PDA

Zobacz pełną wersję : Pompa hamulcowa do wymiany



Pero
20-08-08, 11:27
Witam,
wybaczcie jeśli powtarzam, ale przeszukałem forum i nic nie znalazłem.

Mam mały problem w D14A2 MB8. Otóż muszę wymienić pompę hamulcową, ale nigdzie nie mogę dostać takowej. To jest układ Lucasa, ponoć taka pompa pasuje od Rovera serii 400...
Sam już nie wiem co robić, czy szukać do skutku takiej pompy, czy może da radę podmienić razem z serwo od wersji japońskiej?
Mam ten samochód od niedawna, daje dużo radości, ale te hamulce nie dają mi spać po nocach... :(

reksiu
20-08-08, 15:27
jakis miesiac temu wymienialem serwo w mb1 d16y3 system lucas. kupilem serwo z pompa od d16z6 i sie okazalo ze serwo z pompa bylo od japonczyka. jedyne co musialem wymienic to przewod hamulcowy ten od pompy hamulca do pompy abs-u i to wszystko. sa inne gwinty. poza tym nie ma zadnych problemow. no chyba ze masz 2 metry wzrostu to współczuje odkrecania serwa w srodku. przewod hamulcowy o dlugosci metra jest w sam raz ale lepiej kup 105 cm (latwiej go powyginac). aha jeszcze odpowietrzenie pompy abs zajmie ci "troche" czasu, chyba ze masz odpowiedni przyrzad do tego, ponoc sa jakies wynalazki do tego. Gdybys chcial pompe od systemu lucas to mam sprawna. jezdzilem na niej do konca i byla ok. wymienialem bo z serwa uciekalo mi powietrze.

Pero
20-08-08, 21:13
dzięki za odpowiedź, ja potrzebuje tylko pompy, mam nadzieję, że wszystko inne jest sprawne. Tyle tylko że w moim aucie nie ma ABSu. Sprawdzę jutro rano dokładnie parametry pompy, z tego co sprawdzałem i udało mi się zapamiętać to jest to część oznaczona (w serwisie Hondy) symbolem 46100st3...; Twoja pompa może byłaby ok, ale jak pisałem wyżej - nie mam ABSu i chyba nie da się takowej dopasować. Dzięki za pomoc. :)


No i się wyjaśniło. Pojechałem na sprawdzenie układu hamulcowego do ASO Arher i tam okazało się, że pompa sprawna, wszystko pozostałe w porządku a przyczyną całego zamieszania było zapowietrzenie układu. Teraz hamulce działają bez zarzutu, cała zabawa kosztowała mnie 100 zł w ASO, a nie 350 zł wzwyż za wymianę pompy, której nie można ot tak dostać. Dla mnie chcieli ją sprowadzać z Anglii i cała impreza miała trwać ze 3 tygodnie. Skończyło się happy endem i pozostaje tylko pytanie jakimi specami są mechanicy z warsztatu przy ulicy Baczyńskiego w Krakowie...

abarth81
13-05-10, 20:44
Witam odgrzewam temat bo dzisiaj okazało sie ze prawdopodobnie mam pompe hamulcową do wymiany przepuszcza pomiedzy sekcjami i chyba jedna sekcja nie działa, poczatkowo zauwazyłem ze pedał hamulca jakos głebiej wpada podczas chamowania, postanowiłem odpowietrzyc układ,procedura wg. manuala popmpuje pedał robi sie twardy trzymam ojciec w kanale popuszcza odpowietrznik pedał wpada zakreca odpowietrznik,ja pompuje i tu lipa pedał nie robi sie twardy przy naciskaniu wpada parokrotne naciskanie nic nie daje nie tworzy sie cisnienie i hamulec nie twardnieje,dodoam ze przewody czczelne nigdzie wycieków nie ma wulreciłem pompe i okazuje sie ze chyba jest "przytarta" w srodku jakby sie zawieszała i tłoczek nie wraca,pytanie czy ktos wymieniał pompe jak tak to na jaki zamiennik moja pompa to LUKAS rumery na niej 4 1933 u mnie na szrocie chca 70 zł moja hanka civic 5D silnik D14A7 rocznik 1997 po lifcie pompa taka jak w tym linku http://moto.allegro.pl/item1015382794_honda_civic_95_01_5d_pompa_hamulcow a.html lub w tym linku http://moto.allegro.pl/item1035218264_honda_civic_1_4_5d_97r_pompa_hamulc owa_zbiornik.html

idzik
14-05-10, 14:07
Witam,
Miałem podobny problem z pompą hamulcową, przepuszczała płyn, hamulec wpadał, nie trzymał wogole cisnienia. Szukałem na początku nowej pompy lecz po dwoch nietrafionych zakupach(a to zły rozstaw, a to za krótki tłoczek), postawiłem pojść w wymiane tylko uszczelnień i był to dobry wybór. Zestaw uszczelek kosztuje około 30 zł, a hamulec działa normalnie juz przez okolo 4 miechy. Wiec jeżeli pompa nie jest ewidentnie przytarta, to poprostu moze być wina przestarzałcyh uszczelek, które nie posiadają elastyczności.

Pozdrawiam

abarth81
15-05-10, 09:05
Zestaw uszczelek kosztuje około 30 zł, a hamulec działa normalnie juz przez okolo 4 miechy.
idzik mizesz podac mi jaki to zestaw naprawczy manual podaje ze pompa nierozbieralna jest nawet ma taki pierscien seggera którego nie mozna niczym wyciągnac chyba tylko sposobem zaozyłem uzywke ze szrotu i udało mi sie odpowietrzyc układ tylko teraz mam taki problem jak ty nie trzyma cisnienia pierwsze chamowanie pedał wpada dosyc nisko drugie juz normalnie ale jak go przytrzymam przycisniety to czuje jak powoli opada....

idzik
17-05-10, 22:31
Zestaw firmy Autofren. Jak pisałem ze wymieniłem to mialem na myśli ze mechanik to zrobił :P i napewno pompa jest rozbieralna w takim sensie ze da sie wyjąc tłoczek ze środka na którym są gumki i różne uszczelki. Troche podglądałem jak on to robił to zeby wyjąć tłoczek to taka rozpychającą obejme szczypcami zaciskał, na końcach miała takie oczka za które mogł złapać. Jak bedziesz kupował zestaw to rób to uważnie bo moze sie okazać zę kilka uszczelek pasuje, ale najważniejsze beda mialy inny rozmiar, bo taka sytuacje też miałem.

Powodzenia, pozdro

abarth81
18-05-10, 13:54
pompe rozebrałem i owszem mozna wyjąc tłoczek ale tylko ten pierwszy zaraz za pierscieniem zabezpieczajacym natomiast tego drugiego juz nie da sie wyjąc a wałsnie na tym nie przepuszcza...chyba czeka mnie wymiana całej pompy

majkowskia
22-10-10, 20:21
pompe rozebrałem i owszem mozna wyjąc tłoczek ale tylko ten pierwszy zaraz za pierscieniem zabezpieczajacym natomiast tego drugiego juz nie da sie wyjąc a wałsnie na tym nie przepuszcza...chyba czeka mnie wymiana całej pompy

jak sie nie da wyjac ?? trzeba poluzować wkręt na klucz imbusowy z boku pompy !!!