Zobacz pełną wersję : Problem :)
Witam mam problem, nie wiem oco dokładnie w nim chodzi. A do Mechanika nie mam ochoty jechać by płacić za sprawdzenie.
Problem polega na tym, że kiedy zmieniłem koła na letnie. Auto z lewej strony równo miernie obniżyło się z przodu i z tyłu do tego samego poziomu. Zaś z prawej podwyższył się poziom o tyle samo, więc moje pytanie brzmi. Czy jest to możliwe, że źle założyłem koła? Dwa z prawej strony to są tak naprawdę tylnie? A dwa z przodu przednie? Sprężyny wyglądają dobrze. Proszę o pomoc ekspertów jak najlepiej sprawdzić te koła bo ja kompletnie jestem zielony. Z góry dziękuje i pozdrawiam :D
Lukaszemko
17-04-16, 18:03
Witam mam problem, nie wiem oco dokładnie w nim chodzi. A do Mechanika nie mam ochoty jechać by płacić za sprawdzenie.
Problem polega na tym, że kiedy zmieniłem koła na letnie. Auto z lewej strony równo miernie obniżyło się z przodu i z tyłu do tego samego poziomu. Zaś z prawej podwyższył się poziom o tyle samo, więc moje pytanie brzmi. Czy jest to możliwe, że źle założyłem koła? Dwa z prawej strony to są tak naprawdę tylnie? A dwa z przodu przednie? Sprężyny wyglądają dobrze. Proszę o pomoc ekspertów jak najlepiej sprawdzić te koła bo ja kompletnie jestem zielony. Z góry dziękuje i pozdrawiam :D
na oponach masz rozmier sprawdz czy wszystkie są takie same
opony mam rozmiar 15', to juz nie wiem oco chodzi :/ Rozumiem, że jeśli auto na przednim kole było by obnizone tylko to cos bylo by nie tak, ale to jest niestety oby dwa z lewej na dol poszlo i z prawej dwa do gory oco tu chodzi. rozmyslalem, ze jest mozliwosc iz moze te dwa kola z prawej to sa tak naprawde tylnie a dwa z lewej przednie i dlatego taka roznica. czy mozna gdzies to przeczytac? :/
Ważniejszy od średnicy w tym przypadku jest inny parametr opon czyli ich wysokość sprawdź czy na każdej oponie jest taki sam (na oponie jest napisane np 195/50r15 to chodzi o tą 50-kę) sprawdź czy wszędzie masz identyczny parametr
http://images76.fotosik.pl/517/bfd30544d52e297fmed.jpg (http://images76.fotosik.pl/517/bfd30544d52e297f.jpg)
1 - szerokość opony
2 - profil
Interesuje nas właśnie 2, czyli profil (~wysokość opony). Zobacz czy wszystkie na pewno są identyczne.
@edit
koledzy mnie ubiegli, wybaczcie :D
Niestety wszystkie koła mają ten sam znak 195/50R15 82h :/
rafik54321
17-04-16, 21:11
Spróbuj inaczej... Letnie opony pewnie są asymetryczne i pewnie parę która powinna być na jednej osi założyłeś na jednej stronie XD. Tj, lewą przednią założyłeś przykładowo na prawy tył. A prawy tył na lewy przód. Jeśli masz ostro zdarte opony to mogłoby to wyjaśniać, ale nie powinieneś być w stanie tego zauważyć :/ . Spróbuj tak założyć. Bo jeśli na zimówkach jest ok, to na bank są koła...
Możliwe. Koła zakładałem wzgledem bierzników, lepsze do przodu gorsze do tyłu. One nie byly oznaczone przez poprzedniego uzytkownika :)
Mozliwe, z poprzednik zalozyl zle kola i ztarł je, jezdzil z asymetrycznie zalozonymi kołami :) Pewnie dlatego rozstawienie poprzez bierzniki wprawił mnie w błąd.:) Musze sprobowac pozmieniac.
za wysokość auta odpowiadają sprężyny, sprawdziłbym je dokładnie, ale jeśli masz problem z przeczytaniem rozmiaru opony to zostawiłbym to mechanikowi. a i lepsze opony warto montować na oś tylną - to tak w ramach ciekawostki :)
rafik54321
17-04-16, 22:14
za wysokość auta odpowiadają sprężyny, sprawdziłbym je dokładnie, ale jeśli masz problem z przeczytaniem rozmiaru opony to zostawiłbym to mechanikowi. a i lepsze opony warto montować na oś tylną - to tak w ramach ciekawostki :)
lepsze na tył w aucie przednionapędowym? Coś nowego :) ...
W civicu lepiej dać lepsze na przód, gdyż jest to oś zarówno kierująca jak i napędowa. A tył jest tylko nośny.
lepsze na tył w aucie przednionapędowym? Coś nowego :) ...
W civicu lepiej dać lepsze na przód, gdyż jest to oś zarówno kierująca jak i napędowa. A tył jest tylko nośny.
Lepsze opony zakładamy na tył. Poczytaj, później udzielaj rad.
rafik54321
18-04-16, 08:05
Lepsze opony zakładamy na tył. Poczytaj, później udzielaj rad.
A co cenisz? Jeśli założysz gorsze opony na przód, to osłabisz nie tylko stabilność w zakrętach, ale przede wszystkim skuteczność hamowania. To opona jest najważniejsza przy hamowaniu. Jeśli masz oponę-szrot to możesz mieć hamulce jakiej tylko sobie klasy wymyślisz a i tak skuteczność hamowania będzie niska. Pamiętaj że tylne hamulce względem przednich mają bardzo małą skuteczność.
Zakładając lepsze na tył zyskasz tylko tyle iż tył będzie stabilniejszy w zakręcie, auta przednionapędowe są podsterowne, tj lubi na nich uciekać przód, a nie tył. Pamiętaj że tylne koła kręcą się swobodnie w trakcie jazdy i to aby straciły przyczepność musi być spowodowane tylko i wyłącznie lodem,olejem, płytą śniegową lub inną wyjątkowo śligą nawierzchnią. Utrata przyczepności na osi przedniej może być spowodowana łatwo jedną rzeczą - zbyt dużą ilością gazu... Odzyskanie panowania nad osią przednią można dokonać po przez odpuszczenie gazu...
Miałem komplet zimówek, 2 bardzo słabe i 2 niezłe. Najpierw założyłem niby po waszemu (lepsze na tył) i prowadziło się tragicznie, bo choć tył nie zwiewał to przód robił co chciał, gdy założyłem po swojemu auto w końcu się słuchało. Przód jest ważniejszy.
Dodatkowo - tył jest lżejszy i wolniej się zużywa, przez co wynika że jest mniej obciążony...
A teraz załóżmy na tył lepsze, teoretycznie jeśli ci ucieknie przód to będzie ci go łatwiej odzyskać, ale, tracisz ogromną przyczepność na hamowaniu... O wiele łatwiej w aucie z przednim napędzie o utratę przyczepności nad przodem niż tyłem (czyli sytuacje awaryjne będą częstsze ale niby łatwiejsze). Jednakże wprowadzenie w poślizg osi tylnej bez hamulca ręcznego jest bardzo trudne (niemal niemożliwe - jeśli zacznie ci zwiewać tył to na 90% wcześniej i przód).
Temat rzeka, trochę jak zapinać czy nie zapinać pasów... Bo rzekomo gdyby ktoś pasów nie zapiął to by przeżył, ale ile osób przeżyło bo zapięło pasy? Pasy częściej ratują życie niż zabijają...
Zgadzam się z kolegą rafik54321. W przednionapędowcach lepsze opony montuje się na przód.
zamq94 - zmierz metrem czy wysokość sprężyny na stojącym aucie z lewej i prawej strony jest taka sama. Posprawdzaj czy są tak samo ściśnięte czy nie. Zakładając, że nie masz poluzowanych śrub przy kielicha (w bagniku pod wykładziną) i montaż zawiasu do wahacza nie jest obluzowany to pozostaje sprężyna albo amortyzator. Sprawdź czy amortyzator nie jest wylany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.