PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z car audio



czareq357
20-03-16, 00:42
Witam. Mam taki problem ze sprzętem jak podkręcę głośność powyżej ok. 32 na 50 wzmacniacz się wyłącza/blokuje wtedy dioda na wzmacniaczu świeci się na czerwono w czym może być problem.
Mam takie podejrzenie że może być za cienki kabel zasilający. Przewód ma 3,40mm średnicy bez izolacji natomiast o masę się nie martwię ponieważ ma 10mm średnicy z izolacją czyli ok. 8mm bez izolacji.
Drugie podejrzenie to zbyt blisko przewody przy wzmaku mam go umieszczonego pod fotelem pasażera masa przykręcona do mocowanie fotela wcześniej powierzchnia została oczyszczona z lakieru. Przewód zasilający podłączony pod plus do akumulatora bezpośrednio bez bezpiecznika. Trzecie podejrzenie pada na przewody idące do radia ze wzmacniacza idą dwa przewody obsługujące 1/2 kanał i 3/4 kanał ale przed radiem mam zrobioną "prowizorkę" która polega na tym że radio jest jedno kanałowe a wzmacniacz jest 4 kanałowy czyli są dwa wyjścia ze wzmaka postanowiłem że poprostu zlutuję do siebie te dwa przewody w jeden i podłączyłem do radia.

Proszę o pomoc lub wskazówki jakiej grubości użyć przewodu zasilającego czy jest taka przejściówka z 4 kanałów na 2 kanały żeby zlikwidować tą prowizorkę którą opisałem wyżej

Podłączenie głośników
http://images76.fotosik.pl/436/db9703ee29e2c94b.jpg



Wzmacniacz: Blaupunkt EMa 460
Radio: SONY DSX-A40UI
Subwoofer: JBL GT5-12B
Przednie głośniki: Hertz dcx 165.3

DIAMENT
20-03-16, 12:23
Ja miałem taki problem w momencie kiedy masa była zbyt cienka lub luźna i złe masowalo 😉

piter7766
20-03-16, 20:00
czy jest taka przejściówka z 4 kanałów na 2 kanały żeby zlikwidować tą prowizorkę którą opisałem wyżej


Proszę x 2 --> http://allegro.pl/rozgaleznik-rozdzielacz-rca-gniazdo-x1-wtyk-x2-i4784480984.html

A co do wyłączania się wzmaka, to albo zasilanie słabe (zbyt cienkie,słaby kontakt),albo za duże obciążenie wzmaka głośnikami (nie dopasowana rezystancja głośników),lub uszkodzony wzmak w co wątpię.

delek
20-03-16, 22:00
Przewód zasilający podłączony pod plus do akumulatora bezpośrednio bez bezpiecznika.
Przepraszam za offtop ale brak bezpiecznika jest niedopuszczalnym zaniedbaniem. Każde zwarcie tego przewodu do masy na odcinku akumulator-wzmacniacz to potencjalny pożar samochodu.