PDA

Zobacz pełną wersję : D17A8 coupe z USA i problem z obrotomierzem, altkiem lub ECU



Basteq
20-04-16, 10:22
Witam szanowne grono fanów Hondy Civic i nie tylko:)

Mam niemały problem i ciężko mi wyłapać co może być przyczyną dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was.
Posiadam Civica coupe z 2004 roku produkcja USA ale na europę bo na zegarach są km/h i poprzednio był tylko jeden właściciel, który kupił auto w salonie w Niemczech. Silnik D17A8 benzyna 1.7 120km. Problem jest taki, że nie kręci mi się obrotomierz. Autko już było u jednego fachowca i on stwierdził, że:
1) alternator jest nie z tego modelu,
2) prawdopodobnie to sprawka regulatora napięcia w altku i dlatego nie podaje sygnału na obrotomierz.
Dodatkowe informacje są takie:
- test zegarów pokazał, że są sprawne,
- po podpięciu do kompa serwisowego okazało się, że komp pokazuje obroty - to dlaczego nie podaje sygnału na obrotek?
- świeci się kontrolka ładowania ale ładowanie jest na poziomie 14,4 i auto cały czas użytkuję bez problemów (oprócz niekręcącego się obrotka :(),
- po studiowaniu forum napotkałem też sugestię, że może wina leży w sterowniku - ECU

Chciałbym też kupić alternator dedykowany do mojego modelu, i tu prośba do Was bo pewnie niektórzy mają taki jak mój, czy możecie podać mi numery alternatorów z Waszych autek?

Proszę też o inne sugestie jakie przychodzą Wam na myśl. Może znacie dobrego fachowca z Krakowa lub okolic, który dokładnie zająłby się diagnozą i ewentualnie nie bał wymiany wiązek elektrycznych, komputera czy też jego programowania jakby była taka potrzeba.

Z góry dzięki za pomoc.

Basteq
24-04-16, 16:57
Nikt z Was nie miał podobnego problemu?

Gohan111
24-04-16, 18:26
Ja bym zaczął od ecu, jak chcesz to mam ecu od d17a8 i także jestem z Krakowa więc mogę ci udostępnić, podepniesz i wszystko będzie wiadomo, albo zadziała albo będziesz szukał dalej. Jak coś to pisz na pw.

surian
25-04-16, 15:44
Poszło PW. Miałem podobnie + inne objawy i musiałem zmienić kompa. Jak zadzwonisz to się ugadamy i coś może podpowiem.

Basteq
05-09-16, 20:46
Sorry, że dopiero teraz ale miałem spore problemy osobiste.
Dzięki wszystkim za pomoc.

YaroŁódź
06-09-16, 20:54
Sorry, że dopiero teraz ale miałem spore problemy osobiste.
Dzięki wszystkim za pomoc.

Mam kompa do d17 i alternator i wiele innych z d17 pisz jak cos

Gohan111
06-09-16, 21:14
I jak tam auto, opowiadaj.

Basteq
14-09-16, 20:43
I jak tam auto, opowiadaj.
Auto generalnie śmiga choć ten obrotomierz chyba faktycznie jest walnięty. Na "luzie" wskazuje 1300 obrotów ale jak go zakręcę to odcina dokładnie na czerwonym polu. Dziwna sprawa, prawda?
A po tych kilku miesiącach jazdy mam wrażenie, że trochę mniej się trzyma drogi na wybojach zwłaszcza w zakrętach. Trochę chyba zbyt mocno tucze się zawieszenie na dziurach. A przejeżdżając progi jakby dobija. Czy to będzie sprawa wszystkich gum w zawieszeniu czy raczej zupełnie coś innego?
I denerwuje mnie skrzypiące sprzęgło. Ten typ tak ma czy się kończy?

grzymu
14-09-16, 22:43
Skrzypiące sprzęgło to bolączka każdego z nas... Nie, nie kończy ;)