PDA

Zobacz pełną wersję : Poliuretany - wymiana doświadczeń, sprawdzone opinie



wtomasz
18-04-16, 13:26
Witam.

Założyłem nowy wątek, aby posiadacze poliuretanowych elementów zawieszenia mogli się wypowiedzieć i podzielić opiniami. Swego czasu były robione grupowce, spora część kupuje na allegro itd. Proszę tylko i wyłącznie o pewne informacje (nie w stylu: "bo kolega kolegi" itd.) i podawanie pełnych danych:
- producent poliuretanów
- twardość XX ShA
- jakie elementy zostały wymienione i kiedy
- smar oryginalny, bez smaru
- własne subiektywne odczucia po wymianie, wrażenia z jazdy
- opinia obiektywna po kontroli zawieszania/sprawdzeniu jego stanu (czy to na przeglądzie czy samemu, czy są luzy, poli zdaje egzamin lub nie itd.)

Będę wdzięczny za opinie klubowiczów, co z pewnością pomorze w przyszłości wielu zainteresowanym i mają cym wątpliwości nie tylko co do wyboru producenta poli ale także sensu ich zakładania.

Guscioren
18-04-16, 16:41
PU olkusz
Czerwony (nie pamiętam ile SH)
Duże cukierasy w marcu 2013r
bez smaru
Bez szału jak po wymianie cukierków
Gówno pieprzone rozesrało się po 3 latach (30k\km) piszczało jak by styropian o styropian tarł. Cukierek musiał już dużo wcześniej pęknąć bo takie piszczenie miałem od pół roku myśląc że to plastiki w aucie...
http://images78.fotosik.pl/503/c621fa27ba481355gen.jpg


pomorze
A może Dolny Śląsk lub Mazowsze?

wtomasz
18-04-16, 17:13
sorki za błąd :/

Guscioren
18-04-16, 21:47
Swoją drogą nazwa PoliURetan zawsze mi sprawiała problem podczas wymawiania =] Ułatwiłem sobie zadanie "PoliGówno"

anticorr
19-04-16, 08:06
Poli EnergySuspension
Czerwony (nie pamiętam ile SH)
drążki stabilizatora przód/tył- Celica VII
smaru w ujj...
Po 2 miesiaca prowadzenia na razie są genialne, zero zastrzeżeń, cichutko,sztywnie precyzyjnie

Poli z Olkusza
Czerwone
pod drążek zmiany biegów
smaru w ujj..
tam nie ma co skrzypieć ale po pół roku wajcha była luźniejsza niż na OEm gumach..

bartek_levis
19-04-16, 08:37
generalnie o olkuszu nie słyszałem mega pochlebnych opinii, dlatego sam założyłem PU z strongflex (dają dożywotnią gwarancję) z tyłu zestaw bez cukierka który założyłem OEM z haparts przód jak narazie drążek i łączniki staba na czerwonym od roku bez zastrzeżeń po 20 kkm:
- zawias sztywno ale nie ma dyskomfortu nic nie puka mam żółte 95 SH
- roboty sporo ale warto
- zbieżność ustawiona perfekt
- smar dajesz tylko do wewnątrz a powierzchnie wahacza trzeba tylko oczyścić z syfu i rdzy
a i jak kupujesz w strongflex wpisz kod rabatowy civic5 przy większych zakupach 5% to sporo kasy :)
generalnie osobiście polecam bo w sumie masz 2 opcje albo PU albo oem i też długo polatasz Twój wybór :) w tym civicu zrobiłem już 130 kkm i z czystym sumieniem nie jestem w stanie polecić dobrego zamiennika w inter carsie nie ma nic co mogło by być godnego zainteresowania a dzięki PU raczej nie będę już musiał nic robić w zawieszeniu

mirasek
19-04-16, 10:16
W mojej MA9 zrobiłem jakieś ~40 kkm na czerwonych strongflex (cukierki oem), w tym szybsza jazda po szutrach i lotnisku (betonowe płyty, uskoki, itp.). Dziś wszystko z nimi ok, zero luzów, nie popękały, nie "wypłynęły", nie skrzypią - z wyjątkiem dużych tulei w przednich dolnych wahaczach, gdzie 2x musiałem odkręcić nakrętkę i dołożyć smaru pod podkładkę.

Z olkusza mam gumki stabów, póki co bez luzów ale widać po nich gorszą jakość wykonania.

Wrażenia z jazdy... miałem równolegle MB2 na seryjnych tulejach, nowe amory, wszystko sprawne i nie miał podejścia w prowadzeniu po zakrętach do MA9 na PU + staby. Za to lepiej tłumił nierówności, mimo że PU w drugim aucie teoretycznie miał zapewniać twardość zbliżoną do serii (80 sha)

wtomasz
19-04-16, 12:44
Swoją drogą nazwa PoliURetan zawsze mi sprawiała problem podczas wymawiania =] Ułatwiłem sobie zadanie "PoliGówno"

Dobry tekst jak na 5-cio latka :)
Swoją drogą bardzo konstruktywna wypowiedź. Ba pewno się komuś przyda.

Guscioren
19-04-16, 13:24
Dobry tekst jak na 5-cio latka
https://media.giphy.com/media/1ofR3QioNy264/giphy.gif

MichałCK
19-04-16, 13:52
bo w sumie masz 2 opcje albo PU albo oem i też długo polatasz Twój wybór :) w tym civicu zrobiłem już 130 kkm i z czystym sumieniem nie jestem w stanie polecić dobrego zamiennika w inter carsie nie ma nic co mogło by być godnego zainteresowania a dzięki PU raczej nie będę już musiał nic robić w zawieszeniu

Dwie opcje? Z tego co wiadomo są trzy opcje: PU, OEM, Febest.

Guscioren
19-04-16, 14:10
Dwie opcje? Z tego co wiadomo są trzy opcje: PU, OEM, Febest.

4. PU, OEM, Febest, Marnej jakości zamiennik.

bartkonator
19-04-16, 21:51
Febest to gówno, sorry za takie wyrażenie, ale zamontowałem febesty dokladnie półtorej miesiąca temu, 4 sztuki do wymiany na dzień dzisiejszy, wprasowane równo i zakręcone na stojącym aucie. Z mojego doświadczenia odradzam, oje...em sie jak dzik żeby zrobić zawias z przodu i musze to robić drugi raz. Teraz tylko OEM. Choć kusi mnie jeszcze poli...

Poll
19-04-16, 22:14
Mam poliuretan w stabie tył i na szczeście tylko tam. Złożone na tym ichnim smarze, a skrzypi na wybojach jak Żuk po wertepach. Dziękuję za "obsługowe" zawieszenie, żeby rozbierać i smarować ; )

Szczur[R]
20-04-16, 09:46
Mam poliuretan w stabie tył i na szczeście tylko tam. Złożone na tym ichnim smarze, a skrzypi na wybojach jak Żuk po wertepach. Dziękuję za "obsługowe" zawieszenie, żeby rozbierać i smarować ; )
x2 skrzypi jak stary tapczan
Przerobiłem następujące opcje:
- uchwyty stabilizatora tył, skrzypi jak szalone, trzeba rozbierać i smarować co 2mieś, nic nie wnosi jeśli chodzi o trakcję
- poduszka pod drążkiem zmiany biegu (chyba olkusz), masakra - skrzypi już kilka dni po posmarowaniu, lepiej dać oem bo ciszej i mniejsze drgania
- tylny wahacz poprzeczny (strongflex), trzeba rozbierać co 2mieś i smarować, inaczej na każdej muldzie lub progu zwalniającym skrzypi okropnie, właściwości trakcyjne lepsze niż guma zdecydowanie
- tylny wahacz zbieżności, wygląda ok ale nie ma wpływu na trakcję
- przedni górny wahacz, skrzypi tak samo jak tylny, masakra, co 2 mieś trzeba było smarować

Dodam że smarowałem ichniejszymi oryginalnymi smarami. Pierwsza "generacja" była taka gęsta lepka różowo-czerwona a druga szaro-srebrna rzadsza.
Poliuretan na tor jest super, na miasto raczej nie chyba że znasz tylko dwie pozycje pedału gazu i masz 200km, do lansu lub jako auto rodzinne absolutnie.

Poll
20-04-16, 18:43
Kolego wyżej. Pytanko. Spytam przy okazji. Jakie objawy daje zużyta poduszka po drążkiem biegów?

Guscioren
20-04-16, 19:28
Kolego wyżej. Pytanko. Spytam przy okazji. Jakie objawy daje zużyta poduszka po drążkiem biegów?

Wajcha lata jak ****ie nogi.

HEG8
20-04-16, 22:30
Wajcha lata jak ****ie nogi.

Wymieniacie nie to co potrzeba to wam lata... ;)

Guscioren
21-04-16, 01:53
Wymieniacie nie to co potrzeba to wam lata... ;)

Mnie tam nic nie lata a auto ma 19 lat :D

Szczur[R]
21-04-16, 09:09
Wymieniacie nie to co potrzeba to wam lata... ;)

no więc właśnie :) wymieniłem bezmyślnie czytając wróżby forumowych magików
Po dłuższej analizie problemu okazało się że to luz na krzyżaku + wyrobione tulejki na drążku pod kulką


Mnie tam nic nie lata a auto ma 19 lat :D
to jak ze sprzęgłem - przyzwyczajasz się do postępującego zużycia i nie widzisz różnicy dopóki nie wsiądziesz do innego MB :P

Guscioren
21-04-16, 10:01
;2697780]to jak ze sprzęgłem
Ze sprzęgłem mam tak że nie potrzebuje innego MB żeby stwierdzić że jest z*****e xD

pawlak91
22-04-16, 22:55
A co jest dobre do smarowania poliuretanów? Smarujecie dołaczonymi smarami czy macie jakieś własne sprawdzone?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

bartek_levis
25-04-16, 15:49
smarowałem tym co strongflex dał - smar grafitowy taki jak do przegubów i jest ok

pitbullbk
26-04-16, 22:23
to polecacie wsadzić poliuretany czy OM ? bo mam dylemat jak słyszę że ciągle coś tam trzeba smarować

Tiga
27-04-16, 09:19
Ja mam ES juz 3 lata i nic jeszcze nie smarowalem.

wtomasz
27-04-16, 14:23
Ja mam prawie 2 lata i też nic nie smarowałem. Użyłem smaru dostarczonego przez producenta. Na aucie mam i Strongflexy i Olkusze.

bartek_levis
28-04-16, 16:15
poza cukierkiem na tył wal PU jest ok

kamil39
28-04-16, 18:25
W dwoch hondach mialem PU, nic nie piszczy, nic dodatkowo nie musialem smarowac,
w jednym aucie mialem Olkusz, posmarowane tym co dał producent,
w 5 genie amm cos starszego(pewnie strongflex), bo ponad 4 lata siedza poliuretany- nic nie piszczy, zadnych luzow, wygladaja ok,
ale jest pelny cukierek poliuretan- auto z tylu jest strasznie twarde i przy szybszych predkosciach na nierownosciach tyl jest nerwowy i podskakuje- wleci zdecydowanie oem cukierek.W reszcie tulei nie widze negatywnych skutkow.

pitbullbk
29-04-16, 23:48
wielkie dzięki za wasze opije panowie bardzo mi pomogliście

Tiga
17-05-16, 09:30
Dodam poprawke do swojego postu. Robilem mala rewizje przedniego zawieszenia i okazalo sie ze pdzednie tuleje gornego wahacza wymagaly smaru. Podejrzewam ze woda z opon go wyplukala.

sonkubu
17-05-16, 17:26
Poliuretany po co smarujecie.. Element wyczyscisz wkladasz i nie powino nic piszczec. Jak posmarujecie to po pewnym czasie zawsze piszczy

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Tiga
18-05-16, 09:24
Dlatego, ze jak byly suche i czyste, tulejki metalowe gładkie i wyszlifowane to trzeszczaly. Teraz jest cicho. Wczesniej myslalem, ze to gorne mocowania amortyzatorów wydaja takie dzwieki, ale po wymianie to sie nie zmienilo. Poliuretan ES.