Zobacz pełną wersję : Wyciek płynu
Od kilku dni ucieka gdzieś płyn chłodniczy.
Po przejechaniu kilkunastu km silnik jest "zarzygany" płynem w tym miejscu:
http://zapodaj.net/928cac29bb741.jpg.html
Z pod korka chłodnicy znika, w zbiorniczku wyrównawczym rośnie stan aż pod korek pojawia się czarna maź na ściankach zbiorniczka. Oleju nie przybywa olej czysty. Czy jest to walnięta głowica???
Pacjent EP2 D16V1
2 mozliwosci, spr najpierw termostat, jesli nie termostat to masz zalatwiona uszczelke. Aha, podziekuje tez producentowi dolotu :) zapewne przyspieszyl proces (jesli to uszczelka ). Dolot cudownie zaciaga Ci gorace powietrze :) "bardzo to zdrowe dla silnika"
zdjęcie tylko podglądowe nie moja hanka :)
wali spod korka zbiorniczka wyrównawczego przerabiałem to u siebie, wszystko identycznie jak u Ciebie :) skonczyło sie na UPG...
w czwartek jadę sprawdzić gdzie tkwi problem. Mam nadzieje że to nie uszczelka
analyzer64
21-03-16, 20:52
2 mozliwosci, spr najpierw termostat, jesli nie termostat to masz zalatwiona uszczelke. Aha, podziekuje tez producentowi dolotu :) zapewne przyspieszyl proces (jesli to uszczelka ). Dolot cudownie zaciaga Ci gorace powietrze :) "bardzo to zdrowe dla silnika"
Potwierdzam, zwykle takie rzyganie płynem to UPG.
Wszystko już wiadomo głowica do roboty. Wiecie może jaki mniej więcej koszt???
analyzer64
24-03-16, 17:30
600-900zł na oem uszczelce. Warto sprawdzić uszczelniacze zaworowe od razu, komplet kosztuje między 120-130zł (do wyboru OEM lub Supertech).
to ja Ci polecam tez zrobic pierscienie i prowadnice zebys potem nie plakał tak jak ja... zrobilem uszczelke i zaczal wciagac takie ilosci oleju ze glowa mala... doprezyla sie gora a dolu nie ruszylem i tak to sie skonczylo. Tkze do roboty masz uszczelke pod glowica, planowanie, uszczelniacze obowiązkowo do zmiany, pierscienie, prowadnice. 600 zł to moze by wyszlo jakby sam wszystko robil choc watpie. Mnie bez pierscieni i prowadnic wyszlo 1700 tyle ze przy okazji robilem rozrzad. Bez niego kolo 1100-1200.
Dzięki za info :). Jeszcze nie mogę znaleść w necie seryjnego układu dolotowego do EP2 ktoś pomoże?
dolotowego w sensie rezonator plus puszka na filtr i rura plastikowa dochodaca do rezonatora??
analyzer64
24-03-16, 19:27
Brałbym samą obudowę filtra+rura za rezonatorem+rura np. od D16Z6.
Po poprzednim właścicielu zostało mi tylko to http://zapodaj.net/7abfd5c158b47.jpg.html
analyzer64
24-03-16, 20:16
To brakuje Ci tylko rezonatora albo rury ze starszego Civica, np.:
http://allegro.pl/honda-civic-v-92-95-rura-filtra-powietrza-1-5-i5543371477.html
W tej rurze będziesz musiał zaślepić otwór np. plastikowym korkiem odpowiedniej średnicy.
czyli albo ta rura albo to http://allegro.pl/honda-civic-3d-04-05-vii-1-6-rezonator-obudowa-p-n-i5111441418.html
analyzer64
24-03-16, 20:31
Tak :)
Wszystko już wiadomo głowica do roboty. Wiecie może jaki mniej więcej koszt???
Zdradziłbyś jaka była metoda sprawdzenia?
Zdradziłbyś jaka była metoda sprawdzenia?
Zestawem zawierającym rurkę oraz butelkę płynu, który reaguje w kontakcie z dwutlenkiem węgla (zawartym w spalinach) zmieniając kolor. Rurkę umieszcza się zamiast korka zbiorniczka wyrównawczego (ja podlączalem zamiast korka chłodnicy) a do środka wlewa się płyn. Jeżeli po uruchomieniu silnika ciecz pozostanie niebieska, silnik jest sprawny. Odbarwienie płynu na żółto lub zielono oznacza uszkodzenie uszczelki głowicy.
ok, dzieki. Ja sie kiedys wybralem na sprawdzenie co2 (chyba dopiero w piatym warsztacie mogli to zrobic, a w aso hondy pierwszy raz slyszeli o takim zabiegu), nic nie wykazalo. ale kiedy widzialem jak fachowiec przeprowadzal test watpilem w jego wiarygodnosc...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.