Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tempomatu ciąg dalszy...



Marcin1792
13-04-16, 20:26
Witajcie Panowie, potrzebuję informacji odnośnie podłączenia tempomatu z V do Vi gen.
A dokładnie:
- niebieski kabelek oznaczony na schemacie jako ignition coil to 12v po przekręceniu kluczyka?
- wh schematu niebiesko-żółty kabelek ma iść do VSS czyli czujnika prędkości, na którym napięcie w zalezności od prędkości ma wahać się od 0-10V, u mnie podczas jazdy pokazuje od 0 do 2,40V więc pewnie za mało, skąd tak niskie napięcie?
- czerwony kabelek na schemacie to + do lampki oznaczającej działanie tempomatu czy -?

https://72a2bf73-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/hondalioness/CCWiring.gif?attachauth=ANoY7crWqbLCS-OsG8NFnzt-LDB4n2vRcJwWR7OLu_K6uEuLEn0ouOxXa3kj4YGttDlazjkqqr 1YcEnQwg2vhEhLhhDmkRxpisd9cl96taKZ4mYeUOIT70UDQ_Vd JzTztB8PHEFHbOfXcn6EPdGaipo1MpoL7dtQuir_n2PDp_peZx pgfAOAr671hZFOlv8GJ0t0zutGG77BrJpvUuKN0wxc1N5PqB2K dA%3D%3D&attredirects=0

Szczur[R]
14-04-16, 09:13
Red od lampki to minus. Ten obwód jest od podświetlania które załącza sie razem z włączeniem świateł. Dashlight B.C. to tzw. Dimmer - jeśli jest w aucie to do niego są spięte wszystkie masy żarówek od podświetlania deski i przyrządów i on steruje ich jasnością. Jeśli go nie ma to po prostu są spięte do masy i zawsze świecą na 100%.
Odnośnie VSS to pod czas jazdy zwykłym miernikiem tego nie wyłapiesz bo jest za wolny. Tocz się pooooowoli jak by Cię ktoś popchnął i wtedy będziesz miał 0-10v jak jedziesz szybciej to zmiany są za szybkie i wynik który widzisz się uśrednia.

Niebieski nie wiem od czego jest, ale jak by Ci się udało ustalić to napisz bo też mam tempomat i niedługo chce montować :)
Raczej to nie jest + po stacyjce bo takie napięcie już masz na jasno-zielonym doprowadzone. "Coil" oznacza zapłon czyli to jakby coś z aparatu zapłonowego ? Można ewentualnie spróbować uruchomić bez podłączania go gdziekolwiek z nadzieją że to obwód tylko do auta ze skrzynią automatyczną.

Jak ogarnąłeś sprawę taśmy SRS w kierownicy pod montaż przycisków ? Trzeba ją wymienić czy są w każdej dodatkowe styki na tempomat ?

Marcin1792
14-04-16, 10:46
Widzę, że razem sobie poradzimy :)

Wg tego manuala

http://www.civic-eg.com/causeforalarm/cruise_control/index.php

niebieski to Tach czyli obrotomierz, wpinałem go wcześniej też w zegary i bez efektów

sprawę załączania tempomatu rozwiązałem przyciskiem od szyberdachu

http://obrazki.elektroda.net/24_1197217093.jpg

red od lampki czyli czerwony kabel ze sterownika tempomatu?

pod czarny kabelek we wtyczce dałem + a po wciśnięciu góra/dół pokazuje się napięcie na żółtych kabelkach idących do sterownika tempomatu.

Jeszcze, jak ma się sprawa kabelka różowego od sprzęgła? jak jest zmasowany to odłącza tempomat, czyli moge go nie podłączać nigdzie.
Tak samo jak biało zielony, który dostaje + ze światła stop?

Szczur[R]
14-04-16, 13:05
red od lampki czyli czerwony kabel ze sterownika tempomatu?
na schemacie który załaczyłeś jest tylko jeden RED - fabrycznym przełączniku włączającym tempomat. Ten przełącznik ma dwie żarówki: jedna która świeci się razem z całym oświetleniem deski gdy włączasz światła, oraz druga która świeci się tylko jeśli przycisk jest włączony.
Red jest wpięty do masy w instalacji bez dimmera lub do dimmera jeśli on jest w aucie.

pod czarny kabelek we wtyczce dałem + a po wciśnięciu góra/dół pokazuje się napięcie na żółtych kabelkach idących do sterownika tempomatu.
tego nie czaje, zamierzam wykorzystać taśnę SRS i oryginalne przyciski, bo to jest jakoś z klaksonem dziwnie połączone. Sterowanie jest CHYBA masą nie plusem

Marcin1792
14-04-16, 13:12
Sory chodziło o RED/BLUE we wtyczce do sterownika.

Przyciski od szyberdachu działają w ten sam sposób co te przy kierownicy pomijając oczywiście kilka kabli i taśmę SRS.

A dlaczego sterowane masa?

http://www.d-series.org/forums/attachments/diy-forum/15335d1186453151-wiring-custom-cruise-control-buttons-after-installing-aftermarket-wheel-harnessplug.jpg

R- do komputera tempomatu
S- do komputera tempomatu
H- plus od klaksonu

ktoś tak napisał w jednym z postów.

Szczur[R]
14-04-16, 14:03
A dlaczego sterowane masa?
Tak wynika ze schematu - gdyby w przewodzie BLU/BLK był + to klaksony nigdy by nie dawały dźwięku.
Tam jest stała masa i wtedy po naciśnięciu klaksonu (górny slip ring) płynie prąd od WHT/GRN przez klaksony do stałego minusa BLU/BLK, a jeśli tak to sterownik z przycisków Accel/Dec/Set dostaje sygnał masy nie +
Ppodkreślam że to są moje domysły, nie jestem w 100% pewien

Marcin1792
14-04-16, 14:19
Spróbuje masą, chociaz wg tego manuala

http://www.civic-eg.com/causeforalarm/cruise_control/index.php

to
Lt grn/blk hold Resume button, battery voltage.
Lt grn/red hold Set button, battery voltage.

A co z Red/Blu na wtyczce?

Szczur[R]
14-04-16, 14:56
A co z Red/Blu na wtyczce?
nie wiem co to jest za moduł "Cruise Control Dimming Circut" a do niego właśnie idzie. Bez tego powinno ruszyć, to jakiś opcjonalny moduł chyba.
Zwróć uwagę na PNK jeszcze - to jest do krańcówki od pedału sprzęgła. Nie wiem czy ona ma być domyślnie zwarta do masy czy rozwarta. Z tego obwodu tempomat wie że jak wciśniesz sprzęgło to ma puścić linkę bo inaczej obroty by Ci poszły do odcięcia

Marcin1792
14-04-16, 15:16
Idę potestować z tymi masami plusami itp :)

Marcin1792
14-04-16, 20:31
Udało się!
Tempomat śmiga, zostało tylko ogarnąć żeby wszystko ładnie działało. Jeśli są zainteresowani mogę zrobić jakiś DIY :)

Szczur[R]
14-04-16, 21:09
Udało się!
Tempomat śmiga, zostało tylko ogarnąć żeby wszystko ładnie działało. Jeśli są zainteresowani mogę zrobić jakiś DIY :)

Napisz jak w końcu to wyszło:
-sterowanie accel/dec/set jest masą tak jak pisałem ?
- RED/BLU z wtyczki sterownika zostawiłeś nie podłączony nigdzie ?

Marcin1792
15-04-16, 09:47
Sterowanie jest PLUSEM. red blue to masa od załączania lampki aktywacji tempomatu po dwukrotnym wciśnięciu set decel

froscio
15-04-16, 23:08
Udało się!
Tempomat śmiga, zostało tylko ogarnąć żeby wszystko ładnie działało. Jeśli są zainteresowani mogę zrobić jakiś DIY :)

Czekamy, jest to jedyna z opcji która odwiedzie mnie od zmiany auta :D

Jeśli będzie to dobrze opracowane coś się pomyśli i przyklei do DIY


Masz może zdjęcie tej kostki ? albo ile ma dokładnie pinów ?

http://www.civic-eg.com/causeforalarm/cruise_control/cruise_ecu.jpg

toby86
17-04-16, 01:04
Marcin jak możesz to zrób DIY z fotkami co i jak bo ja też jestem w trakcie swapu tempomatu i czacha dymi od natłoku myśli. Jak dasz rade to fotografuj wszystko co, gdzie i jak.
Froscio ta kostka ma 14 pinów

Froscio masz fotki tej kostki
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_24611_zps7p9fdaw3.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_24611_zps7p9fdaw3.jpg.html)
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_24631_zpsp2a20nrn.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_24631_zpsp2a20nrn.jpg.html)
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_24621_zpsdvkdtg97.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_24621_zpsdvkdtg97.jpg.html)

Marcin1792
18-04-16, 08:03
Najpierw powiedzcie czy czytaliście poniższe linki, jeśli tak i jest coś niejasnego opisze po kolei, który kabel gdzie lub, z którym połączyć.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?242547-Tutorial-Tempomat-5g-i-6g

http://honda-tech.com/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/[faq]-96-00-auto-manual-swap-full-detail-44pics-1337459/

http://honda-tech.com/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/[diy]-cruise-control-into-96-00-6th-gen-cx-dx-civic-3169973/

http://www.civic-eg.com/causeforalarm/cruise_control/index.php

toby86
18-04-16, 13:55
powiedz mi prosze czy ciągnąłeś kabel zielono/biały do ECU pod wtyczke D pin 2 ??

Marcin1792
18-04-16, 14:20
Mowisz o 3 dolnym od lewej?

http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_24611_zps7p9fdaw3.jpg.html

toby86
18-04-16, 22:26
tak, rozbebeszałem kawałek wiązki i idzie on aż do kompa, pin jest opisany jako brake switch, dlatego tak się zastanawiam czy jest istotny i pełni jakąś funkcję w tempomacie czy nie??

Marcin1792
19-04-16, 08:01
Tak, jest to plus z przełącznika w pedale hamulca, po wciśnięciu hamulca ma iść napięcie na ten kabel w celu rozłączenia tempomatu, do komputera nie idzie żaden kabel. Napiszę lepiej , który gdzie podłączyć według kolejności poniższej wtyczki.

BRN/WHT - Brązowo-biały - Idzie do komory silnika - wtyczka silniczka tempomatu
GRY - Szary - 12v po aktywacji tempomatu włącznikiem CRUISE, złączyć z jasnozielonym.
BLK - Czarny - Masa
GRN/WHT - Zielono-biały - Podłączamy pod przełącznik w pedale hamulca, a dokładnie + od stopu, po wciśnięciu hamulca idzie napięcie na żarówki stopu oraz na ten kabel rozłączając tempomat.
LT GRN/RED - Jasnozielono-czerwony - Przycisk w kierownicy Set/Decel do uruchamiania tempomatu podwójnym wciśnięciem oraz do zmniejszania prędkości.
LT GRN/RED i LT GRN/BLK - sterowane są plusem z klaksonu.
LT GRN/BLK - Jasnozielono-czarny - Przycisk w Kierownicy Resume/Accel do przyspieszania.
BLU - Niebieski - Obrotomierz pin C8 w 13 pinowej wtyczce w zegarach też niebieski.
BRN - Brązowy - Idzie do komory silnika - wtyczka silniczka tempomatu
RED - Czerwony - Masa dla załączenia żarówki w zegarach sygnalizującej uruchomienie tempomatu. Do żarówki dajemy stały +, można wziąć z pinu B15 w 16 pinowej wtyczce zegarów a masa z tempomatu uruchomi ją.
BRN/BLK - Brązowo-czarny - Idzie do komory silnika - wtyczka silniczka tempomatu
BLK/YEL - Czarno-żółty - Zasilanie dajemy bezpośrednio do skrzynki bezpieczników.
YEL/BLU - Zółto-niebieki - Prędkościomierz pin B11 biało-niebieski w zegarach.
LT/GRN - Jasnozielony - 12v po aktywacji tempomatu włącznikiem CRUISE, złączyć z szarym.
PNK - Różowy - Do przełącznika w pedale sprzęgła, pedał puszczony przejście masy, pedał wciśnięty rozłącza masę i jednocześnie tempomat. Z przełącznika wychodzi jeszcze czarny kabel, który dajemy do masy.
Oprócz tego należy czarny przewód idący od silniczka tempomatu podłączyć gdzieś do masy w komorze, może być karoseria.

Nie wiem czy wszystko opisałem ale chyba powinniście sobie poradzić :)

http://obrazki.elektroda.pl/4751024600_1298746322.jpg

toby86
19-04-16, 21:30
No z tym kablem to jest troche inaczej, rozgrzebałem dziś ori wiązkę i ten zielono/bialy rozgałęzia się i idzie aż do kompa, pin z wtyczki wypiąłem, druga część przewodu idzie do takiej kostki
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_24721_zpsbolwq8v5.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_24721_zpsbolwq8v5.jpg.html)
i teraz mam pytanie, co to jest i czy ta kostka jest potrzebna ?? Na pierwszy rzut oka wygląda mi jak jakiś mostek do kilku przewodów. Na przykładzie przewodu zielono/białego wchodzi on w jeden pin i zaraz obok niego wychodzi kolejnym pinem i idzie dalej. Zastanawiam się czy poprostu zlutować przewody i wywalić tę kostkę czy musi ona zostać ?

Marcin1792
19-04-16, 21:47
Widzę , że masz cała wiązkę kabinowa ? jeśli tak to ja bym uciął na równej długości i ciągnął po kolei każdy z kabli zgodnie z ich przeznaczeniem. zielono biały to plus ze stopu, który rozlacza tempomat.

toby86
19-04-16, 22:10
tak właśnie robie, rozbieram wiązkę z taśmy izolacyjnej i peszli żeby wyłuskać całą instalację tempomatu tak jak ją fabryka zapakowała, tylko nie wiem co z tą kostką i przewodami do niej idącymi :/ ??????

Marcin1792
19-04-16, 22:21
jeśli tylko biało zielony tam idzie to go wytnij i podłącz tam gdzie napisałem

toby86
19-04-16, 23:18
biało/zielony i zielono/bialy tam idą. Chyba je wezmę wyciągnę z tej kostki i zrobie jako pojedyncze przewody

toby86
20-04-16, 23:19
Aktualizacja z dziś

Odseparowałem praktycznie wszystkie przewody tempomatu z wiązki kabinowej ale potrzebuję jeszcze się dowiedzieć co to za kostka jest bo niby pasuje do czujnika przy pedale hamulca ale kolorystyka jest zupełnie odmienna
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_2478_zpshx2soyk3.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_2478_zpshx2soyk3.jpg.html)
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_2482_zpsomw7jexc.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_2482_zpsomw7jexc.jpg.html)
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_2484_zpshnpuguzm.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_2484_zpshnpuguzm.jpg.html)
jeden z przewodów w tej kostce idzie do czujnika - podejrzewam że jest to drugi czujnik przy pedale sprzęgła
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_2480_zps3xcyuh2b.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_2480_zps3xcyuh2b.jpg.html)

i jeszcze jedna rzecz - żółta kostka domyślam się że jest od SRS
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_2476_zps0whfjs9o.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_2476_zps0whfjs9o.jpg.html)
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_2483_zpsibhlc9ai.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_2483_zpsibhlc9ai.jpg.html)
z niej wypiąłem dwa przewody LT GRN/RED i LT GRN/BLK, zastanawiają mnie brązowy i jasny niebieski bo idąc do kostek ECU wychodzi że są one od diagnostyki :/

Marcin1792
21-04-16, 09:43
pewnie możesz użyć istniejących kostek tylko teraz musisz ogarnąć samemu który do czego. Zawsze możesz pociąć wszystko i ciągnąć po kolei wg mojego opisu.

toby86
21-04-16, 21:11
Marcin a możesz mi powiedzieć jakie przewody idą od przycisku Cruise i gdzie dokładnie mają iść poszczególne bo niestety przycisk mam ale nie mam tej części wiązki co jest wtyczka i muszę to podorabiać. Kostke sobie ogarnąłem bo pasuje od podgrzewania tylnej szyby tylko kwestia jeszcze co i gdzie ;)
I orientujesz się może co to jest za przewód ten niebiesko/czarny w czujniku ze zdjęcia?? Przy sprzęgle jest 2 czujniki, jeden biały i właśnie ten żółty i od niego idzie przewód czarny czyli masa i niebiesko/czarny do tej seledynowej kostki, której nie mogę zlokalizować u siebie w aucie :/

Marcin1792
22-04-16, 07:54
Ja mam to zrobione w ten sposób

http://images77.fotosik.pl/531/5df7f7ba25356627med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5df7f7ba25356627)

Pokaż zdjęcie swojej wtyczki do tempomatu, niebiesko czarny z pedału sprzęgła to pewnie odpowiednik różowego z mojego opisu.

toby86
22-04-16, 11:02
już rozwiązałem co to za wtyczka z czujnikiem. W sprzęgle są 2 czujniki, biały do rozłączania tempomatu a drugi, żółty to był tzw. interlock switch. Służył jako zabezpieczenie żeby nie odpalić samochodu bez wciśniętego sprzęgła. Nie mam przekaźnika do tego więc montaż tego bajeru odpada. Pozostanie mi tylko dorobienie wiązki do przycisku tak jak na Twoim zdjęciu i rozkminienie żółtej wtyczki od taśmy przy kierownicy tak, żeby działał klakson.

Marcin1792
22-04-16, 11:14
Jakby co to pisz.

toby86
22-04-16, 18:37
Ok, prawie wszystko zostało podłączone, pozostały mi dwa przewody z CCU (Cruise Control Unit) LT GRN/BLK i LT GRN/RED. Wiem że są od sterowanie przy kierownicy ale kolejny problem mam z klaksonem. Na starej kierze szedł bezpośrednio a w przypadku kiery z tempomatem klakson przechodzi przez przekaźnik. Mak całość czyli kostke z kablami i przekaźnik ale nie wiem co do czego. Tak ona wygląda:
http://i172.photobucket.com/albums/w8/Tomcios86/IMG_24991_zpsalurezvk.jpg (http://s172.photobucket.com/user/Tomcios86/media/IMG_24991_zpsalurezvk.jpg.html)
Czarny to masa, niebiesko/czerwony to sygnał od przycisków w kierze bo pod nimi jest taki sam kolor kabli ale nie wiem jak to spiąć ze sobą bo zarówno tempomat jak i klakson idą przez żółtą kostkę od SRS
http://static.nanodatex.com/media/6341f8e184857d5049caab309b84fed8.jpg
ta po prawej stronie, ma ona 6 pinów w sobie. Czy ktoś mógłby mi opisać łopatologicznie jak podłączyć poszczególne przewody żeby chodził klakson ?? Jestem już na finischu i tylko to mi zostało ;)

Marcin1792
22-04-16, 20:01
Co do tego to już chyba nie będę w stanie pomóc . może sprawdź najpierwczy zadziała bez montażu do kierownicy bo później będziesz się zastanawiał czemu nie działa :)

toby86
22-04-16, 20:34
A Ty klakson jak podlaczyles??


Wysłane z iPad

Marcin1792
23-04-16, 09:00
Ja użyłem przycisku od sterowania szyberdachem

froscio
07-08-16, 12:01
Szlak trafił wszystkie zdjęcia

toby86
10-08-16, 14:54
a co Ci potrzeba ??

froscio
13-08-16, 13:01
Masz może zdjęcie licznika od środka ? ten który kupiłęm w zestawie to ulep jakiś

kaczka208D
13-08-16, 13:38
Nie łatwiej było mi napisać na PW :P ehehe

toby86
14-08-16, 07:56
Niestety nie, nie rozbieralem licznika


Wysłane z iPad

Szczur[R]
14-08-16, 14:25
Masz może zdjęcie licznika od środka ? ten który kupiłęm w zestawie to ulep jakiś
co to za licznik - wrzuć jakieś foto

Mam pytanie odnośnie krańcówki na pedale SPRZĘGŁA. Tam ma być krańcówka która ma obwód zamknięty kiedy pedał jest puszczony jeśli dobrze rozumiem schemat. Czyli ta od hamulca się nie nadaje bo ona ma obwód rozwarty kiedy pedał jest puszczony ?

TommyH
14-08-16, 16:09
Dokładnie tak inne jest przy sprzęgle inne przy hamulcu , ale możesz użyć tylko hamulca a do sprzegła zrób obejście i tyle :P

TommyH
26-08-16, 14:53
Dodatkowo dodam że komputer z Automata Tempomatu pasuje bez przeróbki do Manuala :)

Szczur[R]
26-08-16, 14:59
Temat krańcówki sprzęgła ogarnięty - pasuje z Accorda lub Rovera, koniecznie PODWÓJNA (od hamulca , z auta z tempomatem). Dałem 15 PLN

Stolarz_ga
27-08-16, 19:40
Mówisz o tej żółtej kostce czy całym czujnku? Dzieki za info ;)