Zobacz pełną wersję : swap D14A4 na D16W3 a komputer
Witam wszystkich,
jest to mój pierwszy post na forum.
Mój problem polega na tym że kupiłem Hondę Civic VI EJ9 1997 po swapie z D14A4 na D16W3 ale widzę że komputer jest od silnika D14A4.
Cały czas zastanawiam się dlaczego auto nie idzie jak powinno - takie odnoszę wrażenie. Wymieniłem świece, przewody zapłonowe, wyczyściłem przepustnicę i sinik krokowy - nic to nie dało...
Ostatnio zauważyłem że mam w niej komputer od 1.4. Czy to może być przez to? Przeczytałem na forum że silnik może nieprawidłowo pracować przy innym komputerze ale czy i tak może być w tym przypadku? Czytałem też w innym miejscu że może być bez zmiany komputera.
Co o tym sądzicie?
D14 i D16 mają zupełnie inną mapę paliwową.
Komp nie kosztuje nie wiadomo jakich pieniędzy. Moim zdaniem to pierwsze co powinieneś zrobić w kierunku odzyskania pełnej mocy silnika.
A co się z tym wiąże? Czy muszę kupić sam komputer i po prostu go przepiąć czy nie jest to tak łatwe jak mi się wydaje?
Kup kompa bez immo najlepiej i wkładaj... To nie jest skomplikowana procedura.
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Czyli jedyny problem to ewentualny immobiliser? A jeśli nie znajdę bez to czy da się zaprogramować kompa na stacyjkę/kluczyk którego używam teraz czy tylko zmiana stacyjki wchodzi w grę?
wiesko1261
25-04-16, 17:04
Czyli jedyny problem to ewentualny immobiliser? A jeśli nie znajdę bez to czy da się zaprogramować kompa na stacyjkę/kluczyk którego używam teraz czy tylko zmiana stacyjki wchodzi w grę?
niestety by wymienić kompa ,musisz przerobić wiązkę , dokładając kilka kabli ( d14a4 OBD2A P3Y /P3X)
komp minimum P06 przerobiony i mapy pod D16 + aparat zapłonowy - wtedy żadnego immo ( można zostawić odcięcie rozrusznika z seri)
lub seria komp z d16y3
Hmm, czyli proponujesz włożenie kompa P06 do którego musiałbym wgrać odpowiednie mapy oraz poprzerabiać wiązki?
A co do tej drugiej opcji to wystarczy zmienić kompa na ten z D16Y3 i wszystko podpasuje?
wiesko1261
26-04-16, 06:13
wiązkę silnikową i tak musisz robić (seryjnie wtryski pracują parami -dołożenie kabli ) przepięcie wtyczek aparatu,krokowego i kompa na OBD1
bez rzeźby wiązki nic nie zrobisz
chyba że kupisz -zamówisz , już przerobioną
a komp z d16y7 nie prościej?
Ma ktoś opis jak poprzerabiać te wiązki?
Co do tego kompa z D16Y7 to o ile jest to prostsze? Co trzeba robić dodatkowo?
W przypadku gdybyś chciał włożyć ten z D16Y7 na 99% wystarczy sama podmiana kompa, jak się mylę proszę mnie poprawić :).
Pozdrawiam.
To byłoby najlepsze rozwiązanie ;p, bo w najbliższym czasie niestety nie będę miał czasu żeby coś więcej podłubać.
Podpowiedzcie dla pewności czy to wystarczy.
wiesko1261
28-04-16, 06:39
W przypadku gdybyś chciał włożyć ten z D16Y7 na 99% wystarczy sama podmiana kompa, jak się mylę proszę mnie poprawić :).
Pozdrawiam.
sam komp y7 OBD2 MPFI nie pasuje pod serie wiązki d14a4 OBD2-a, DPFI(dwie wtyczki ) , (zabraknie jednej wtyczki do kompa) :)
No właśnie popatrzyłem na gniazda w obu komputerach i rzeczywiście.
Czyli pozostaje tylko kombinatoryka?
wiesko1261
28-04-16, 16:56
No właśnie popatrzyłem na gniazda w obu komputerach i rzeczywiście.
Czyli pozostaje tylko kombinatoryka?
z Warszawy jesteś, dzwoń do Niutona ,lub kogoś innego ,to tobie zrobią wiązkę ( mi robił właśnie Krzysiek -Niuton )
tu na forum chłopaki też się ogłaszają czasem , z przeróbkami wiązek , brałem do baggy i wsio pasowało :)
No dobra, to jeśli tak to może najlepiej byłoby już wsadzić kompa oryginalnego tzn. do D16W3, hmm? Bo to tylko kwestia popodpinania jak już będę miał takie wiązki porobione? A może chłopaki pomogą jak podjadę :)
Weź daj linka do tego Twojego buggy jak masz opisanego gdzieś - widzę niezły sprzęt :D.
wiesko1261
28-04-16, 17:52
ja bym przerabiał na OBD1 :) wszystkiee silniki da się na nim podpiąć,( nie wiem na jakim OBD był d16w3 w seri ?) :)
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=4261&postdays=0&postorder=asc&start=30
https://picasaweb.google.com/103351534515756899125/BaggyHondaD14Vtec?feat=directlink
https://www.youtube.com/my_videos?o=U
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.