PDA

Zobacz pełną wersję : Nowe klocki i ostre hamowanie

MarcinWL
18-04-16, 08:20
W ubiegłym tygodniu założyłem nowe klocki i jeździłem dość delikatnie żeby je dotrzeć, w ciągu tygodnia zrobiłem około 120km jeżdżąc tylko po mieście = częste hamowanie.
I wczoraj dość mocno się spieszyłem i przejechałem dość szybko 20km z dwójką pasażerów, po wyhamowaniu z około 130kmh do zera poczulem ze pedał hamulca zrobił sie miękki i poczułem zapach spalenizny, hamulce zaczęły działać poprawnie dopiero po wystygnięciu, oczywiście nie zostawiłem samochodu z nagrzanymi tarczami tylko przejechałem powoli kilka km. żeby ostygły.

Czy oznacza to że zagotowałem płyn? Wymieniałem go w zeszłym roku więc taka sytuacja nie powinna miec miejsca, i ten smród spalenizny nie wiem skąd się wziął

!markos
18-04-16, 09:26
Z klocków. Zrobiła się poduszka gazu, to i hamulec przestał działać.

MarcinWL
18-04-16, 09:50
Samochodem tym jeżdżę od 2 lat i nie raz jechałem w 5 osób z pełnym bagażem i nigdy nie było problemów z hamulcami, trochę mnie to zmartwiło bo nie powinno to mieć miejsca

!markos
18-04-16, 10:30
A jakiż to super-klocek kupiłeś, że oczekujesz od niego nieprzegrzewania się?

MarcinWL
18-04-16, 13:26
klocki zwykłe TRW, nie wiem po co ta ironia.
Chodzi mi o to że w przeszłości ani razu taka sytuacja nie miała miejsca, nie chcę zrobić sobie krzywdy ani rozbić samochodu.

!markos
18-04-16, 13:45
Od śmierdzących klocków jeszcze nikt samochodu nie rozbił. Może musiały się dotrzeć, wysmrodzić, bo jeszcze mocno nie hamowały, a może trafiłeś jakieś gówniane.

MarcinWL
18-04-16, 15:21
Problem jest nie w tym że klocki się przypaliły, tylko że siła hamowania spadła niemalże do zera i mało brakowało żebym wjechał w samochód przede mną.
Zastanawiam się czy może mieć to związek z nowymi klockami czy może już płyn nie trzyma właściwości i się zagotował, wymieniałem go w październiku 2014 czyli niecałe 2 lata / 25tys km temu i był to ATE dot4

smok
18-04-16, 19:03