Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d13b2 na d14a3 Prosze o pomoc



dymek90
13-04-16, 21:27
A wiec jak w temacie jestem nowym uzytkownikiem o hondzie mam znikome pojecie,wiec posiadam potocznie zwane jajko z 91r z silnikiem d13b2 na gazniku no i niestety silnik ma juz dosc ale w kanale lezy mi d14a3 w nie zlej kondycji, tylko jest z genereacji wyzej, co trzeba by zmienic prze ewentualnej zmianie silnika nie chodzi tu o moc itd prostu o zmiane silnika.Prosze o pomoc za wypowiedzi bardzo dziekuje.

Muzyk-Grzes
14-04-16, 01:49
Trzeba przejść generację wyżej (jeśli chodzi o rocznik) a tu nawet dwie z OBD do OBD 2. Silnik ma dość? A ile ma przejechane 300.000 km? to dopiero drugie życie tego silnika. Zaczynałem na D13B2 Nobless i wiem że to silnik ,który nigdy nie ma dość jest nie do zajechania bo gaźnik na to nie pozwoli. Taniej wyjdzie przeróbka w tej samej generacji z D13B2 na B7 (używając wałka D15B2) Lub minime z głowicą Z6/9 i kolektorem z tej generacji .

Tiga
14-04-16, 02:11
Bedzie drogo, lepiej napisz co sie dzieje z twoja 1.3. A jak chcesz przybliżyć sobie ile jest pracy i kosztow, to wyszukaj tematy na forum mowiace o przejsciu na wtryski w d13b2.

siara87
14-04-16, 03:53
zeby zamontowac ten silnik musialbys przejsc na pelny wtrysk, czyli wymienic cala instalacje elektryczna i osprzet silnika. Najprosciej bedzie zamontowac blok od d14 a na to glowice i osprzet z d13

dymek90
14-04-16, 17:52
silnik ogolnie pali olej i cieknie z kazdej mozliwej strony przez zaniedbanie poprzedniego wlasciciela kolega odkupil ja od kata ze wzgledu na zdrowa baze podloga i cala reszta w stanie ktorym nie jednej hondzie brak.W kanale zostal silnik po zabie kolegi praktycznie po remoncie no i padl pomysl zeby zapakowac go do jajka tylko pytanie odnosnie jaka wizka kabinowa obsluzy ten sprzet bo d14a2 posiadam z cala wiazka i reszta gotowy praktycznie do wlozenia

kamil39
14-04-16, 18:11
Aby wsadzic seryjne d14 z 6 gena musialbys wywalic gaznik, zalozyc wtrysk(zmiana wiazki kabinowej i silnikowej), bak itd - czyli w ciul roboty.
Druga opcja to wsadzenie glowicy d13 na blok d14- raczej ze wzgledu finansow glupota- d13 to silniki ktore pomimo lat nie biora oleju- slupek spokojnie jak poszukasz kupiSZ do 300 Zl

Muzyk-Grzes
14-04-16, 18:18
lepiej napisz co sie dzieje z twoja 1.3.
Głowica Z6 jeździ obecnie w EJ6 niestety auto brało udział w wypadku i poszło do kasacji na chwilę przed strojeniem wałka CompCams 59300 Jedyny ślad jaki pozostał to fakt przeróbki opisany na forum w temacie Maxoff'a - "D13B2 -> B7 co może być jeszcze potrzebne".

dymek90
14-04-16, 18:31
Aby wsadzic seryjne d14 z 6 gena musialbys wywalic gaznik, zalozyc wtrysk(zmiana wiazki kabinowej i silnikowej), bak itd - czyli w ciul roboty.
Druga opcja to wsadzenie glowicy d13 na blok d14- raczej ze wzgledu finansow glupota- d13 to silniki ktore pomimo lat nie biora oleju- slupek spokojnie jak poszukasz kupiSZ do 300 Zl

moze inaczej chce poprostu zamontowac ten silnik ktory mam jaka wiazke bym musial zapakowac w kabine zeby mi dzialalo to co mam mam kompletny d14a2 z wiazka silnikowa nawet skrzynia wiazka od 1.3 nie pociagnie tego to wiem napewno wiec od czego podejdzie czy wgl podejdzie czy trzba rzezbic jakies cuda nie widy bak podejdzie z pompa pewnie z d15.

co do kupna nowego d13 szkoda mi kasy skoro lezy d14 potrzeba mi madrego ktory podpowie szukalem na forum i nie moge znalezc nic na temat

siara87
14-04-16, 19:55
wlozenie tych wiazek i przewodow paliwowych to i tak wiekszy koszt niz kupienie drugiego d13, jak umiesz cos dlubac przy aucie to moze sprobuj odpalic to d14 na osprzecie z d13b2. Musialbys tylko dorobic elektryczna pompke paliwa bo w d14 nie ma miejksca na mechaniczna

dymek90
14-04-16, 21:01
wlozenie tych wiazek i przewodow paliwowych to i tak wiekszy koszt niz kupienie drugiego d13, jak umiesz cos dlubac przy aucie to moze sprobuj odpalic to d14 na osprzecie z d13b2. Musialbys tylko dorobic elektryczna pompke paliwa bo w d14 nie ma miejksca na mechaniczna

to akurat zaobserwowalem tylko problem bd z wiazka kabinowa i teraz pytanie jaka wiazke bym musial kombinowac zeby to jakos mialo rece i nogi myslalem poprostu ze bd to bardziej banalne jezeli mam caly kompletny silnik z okablowaniem no i komputerem .... pomyslalem ze zmieni sie wiazke kabinowa no i pojdzie . chyba jednak bd trzeba znalezc jakis inny silnik bo modzic to 1.3 razej mija sie z celem

kamilen
15-04-16, 10:14
Tak na szybko:
Żeby zmienić d13 na d14 z VI gen. trzeba wymienić wszystko oprócz skrzyni czyli silnik wraz z osprzętem, wiązkę kabinową i silnikową, komputer, bak (a przynajmniej kombinować coś z pompą paliwa). Do tego jeszcze są jakieś kombinacje z wężami płynu chłodzącego i podciśnieniami, linka gazu i podobne drobnostki, które mogą zająć kilka dni żeby je doprowadzić do porządku.
Przerabiasz samochód z gaźnikiem na wtrysk, więc się nie dziw, że będzie dużo roboty. Taniej i prościej masz kupić drugi silnik d13 tak jak radzą koledzy wcześniej.

dymek90
16-04-16, 08:49
moj problem polega na tym ze nie wiem jaka wiazka wysteruje ten silnik bo kabinowa z 1.3 jest od gaznika bak pompa i inne *******y sa malo wazne bardziej chodzi mi o elektryke jaka wiazka kabinowa ewentualnie jakis schemat ale nic nie moge znalezc....

kamil39
16-04-16, 08:56
Musialbys kupic wiazke kabinwa i silnikowa obd1, do tego oodpowiedni komputer, mapa pod d14 wgrana, bak itd, za same wiazki zaplacisz wiecej niz za kolejny slupek d13, komputer 250-300zl, bak z pompa 100 zl,
A roboty z tym zeby wrzucic te wiazki i potem silnik d14 to masz 4 dni jak dla mnie, u mechaniora zaplacisz z 1000zl, wiec sie lepiej zastanow, bo jak na osiagach nie zalecy Ci to kolejny slupek d13 kupisz od 100 do 300 zl.
Ja ostatnio robilem swap wiazek w moim gazniku, to 3 dni roboty od rana do wieczora- gdybym teraz mial kupywac honde, to nigdy z tym gaznikiem,a odrazu conajmniej d15b7.

dymek90
17-04-16, 11:01
Musialbys kupic wiazke kabinwa i silnikowa obd1, do tego oodpowiedni komputer, mapa pod d14 wgrana, bak itd, za same wiazki zaplacisz wiecej niz za kolejny slupek d13, komputer 250-300zl, bak z pompa 100 zl,
A roboty z tym zeby wrzucic te wiazki i potem silnik d14 to masz 4 dni jak dla mnie, u mechaniora zaplacisz z 1000zl, wiec sie lepiej zastanow, bo jak na osiagach nie zalecy Ci to kolejny slupek d13 kupisz od 100 do 300 zl.
Ja ostatnio robilem swap wiazek w moim gazniku, to 3 dni roboty od rana do wieczora- gdybym teraz mial kupywac honde, to nigdy z tym gaznikiem,a odrazu conajmniej d15b7.

odpuszcze temat w takim ukladznie myslalem ze pojdzie to poprostu przelozyc zmieniajac wiazke kabinowa...a jaka wiazke kabinowa zapakowac pod pelny wtrysk?no i czy ma to znaczenie cze wiazka ma vteca czy moze on byc nie podpiety?na logike bd sypal blad ale moze sie myle.

kamilen
17-04-16, 20:55
Żadne D14 nie miało w serii VTECa. Żaden komputer z D14 nie obsłuży go też.
Pod pełny wtrysk wiązkę od modelu z pełnym wtryskiem. D14 miało wtrysk sekwencyjny (parami) więc nie warto. Jak już to każdą inną wiązkę poza D14.
VTEC z tego co mi się wydaje to kwestia tylko dwóch przewodów i komputera, ale nie jestem pewien, więc doczytaj lepiej w tematach o minime.
Napisz może co chcesz zrobić to może ktoś Ci pomoże bo jak na razie to dosyć enigmatyczne pytania zadajesz i kręcisz wokół kilku tematów.
Jak chcesz wstawić D14 to bierzesz wszystko z D14 tak jak napisał kamil39.
Jak chcesz coś z VTEC to bierzesz te same części co do D14 ale z odpowiedniej wersji z VTEC od której chcesz wstawić silnik.
Jak chcesz zmienić tylko samą głowicę to jak wyżej.
Jak chcesz najtaniej i najszybciej doprowadzić samochód do jazdy to kupujesz goły słupek d13 i wkładasz do tego co masz.
Jak chcesz baaaardzo dużo mocy to zezłomuj to co masz i kup inny samochód z mocniejszym silnikiem, bo wstawienie do tego samochodu czegokolwiek poza D-serią jest bardzo mocno nieopłacalne.