PDA

Zobacz pełną wersję : Odglost z silnika honda civic 8 2.2 i-CDTI N22A2 . Łańcuch ?



murinek777
09-04-16, 14:07
Witam. Założyłem ten temat ponieważ swoją honde przygotowuję pod montaż intercoolera oraz wirus (program). W aucie zostały wymienione wszystkie uszczelnienia przeczyszczone wtryski, uszczelki i inne rzeczy w celu poprawienia jego kondycji. Kiedy auto było u mechanika dostałem telefon że będe mial do wymiany łańcuch rozrządu kosz tej naprawy 3000 zł ( jak na łańcuch rozrządu dość drogo... w moim odczuciu tym bardziej że wymieniałem już łańcuch w astrze 2.2). Po wystawionym poście w temacie swojej hondy napisały do mnie 3 osoby z podobnymi objawami. Jedni się tym nie przejmuja i śmigają już 100 tys ale drugim to przeszkadza. W moim przypadku już przejechałem około 12 tys km i od samego początku towarzyszy mi ten odgłos. Na początku myślałem że to rolki od paska ale niestety po zdemontowaniu paska odgłos dalej jest słyszalny. Ktoś może miał do czynienia już z wymianą łańcucha lub zna jakieś sposoby na usunięcie uciążliwego odgłosu, wystarczy wymienić łańcuch lub napinacz czy trzeba wymieniać cały zestaw z ślizgami itp. Jak możecie załączajcie filmy ze swoimi objawami jak takowe macie może razem znajdziemy najtańsze rozwiązanie. Na dole film z odgłosem z mojego silnika co o tym myślicie ?:


https://www.youtube.com/watch?v=cnofd0CQEAc&feature=youtu.be

ArdianFK2
09-04-16, 21:50
faktycznie brzmi jak rozrząd
co do ceny to jak jakieś oryginalne części to cena faktycznie może być wysoka
mimo wszystko to sporo jak na rozrząd w 2.2 :/

murinek777
10-04-16, 16:44
A no właśnie i teraz pytanie czy da się to zrobić taniej czy jednak cały zestaw trzeba wymieniać bo jak tak patrze to bardziej opłaca się kupić cały silnik jak ma się dobre źródło z niższym przebiegiem ... niż wymieniać łańcuch

arux12345
11-04-16, 12:36
łancuchy (bo są dwa) w aso kosztuja nie cale 900zł wiec nie baw sie w zadne chinczyki itp jak juz zaloz OEM - ja wymianielm to w sierpniu 2015 i tylko łancuchy, reszta byla w bardzo dobrym stanie
cena zamiennikow i tego co w aso jest praktycznie taka sama wiec po co kombinowac i dopierac jeden lancuch taki drugi inny itd
najprostrzy sposob to opuscic calosc na saniach bo miejsca nie ma zawiele zeby co kolwiek robic z silnikiem w komorze, wiadomo ze dojdzie Ci jeszcze uszczelka dekla i przy okazji mozesz sobie wyczyscic ladnie miske i smoka tak jak ja zrobilem i wymienic ten dosc czesto lejący uszczelniacz pod kołem pasowym itd
jesli chodzi o filmik to jak masz przy odpalaniu? dajesz na rozruch i jak zalapie slychac przez sekunde czy dwie takie trzaski jak by napinał sie ten łancuch a potem pracuje jak na filmiku czy caly czas od odpalenia caly czas ten sam dzwiek?
łancuchy maja swoja znormalizowaną długość wiec po zdjeciu mozesz zmierzyc czy jest odchyłka przez co mozesz byc pewniejszy tego ze wymiana go czekała juz dawno

CMC
11-04-16, 14:49
Kompletny zestaw jednego łańcucha z napinaczami itp. znalazłem na szybko od 1700 do 2200 zł, ale tam w zestawie jest jeden, główny łańcuch plus napinacz (moim zdaniem napinacz też trzeba wymienić) plus jakieś koło, ślizgi, uszczelniacz itp. Trochę sporo, ale robimy razi i pewnie kolejnych 150-200 tys. wytrzyma.

Lucas.FK2
11-04-16, 20:17
murinek777 mam bardzo podobnie jak ty i na razie tego nie dotykam. Jak sie spierdzieli to trudno najwyżej wyłożę na nowy silnik i nie obchodzi mnie nic :)
Ja bym to pierdzielił na razie jak nie masz wolnych 3k.


najprostrzy sposob to opuscic calosc na saniach bo miejsca nie ma zawiele zeby co kolwiek robic z silnikiem w komorze,
I tak samo bym zrobił gdybym miał się bawić z turbiną. Jedyny sensowny i najszybszy sposób.

murinek777
11-04-16, 21:36
łancuchy (bo są dwa) w aso kosztuja nie cale 900zł wiec nie baw sie w zadne chinczyki itp jak juz zaloz OEM - ja wymianielm to w sierpniu 2015 i tylko łancuchy, reszta byla w bardzo dobrym stanie
cena zamiennikow i tego co w aso jest praktycznie taka sama wiec po co kombinowac i dopierac jeden lancuch taki drugi inny itd
najprostrzy sposob to opuscic calosc na saniach bo miejsca nie ma zawiele zeby co kolwiek robic z silnikiem w komorze, wiadomo ze dojdzie Ci jeszcze uszczelka dekla i przy okazji mozesz sobie wyczyscic ladnie miske i smoka tak jak ja zrobilem i wymienic ten dosc czesto lejący uszczelniacz pod kołem pasowym itd
jesli chodzi o filmik to jak masz przy odpalaniu? dajesz na rozruch i jak zalapie slychac przez sekunde czy dwie takie trzaski jak by napinał sie ten łancuch a potem pracuje jak na filmiku czy caly czas od odpalenia caly czas ten sam dzwiek?
łancuchy maja swoja znormalizowaną długość wiec po zdjeciu mozesz zmierzyc czy jest odchyłka przez co mozesz byc pewniejszy tego ze wymiana go czekała juz dawno

Ja jak odpale auto mam dźwięk cały czas ten sam jak dodaje gazu też jak w astrze miałem naciągnięty łańcuch to na zimnym było bardzo słychać jak obija się o obudowę a w hondzie tak delikatnie to słychać ...

No właśnie ja chce to zostawić ale teraz myślałem wsadzić intercooler i wirus i nie wiem jak to się będzie zachowywać :/ Ale tak jak Karol pisał rozeznałem się w temacie i większość osób mówi że wystarczy wymienić albo napinacz albo łańcuch bo te 2 rzeczy padają i to wychodzi w miare rozsądna cena.

uniu1
11-04-16, 22:43
Tylko trzeba wziąć pod uwagę który łańcuch/ Czy od rozrządu czy od pompy olejowej

arux12345
12-04-16, 07:04
890zł w Honda Kielce kosztuja obydwa łancuchy, napinacz jak dobrze pamietam kosztuje tyle co dwa łancuchy,gdzie ceny po sklepach motoryzacyjnych dla zamiennikow prawie te same. Dlatego napisalem ze bardziej oplaca sie kupic w ASO niz po sklepach jakies chinczyki itd uszczelniacz,uszczela dekla/miski, nowy olej, czyszczenie smoka/miski z syfu (dobra sprawa sprawdzic czy gnoju nie ma w ukladzie smarowania po tylu km przebiegu)wyjdzie pare złotych ale wg mnie warto...
Jesli chcesz podnosic moc to tym bardziej zrobil bym to przed. Zrobisz raz i na pare lat jest spokoj a nie wiesz w jakim stanie kupisz silnik...niby ladny a za pol roku przykladowo bedzie to samo... :p
Wg mnie jak cos sie powoli konczy to trzeba to wymienic a nie czekac na dzien kiedy cos sie urwie i narobi wiecej problemow, ale jak tam uwazasz
jak bys chcial caly zestaw robic to jakos kolo 4 tys wychodzilo razem, zreszta tutaj gdzies był ten temat a jak nie to na forum accorda był tez pełen opis do N22A1 (chyba) jak kiedys googlowalem w poszukiwaniu cen i to czy na zamiennikach czy cenach ASO bo sa bardzo zblizone... niestety cena zabija ale juz taki urok tego typu rozwiazan

uniu1
chyba najbezpieczniej wymienic obydwa jak juz sa na wierzchu

grypsownik
12-04-16, 07:24
Na forum już wymieniał ktoś rozrząd bo mu halasowalo podobnie i po wymianie to samo dalej ten sam odgłos więc lepiej sprawdzić czy aby napewno rozrząd wpisz w wyszukiwarce na forum rozrząd i tam masz tematy z świstem związane ludzie wymieniali często łożyska koła sprężarki alternatora i cisza
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?204195-szum-przy-%B3ancuchu-rozrz%B1du-i-inne-pytania-dot-Civic-a/page3&highlight=Rozrz%B1d

arux12345
12-04-16, 07:27
Na początku myślałem że to rolki od paska ale niestety po zdemontowaniu paska odgłos dalej jest słyszalny.

łożyska koła sprężarki alternatora i cisza

powinno ustac jak był zdjety pasek, ale fakt posprawdzac wszystko 10 razy łatwiej niż rozebrac cały silnik i sie zdziwic po złożeniu :D

grypsownik
12-04-16, 09:02
Na YouTube są filmiki przed wymiania rozrządu i po i dalej to samo poszukaj sobie wczoraj oglądałem jak świstalo tak dalej świata i na civinfo też pisali ze po wymianie dalej to samo śwista

Rozrząd wymieniali dopiero jak ewidentnie było słychać że łańcuch stuka o obudowę a to już słychać ewidentnie

futureshock
16-04-16, 20:26
https://www.youtube.com/watch?v=OBMYqi21vlA

https://www.youtube.com/watch?v=OBMYqi21vlA

Mam chyba to samo. ;/

murinek777
20-04-16, 22:45
https://www.youtube.com/watch?v=OBMYqi21vlA

https://www.youtube.com/watch?v=OBMYqi21vlA

Mam chyba to samo. ;/

Dokładnie mamy takie same problemy z tym łańcuchem wnioskuje tutaj po odgłosie ... ja na chwile obecna sie wstrzymuje z wymianami ładuje femica zobacze co sie b edzie dziac jak bd bez zmian wpadnie wirus. a jak nie to ostatecznie zmienie łancuch i napinacz

krzysiek87
22-04-16, 15:48
U mnie też coś podobnego słychac ,ale mam dziwny odgłos przy obciążeniu silnika . Kiedy ruszam wciskam gaz to występuje dziwny klekot . I tak jak by brakowało mu mocy ostatnio. We wtorek idzie do mechanika zobaczymy co jest grane.

murinek777
22-04-16, 20:32
Krzysiek to dawaj znać jaka będzie diagnoza oby nic poważnego !!

krzysiek87
24-04-16, 00:29
Na forach czytałem o podobnych objawach w cr-v i accord. Ale nikt konkretnie nie dał odpowiedzi czemu takie objawy. Czyżby dwumasa się kończyła,ostatnio robiłem testy na drodze ,bo ktoś opisał jak sprawdzic dwumase i wygląda że wszystko ok. Może ktoś miał podobny problem ?

murinek777
24-04-16, 10:51
Nie jeśli chodzi o dwumas to bym tego nie brał pod uwage sa całkiem inne objawy u kolegi w accordzie przy 340 tys dopiero dwumas był do wymiany i telepało autem przy gaszeniu i odgłosy doś wyraźne było słychać to jest ewidentnie problem z układem łańcucha i kwestia czy wystarczy łancuch wymienic napinacz czy cały zestaw i pchać się w koszty dość znaczne przy czym nie wiemy czy ustąpi ten szum tak jak u innych powymieniali a dzwięk nadal taki sam

vitia
24-04-16, 11:22
jak nikt ci nie jest w stanie podpowiedziec co to za objaw Sory jedziesz do serwisu i wiesz wszystko

krzysiek87
24-04-16, 13:27
Wszystko w tygodniu się wyjaśni na serwisie,w sumie pierwszy raz mam diesla na dłużej w prywatnym aucie i super się jeździ. Ale ciągnie w stronę benzyny type r:)

murinek777
24-04-16, 18:09
jak nikt ci nie jest w stanie podpowiedziec co to za objaw Sory jedziesz do serwisu i wiesz wszystko

a zdziwisz sie ale byłem w serwisie i nic mi nie powiedzieli postali posłuchali powiedzieli żebym wymienił filtr powietrza na oryginalny bo mam specyficzne buczenie w budzie przy 1800 obrotów no i że tym dzwiękiem nie ma sie co przejmować że to standard ... taka dokładnie była diagnoza w serwisie Hondy w Kielcach :) także polecam zdecydowanie wiecej dowiesz sie na forum niż w serwisie :)

vitia
24-04-16, 19:39
a zdziwisz sie ale byłem w serwisie i nic mi nie powiedzieli postali posłuchali powiedzieli żebym wymienił filtr powietrza na oryginalny bo mam specyficzne buczenie w budzie przy 1800 obrotów no i że tym dzwiękiem nie ma sie co przejmować że to standard ... taka dokładnie była diagnoza w serwisie Hondy w Kielcach także polecam zdecydowanie wiecej dowiesz sie na forum niż w serwisie

doskonale Cie rozumiem
a z forum wiem ze sie dowiem wiecej bo nie raz mi pomoglo ale w błachych sprawach
mam 2.2 silnik ale odpukac nie mialem z nim żadnego problemu zaznacze tez na łancuchu

k0st3k
24-04-16, 20:41
Mam to samo w accordzie już od paru lat. Moim zdaniem to jest rolka od wspomagania lub napinacz od paska. Jeden z moich kolegów wymienil napinacz i jest trochę ciszej, ale jeszcze nie to. Moim zdaniem to nie łańcuch. Prawie w każdym accordzie cdti to słyszę. Przestałem sie tym przejmować. Od 2011 mi tak szeleści :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Lucas.FK2
24-04-16, 21:06
a z forum wiem ze sie dowiem wiecej bo nie raz mi pomoglo ale w błachych sprawach
mam 2.2 silnik ale odpukac nie mialem z nim żadnego problemu zaznacze tez na łancuchu
2.2 czy to iCtdi czy iDTEC są tylko na łańcuchu nic nowego nie powiedziałeś z tym serwisem takie pierdzielenie. jaki w ogóle masz przebieg ? Rzadko kiedy te silniki mają jakieś problemy.
Serwis to se może popatrzeć i zalecić wymianę razem z robocizną za 3k

vitia
25-04-16, 16:21
Serwis to se może popatrzeć i zalecić wymianę razem z robocizną za 3k

no sory mam 3k to sobie jezdze do serwisu

k0st3k
29-06-16, 18:27
Ktoś wydał kasę na uciszenie tego hałasu ? :)