Zobacz pełną wersję : Civic mb2 d14a8 temperatura silnika
Witam mam problem z temperaturą silnika, więc tak od początku dzisiaj jak jechałem Hondą to zauważyłem że temperatura wody jest wyżej niż zwykle, samochód grzeje się dosyć mocno ale po tym jak go troche potrzymam na obrotach spada z powrotem na dół płyn chłodniczy nalany do max ostatnio nic przy nim nie majstrowałem i stąd moje pytanie czy to pompa wody ? I czy dam rade to wymienić w domu, dodam że samochód mam od kilku miesięcy i mechanikiem jestem raczej marnym
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Termostat. Dzisiaj się u mnie zaczęło dokładnie to samo.
To kamień z serca bo to tańsze, mam nadzieje że masz racje kupie termostat sprawdzę i dam znać jak poszło dzięki za szybką odpowiedź
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Albo układ zapowietrzony i za mało płynu.
Albo układ zapowietrzony i za mało płynu.
Płyn na max, zapowietrzony raczej nie mial jak
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A z nawiewow dmucha ci cieplym powietrzem?
A z nawiewow dmucha ci cieplym powietrzem?
Tak
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No to termostat ewentualnie czujnik temperatury. Ewentualnie bo u mnie jak poszła mi uszczelka pod głowicą to temperatura zachowywała mi się tak samo jak u ciebie. Po naprawie uszczelki coś wolniej mi się nagrzewał i temperatura mi spadała poniżej optymalnej. Wtedy właśnie wymieniłem termostat i niby wszystko było ok ale podczas jazdy z górki zawsze mi temperatura spadała! dopiero po zmianie czujnika wszystko wróciło do normy:) U ciebie to nie jest uszczelka bo ci płynu nie bierze, a zapowietrzony też nie jest ponieważ nawiewy ci grzeją czyli płyn jest w całym obiegu. Suma sumaru 98% termostat do wymiany bo za późno się otwiera i 2% że to czujnik. Daj znać jak wymienisz co to było
No to termostat ewentualnie czujnik temperatury. Ewentualnie bo u mnie jak poszła mi uszczelka pod głowicą to temperatura zachowywała mi się tak samo jak u ciebie. Po naprawie uszczelki coś wolniej mi się nagrzewał i temperatura mi spadała poniżej optymalnej. Wtedy właśnie wymieniłem termostat i niby wszystko było ok ale podczas jazdy z górki zawsze mi temperatura spadała! dopiero po zmianie czujnika wszystko wróciło do normy:) U ciebie to nie jest uszczelka bo ci płynu nie bierze, a zapowietrzony też nie jest ponieważ nawiewy ci grzeją czyli płyn jest w całym obiegu. Suma sumaru 98% termostat do wymiany bo za późno się otwiera i 2% że to czujnik. Daj znać jak wymienisz co to było
Dzięki za dopowiedź, termostat powinien być dzisiaj albo po weekendzie, a teraz takie pytanie bo jak mówiłem mechanik ze mnie żaden termostat jest przy silniku tam gdzie rura od chłodzenia wychodzi niedaleko kolektora ssącego ?? A i czy trzeba na cos uważać czy po prostu odpiąć rurę i rozkręcić ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wymiana jest prosta, musisz zwrócić uwagę przy montażu nowego aby dziurka w termostacie była u góry i musisz odpowietrzyć układ zgodnie z procedurą. Rób to na zimnym bo wiadomo inaczej możesz się poparzyć. Na początku odkręć korek chłodnicy żeby zeszło ciśnienie:)
Temp skacze ci na postoju czy jak jedziesz?
U mnie miałem sytuacje ze po postoju wskazówka szła pod sufit i jak sie go przegazowalo odrazu opadala, odpowietrzylem uklad i juz sie nie gotuje ale i tak do konca nie jest odpowietrzony bo slychac przelewająca sie wode przez chwile przy odpaleniu. Jak bd wymienial termostat to i tak bedziesz raczej musial odpowietrzac takze dwie przyczyny mozesz sprawdzic za jednym razem.
Temp skacze ci na postoju czy jak jedziesz?
U mnie miałem sytuacje ze po postoju wskazówka szła pod sufit i jak sie go przegazowalo odrazu opadala, odpowietrzylem uklad i juz sie nie gotuje ale i tak do konca nie jest odpowietrzony bo slychac przelewająca sie wode przez chwile przy odpaleniu. Jak bd wymienial termostat to i tak bedziesz raczej musial odpowietrzac takze dwie przyczyny mozesz sprawdzic za jednym razem.
Nie ważne czy stoję czy jade tak samo spada tylko na wysokich obrotach
Zawsze przy odrobinie chęci możesz wyjąć termostat i go "ugotować" w garnku z wodą, zobaczysz czy się otwiera;) może się przytarł i tylko wysokie ciśnienie płynu jest w stanie go otworzyć
Zawsze przy odrobinie chęci możesz wyjąć termostat i go "ugotować" w garnku z wodą, zobaczysz czy się otwiera;) może się przytarł i tylko wysokie ciśnienie płynu jest w stanie go otworzyć
Termostat już w domu, teraz tyko znalesc wolny czas. Zobaczymy jak poskutkuje wymiana, napisze jak poszło
Tylko sobie cos podstaw poniewaz plyn chlodniczy ci sie bedzie wylewal jak bedziesz sciagal termostat. A jak sie nie chcesz bawic to mechanik nie powinien wziasc wiecej niz 20, 30zl
Tylko sobie cos podstaw poniewaz plyn chlodniczy ci sie bedzie wylewal jak bedziesz sciagal termostat. A jak sie nie chcesz bawic to mechanik nie powinien wziasc wiecej niz 20, 30zl
Lubie robic przy samochodzie i staram sie sam przy nim grzebać, mechenik to opcja jak coś spierd*le :D Aha i takie pytanko po wymianie bede musial odpowietrzyć układ chłodzenia ?
Termostat wymieniony dzisiaj wszystko dziala jak należy, dzieki wszystkim za pomoc :D
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.