Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dołożenie centralki z pilotem



Qubi
26-04-16, 10:18
Siemka. Chce dołożyć pilot do centralki, obecnie mam centralny na 4x drzwi ale z kluczyka, ma ktoś schemat albo cos jaksie wpiąc i gdzie aby zachować centralny na kluczyk, i miec przy tym jakąś uniwersalną centralke?

MM63
26-04-16, 12:24
Musisz dokupić siłownik do drzwi kierowcy.

Qubi
26-04-16, 12:51
Myslałem ogólnie by dokupić komplet uniwersalnych, i po zakładać na każde drzwi, odpiąć seryjne, z tym że jak ogarnać sprawe fabrycznej centralki?

MM63
26-04-16, 14:01
Myslałem ogólnie by dokupić komplet uniwersalnych, i po zakładać na każde drzwi, odpiąć seryjne, z tym że jak ogarnać sprawe fabrycznej centralki?

Źle kombinujesz. Wystarczy jeden siłownik który zastąpi kluczyk.

szastal
26-04-16, 14:01
Dołóż centralke z pilotem a steruj sygnałem tak jak by kluczyk go dawał. Wepnij się w te same kable. Działać będzie z kluczyka i pilota. Sprawdzone to jest

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Qubi
26-04-16, 14:16
Wystarczy jeden siłownik który zastąpi kluczyk.

Master zapewne bo slave nie moze byc

rafik54321
26-04-16, 14:20
bez różnicy czy slave czy master :) . Po prostu siłownik od drzwi kierowcy wpinasz identycznie jak drzwi pasażera :)

Qubi
26-04-16, 14:20
Wepnij się w te same kable.
w ktore konkretnie i gdzie znajde fabryczna centralke?

MM63
26-04-16, 15:25
Dołóż centralke z pilotem a steruj sygnałem tak jak by kluczyk go dawał. Wepnij się w te same kable. Działać będzie z kluczyka i pilota. Sprawdzone to jest

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Jak ma seryjny silownik na dwóch kablach, to będzie wtedy zamykało mu wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy.

rafik54321
26-04-16, 16:31
Jeśli się nie mylę, centralkę zamka masz w prawych drzwiach przednich. Ale po prostu wyłów gdzie idą przewody od tylnych lewych drzwi i wepnij się w nie :) . Wtedy zamkną się drzwi kierowcy dokładnie wtedy, kiedy zamkną się wszystkie inne.

MM63
26-04-16, 18:07
Bardzo bym chciał zobaczyć jak to u was jest zrobione, że chcecie na przykład tylnymi drzwiami zamknąć lewe przednie.

Qubi
26-04-16, 18:38
Podobno w drzwiach kierowcy niema siłowniki bo to kluczyk pracuje. I dlatego myślałem żeby tylko wpiac się w pozostałe 3 drzwi, do kierowcy dołożyć, tyle że jak to spiać pod Seryjna centralne, zachowując kluczyk i miec pilota. Ciągle mowa o uniwersalnej centralce dokładnej.

rafik54321
26-04-16, 19:40
przekręcając kluczyk zamykasz obwód masowy do centralki (wyjścia 4) otwierając zwierasz wyjście 1 do masy. Wystarczy teraz tylko odpowiednio wpiąć przewody. Daj konkretną centralkę to ci to wkreślę w schemat :)

Qubi
26-04-16, 20:20
Jak zakupie to podam. Jedynie jeszcze dokupić sterownik master czy slave do kierowcy bo on niema chyba silownika

rafik54321
26-04-16, 21:34
lepiej slave - będzie łatwiej rozkminić :)

MM63
26-04-16, 21:53
Jeśli się nie mylę, centralkę zamka masz w prawych drzwiach przednich. Ale po prostu wyłów gdzie idą przewody od tylnych lewych drzwi i wepnij się w nie :) . Wtedy zamkną się drzwi kierowcy dokładnie wtedy, kiedy zamkną się wszystkie inne.


lepiej slave - będzie łatwiej rozkminić :)

To jak w końcu, wystarczy się gdzieś tam wpiąć i bez siłownika czy dokładamy w końcu slavea?


Dołóż centralke z pilotem a steruj sygnałem tak jak by kluczyk go dawał. Wepnij się w te same kable. Działać będzie z kluczyka i pilota. Sprawdzone to jest

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Ty też mógłbyś sypnąć konkretami, bo mam wrażenie że wydaje Ci się, że centralke wystarczy podpiąć pod dwa kable z zamka kierowcy i tyle wystarczy.

Qubi
26-04-16, 22:27
Dobra bo lana jest woda zero konkretów. Potrzebuję następujących informacji:
-gdzie jest fabryczny sterownik który odpowiada za pozostałe trzy drzwi pasażerów
-czy w drzwiach kierowcy jest fabryczny siłownik?
-jeśli niema, to jaki zakupić master czy slave?
-w które przewody w oryginalny sterownik wpiac zasilanie aby działało i z kluczyka i z pilota
-jak dołożę do kierowcy silownik, to nie wpinam go w oryginalna wiazke bo zamek zglupieje

Podsumowując jeśli dołożę siłownik którego załóżmy niema, to podpiłam to tylko pod centralke dołożona, i reszta też. Nie wpinam go w fabryczny sterownik, bo i tak tym zamkiem steruje kluczyk.

MM63
26-04-16, 22:57
Dokładasz tylko uniwersalną centralkę, który będzie sterowała siłownikiem typu slave, który zastąpi ruch kluczyka w zamku kierowcy.
Nic więcej. I mówi to ktoś, kto to robił i ma to za sobą.


A Panowie liczę że zdradzą sekret, bo ja może tkwię w błędzie i niepotrzebnie radzę dołożyć sterownik.

szastal
27-04-16, 07:14
To jak w końcu, wystarczy się gdzieś tam wpiąć i bez siłownika czy dokładamy w końcu slavea?



Ty też mógłbyś sypnąć konkretami, bo mam wrażenie że wydaje Ci się, że centralke wystarczy podpiąć pod dwa kable z zamka kierowcy i tyle wystarczy.
Tak tylko że nie doczytałem że tu jest tylko kluczyk. Dołożyłem tak jakiś czas u siebie ale ja miałem pilota.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

MM63
27-04-16, 07:38
Tak tylko że nie doczytałem że tu jest tylko kluczyk. Dołożyłem tak jakiś czas u siebie ale ja miałem pilota.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

I teraz sie zgadza, bo masz oemowy silownik na czterech albo pięciu przewodach, co nie?

rafik54321
27-04-16, 08:30
w końcu, wystarczy się gdzieś tam wpiąć i bez siłownika czy dokładamy w końcu slavea?


To czy wepniesz przewody koło centralki, czy tam gdzie są przewody od innych drzwi nie ma różnicy :) . W drzwi jest wygodniej.

ik którego załóżmy niema, to podpiłam to tylko pod centralkę dołożona, i reszta też. Nie wpinam go w fabryczny sterownik, bo i tak tym zamkiem steruje kluczyk.

1. Moduł sterowania centralnym zamkiem jest w prawych drzwiach przednich (sprawdzone).
2. W drzwiach kierowcy siłownik czasem jest - jest wtedy gdy auto ma fabryczny alarm, lub gdy ktoś już go dołożył, w innych przypadkach go nie ma.
3. Lepiej zakupić slave - mniej paprania bo masz tylko 2 kable które wpinasz dokładnie w to samo miejsce gdzie są wpięte pozostałe siłowniki (z pozostałych drzwi).
4. Przewód biało-żółty jest zasilaniem centralki (jest przy samej centralce), aczkolwiek możesz sobie podkraść prąd skądkolwiek :) , nawet ze świateł awaryjnych :P
5. Zamek jest tylko sygnalizatorem dla centralki, centralka wysyła impuls do siłowniczka który zamknie drzwi. Zasada jest taka: przekręć kluczyk -> zamek wysyła impuls do centralki "ZAMYKAJ" -> centralka wysyła 4 sygnały do siłowniczków "ZAMYKAJ" -> siłowniczki zamykają resztę zamków (w tym też drzwi kierowcy które właśnie zamykasz kluczem). Gerealnie zamiast "impuls" powinno być inne określenie, ale dla laika tak będzie prościej :P

Qubi
27-04-16, 09:36
O i świetnie dzięki. To już wszystko wiem. Teraz jedynie jak zakupie centralke, to podam schemat to nakierujecie mnie aby podświetlic kierunek i sprawdzić czy dobrze wpialem. Dzięki!

mort
27-04-16, 20:10
Ogółem może napisze to samo, kupujesz centralkę, ładujesz siłownik 2-przewodowy w drzwi kierowcy, cięgno od niego przykręcasz do cięgna zamka kierowcy (tego dyndzla), kable przeciągasz do środka do centralki i tyle ;)

szastal
27-04-16, 22:10
Dokładnie jak piszecie. Nie pamiętam jak jest przy zamku kierowcy bo ja się dostałem do całej centrali alarmowo zamkowej która jest kompletnie w tylnej części auta. Zas wzięte z zas tej centralki tylko dodatkowy moduł tak podłączony jak by miał sterować silownikami po masie. Wpiete w obwód sygnału z kluczyka więc działa bez problemu z kluczyka jak i pilota. Ciekawe ile osób po tym widzi jaki bez sensowny jest pomysł zostawiania sygnału z kluczyka i łatwości kradzieży

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

MM63
11-05-16, 08:38
O i świetnie dzięki. To już wszystko wiem. Teraz jedynie jak zakupie centralke, to podam schemat to nakierujecie mnie aby podświetlic kierunek i sprawdzić czy dobrze wpialem. Dzięki!


Trochę mi zeszło, ale duża zielona wtyczka z przodu skrzynki: kabel zielono-niebieski i zielono-żółty.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160510/7b07b72226c3ec4ba0e33ef100c4b86d.jpg

rafaszk
14-05-16, 11:08
Witam,
Podłączam się pod temat.
Nie dawno kupiłem civic vi fastback, centralny mam, pilota mam, ale działa on na podczerwień, odbiornik mam koło światła wewnątrz i muszę na niego kierować, a chciałbym to zmienić na coś nowocześniejszego i może kluczyk scyzoryk.
Proszę o jakąś pomoc .

sweet
14-05-16, 15:55
Jeśli nie chcesz za dużo rzeźbić to kup centralke i wepnij się w sygnały od otwierania/zamykania ori centralki.

MM63
14-05-16, 23:55
Jeśli nie chcesz za dużo rzeźbić to kup centralke i wepnij się w sygnały od otwierania/zamykania ori centralki.

Dokładnie tak, biało-czerwony i żółto-czerwony kabel idący do drwi kierowcy.

sweet
15-05-16, 00:42
Dokładnie tak, biało-czerwony i żółto-czerwony kabel idący do drwi kierowcy.
W zamyśle chciałem mu kolory też napisać ale nie byłem ich pewny bo ostatnio to siedziałem w temacie podgrzewanych luster :)

rafaszk
19-05-16, 17:21
Pójdę trochę na łatwiznę i was wykorzystam ( Z GÓRY DZIĘKUJĘ) może zaproponujecie jakąś centralkę z allegro? (Sprawdzoną)

Pozdrawiam

MM63
19-05-16, 19:23
Pójdę trochę na łatwiznę i was wykorzystam ( Z GÓRY DZIĘKUJĘ) może zaproponujecie jakąś centralkę z allegro? (Sprawdzoną)

Pozdrawiam

Weź jakąkolwiek z wyjściem na siłownik bagażnika i domykanie szyb. Na przykład cyklop C1, ok 50-60zł.
No i piloty jakieś ładne wybierz.

rafaszk
21-05-16, 09:09
Dziękuję Koledzy. Jak kupię i będę miał problemy to napiszę :P

Ledres
21-05-16, 19:58
Ja polecam sterownik NOXON T5. Mam u siebie i nie ma z nim żadnych problemów.

rafaszk
22-05-16, 18:50
Ledres może dasz jakąś instrukcję jak to zamontować :P Które przewody w sterowniku.
Zamawiam tewgo noxon

elo263
22-05-16, 23:24
Zastanawiam się też nad tym sterownikiem Noxon T5. Mam nadzieję, że dość szybko reaguje na pilota.
Nie chce zakładać nowego tematu a chciałbym żebyście wyprowadzili mnie z błędu :)

Mam centralny z kluczyka. (czyli jest sterownik centralnego zamka w prawych drzwiach- tak?)
Jeśli po przekręceniu kluczyka zamek wysyła sygnał do centralki i ta otwiera pozostałe drzwi to czy nie można po prostu wpiąć się w przewody odpowiadające za otwieranie i zamykanie zamków?
Czy chodzi o to, że wtedy nie otworzą się drzwi kierowcy?

mort
22-05-16, 23:25
O to właśnie chodzi. Po to jest potrzebny jeden siłownik slave, albo oem siłownik drzwi kierowcy z auta które miało pilota oryginalnie.

elo263
24-05-16, 17:47
Wszystko czaje, mam centralke za panelem nawiewu. Z tego co popatrzyłem to ta OEM nie ma podłączonych kierunków. Szukam od rana tej zielonej kostki przy bezpiecznikach i za nic nie mogę znaleźć. Brać sygnał zza zegarów?

Dobra znalazłem przy włączniku awaryjnych :) Przepraszam za problem

MM63
24-05-16, 18:30
Wszystko czaje, ma centralke za panelem nawiewu. Z tego co popatrzyłem to ta OEM nie ma podłączonych kierunków. Szukam od rana tej zielonej kostki przy bezpiecznikach i za nic nie mogę znaleźć. Brać sygnał zza zegarów?

Dobra znalazłem przy włączniku awaryjnych :) Przepraszam za problem

Szkoda tyle roboty sobie robić, jak ta zielona jest od razu z przodu skrzynki bezpieczników.

elo263
24-05-16, 18:38
Chce zamontować centralke w miejscu oryginalnej za nawiewem. Wezmę stamtąd pomarańczowo-czerwony i biało czerwony kabel do silownika, masę i stały. A z góry doprowadze kierunki. Więc nawet mi to na rękę. Tylko z uniwersalnej centralki wychodzą 3 przewody do zamknięcia i 3 do otwarcia. I nie wiem który z nich podłączyć




@edit

Kompletnie zgłupiałem...

Mam sterownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy:

http://images76.fotosik.pl/624/59b5b29220a79accmed.jpg (http://images76.fotosik.pl/624/59b5b29220a79acc.jpg)

Do tego od zamka idzie wiązka ok 5 kabli. W tym biało-czerwony i żółto-czerwony.

Rozumiem, że jest to wersja civica z sterowaniem z pilota?


Po rozbebeszeniu tunelu środkowego znalazłem moduł zdalnego sterowania zamkiem:

http://images77.fotosik.pl/624/c6c2db099f73ce42m.jpg (http://images77.fotosik.pl/624/c6c2db099f73ce42.jpg)

Do którego z prawej strony dochodzą kable masa, stały + oraz dwa od siłownika zamka kierowcy.

W moim rozumowaniu moduł ten jest zbędny i w zamian niego wpinam wszystkie te kable w nową centralkę z pilotem?
Proszę, wyprowadźcie mnie z błędu bo po podłączeniu tych kabli do uniwersalnej centralki wgl przestał działać centralny nawet z kluczyka.

mort
24-05-16, 23:34
W drzwiach kierowcy masz, ale z tego co mi wiadomo centralkę od modułu "komfortowego" opuszczania szyby. Podłącz jak było oryginalnie i sprawdź na których kablach pojawia się napięcie po zamknięciu / otwarciu i pod nie się podłącz.

MM63
24-05-16, 23:42
Uuuu, tera to poszedłeś. W drzwiach kierowcy ta skrzynka to moduł od opuszczania szyby. To co chciałeś znaleźć jest w drzwiach pasażera, ale niepotrzebnie szukasz.

Na zdjęciu nie widzę, bo wyjąłeś zamek - na ilu on był przewodach?

elo263
25-05-16, 02:57
Aa no właśnie. Czyli jest normalnie z prawej, ok.

Na chyba 5ciu przewodach.
Pytanie czy mogę podłączyć ta uniwersalna centralke stricte zamiast OEM modułu zdalnego sterowania?
Bo mam wrażenie że po odliczeniu go przestał działać centralny z kluczyka.

MM63
25-05-16, 08:16
Na chyba pięciu czy na chyba trzech?

elo263
25-05-16, 09:36
Na 5ciu :)

Złączka duża. Z manualna wyczytałem, że to wtyczka właśnie z wersji sterowanej pilotem. 3 pionowa była bez pilota.

MM63
25-05-16, 09:58
W takim razie podepnij tylko centralke pod przewód żółto -czerwony i biało -czerwony idące do drzwi kierowcy. To jest caly zabieg.

elo263
25-05-16, 13:27
Ale nie mogę ich odciąć kompletnie od modułu zdalnego sterowania i zamiast do niego poprowadzić do nowej uniwersalnej centralki?

@edit


Tak jak czułem podłączyłem spowrotem ten moduł i centralny wrócił do normy :)

Tak więc wczepiam się w dwa kable od silownika.
Po podłączeniu centralki uniwersalnej jest reakcja na pilota, mrugaja kierunki ale nie wiem co zrobić z resztą kabli. Tych od silownika (3 kable na "unlock" i 3 kable na "lock")

Jest to moja prawie pierwsza zabawa z elektroniką nie licząc zegarów i tweeterów więc przepraszam za głupie pytania :(

http://i1142.photobucket.com/albums/n606/rollo89/001.jpg

Dorzucam schemat dla chętnych pomocy :)

MM63
25-05-16, 21:27
Słabo widzę :0
Spróbuj skręcić razem na chwilę trzy od unlock na przykład i zobaczy czy jak wciskasz pilot to jest na tych przewodach prąd.

mort
25-05-16, 22:02
A jak nie to spróbuj podłączyć, tak jak pokazuje schemat od sterowania siłownikiem.

elo263
25-05-16, 22:12
Jutro jak będzie ładna pogoda to wszystko pozprawdzam bo będę miał dostęp do lutownicy. Mam nadzieję że mi się uda.

Na tym schemacie sterowania silownikiekm niewiele widzę.

Masa
Siłownik
Plus

Masa
Siłownik
Plus

Chyba że to tak ma wyglądać :) połączą się te połączenia na.schemacie :)

Jutro wszystko pozprawdzam, dzięki Panowie.

Dam znać jak poszło

MM63
25-05-16, 22:23
Jutro jak będzie ładna pogoda to wszystko pozprawdzam bo będę miał dostęp do lutownicy. Mam nadzieję że mi się uda.

Na tym schemacie sterowania silownikiekm niewiele widzę.

Masa
Siłownik
Plus

Masa
Siłownik
Plus

Chyba że to tak ma wyglądać :) połączą się te połączenia na.schemacie :)

Jutro wszystko pozprawdzam, dzięki Panowie.

Dam znać jak poszło

To weź najpierw ten jeden z tych od siłownika i zobaczy czy jest prąd jak wciskasz, bo może się wcześniej zagalopowałem.
I bez lutowania na początku, dopiero jak obczaisz czy śmiga.

elo263
25-05-16, 22:26
Wiadomo, najpierw posprawdzam. :)

Będę klikał pilotem otwarcie zamka i probnikiem zobaczę na którym kablu pojawi się napięcie.

Jeśli na żadnym to podłącze tak jak mi się wydaje że schematu albo złącze 3 w jeden.

Nie ma już chyba na dziś co spekulować. Jutro próbnik w dłoń i sprawdzać. Za mnie nikt nie sprawdzi :D Oby nie szło za bardzo pod górę

mort
25-05-16, 22:27
Spróbuj tak :

Żółto/czarny i czarny pod stałe +12V
Pomarańczowy i pomarańczowo/czarny pod masę,
Biało/czarny i biały pod siłownik.

Wcześniej tylko na oryginalnej centralce sprawdź, na których kablach przy zamku pojawia się prąd przy otwieraniu/zamykaniu i pod nie podłącz kable od centralki uniwersalnej (biało/czarny i biały).

elo263
25-05-16, 22:33
Żółto/czarny i czarny pod stałe +12V

W sensie żółto-czarny i żółty chyba :) tak mi się zgadza wszystko.

Od zamykania i otwierania są to chyba żółto-czerwony i biało-czerwony ;)

Na to wychodzi z manualna i dzisiejszych obserwacji :D
Aż bym to teraz wszystko sprawdził bo mnie ciekawi!

mort
25-05-16, 22:36
O tak, sory za pomyłkę. :)

elo263
25-05-16, 22:41
No problemo :)

To mam nadzieję że dobrze rozszyfrowaliśmy ten schemat :)


@edit



Dzisiaj wszystko udało się podpiąć. Wszystko hula jak trzeba :)
Zadziałało zgodnie ze schematem. Trochę było zabawy i komplikacji po drodze ale udało się!

W razie problemów służę pomocą dla potomnych, pisać śmiało na pw :)
Pozdrawiam i dzięki Panowie za pomoc :)

rafaszk
15-11-16, 15:53
Czyli mając zamykanie ori z pilota, który nie działa... Zmieniając na t-5 to gdzie znajdę tą centralkę aby się tam wpiąć w przewody, żeby też był plus stały? Gdzieś za nawiewami? Otwieranie zamykanie biało czerwony i żółto czerwony. To wiem ale w centralce t5 wychodzi 6 przewodów i które zmostkować itd? Proszę o pomoc

elo263
15-11-16, 16:54
Czyli mając zamykanie ori z pilota, który nie działa... Zmieniając na t-5 to gdzie znajdę tą centralkę aby się tam wpiąć w przewody, żeby też był plus stały? Gdzieś za nawiewami? Otwieranie zamykanie biało czerwony i żółto czerwony. To wiem ale w centralce t5 wychodzi 6 przewodów i które zmostkować itd? Proszę o pomoc

Ori centralka jest za tunelem środkowym :) Do niej dochodzą 3 kable. Masa, plus i dwa od sterowania siłownikiem.
Sprawdź sobie który to plus i masa a który to otwieranie i zamykanie :)

Te 6 przewodów do sterowania siłownikiem jeśli się nie mylę podłączasz tak:

pomarańczowy + pomarańczowo/czarny - masa
żółty + żółto czarny - plus
biały - otwieranie
biało czarny - zamykanie


No i jeszcze jeden plus i minus podłączasz oprócz tych 6ciu kabli. Opcjonalnie kierunki :) Ja podłączyłem pod kostkę awaryjnych bo była najbliżej :)

rafaszk
15-11-16, 17:39
elo263 jesteś wielki ;) ostatnie chyba pytanie: Jakieś wskazówki jak zdemontować ten tunel, co bym czegoś nie połamał?

mort
15-11-16, 18:50
Największy problem będziesz miał zapewnę z śrubami pod ręcznym, chyba że ktoś już je wcześniej ruszał. Filozofii tam nie ma, odkręć wszystko i wyciągać nic się nie stanie ;)

elo263
15-11-16, 20:08
Ściągnij sobie manuala (jest gdzieś w tym dziale) a rozłożysz wszystko bez najmniejszego problemu :)

rafaszk
15-11-16, 20:52
Dzięki Panowie. Centralka dokładnie jest gdzieś bliżej popielniczki czy ręcznego? Jeszcze nie rozebrałem, pytam profilaktycznie
Zapytam też czy nie lepiej będzie podpiąc się gdzieś blisko bezpieczników od strony kierowcy, gdzie wychodzą kable od centralki z drzwi?

rafik54321
16-11-16, 09:23
Tu masz oba moduły - centralnego zamka oraz zdalnego sterowania.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/X7DSJ~X03sg_5X50dCbC~9MlOR~7m0


Pytanie co ty kolego chcesz zamontować? Tylko zdalne otwieranie drzwi? Czy cały oryginalny alarm? To raz...


Ori centralka jest za tunelem środkowym :) Do niej dochodzą 3 kable. Masa, plus i dwa od sterowania siłownikiem.
Sprawdź sobie który to plus i masa a który to otwieranie i zamykanie :)

Te 6 przewodów do sterowania siłownikiem jeśli się nie mylę podłączasz tak:

pomarańczowy + pomarańczowo/czarny - masa
żółty + żółto czarny - plus
biały - otwieranie
biało czarny - zamykanie


No i jeszcze jeden plus i minus podłączasz oprócz tych 6ciu kabli. Opcjonalnie kierunki :) Ja podłączyłem pod kostkę awaryjnych bo była najbliżej :)

Ale namotałeś - to w końcu ile przewodów wychodzi z którego modułu? Do centralki niby dochodzą 3 przewody a wyliczyłeś 4, a potem jeszcze piszesz o 6ciu...

rafaszk
16-11-16, 17:26
Dziękuję za rysunki. Chcę zamontować centralkę którą już kupiłem, czyli noxon t5. Obecnie mam oryginalny pilot który trzeba skierować w stronę lusterka aby otwierać/zamykać samochód.
Chcę to robić radiowo stąd ten zakup.
Jak zacznę to robic to chciałbym jak najszybciej, gdyż jest zimno na zewnątrz :P Stąd tyle moich pytań. Więc jeśli ktoś to montował to prosiłbym o łopatologiczna instrukcję ;)
Z góry dziękuję pomocnym kolegą.

P.S W przyszłości chciałbym się wpiąć w tą centralkę z modułem Coming home, gdyż miałem to w poprzednim samochodzie i bardzo mi tego brakuje.

MM63
16-11-16, 21:01
Dziękuję za rysunki. Chcę zamontować centralkę którą już kupiłem, czyli noxon t5. Obecnie mam oryginalny pilot który trzeba skierować w stronę lusterka aby otwierać/zamykać samochód.
Chcę to robić radiowo stąd ten zakup.
Jak zacznę to robic to chciałbym jak najszybciej, gdyż jest zimno na zewnątrz :P Stąd tyle moich pytań. Więc jeśli ktoś to montował to prosiłbym o łopatologiczna instrukcję ;)
Z góry dziękuję pomocnym kolegą.

P.S W przyszłości chciałbym się wpiąć w tą centralkę z modułem Coming home, gdyż miałem to w poprzednim samochodzie i bardzo mi tego brakuje.

Jak masz ori zdalny zamek, to wystarczy że znajdziesz żółto-biały i czerwono-biały kabel który wychodzi z drzwi kierowy, one sterują zamkiem.
A potem tylko zasilanie do centralki, najlepiej chyba zamontować ją gdzieś blisko skrzynki bezpieczników.

Na ori zdalnym działają kierunki?
Jeśli nie, to najłatwiej podłączyć je w zielonej wtyczce która wchodzi w skrzynce, pisałem gdzieś które dwa konkretnie, także do znalezienia na forum.

bartek_levis
17-11-16, 09:27
kierunki: zielona wtyczka > zielono żółty i zielono pomarańczowy tylko je chyba przez diodę trzeba podłączyć

rafaszk
17-11-16, 11:07
Dziękuję serdecznie za pomoc.
Jeszcze tylko pytanie które z tych 6 przewodów podłączyć do tych 2 z drzwi?
http://i1142.photobucket.com/albums/n606/rollo89/001.jpg

bartek_levis
17-11-16, 14:51
na moje to to nie zagada,
siłownik w drzwiach kierowcy dostaje na jednym przewodzie raz plus raz minus czyli jak na yel/red masz +12v to na wht/red masz masę i drzwi się zamykają a jak sie otwierają to odwrotnie na yel/red jest masa a na wht/red +12v
patrząc na schemat c.zamka T5 wychodzi że musisz wysterować to przekaźnikami i chyba ten schemat wszystko pokazuje:
http://obrazki.elektroda.pl/4210880000_1364975014.jpg

rafaszk
17-11-16, 17:21
yyYy ale byli ludzie co to podłączyli ...?

Bartko
18-11-16, 09:30
Tak. Ja tak zrobiłem, żeby sterować fabrycznym centralnym z pilota niefabrycznego alarmu.

bartek_levis
18-11-16, 10:16
ja przetestowałem na krótko na razie i działa co prawda z alarmem stig ale tam właśnie te przekaźniki mi podpowiedzieli,
masy i 12V dla przekaźników i centralki dałem razem do aku, 2 kabelki siłownika na piny nr 30 przekaźnika ( siłownik który założyłem pochodzi fabrycznego zamka drzwi tylnych koszt u ralfa chyba 20 czy 30 zł) no i dwa kable na piny 85 do otwierania i zamykania z nowej centralki
generalnie po uzbrojeniu alarmu (miałem centralny bez zdalnego sterowania) czujnik w drzwiach kierowcy wysyła sygnał do centralki fabrycznej zamknij i zamykają się pozostałe drzwi i klapa analogicznie w drugą stronę otwierasz sygnał otwarcia idzie do centralki i się otwiera.
jeśli pogoda w weekend dopisze to będę to montował :)

rafaszk
18-11-16, 13:17
Dzisiaj rozebrałem boczki drzwi przednich lewych i prawych i tam żadnego sterownika nie ma, fakt jest, że wychodzą kable biało czerwone i żółto czerwony i kierują się gdzieś... pewnie do konsoli środkowej gdzie jest główny moduł do którego trzeba wpiąć centralkę którą mam kupioną, aby sterować centralnym fabrycznym z nowego pilota.
Teraz tylko rozebrać ta konsolę....

bartek_levis
18-11-16, 15:58
ale to nie zadziała reasumując musisz wywalić fabryczną centralkę i podłączyć nową przecież tamta ma sygnał z odbiornika podczerwieni a zakładasz radiową to jak chcesz to spiąć ?

P4try5
18-11-16, 19:38
jest ktos kto w Wawie to ogarnie i nie zedrze jak rolnik za zboze?

elo263
18-11-16, 21:56
Można wywalić stary moduł zdalnego sterowania zamka i w jego miejsce po prostu wpiąć nową centralkę (w przypadku kolegi - T5). Ale nie będzie chyba wtedy działał centralny z kluczyka. Tylko z pilota a kluczyk otworzy same drzwi kierowcy.

Mój błąd, napisałem że do modułu w konsoli środkowej dochodzą 3 kable. Chciałem napisać 4 :(

1. Masa
2. Plus
3. Otwieranie
4. Zamykanie

Jeśli masz T5 to masz do podłączenia:

* 3 kable od otwierania
* 3 kable od zamykania
* plus
* minus

opcjonalnie

* lewy kierunek
* prawy kierunek
* bagażnik

Jak sie nad tym chwile zastanowisz to naprawdę to dość proste :D

Oczywiście plus do plusa, minus do minusa.
A te 6 kabli od siłownika zgodnie ze schematem sterowania siłownikiem na dole po lewej

http://obrazki.elektroda.pl/8369369700_1334782501.jpg

Czyli po kolei od góry:

pomarańczowy - masa
biały - zamykanie
żółty - plus
pomarańczowo/czarny - masa
biało czarny - otwieranie
żółto czarny - plus




http://obrazki.elektroda.pl/7303618300_1334782503.jpg

A kierunki jak chcesz wpinasz w gniazda bezpieczników lub np. wiązkę idącą do włącznika awaryjnych :)
Mam nadzieje, że teraz łapiesz :)

sweet
19-11-16, 09:16
Moim zdaniem bez sensu jest wywalanie starej centralki. Najszybszym sposobem jest wpiac sie nowa centralka w jej sygnaly do otwierania i zamykania drzwi i mamy wszystko sprawne

Ledres
19-11-16, 11:04
Moim zdaniem bez sensu jest wywalanie starej centralki. Najszybszym sposobem jest wpiac sie nowa centralka w jej sygnaly do otwierania i zamykania drzwi i mamy wszystko sprawne

Nie do końca. Stara centralka nie ma nadajnika, który będzie łączył się z pilotem więc nie zadziała. Chcąc mieć otwieranie drzwi z pilota trzeba wymienić centralkę na taką, która obsługuje pilot.

Co do tego, że przy centralnym z pilota nie da się zamknąć obu drzwi jednocześnie z kluczyka też nie jest prawdą bo można to zrobić. Trzeba jednak wymienić siłownik z drzwi pasażera. Ja u siebie tego nie robiłem bo nie po to zakładałem centralny na pilota by otwierać/zamykać drzwi z kluczyka. Jeśli nawet przestanie mi działać to drzwi kierowcy otworzę normalnie kluczykiem, a drzwi pasażera od środka ręcznie. Mi to akurat nie przeszkadzał więc tak to wszystko rozegrałem. Noxon T5 ma też dodatkowe dwa kanały to otwierania / zamykania bagażnika pilotem (też trzeba dodatkowy siłownik montować przy zamku bagażnika) oraz opcję domykania szyb elektrycznych. Tych dwóch rzeczy też u siebie nie robiłem :P

elo263
20-11-16, 09:07
Nie do końca. Stara centralka nie ma nadajnika, który będzie łączył się z pilotem więc nie zadziała. Chcąc mieć otwieranie drzwi z pilota trzeba wymienić centralkę na taką, która obsługuje pilot.



A jeśli wepnie się w kable idące do starej centralki nową i zostawi obie?

mort
20-11-16, 13:18
Boże, wypinacie wtyczkę ze starego sterownika, patrzycie jakie ma sygnały, plusy i minusy łączycie to do wiązki nowego sterownika i tyle. Co Wy kombinujecie?:confused:

MM63
20-11-16, 14:04
Co do tego, że przy centralnym z pilota nie da się zamknąć obu drzwi jednocześnie z kluczyka też nie jest prawdą bo można to zrobić. Trzeba jednak wymienić siłownik z drzwi pasażera.

Głupoty opowiadasz. Z kluczyka zamkniesz wszystkie drzwi w każdym przypadku, a my mówimy tylko o zmianie zdalnej centralki na podczerwień na radiową - kwestia wpięcia sie w dwa przewody w drzwiach kierowcy.

rafaszk
21-11-16, 11:01
Głupoty opowiadasz. Z kluczyka zamkniesz wszystkie drzwi w każdym przypadku, a my mówimy tylko o zmianie zdalnej centralki na podczerwień na radiową - kwestia wpięcia sie w dwa przewody w drzwiach kierowcy.

Pewnie masz rację, ale w drzwiach kierowcy nie ma plusa stałego, więc robi się to jeszcze bardziej skomplikowane.

bartek_levis
21-11-16, 13:32
ja podłączyłem cz stig w weekend
i wszystko działa jak należy
generalnie na potwierdzenie poniższych słów zajrzyjcie w manuala na stronie 1170 i 1171 macie schematy fabrycznego cz ze zdalnym sterowaniem i bez
a więc do rzeczy wypnij starą centralkę, kup dwa przekaźniki 5 pin 12v z gniazdami i przewodami
spinasz piny 87 oraz pin 85 jednego przekaźnika i 86 drugiego przekaźnika w przekaźnikach (łącznie 4) do 12V
środkowe piny 87a przekaźników razem do masy
piny nr 30 do kabli w nowej centralce jeden do otwierania biało czarny w centralce drugi do zamykania biały w centralce
pozostałe piny 85 i 86 podłączasz pod kable se starej centralki yel/red i wht/red
kable z nowej centralki czarny i czerwony podłączasz do zasilania od starej centralki czarny do czarnego a czerwony do wht/yel ze starej centrali i masz już zasilanie
jeśli maja migać kierunki brązowe kabelki podłącz pod zielono pomarańczowy i zielono zółty które znajdziesz w zielonej kostce w skrzynce bezpieczników bezpośrednio nad nimi koniecznie użyj diody zenera (koszt ok 1-2 zł) aby sygnał wychodził z centralki ale do niej nie wracał gdy np włączysz kierunek lub awaryjne
i tak jak piszą wyżej cz z kluczyka nie będzie działał

MM63
21-11-16, 14:12
i tak jak piszą wyżej cz z kluczyka nie będzie działał

Niby dlaczego?

bartek_levis
21-11-16, 15:05
dlatego że kluczyk przewodami red/blu i red/wht nie będzie podłączony i nie bardzo mam pomysł na jego podłączenie do tej centralki
jak już pisałem zajrzyj do manuala potem zadawaj pytania :)

MM63
21-11-16, 15:21
dlatego że kluczyk przewodami red/blu i red/wht nie będzie podłączony i nie bardzo mam pomysł na jego podłączenie do tej centralki
jak już pisałem zajrzyj do manuala potem zadawaj pytania :)

Nie muszę zaglądać do manuala żeby założyć centralkę / zamienić podczerwień na radiową.
Po prostu zachodzę w głowę jak podpinacie kable w 5-przewodowym siłowniku że nagle tracicie możliwość zamykania z kluczyka.

mort
21-11-16, 15:34
Kluczyk mechanicznie steruje cięgnem zamka, więc otworzy tak czy inaczej ;)

MM63
21-11-16, 15:41
Tak wyglądają przewody idące do autka bez zdalnego zamka:
http://www.resizer.pl/pliki/28276.jpg
Czerwono-biały i czerwono-niebieski po przekręceniu kluczyka wysyłają sygnał do reszty siłowników otwórz/zamknij.

Obok widać wtyczkę i dwa przewody: biało-czerwony i żółto-czerwony. Jeśli mamy autko z seryjnym zdalnym na podczerwień, to wszystkie te pięć przewodów idą w jednej wtyczce do siłownika. Te dwa przewody wysyłają sygnał z centralki otwórz/zamknij, taki sam jak kluczyk którego byśmy używali.

Dlatego za c**** nie wiem co wy za manewry z tym centralnym robicie. Później czytam o stałych plusach w drzwiach czy dokładaniu siłownika w drzwi pasażera.

mort
21-11-16, 15:51
Ja też, kwestia dolutowania do starej wiązki nowej i podłączenia, a tu kombinacje alpejskie...

bartek_levis
21-11-16, 16:26
ok to poproszę o rozrysowanie co do czego podłączyć bo jakoś ostatnio robiłem u siebie i działa a specjaliści piszą po kawałku i nic z tego nie wynika
napisz co jak podłączyć i sprawdzimy :P
ja uważam że jak odłączysz starą centralka i w jej miejsce dasz nową to z kluczyka otworzą się tylko drzwi kierowcy ale za to sterowanie z pilota będzie otwierało wszystkie drzwi i klapę

mort
21-11-16, 16:31
Ma Ci otwierać klapę po podlączeniu samego sterownika? XD

bartek_levis
21-11-16, 17:16
Ma Ci otwierać klapę po podlączeniu samego sterownika? XD
czytaj całość a nie co drugie zdanie,
jak podłączyć nowy sterownik centralnego zamka aby przy otwieraniu drzwi kierowcy kluczykiem pozostałe drzwi i pokrywa bagażnika też zostały odblokowane?

mort
21-11-16, 17:18
Jak chcesz odblokować klapę bagażnika przy otwieraniu auta z kluczyka jeżeli klapa jest na zatrzask? Czy chcesz aby przy kazdym jednorazowym otwarciu z kluczyka klapa Ci się otwierala?

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

bartek_levis
21-11-16, 17:21
Tak wyglądają przewody idące do autka bez zdalnego zamka:
http://www.resizer.pl/pliki/28276.jpg
Czerwono-biały i czerwono-niebieski po przekręceniu kluczyka wysyłają sygnał do reszty siłowników otwórz/zamknij.

Obok widać wtyczkę i dwa przewody: biało-czerwony i żółto-czerwony. Jeśli mamy autko z seryjnym zdalnym na podczerwień, to wszystkie te pięć przewodów idą w jednej wtyczce do siłownika. Te dwa przewody wysyłają sygnał z centralki otwórz/zamknij, taki sam jak kluczyk którego byśmy używali.

Dlatego za c**** nie wiem co wy za manewry z tym centralnym robicie. Później czytam o stałych plusach w drzwiach czy dokładaniu siłownika w drzwi pasażera.

jak byś zajrzał do manuala wiedział byś ze te dwa przewody (biało czerwony i żółto czerwony) dają sygnał otwarcia i zamknięcia dla siłownika w drzwiach kierowcy w wersji z centralnym zamkiem sterowanym zdalnie
a w wersji bez zdalnego sterowania nie ma siłownika w drzwiach kierowcy bo jego rolę pełni kluczyk i w momencie gdy z zamka idzie sygnał że drzwi są zamknięte centralka zamyka pozostałe zamki a jak otowierasz centralka wysyła sygnał odblokowania zamków :)


Jak chcesz odblokować klapę bagażnika przy otwieraniu auta z kluczyka jeżeli klapa jest na zatrzask? Czy chcesz aby przy kazdym jednorazowym otwarciu z kluczyka klapa Ci się otwierala?

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

dobra zapomniałem że klamka w klapie jest w kombi i u mnie się odblokowuje jak otwieram auto w 5d klapa jest na linkę więc mój błąd
poproszę schemat jak podłączyć nowy sterownik aby przy otwieraniu drzwi kierowcy kluczykiem pozostałe drzwi zostały odblokowane :)

MM63
21-11-16, 17:45
jak byś zajrzał do manuala wiedział byś ze te dwa przewody (biało czerwony i żółto czerwony) dają sygnał otwarcia i zamknięcia dla siłownika w drzwiach kierowcy w wersji z centralnym zamkiem sterowanym zdalnie
a w wersji bez zdalnego sterowania nie ma siłownika w drzwiach kierowcy bo jego rolę pełni kluczyk i w momencie gdy z zamka idzie sygnał że drzwi są zamknięte centralka zamyka pozostałe zamki a jak otowierasz centralka wysyła sygnał odblokowania zamków :)


Przecież własnie to napisałem -
Te dwa przewody wysyłają sygnał z centralki otwórz/zamknij, taki sam jak kluczyk którego byśmy używali.

To jak to wiesz to po co ruszasz reszte tych przewodów i tym samym odłączasz centralny z kluczyka?

bartek_levis
21-11-16, 18:09
AD1. napisałeś ze wysyłają sygnał do centralki a jest odwrotnie sygnał idzie od centralki do siłownika a czerwono biały i niebieski puszczają sygnał zamknięcia i otwarcia
AD2. JAK ODŁACZAM?? skro uważacie że należy to podłączyć inaczej, proszę o opisanie tego jak podłączyć cały układ aby cz (na sterowniku t-5 NEW) działał i z kluczyka i z pilota

mort
21-11-16, 19:28
Dobra, widzę że się nie dogadamy. Patrz:

http://i.imgur.com/hPQEN7P.png

Ze schematu wychodzi iż:

WHT/YEL - stałe zasilanie modułu +12V
BLK - Masa (minus)
BLU/RED - sygnał otwarcia z zamka kierowcy z oryginalnym siłownikiem, którego jeżeli nie posiadamy zastępujemy siłownikiem SLAVE za 10zł
BLU/WHT - sygnał zamknięcia (j/w)
BLU/GRN - olewacie, idzie do centralki w drzwiach pasażera
WHT/RED - sygnał z oem centralki zamykający całe auto
YEL/RED - sygnał z oem centralki otwierający całe auto
GRN/WHT - sygnał z pilota

i dla przykładu, moje MB2 (brak oem zamka z pilota, dołożona centralka i siłownik slave w drzwiach kierowcy)

https://www.youtube.com/watch?v=1vTTUOPbEt4

Auto się otwiera i zamyka z pilota, można otworzyć klapę i co najlepsze, dla niektórych może być ździwko działa i z kluczyka!
Dziękuje.

bartek_levis
22-11-16, 08:44
ameryki nie odkryłeś też mam oem centralny bez zdalnego sterowania założyłem centralny radiowy stig i działa i z kluczyka i z pilota
cały czas was proszę o schemat jak podłączyć sterownik t-5 do wersji z fabrycznym zdalnym sterowaniem tak aby działało otwieranie/zamykanie wszystkich drzwi i z kluczyka i z pilota :)


BLU/RED - sygnał otwarcia z zamka kierowcy z oryginalnym siłownikiem, którego jeżeli nie posiadamy zastępujemy siłownikiem SLAVE za 10zł
co do tej kwestii można też kpić zamek tylnych lewych drzwi i przełożyć silniczek z obudową do drzwi kierowcy otrzymujemy wtedy oem siłownik z wtyczką pasującą do tej na końcu przewodów yel/red i wht/red kiedyś na forum ktoś to napisał i udało mi się to zmontować od niedzieli nawet ładnie wszystko działa :)

Ledres
22-11-16, 19:13
No jak potem zmieścicie dwie centralki by nie robić druciarstwa to i tak można ;)

A co do:

Jak chcesz odblokować klapę bagażnika przy otwieraniu auta z kluczyka jeżeli klapa jest na zatrzask? Czy chcesz aby przy kazdym jednorazowym otwarciu z kluczyka klapa Ci się otwierala?

W pilocie jest zawsze osobny przycisk do otwierania samej klapy. Przynajmniej tak jest w przypadku Noxon'a. Po prostu zamiast ciągnąć za dźwigienkę, która otwiera klapę bagażnika wciskasz odpowiedni przycisk na pilocie. Ja tego u siebie nie mam i chcąc otworzyć bagażnik muszę to robić albo kluczykiem albo otwierać auto i ciągnąć dźwigienkę przy fotelu kierowcy. Mając otwieranie bagażnika z kluczyka nigdy nie otworzysz bagażnika przy otwieraniu drzwi bo otwieranie bagażnika jest pod innym sygnałem - innym przyciskiem.

bartek_levis
22-11-16, 23:17
No jak potem zmieścicie dwie centralki by nie robić druciarstwa to i tak można ;)

A co do:


W pilocie jest zawsze osobny przycisk do otwierania samej klapy. Przynajmniej tak jest w przypadku Noxon'a. Po prostu zamiast ciągnąć za dźwigienkę, która otwiera klapę bagażnika wciskasz odpowiedni przycisk na pilocie. Ja tego u siebie nie mam i chcąc otworzyć bagażnik muszę to robić albo kluczykiem albo otwierać auto i ciągnąć dźwigienkę przy fotelu kierowcy. Mając otwieranie bagażnika z kluczyka nigdy nie otworzysz bagażnika przy otwieraniu drzwi bo otwieranie bagażnika jest pod innym sygnałem - innym przyciskiem.

nie w tym rzecz jak już pisałem zapomniałem że w 5d klapa jest na linkę a w Aerodecku mam klamkę do otwierania klapy i centralny zamek odblokowuje klapę w kombi jak normalne drzwi

ale Twoja wypowiedź nasunęła mi jeden pomysł być może nawet zadziała, mianowicie jeśli kolega chce mieć centralny zamek i z pilota i z kluczyka musi:
zostawić starą centralkę a wypiąć się w zasilanie do nowej i przekaźników (to będzie proste masa czarny do czarnego +12v czerwony do biało-żółtego)
tylko trzeba by dać siłownik dodatkowo w drzwi kierowcy i kable do nowej centralki przeciągnąć wtedy kluczyk będzie działał ze starą centralką i odblokowywał wszystkie drzwi a siłownik z pilota otworzy drzwi kierowcy które wyślą sygnał otwarcia dla pozostałych :)

i wyjdzie bez drutowania potrzebne dwa kable od starej centralki podciągnąć i dwa kable z drzwi podłączamy i powinno działać :)

Radzyn
22-11-16, 23:27
Przestałem ogarniać ten wątek, choć czytałem uważnie...
Ale mam wrażenie że tu się dzieje historia techniki motoryzacji, pisana na nowo w sposób, o którym nawet w Swindon nie śnili! ;)
Serio, jestem ciekaw rozwiązania.

bartek_levis
23-11-16, 12:04
wspólnie coś wymodzimy :D

dejwid
23-11-16, 12:23
Przestałem ogarniać ten wątek, choć czytałem uważnie...
Ale mam wrażenie że tu się dzieje historia techniki motoryzacji, pisana na nowo w sposób, o którym nawet w Swindon nie śnili! ;)
Serio, jestem ciekaw rozwiązania.

Dokładnie mam to samo jeden dzień sobie odpuściłem czytanie i nagle z 3 stron zrobiło się 10 :D aczkolwiek jestem ciekaw co z tego wyjdzie

mort
23-11-16, 17:40
eh.. Kolega ma oem, kupił T-5. Więc jeżeli ma oem centralny z pilota, automatycznie ma siłownik w drzwiach kierowcy, szuka kabli biegnących do niego do drzwi kierowcy (opisałem je w schemacie) i podłącza tam dwa kable z centralki odpowiadające za zamykanie i otwieranie. Plus, mase bierze ze starej centralki. Żadne dodatkowe silowniki, przekaźniki nie są potrzebne.

rafaszk
23-11-16, 17:54
mort napisał przynajmniej konkretnie ze schematem. Tak też jutro to podłączę. Rano rozbieram konsolę i działam.
Dziekuję

rafaszk
24-11-16, 20:01
Centralka zamontowana. Szczególne podziękowania dla kolegi mort i elo 263 to dzięki ich instrukcją udało się.
Największy problem był z demontażem podłokietnika, gdyż śruby nie udało się odkręcić, należało je rozwiercić, przy składaniu zastosować nowe.
Wtyczka od modułu miała 4 przewody, kolory różniły się ze schematem który wysłał kolega mort, ale ogółem się zgadzało + _ otwieranie zamykanie.
Połączenie przewodów i działa, kierunki do awaryjnych. Zostawiłem przewód od klapy bagażnika luźno, aby był dostępny jak zechce mi się dołożyć siłownik bagażnika.
Po całym zabiegu powstał jeden jedyny problem: Nie działa mi zegarek :( prąd dochodzi a zegarek nie świeci i nie reaguje na przełączanie guzikami, chociaż cyfry pod światłem widać.

Radzyn
24-11-16, 20:39
Nie działa mi zegarek :( prąd dochodzi a zegarek nie świeci i nie reaguje na przełączanie guzikami, chociaż cyfry pod światłem widać.

Sprawdź bezpiecznik nr 10 (7,5A) w skrzynce POD MASKĄ.
W środku, od wewnętrznej skrzynki z bezpiecznikami do środkowej konsoli idzie wspólny kabel zasilający (biało-czarny, podtrzymanie pamięci radia i zegarka)
Jeśli radio i zegarek mają ten sam objaw, to bankowo jest brak tego stałego zasilania.

Ja miałem taki objaw:
http://images76.fotosik.pl/820/d5c99368c2820329gen.jpg

elo263
24-11-16, 20:50
A jeśli już wątek tak się rozwinął odnośnie samej centralki T5.

Czy przed podłączeniem kabla do słownika tylnej klapy potrzebny jest jeszcze przekaźnik? Podobno w niektórych centralkach trzeba go dołożyć. No i oczywiście sam siłownik.

mort
24-11-16, 22:47
Jeżeli kabel który wychodzi jest masą (-) to najlepiej zastosować przekaźnik aby wysterować sygnał na + żeby nie ciągnąć dwóch kabli do klapy. Jeżeli jest + to nie trzeba nic przerabiać tylko ciągniesz kabel do klapy.

MM63
24-11-16, 23:24
Czy przed podłączeniem kabla do słownika tylnej klapy potrzebny jest jeszcze przekaźnik? Podobno w niektórych centralkach trzeba go dołożyć. No i oczywiście sam siłownik.

W niektórych centralkach można sobie ustawić czy ma iść + czy -, w moim cyklopie C1 chyba tak było.

rafaszk
25-11-16, 10:11
Prąd jest tylko zegarek nie świeci. Żaróweczka wygląda na dobrą niby...