PDA

Zobacz pełną wersję : Civic nie chce jechać, dławi się, gaśnie



cineek
06-04-16, 17:28
Witam. Posiadam Hondę Civic VI fastback D14Z4 z 1998r. Posiada instalacje gazową-sekwencje. Pojawił się problem. Mianowicie z początku z wydechu dochodził dziwny dźwięk, tak jakby zasysania powietrza, w skutek czego powstawał gwizd podczas jazdy. Zdarzyło mi się to dwa razy, za pierwszym razem ucichło. Wczoraj znów się pojawiło i teraz samochód w ogóle nie chce jechać. Silnik chodzi trochę inaczej mam takie wrażenie, głośno jest z okolic filtra powietrza, samochód nie trzyma obrotów, faluja, a po dodaniu gazu na luzie, przy spadku obrotów czasem gaśnie. Na luzie wkreca się do końca. Jednak ciężko jest w ogóle ruszyć a jak się ruszy to na 1 do 3 tys obrotów i zaczyna dziwnie chodzić, na 2 szarpie i w ogóle nie przyspiesza, jak dodam gazu mocno to muli, 40 km/h to maks. Bez różnicy czy na gazie czy na benzynie, chociaż na gazie minimalnie bardziej faluja obroty. Nie mam pojęcia co to moze być. Bardzo proszę o poradę.

15 tys km temu robiony remont silnika (uszczelka pod głowica, cała głowica przeszła remont, zawory, rozrząd kompletny ). Ostatnio wymieniane świece oraz przewody (sentech).

bartek_levis
08-04-16, 08:30
moduł zapłonowy w aparacie chyba pada

cineek
08-04-16, 15:43
Moduł zapłonowy ? Tylko właśnie samemu ciężko to sprawdzić chyba ? Ogólnie to cieknie mi olej spod aparatu zapłonowego właśnie to tez musze sprawdzić która to uszczelka.

bartek_levis
08-04-16, 15:59
uszczelka na wałku najlepiej albo drugi metodą kupna albo sobie od kogoś pożyczyć do sprawdzenia, uszczelka na wałku pewnie puściła może zalała się kopułka i iskra nie idzie ładnie z palca.

cineek
08-04-16, 19:31
To w takim razie zdejmę aparat zapłonowy, wymienię odpowiednią uszczelkę i zobaczę czy to coś dało. Dzięki

cineek
09-04-16, 17:47
Wymieniłem wszystkie uszczelki, wyczyściłem i złożyłem aparat, zamontowałem go z powrotem i... nie odpala. Problem w tym, że nie mam pojęcia jak ustawić zapłon, żeby chociaż odpalił :/ może jakoś źle złożyłem chociaż nie da się tam chyba w niczym pomylić. Ale jak ogólnie ustawić ten aparat, ma znaczenie jak włożę go w wał ? Jest tam taka kropka na wałku od aparatu. Jestem w tym zielony, dlatego byłbym wdzięczny za pomoc.

A może oddać go do specjalisty, bo i tak sam chyba idealnie nie ustawie zapłonu ?

Spokoloko
09-04-16, 20:50
Ale coś tam stęknie czy tylko kręci ? Jak tylko kręci to zobacz czy iskra jest.

cineek
11-04-16, 18:49
Tylko kręci, sprawdzałem iskry nie ma. Nie wiem co mogłem zrobić nie tak, złożyłem aparat z powrotem tak jak był, chyba że coś uszkodziłem :/

Tiga
12-04-16, 03:29
Objawy z pierwszego posta moga sugerowac rowniez zle ustawiony rozrzad, w sensie przestawiony. Ale jezeli nie ma iskry, jezeli dobrze sprawdzasz, trzeba zawsze miec swiece w fajkach i dotkniete do masy, inaczej mozna cos w aparacie usmarzyc to zajrzyj do Sam Naprawiam, nie pamietam dokladnie, ale chyba byla tam procedura sprawdzenia modulu i cewki zaplonowej. Jak nie to w manualu jest. Ustawienie aparatu wstepne może byc na polowe zakresu. To nie istotne, powinien zapalic z jakimkolwiek ustawieniem.

cineek
12-04-16, 18:44
Już wiadomo. Silnik nie ma kompresji. Albo generalny remont albo drugi silnik. Co się bardziej opłaca ?

gumis1990
12-04-16, 21:17
jak kupisz na miejscu i zaobaczysz jak chodzi to wymiana na drugi, badz od kogos z forum silnik(ktos zaufany nie jakis jas mela) ale moze poszukaj d16w4 to auto odrzyje i bedziemocniejsze

cineek
13-04-16, 07:44
Zakładając że znalazł bym d16w4 w przyzwoitym stanie. Co musiał bym jeszcze wymieniać ? Wiąże się z tym wymiana skrzyni itd tak ?

gumis1990
13-04-16, 12:33
Skrzynia podchodzi kazda od d serii, czyli juz takowa masz. Pozostaje pytanie czy chcesz kupic sam slupek czy caly swap?

cineek
13-04-16, 15:59
No chciałbym kupić sam słupek. A jeszcze się zastanawiam co z instalacją gazową która jest teraz, czy w razie zmiany silnika na mocniejszy, czy będzie pasowała ? No i od razu powiem że jak ktoś może ma na sprzedaż, albo wie kto ma D14Z4 lub właśnie D16W4 to jestem zainteresowany :D

A i zastanawiam się czy silnik np. D14A2 da się wsadzić normalnie bez zmiany jakich kolwiek ? Albo jakiś inny z D14 ?

sandacz
20-09-16, 23:36
Cineek .
Jak to się u Ciebie skończyło?