Zobacz pełną wersję : Spadek ładowania, akumulator pada mimo że auto jezdzi
Powitać. Moje auto to Civic 6 1.4i przedlift w budzie "Angielka" Wymieniłem po zimie akumulator na nowy, problem polega na tym że po akumulator się rozladowywuje mimo że autko jeździ...
Napięcia sprawdziłem amperomierzem i są takie:
Silnik zgaszony 12,5
Zapalony 14.5
Ale... Na włączonym silniku napięcie z 14.5 spadło w ciągu 10 minut do 14.34 i ciągle spadalo :-(
W czym tkwi problem, może alternator już jest do wymiany?
Szukałem po forum odpowiedzi ale nie strikte na takie objawy. Help!
Nie znam się ale się wypowiem : D Pojemność nowego akumulatora jest odpowiednia do auta ? Co rozumiesz przez to że akumulator Ci się rozładowuje ? Napięcie 12,5 na zgaszonym jest ok, prawidłowe ładowania podczas pracy silnika między 14 - 14,4V w zależności od obciążenia, więc i też ok. Napisałeś tylko że spada, ale do ilu ?
Nie sprawdziłem tego dokładnie bo musiałem lecieć do pracy, aku ma 45Ah/330A. Wcześniej był zamontowany jakiś pasciak zużyty i takie objawy miałem po 2 dniach niejezdzenia tj, po przekreceniu kluczyka kontrolki na desce się świecą ale jak przekrece to gasną lub mrugaja bez reakcji silnika. Po podladowaniu odpala jak złoto...
Zacząłbym od sprawdzenia czy Ci prąd gdzieś nie ucieka jak samochód stoi : )
No to nie pozostało mi nic innego jak jechac do jakiegoś śpeca elektronickiego. Sam tego nie ograne bo kompletnie zielony jestem
No to nie pozostało mi nic innego jak jechac do jakiegoś śpeca elektronickiego. Sam tego nie ograne bo kompletnie zielony jestem
30 zł za miernik,jak nie masz i sprawdzaj sam.
Akumulator na wyłączonym silniku nie powinien mieć mniej niż 12,5 V.
Przy rozruchu napięcie nie powinno spaść poniżej 10V.
Na włączonym silniku prąd ładowania 13,8-14,5 V
https://m.youtube.com/watch?v=_2XmY___ynI
http://www.stanczyk.pl/webpage/akumulator-jak-dbac-o-niego-jak-rozpoznac-jego-smierc.html
Ile lat ma akumulator?
bartek_levis
24-05-16, 15:49