Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z minime , ktoś pomoże ?



Łukasz81
26-03-16, 20:21
Jako że ręce mi opadły i poległem na minime d16y7/y8 to opiszę wszystko od początku co i jak robiłem , może wyłapiecie po drodze błędy jakie popełniłem i sprawa się wyjaśni i auto zacznie jeździć.

Silnik d16y7 , kupione graty to :
głowica y8
ssący y8
komp p28 OBD2 z del sol

http://images77.fotosik.pl/453/06bdb3c942ab71fdmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/06bdb3c942ab71fd)
http://images75.fotosik.pl/453/740068c6634940damed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/740068c6634940da)
http://images75.fotosik.pl/453/0df7ec6a89c19e67med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0df7ec6a89c19e67)

uszczelka głowicy:
http://images77.fotosik.pl/453/dbcb4867f69e6a81med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/dbcb4867f69e6a81)

jak okazało się że głowica to padaka to zakupiłem drugą d16z6 z której zostały przełożone wałek , dźwigienki, stopki (czy jak to się zwie) a kółko rozrządu zostało od 8y.
Wiadomo uszczelniacze planowanie głowicy itp zostało wykonane.
Aparat zapłonowy został z y7 czyli TD80U.
Rozrząd wymieniony a pasek 104 zęby.
Ustawiając rozrząd miałem kilka prób ale ustawiłem jak najlepiej mi pasowały znaki (ząb w przód czy w tył totalnie nie pasowały)
Zawory wyregulowane!!
TERAZ ZAPŁON USTAWIONY NA LAMPĘ (zworka zrobiona) i aparat skierowany jest w stronę przodu samochodu nie maksymalnie ale sporo, a to chyba coś nie teges co ? ;)
Kolejna sprawa walka ze ssacym:
finalnie przepustnica z y7 z uszczelką y7 i....]

http://images75.fotosik.pl/453/e08333105f612b2cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e08333105f612b2c)
http://images77.fotosik.pl/453/85b0b1cee9d95eccmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/85b0b1cee9d95ecc)

Oczywiście coś mi się w tym nie podobało ale co tam przykręciłem.
Silniczek krokowy podłączony raczej dobrze, wejście z rury między pompą wody a termostatem , a wyjście leci w trójnik (wąż przy głowicy pod zaworem vtec)
Map sensor i Tps podłączone na pewno dobrze (nie zamienione wtyczki)
W Krokowym y8 który został z tyłu kolektora obie rurki połączyłem wężykiem ze sobą.
A to urządzenie? co z nim zrobić to nie wiem.
http://images76.fotosik.pl/454/1446e3ddb159fa93med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1446e3ddb159fa93)

Nie wiem czy napisałem o wszystkim ale jak coś to dopiszę.
Wynik :
Po przelutowaniu immo z mojego starego kompa y7 auto w końcu odpaliło i chodzi ale...
cały czas jak by na ssaniu, nie równo czyli falują obroty ok 1500rpm i ciągły błąd 14, a po 200 metrowej przejażdżce ****A MAĆ ZERO MOCY!!! szarpie kicha NIE JEDZIE!!! nawet nie wkręciłem jej za bardzo ale jak się skusiłem to vtec nie odczuwalny i ogólna zamuła.
Po powrocie do domu ze łzami w oczach wykręciłem pierwszą świece - CZARNA.
Tyle w temacie jak mi się coś przypomni to na pewno dopiszę.
Jeśli chcecie śmiejcie się albo pomagajcie (prostym językiem Kowalskiego)
Pozdrawiam.

i goon
27-03-16, 16:05
To urządzenie to prawdopodobnie EVAP. Błąd 14 pochodzi od niego. Teraz rada z mojej strony.
Zaopatrz się w serwisów-kę do Hondy. Zaoszczędzisz sobie czasu, pieniędzy i nerwów,
czegoś się nauczysz i finalnie podłączysz jak należy te wężyki bo nie są dla picu.

wiesko1261
27-03-16, 19:12
To urządzenie to prawdopodobnie EVAP. Błąd 14 pochodzi od niego. Teraz rada z mojej strony.
Zaopatrz się w serwisów-kę do Hondy. Zaoszczędzisz sobie czasu, pieniędzy i nerwów,
czegoś się nauczysz i finalnie podłączysz jak należy te wężyki bo nie są dla picu.

błąd 14. jest od krokowego :) -Electronic Air Control Valve (EAVC) zawór sterowania wolnymi obrotami:)

zaworu EVAP -zaworek oparów paliwa ,nie musisz podpinać -na razie (nic nie zmienia w pracy silnika ) :)

gdzie wpiąłeś czujnik temp. powietrza dol. (IAT) ?
jakie wtryski są włożone 190cc z Y7 ? powinny być 240cc

i goon
27-03-16, 20:34
Rzeczywiście miało być EVAC a nie EVAP. Kolosalny błąd z mojej strony.

Łukasz81
28-03-16, 21:01
ok wszystko już działa ale...
blok jest y7 a głowica y8 , wałek z kółkiem rozrządu od z6 , rozrząd ustawiony na znaki i auto nie jedzie reakcja na gaz słaba , a zapłonu nie moge poprawnie ustawić. Gdzieś popełniłem błąd przy rozrządzie ? czy może kółko nie takie jak trzeba ?

pablo__89
28-03-16, 23:07
Przestawiony rozrząd. W którą stronę aparat przechylony ?

Łukasz81
29-03-16, 09:14
MAX do ściany grodziowej i mało

pablo__89
29-03-16, 10:06
To musisz przyśpieszyć wałek względem wału czyli np trzymasz pasek i przekręcasz wałek w lewo o jeden ząbek.

Łukasz81
29-03-16, 10:15
ok , ale czy na pewno na kole rozrządu Z6 to ma być ?

Łukasz81
03-04-16, 13:20
na tą chwilę blok d16y7, głowica y8, kółko rozrządu y8 , wszystko na znaki , zapłon max w stronę ściany grodziowej (na lampę) i ciut mało mam jakieś 12 stopni. Zawory wyregulowane. Auto mułowate, dołu zero a na vtec też tyłka nie urywa ale jakoś jedzie. Błędów nie ma. Ktoś ma jakiś pomysł ? może kółko z y7 ???

pablo__89
03-04-16, 13:51
Jeśli masz kompa obd1 to powinieneś mieć kółko rozrządu obd1 czyli to blaszane p3mb. Jak masz koło pasowe obd2 to na nim środkowy znak to 12 stopni a nie 16 musisz zrobić dodatkowy znak na nim. I ustawiać zapłon na 16.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jeśli dalej aparat nie wypada mniej więcej na środku regulacji to przestawiasz rozrząd o jeden ząb.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Łukasz81
03-04-16, 13:56
mam obd2a

pablo__89
03-04-16, 14:12
To analogicznie kółko rozrządu obd2 (Y7 to to samo co Y8) zapłon na środkowy znak czyli 12. I jeśłi dalej aparat nie jest na środku to przestawiasz rozrząd o ząb.

Łukasz81
03-04-16, 16:20
W która stronę? Wbrew znakom ?

pablo__89
03-04-16, 19:21
Chcesz bardziej przyśpieszyć zapłon więc kółko w lewą stronę względem wału o jeden ząb .

Łukasz81
03-04-16, 20:45
czy po przyspieszeniu rozrządu wyregulowac od nowa zawory ? dopiero ustawić zapłon ?

pablo__89
03-04-16, 21:06
Nie ma potrzeby regulowania zaworów. Tam nic się nie mienia.

Łukasz81
04-04-16, 00:08
ok dzięki jutro przestawię i dam znać co się dzieje .

Łukasz81
04-04-16, 11:29
Rozrząd o ząb do przodu , aparat max do przodu auta i mało, zapłonu nie da się ustawić. Jakieś pomysły ? Jak by pół zęba brakowało , może jednak dac koło od z6 ???

pablo__89
04-04-16, 11:47
Kółkiem od z6 właśnie ugrasz te pół zęba. Sprawdź.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Łukasz81
04-04-16, 16:25
Kółko od z6 o ząb do przodu, wbrew znakom. Teraz zapłon da się ustawić i aparat jest blisko środka. A jak jedzie? Dzisiaj napiszę. Jak auto chodzi na wolnych obrotach nadal słabo reaguje na wciśnięcie gazu do podłogi jak by się zalewało. Czy może to być przez to że IAT jest na rurze dolotu a nie w kolektorze jak jest w d16z6? Nie robiłem tego jeszcze. Kolektor mam y8 tak jak głowice i kompa.

wiesko1261
04-04-16, 19:31
u mnie w obu silnikach jest czujnik przed przepustnicą :) (w kolektorze zaślepione )

pablo__89
04-04-16, 20:27
A kanał dla mapsensora jest drożny i prowadzi do kolektora?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Łukasz81
04-04-16, 21:36
hmmm ??? rozjaśnij proszę temat bo nie bardzo kumam :)

pablo__89
04-04-16, 21:40
Miałem przypadek gdzie po zmianie kolektora na z6 mapsensor nie miał połączenia z komorą kolektora ponieważ kanał prowadzący do kolektora był w takiej grubej podkładce między kolektorem a przepustnica. Zakładając przepustnice bez tej podkładki kanał był slepy

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Łukasz81
04-04-16, 21:47
u mnie ssący z przepustnicą jest y8 w komplecie, błędów nie mam ale może podmienić map sensor z przepustnicy y7 która mam?

pablo__89
05-04-16, 00:04
Map sensory są takie same. A listwa wtryskowa i wtryski są takie same jak w del solu z tym p28 ? bo wiem że ciśnienie paliwa jest inne w obd2 a obd1, nie jestem pewien wydajności wtrysków jedni mówią że y8/y7 są też 190 jak reszta obd2 a inni że mają 240. może tu jest kolejny problem z tym przelewaniem .

Łukasz81
05-04-16, 00:59
wtryski wyjmowałem ale jaki miały kolor to nie pamiętam , wiem tyle że w starym kolektorze y7 były niebieskie a w y8 czerwone albo odwrotnie :)
w moim ej6 jest to samo OBD co w tym del solu z którego pochodzą moje części i komp.