jest np. z lekkim kołem zamachowym i bez niego. Do tego przy 6k rpm zawsze przełącza się na benzynę, więc albo wierzyć w to co mówili mi gaziarze, że zrobili to dla bezpieczeństwa, albo po prostu instalacja nie ogarnia przerażającej mocy mego silnika :p
Mam nadzieję, że dostrojenie u Jogala zatrze różnice między benzyną, a gazem.
Kolejna rzecz, to masakrycznie długie tankowanie. Nigdy nie miałem auta na gaz i troszkę inaczej to sobie wyobrażałem. Auto odebrałem z ok. połową zbiornika (fizyczne 42l).
Podjechałem na stację i postanowiłem dotankować do fulla. Z trudem wlazło 10l i myślałem, że mnie szlag trafi... chyba z 8 minut trzymałem ten przycisk, a gaz ledwo co szedł. Nie miałem już siły trzymać tego *******nika i w końcu odpuściłem nie czekając do odbicia zaworu.
Wskaźnik poziomu gazu w kabinie też żyje swoim życiem, bo na prawie pełnym pokazuje rezerwę, a czym więcej przejechanych kilometrów, to poziom rośnie :p
Edit: gaz został wystrojony u Jogala i teraz jest rewelacja. Nie ma żadnych różnic w stosunku do benzyny :)
Wcześniej było słabo, bo mapa gazowa nie pokrywała się z benzynową, oraz AFR był w lesie (mocno przelany i dlatego nie wkręcał się tak żwawo jak na benzynie).
Można to porównać do różnicy jaka jest np. z lekkim kołem zamachowym i bez niego. Do tego przy 6k rpm zawsze przełącza się na benzynę, więc albo wierzyć w to co mówili mi gaziarze, że zrobili to dla bezpieczeństwa
zapomniał zmienic bo takie jest seryjne ustawienie Q-boxa
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.