PDA

Zobacz pełną wersję : wypadanie zapłonu honda civic R18A2



krystian0011
28-03-16, 19:21
honda civic 2006
manual 6 biegów
1.8 benzyna 140 km
89 000 mil
kod silnika R18A2
obecnie jestem w Anglii



witam
mam problem z wypadającym zapłonem po przekroczeniu 3.5 tys obrotów i chwile (ok 5 min) jadąc tak włącza mi sie lampka silnika i samochód przechodzi w coś jak ( tryb awaryjny ) bo traci moc Po zatrzymaniu sie i wył/wł silnika problem znika dopóki znowu nie przekroczę obrotów
byłem w serwisie hondy i zdiagnozowali wybadanie zapłonów na wszystkich cylindrach oraz losowe wypadanie zapłonu
i ze oni moja swoje określone procedury do każdych błendów czyli ( wymieniać po kolei aż znajdą) a na takie coś to mnie nie stać
bardzo proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Grze_chu
29-03-16, 08:06
U siebie mam identyczne objawy i kody błędów, z tym że pojawia mi się to w okolicach 80km zasięgu, czyli jeszcze przed rezerwą. Podobnie z wejściem w tryb awaryjny, i podobnie przechodzi po uruchomieniu silnika ponownie. U siebie winię syf w baku, ale nic z tym nie robię, po prostu nie dojeżdżam do mniej niż 100 km na jednym baku :)

krystian0011
29-03-16, 10:02
w moim przypadku błąd wyskakuje niezależnie od poziomu paliwa a po za tym wszystko sie zgadza
jak narazie wypisze co sprawdziłem i co bende sprawdzał aby pomóc innym:
nowe świece irydowe
podpięcie innej cewki - żadnych zmian
sprawdzenie kabli ( czy nie ma przebicia gdzieś czy nie zaśniedziało coś i sprawdzenie połączeń )- bez zmian
podpięcie dodatkowej masy - żadnych zmian
czujnik oleju - bez zmian
czujnik położenia wału - bez zmian
wszystkie powyższe czynności nie pomogły
w najbliższych tyg bende regulował zawory i wtryski oraz sprawdzę ciśnienie oleju i paliwa ( z nadziejo ze pomoże )



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

krystian0011
05-04-16, 09:21
POMOCY


po przeczyszczeniu baku i filtra paliwa błąd dalej sie pojawia
wiec spróbowałem sie przejechać z odkreconym korkiem paliwa ( żeby sprawdzić ciśnienie na pompie paliwa)
błąd i tak sie pojawił tylko dużo puzniej jak zwykle
no to pomyślałem ze regulacja zaworów mu nie zaszkodzi wiec odstawiłem na garaż. a po regulacji i po nagrzaniu silnika pojawił sie błąd zaworu v-tec
czy ktoś wie o co chodzi?
i gdzie mogę znaleść ten zawór ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

TRAFO
05-04-16, 13:40
Sprawdź, czy wtyczka jest dopięta. Zawór jest tutaj:

http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/dodatki/wskaznik_i-VTEC/male/m_polozenie.jpg

krystian0011
06-04-16, 10:50
dzięki za uwagę
kostka sprawdzona
niby wszystko ok
ale mój mechanik powiedział mi ze to może byc vtec
i znalazłem coś takiego
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160406/116e1968ef05cf3eac8d3e34862e13d1.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160406/116e1968ef05cf3eac8d3e34862e13d1.jpg
czy ktoś miał taki problem ?
i czy ktoś go zlokalizował bo mam już powoli dosyć szukania prawdopodobnych usterek odpowiedzialnych za ten błąd


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ArdianFK2
06-04-16, 12:43
cieżka sprawa - sprawdzałeś czy czujnik dostaje odpowiedni prąd ? nie wiem czy ktoś to rozbierał :/

krystian0011
06-04-16, 17:51
witam
mój znajomy mechanik sprawdził czy dochodzi prąd i dochodzi bo słychać jak zawór się przełańcza
( ale nie wiem jak sprawdzić czy napięcie jest ok )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ArdianFK2
06-04-16, 19:57
skoro się teoretycznie załącza to jest dobrze
w necie poszukaj specyfikacji tego zaworu tam będzie podane napięcie i możesz sprawdzić
myślę, że jednak problem będzie gdzie indziej
trudno mi pomóc na odległość musisz kombinować :(

mateusz199
06-04-16, 20:24
Kolego, napisałeś, że zrobiłeś regulację zaworów i pojawił się błąd v-tec, czyli trzeba sprawdzić luz ew. poprawić. Wypadanie zapłonów jest na określonym czy wszystkich cylindrach. Sprawdź czujnik spalania stukowego i czujnik położenia wałka rorządu. ( nie wału). Auto wcześniej jeździło bez problemów, czy kupiłeś z tą usterką ?

krystian0011
07-04-16, 11:49
witam wszystkich
problem pojawił sie ok rok temu ale pojawiał sie sporadycznie i z ubiegłem czasu sie nasilał wiec zacząłem wymieniać podstawowe podzespoły od mniej skomplikowanych i tańszych tz:
świece
podmieniłem cewkie
czujnik walu
sprawdzenie instalacji
podpięcie dodatkowej masy
sprawdzenie ciśnienia oleju i paliwa
niby wszystko ok
i nic nie pomogło
wiec zacząłem dłubać głębiej tz
wyczyściłem bak paliwa i filter
no jazda próbna i błąd powyżej 3.5 tys obrotów (ok 4-6 min jazdy)
wiec próbujemy z odkreconym korkiem paliwa i jechałem tak ok (15-20) min
i dopiero wtedy błąd sie pokazał tylko tyle ze już nie wypadanie zapłonu tylko błąd Vtec
no to na drugi dzień regulacja zaworów (nie zaszkodzi )
no i dalej błąd v tec tylko ze cały czas (ledwo co jedzie ) tylko ledwo co do 2 tys obrotów
i tak wygląda moja historia wiec proszę wszystkich magików o pomoc
bo już brakuje mi pomysłów
dzięki



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ArdianFK2
07-04-16, 14:19
mateusz199 przecież tutaj nie ma czujnika spalania stukowego z tego co się orientuję ...

Winni
07-04-16, 17:33
Oczywiście że jest czujnik spalania stukowego :)

Jedyny problem to dostęp, trzeba wymontować kolektor ssący żeby go wymienić.

krystian0011
07-04-16, 18:10
czy spotkał sie ktoś z takim czymś ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mateusz199
07-04-16, 18:29
W sumie odkąd przeglądam różne tematy, to chyba jesteś jedynym, który ma taki problem. Bardzo możliwe, że silnik ma jakąś usterkę mechaniczną ew. wina leży po stronie sterownika ECU.

ArdianFK2
07-04-16, 22:28
Winni poważnie? to dzięki za info nie wiedziałem, a to ważna informacja
dobrze, że mu leje 98 od samego początku :D

mateusz199
07-04-16, 23:25
To taka informacja z manuala, która może ułatwić poszukiwania.

Sterowanie wyprzedzeniem zapłonu

ECM przechowuje w pamięci ustawienia podstawowego wyprzedzenia zapłonu przy różnej prędkości obrotowej silnika i ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze. Wyprzedzenie zapłonu jest również regulowane w zależności od temperatury płynu chłodzącego oraz powietrza dolotowego.

Wyprzedzenie i czas trwania wtrysku

Moduł ECM przechowuje w pamięci ustawienia podstawowego czasu trwania wtrysku mieszanki przy różnej prędkości obrotowej silnika i ciśnieniu w kolektorze. Odczytany z pamięci czas otwarcia wtryskiwaczy jest następnie modyfikowany zależnie od wartości sygnałów docierających z różnych czujników, w wyniku czego komputer określa najwłaściwszy czas otwarcia wtryskiwaczy, a tym samym najwłaściwszą dawkę paliwa.
Przez kontrolowanie długotrwałej korekty wtrysku paliwa, moduł ECM wykrywa usterki w układzie paliwowym oraz ustala kod usterki (DTC).

marcin001984
09-04-16, 23:38
dobrze, że mu leje 98 od samego początku

naprawdę zauważyłeś dużą różnicę na plus? :) lanie 98 do tego silnika to przerost formy nad treścią

krystian0011
10-04-16, 09:37
do mateusz199
masz może jakieś sugestie
bo ja w najbliższych tygodniach bende wymieniał zawór vtec a jak to nie pomoże to już naprawdę nie wiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ArdianFK2
10-04-16, 11:20
marcin001984 nie odczuwanie różnicy nie świadczy o tym, że 98 nie jest lepszym rozwiązaniem
zgodnie z tym co mnie uczyli na studiach to jeśli w sliniku znajduje się czujnik spalania stukowego nie jest on tam bez powodu
dzięki niemu ECU wie jakim paliwem zasilamy auto i dostosowuje do tego charakterystykę silnika czyli kąt wyprzedzenie zapłonu czy czas wtrysku

mateusz199
10-04-16, 18:07
krystian0011
Wg. tego manuala należałoby, wziąć pod uwagę czujnik temp. cieczy, oraz czujnik ciśnienia w kolektorze tzw. MAP. Na tym czujniku znajduje się oring przez który może dostawać się lewe powietrze. Najlepiej było by sprawdzić jego działanie podczas jazdy lub za pomocą multimetru i pompki podciśnienia ( poszperaj w net jak to spr.). Trzeba sprawdzić kolektor dolotowy pod kątem nieszczelności.
Zawóru V-tec bym nie ruszał i nie wymieniał, ponieważ w tym silniku załącza się w dolnej partii obrotów i w dodatku nie zawsze.

Poszukiwania zacząłbym od tego MAP-sensora, kolektor dolotowy, czujnik temp.cieczy, czujnika spalania stukowego, czujnika MAF (przepływka). czujnik wałka rozrządu.
Niestety, twój mechanik nie będzie miał lekko, bo jest trochę szukania i sprawdzania. Może się okazać, że naprawy będą kończyć się na wymianie w ciemno jak na rzetelnym sprawdzeniu każdego elementu.

krystian0011
11-04-16, 22:21
wielkie dzięki !!
dam znac jak coś sie u mnie zmieni


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mqb
05-09-16, 21:18
krystian0011 udało Ci się rozwiać problem? Niestety przydarzyło mi się to samo i szukam rozwiązania.

pczu
30-03-21, 08:41
Cześć ja mam poniższy problem z wypadaniem zapłonu
Honda Civic 1.8 210tys plus gaz
Silnik na benzynie po włączeniu trzesie się a podczas jazdy nie ma mocy i zaczyna migać kontrolna check engine. Natomiast po przełączeniu na gaz wszystkie objawy znikają, silnik pracuje równo nie ma błędów.
Po podłączeniu pod komputer na benzynie pojawia się błąd:
P0304 Cylinder 4 - misfire detected

Z czym może być problem ? sprawdzone świece i cewki zrobiona regulacja zaworów.
dzięki

pablo.see
30-03-21, 19:22
Zakręć gaz na butli, wypal gaz z układu (niech pracuje na lpg aż przełączy się na benzynę). Wtedy sprawdź czy jest wypadanie zapłonu. Jeżeli jest to zamień cewki między 3 a 4 cylindrem. Jak będzie wypadać na 3 cylindrze to wina cewki. Jeżeli po wypalenie lpg z układu i pracy silnika na benzynie nie ma problemu to wtryskiwacze LPG są do wymiany bo są nieszczelne/brudne. Ile kilometrów na LPG masz zrobione?
Napinacz paska osprzętu wymieniany był? Jak nie napina dobrze, też może to powodować problemy.