Łukasz81
26-03-16, 20:21
Jako że ręce mi opadły i poległem na minime d16y7/y8 to opiszę wszystko od początku co i jak robiłem , może wyłapiecie po drodze błędy jakie popełniłem i sprawa się wyjaśni i auto zacznie jeździć.
Silnik d16y7 , kupione graty to :
głowica y8
ssący y8
komp p28 OBD2 z del sol
http://images77.fotosik.pl/453/06bdb3c942ab71fdmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/06bdb3c942ab71fd)
http://images75.fotosik.pl/453/740068c6634940damed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/740068c6634940da)
http://images75.fotosik.pl/453/0df7ec6a89c19e67med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0df7ec6a89c19e67)
uszczelka głowicy:
http://images77.fotosik.pl/453/dbcb4867f69e6a81med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/dbcb4867f69e6a81)
jak okazało się że głowica to padaka to zakupiłem drugą d16z6 z której zostały przełożone wałek , dźwigienki, stopki (czy jak to się zwie) a kółko rozrządu zostało od 8y.
Wiadomo uszczelniacze planowanie głowicy itp zostało wykonane.
Aparat zapłonowy został z y7 czyli TD80U.
Rozrząd wymieniony a pasek 104 zęby.
Ustawiając rozrząd miałem kilka prób ale ustawiłem jak najlepiej mi pasowały znaki (ząb w przód czy w tył totalnie nie pasowały)
Zawory wyregulowane!!
TERAZ ZAPŁON USTAWIONY NA LAMPĘ (zworka zrobiona) i aparat skierowany jest w stronę przodu samochodu nie maksymalnie ale sporo, a to chyba coś nie teges co ? ;)
Kolejna sprawa walka ze ssacym:
finalnie przepustnica z y7 z uszczelką y7 i....]
http://images75.fotosik.pl/453/e08333105f612b2cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e08333105f612b2c)
http://images77.fotosik.pl/453/85b0b1cee9d95eccmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/85b0b1cee9d95ecc)
Oczywiście coś mi się w tym nie podobało ale co tam przykręciłem.
Silniczek krokowy podłączony raczej dobrze, wejście z rury między pompą wody a termostatem , a wyjście leci w trójnik (wąż przy głowicy pod zaworem vtec)
Map sensor i Tps podłączone na pewno dobrze (nie zamienione wtyczki)
W Krokowym y8 który został z tyłu kolektora obie rurki połączyłem wężykiem ze sobą.
A to urządzenie? co z nim zrobić to nie wiem.
http://images76.fotosik.pl/454/1446e3ddb159fa93med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1446e3ddb159fa93)
Nie wiem czy napisałem o wszystkim ale jak coś to dopiszę.
Wynik :
Po przelutowaniu immo z mojego starego kompa y7 auto w końcu odpaliło i chodzi ale...
cały czas jak by na ssaniu, nie równo czyli falują obroty ok 1500rpm i ciągły błąd 14, a po 200 metrowej przejażdżce ****A MAĆ ZERO MOCY!!! szarpie kicha NIE JEDZIE!!! nawet nie wkręciłem jej za bardzo ale jak się skusiłem to vtec nie odczuwalny i ogólna zamuła.
Po powrocie do domu ze łzami w oczach wykręciłem pierwszą świece - CZARNA.
Tyle w temacie jak mi się coś przypomni to na pewno dopiszę.
Jeśli chcecie śmiejcie się albo pomagajcie (prostym językiem Kowalskiego)
Pozdrawiam.
Silnik d16y7 , kupione graty to :
głowica y8
ssący y8
komp p28 OBD2 z del sol
http://images77.fotosik.pl/453/06bdb3c942ab71fdmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/06bdb3c942ab71fd)
http://images75.fotosik.pl/453/740068c6634940damed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/740068c6634940da)
http://images75.fotosik.pl/453/0df7ec6a89c19e67med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0df7ec6a89c19e67)
uszczelka głowicy:
http://images77.fotosik.pl/453/dbcb4867f69e6a81med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/dbcb4867f69e6a81)
jak okazało się że głowica to padaka to zakupiłem drugą d16z6 z której zostały przełożone wałek , dźwigienki, stopki (czy jak to się zwie) a kółko rozrządu zostało od 8y.
Wiadomo uszczelniacze planowanie głowicy itp zostało wykonane.
Aparat zapłonowy został z y7 czyli TD80U.
Rozrząd wymieniony a pasek 104 zęby.
Ustawiając rozrząd miałem kilka prób ale ustawiłem jak najlepiej mi pasowały znaki (ząb w przód czy w tył totalnie nie pasowały)
Zawory wyregulowane!!
TERAZ ZAPŁON USTAWIONY NA LAMPĘ (zworka zrobiona) i aparat skierowany jest w stronę przodu samochodu nie maksymalnie ale sporo, a to chyba coś nie teges co ? ;)
Kolejna sprawa walka ze ssacym:
finalnie przepustnica z y7 z uszczelką y7 i....]
http://images75.fotosik.pl/453/e08333105f612b2cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e08333105f612b2c)
http://images77.fotosik.pl/453/85b0b1cee9d95eccmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/85b0b1cee9d95ecc)
Oczywiście coś mi się w tym nie podobało ale co tam przykręciłem.
Silniczek krokowy podłączony raczej dobrze, wejście z rury między pompą wody a termostatem , a wyjście leci w trójnik (wąż przy głowicy pod zaworem vtec)
Map sensor i Tps podłączone na pewno dobrze (nie zamienione wtyczki)
W Krokowym y8 który został z tyłu kolektora obie rurki połączyłem wężykiem ze sobą.
A to urządzenie? co z nim zrobić to nie wiem.
http://images76.fotosik.pl/454/1446e3ddb159fa93med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1446e3ddb159fa93)
Nie wiem czy napisałem o wszystkim ale jak coś to dopiszę.
Wynik :
Po przelutowaniu immo z mojego starego kompa y7 auto w końcu odpaliło i chodzi ale...
cały czas jak by na ssaniu, nie równo czyli falują obroty ok 1500rpm i ciągły błąd 14, a po 200 metrowej przejażdżce ****A MAĆ ZERO MOCY!!! szarpie kicha NIE JEDZIE!!! nawet nie wkręciłem jej za bardzo ale jak się skusiłem to vtec nie odczuwalny i ogólna zamuła.
Po powrocie do domu ze łzami w oczach wykręciłem pierwszą świece - CZARNA.
Tyle w temacie jak mi się coś przypomni to na pewno dopiszę.
Jeśli chcecie śmiejcie się albo pomagajcie (prostym językiem Kowalskiego)
Pozdrawiam.