Basteq
20-04-16, 10:22
Witam szanowne grono fanów Hondy Civic i nie tylko:)
Mam niemały problem i ciężko mi wyłapać co może być przyczyną dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was.
Posiadam Civica coupe z 2004 roku produkcja USA ale na europę bo na zegarach są km/h i poprzednio był tylko jeden właściciel, który kupił auto w salonie w Niemczech. Silnik D17A8 benzyna 1.7 120km. Problem jest taki, że nie kręci mi się obrotomierz. Autko już było u jednego fachowca i on stwierdził, że:
1) alternator jest nie z tego modelu,
2) prawdopodobnie to sprawka regulatora napięcia w altku i dlatego nie podaje sygnału na obrotomierz.
Dodatkowe informacje są takie:
- test zegarów pokazał, że są sprawne,
- po podpięciu do kompa serwisowego okazało się, że komp pokazuje obroty - to dlaczego nie podaje sygnału na obrotek?
- świeci się kontrolka ładowania ale ładowanie jest na poziomie 14,4 i auto cały czas użytkuję bez problemów (oprócz niekręcącego się obrotka :(),
- po studiowaniu forum napotkałem też sugestię, że może wina leży w sterowniku - ECU
Chciałbym też kupić alternator dedykowany do mojego modelu, i tu prośba do Was bo pewnie niektórzy mają taki jak mój, czy możecie podać mi numery alternatorów z Waszych autek?
Proszę też o inne sugestie jakie przychodzą Wam na myśl. Może znacie dobrego fachowca z Krakowa lub okolic, który dokładnie zająłby się diagnozą i ewentualnie nie bał wymiany wiązek elektrycznych, komputera czy też jego programowania jakby była taka potrzeba.
Z góry dzięki za pomoc.
Mam niemały problem i ciężko mi wyłapać co może być przyczyną dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was.
Posiadam Civica coupe z 2004 roku produkcja USA ale na europę bo na zegarach są km/h i poprzednio był tylko jeden właściciel, który kupił auto w salonie w Niemczech. Silnik D17A8 benzyna 1.7 120km. Problem jest taki, że nie kręci mi się obrotomierz. Autko już było u jednego fachowca i on stwierdził, że:
1) alternator jest nie z tego modelu,
2) prawdopodobnie to sprawka regulatora napięcia w altku i dlatego nie podaje sygnału na obrotomierz.
Dodatkowe informacje są takie:
- test zegarów pokazał, że są sprawne,
- po podpięciu do kompa serwisowego okazało się, że komp pokazuje obroty - to dlaczego nie podaje sygnału na obrotek?
- świeci się kontrolka ładowania ale ładowanie jest na poziomie 14,4 i auto cały czas użytkuję bez problemów (oprócz niekręcącego się obrotka :(),
- po studiowaniu forum napotkałem też sugestię, że może wina leży w sterowniku - ECU
Chciałbym też kupić alternator dedykowany do mojego modelu, i tu prośba do Was bo pewnie niektórzy mają taki jak mój, czy możecie podać mi numery alternatorów z Waszych autek?
Proszę też o inne sugestie jakie przychodzą Wam na myśl. Może znacie dobrego fachowca z Krakowa lub okolic, który dokładnie zająłby się diagnozą i ewentualnie nie bał wymiany wiązek elektrycznych, komputera czy też jego programowania jakby była taka potrzeba.
Z góry dzięki za pomoc.