Zobacz pełną wersję : wypadanie zapłonu honda civic R18A2
krystian0011
28-03-16, 19:21
honda civic 2006
manual 6 biegów
1.8 benzyna 140 km
89 000 mil
kod silnika R18A2
obecnie jestem w Anglii
witam
mam problem z wypadającym zapłonem po przekroczeniu 3.5 tys obrotów i chwile (ok 5 min) jadąc tak włącza mi sie lampka silnika i samochód przechodzi w coś jak ( tryb awaryjny ) bo traci moc Po zatrzymaniu sie i wył/wł silnika problem znika dopóki znowu nie przekroczę obrotów
byłem w serwisie hondy i zdiagnozowali wybadanie zapłonów na wszystkich cylindrach oraz losowe wypadanie zapłonu
i ze oni moja swoje określone procedury do każdych błendów czyli ( wymieniać po kolei aż znajdą) a na takie coś to mnie nie stać
bardzo proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
U siebie mam identyczne objawy i kody błędów, z tym że pojawia mi się to w okolicach 80km zasięgu, czyli jeszcze przed rezerwą. Podobnie z wejściem w tryb awaryjny, i podobnie przechodzi po uruchomieniu silnika ponownie. U siebie winię syf w baku, ale nic z tym nie robię, po prostu nie dojeżdżam do mniej niż 100 km na jednym baku :)
krystian0011
29-03-16, 10:02
w moim przypadku błąd wyskakuje niezależnie od poziomu paliwa a po za tym wszystko sie zgadza
jak narazie wypisze co sprawdziłem i co bende sprawdzał aby pomóc innym:
nowe świece irydowe
podpięcie innej cewki - żadnych zmian
sprawdzenie kabli ( czy nie ma przebicia gdzieś czy nie zaśniedziało coś i sprawdzenie połączeń )- bez zmian
podpięcie dodatkowej masy - żadnych zmian
czujnik oleju - bez zmian
czujnik położenia wału - bez zmian
wszystkie powyższe czynności nie pomogły
w najbliższych tyg bende regulował zawory i wtryski oraz sprawdzę ciśnienie oleju i paliwa ( z nadziejo ze pomoże )
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
krystian0011
05-04-16, 09:21
POMOCY
po przeczyszczeniu baku i filtra paliwa błąd dalej sie pojawia
wiec spróbowałem sie przejechać z odkreconym korkiem paliwa ( żeby sprawdzić ciśnienie na pompie paliwa)
błąd i tak sie pojawił tylko dużo puzniej jak zwykle
no to pomyślałem ze regulacja zaworów mu nie zaszkodzi wiec odstawiłem na garaż. a po regulacji i po nagrzaniu silnika pojawił sie błąd zaworu v-tec
czy ktoś wie o co chodzi?
i gdzie mogę znaleść ten zawór ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Sprawdź, czy wtyczka jest dopięta. Zawór jest tutaj:
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/dodatki/wskaznik_i-VTEC/male/m_polozenie.jpg
krystian0011
06-04-16, 10:50
dzięki za uwagę
kostka sprawdzona
niby wszystko ok
ale mój mechanik powiedział mi ze to może byc vtec
i znalazłem coś takiego
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160406/116e1968ef05cf3eac8d3e34862e13d1.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160406/116e1968ef05cf3eac8d3e34862e13d1.jpg
czy ktoś miał taki problem ?
i czy ktoś go zlokalizował bo mam już powoli dosyć szukania prawdopodobnych usterek odpowiedzialnych za ten błąd
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cieżka sprawa - sprawdzałeś czy czujnik dostaje odpowiedni prąd ? nie wiem czy ktoś to rozbierał :/
krystian0011
06-04-16, 17:51
witam
mój znajomy mechanik sprawdził czy dochodzi prąd i dochodzi bo słychać jak zawór się przełańcza
( ale nie wiem jak sprawdzić czy napięcie jest ok )
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
skoro się teoretycznie załącza to jest dobrze
w necie poszukaj specyfikacji tego zaworu tam będzie podane napięcie i możesz sprawdzić
myślę, że jednak problem będzie gdzie indziej
trudno mi pomóc na odległość musisz kombinować :(
mateusz199
06-04-16, 20:24
Kolego, napisałeś, że zrobiłeś regulację zaworów i pojawił się błąd v-tec, czyli trzeba sprawdzić luz ew. poprawić. Wypadanie zapłonów jest na określonym czy wszystkich cylindrach. Sprawdź czujnik spalania stukowego i czujnik położenia wałka rorządu. ( nie wału). Auto wcześniej jeździło bez problemów, czy kupiłeś z tą usterką ?
krystian0011
07-04-16, 11:49
witam wszystkich
problem pojawił sie ok rok temu ale pojawiał sie sporadycznie i z ubiegłem czasu sie nasilał wiec zacząłem wymieniać podstawowe podzespoły od mniej skomplikowanych i tańszych tz:
świece
podmieniłem cewkie
czujnik walu
sprawdzenie instalacji
podpięcie dodatkowej masy
sprawdzenie ciśnienia oleju i paliwa
niby wszystko ok
i nic nie pomogło
wiec zacząłem dłubać głębiej tz
wyczyściłem bak paliwa i filter
no jazda próbna i błąd powyżej 3.5 tys obrotów (ok 4-6 min jazdy)
wiec próbujemy z odkreconym korkiem paliwa i jechałem tak ok (15-20) min
i dopiero wtedy błąd sie pokazał tylko tyle ze już nie wypadanie zapłonu tylko błąd Vtec
no to na drugi dzień regulacja zaworów (nie zaszkodzi )
no i dalej błąd v tec tylko ze cały czas (ledwo co jedzie ) tylko ledwo co do 2 tys obrotów
i tak wygląda moja historia wiec proszę wszystkich magików o pomoc
bo już brakuje mi pomysłów
dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
mateusz199 przecież tutaj nie ma czujnika spalania stukowego z tego co się orientuję ...
Oczywiście że jest czujnik spalania stukowego :)
Jedyny problem to dostęp, trzeba wymontować kolektor ssący żeby go wymienić.
krystian0011
07-04-16, 18:10
czy spotkał sie ktoś z takim czymś ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
mateusz199
07-04-16, 18:29
W sumie odkąd przeglądam różne tematy, to chyba jesteś jedynym, który ma taki problem. Bardzo możliwe, że silnik ma jakąś usterkę mechaniczną ew. wina leży po stronie sterownika ECU.
Winni poważnie? to dzięki za info nie wiedziałem, a to ważna informacja
dobrze, że mu leje 98 od samego początku :D
mateusz199
07-04-16, 23:25
To taka informacja z manuala, która może ułatwić poszukiwania.
Sterowanie wyprzedzeniem zapłonu
ECM przechowuje w pamięci ustawienia podstawowego wyprzedzenia zapłonu przy różnej prędkości obrotowej silnika i ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze. Wyprzedzenie zapłonu jest również regulowane w zależności od temperatury płynu chłodzącego oraz powietrza dolotowego.
Wyprzedzenie i czas trwania wtrysku
Moduł ECM przechowuje w pamięci ustawienia podstawowego czasu trwania wtrysku mieszanki przy różnej prędkości obrotowej silnika i ciśnieniu w kolektorze. Odczytany z pamięci czas otwarcia wtryskiwaczy jest następnie modyfikowany zależnie od wartości sygnałów docierających z różnych czujników, w wyniku czego komputer określa najwłaściwszy czas otwarcia wtryskiwaczy, a tym samym najwłaściwszą dawkę paliwa.
Przez kontrolowanie długotrwałej korekty wtrysku paliwa, moduł ECM wykrywa usterki w układzie paliwowym oraz ustala kod usterki (DTC).
marcin001984
09-04-16, 23:38
dobrze, że mu leje 98 od samego początku
naprawdę zauważyłeś dużą różnicę na plus? :) lanie 98 do tego silnika to przerost formy nad treścią
krystian0011
10-04-16, 09:37
do mateusz199
masz może jakieś sugestie
bo ja w najbliższych tygodniach bende wymieniał zawór vtec a jak to nie pomoże to już naprawdę nie wiem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcin001984 nie odczuwanie różnicy nie świadczy o tym, że 98 nie jest lepszym rozwiązaniem
zgodnie z tym co mnie uczyli na studiach to jeśli w sliniku znajduje się czujnik spalania stukowego nie jest on tam bez powodu
dzięki niemu ECU wie jakim paliwem zasilamy auto i dostosowuje do tego charakterystykę silnika czyli kąt wyprzedzenie zapłonu czy czas wtrysku
mateusz199
10-04-16, 18:07
krystian0011
Wg. tego manuala należałoby, wziąć pod uwagę czujnik temp. cieczy, oraz czujnik ciśnienia w kolektorze tzw. MAP. Na tym czujniku znajduje się oring przez który może dostawać się lewe powietrze. Najlepiej było by sprawdzić jego działanie podczas jazdy lub za pomocą multimetru i pompki podciśnienia ( poszperaj w net jak to spr.). Trzeba sprawdzić kolektor dolotowy pod kątem nieszczelności.
Zawóru V-tec bym nie ruszał i nie wymieniał, ponieważ w tym silniku załącza się w dolnej partii obrotów i w dodatku nie zawsze.
Poszukiwania zacząłbym od tego MAP-sensora, kolektor dolotowy, czujnik temp.cieczy, czujnika spalania stukowego, czujnika MAF (przepływka). czujnik wałka rozrządu.
Niestety, twój mechanik nie będzie miał lekko, bo jest trochę szukania i sprawdzania. Może się okazać, że naprawy będą kończyć się na wymianie w ciemno jak na rzetelnym sprawdzeniu każdego elementu.
krystian0011
11-04-16, 22:21
wielkie dzięki !!
dam znac jak coś sie u mnie zmieni
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
krystian0011 udało Ci się rozwiać problem? Niestety przydarzyło mi się to samo i szukam rozwiązania.
Cześć ja mam poniższy problem z wypadaniem zapłonu
Honda Civic 1.8 210tys plus gaz
Silnik na benzynie po włączeniu trzesie się a podczas jazdy nie ma mocy i zaczyna migać kontrolna check engine. Natomiast po przełączeniu na gaz wszystkie objawy znikają, silnik pracuje równo nie ma błędów.
Po podłączeniu pod komputer na benzynie pojawia się błąd:
P0304 Cylinder 4 - misfire detected
Z czym może być problem ? sprawdzone świece i cewki zrobiona regulacja zaworów.
dzięki
Zakręć gaz na butli, wypal gaz z układu (niech pracuje na lpg aż przełączy się na benzynę). Wtedy sprawdź czy jest wypadanie zapłonu. Jeżeli jest to zamień cewki między 3 a 4 cylindrem. Jak będzie wypadać na 3 cylindrze to wina cewki. Jeżeli po wypalenie lpg z układu i pracy silnika na benzynie nie ma problemu to wtryskiwacze LPG są do wymiany bo są nieszczelne/brudne. Ile kilometrów na LPG masz zrobione?
Napinacz paska osprzętu wymieniany był? Jak nie napina dobrze, też może to powodować problemy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.