PDA

Zobacz pełną wersję : Swap Civic VII



WolverinePB
19-03-16, 13:19
Witam , mam pytanie dotyczące swapa . Czy jest możliwość wrzucenia do ep1 silnika z coupe 1.7 . Jest tam jednak więcej koni niż w 1.6 a zastanawia mnie czy podejdzie i jak ze swapem bo obecnie mam jedne 1.4l ale kupione w miare za rozsądną cene . Jeśli chodzi o pieniądze to jest przygotowany na większe koszta niż na swap do 1.6 . Z góry tez przepraszam jeśli taki temat jest już na forum i dziękuje wszystkim za odpowiedź .

mlawa85
19-03-16, 17:53
Oczywiscie ze da rade :) to sa blizniacze konstrukcje. Musisz miec silnik (skrzynia moze zostac ta sama, zapewne masz nieco krotsze przelozenia), komp i wiazka. Nie wiem czy czasem skrzynki z bezpecznikami nie musialbys tez przelozyc ale to juz nalezałoby obadac na zywym organizmie :) Pamietaj tylko ze znalezc zdrowe d17 jest to dosc trudne. Sa to silniki bardziej podatne na awarie niz d16 (zapewne w duzym stopniu przez niewlasciwe uzytkowanie lub naprawy).

WolverinePB
20-03-16, 15:38
Skrzynia i przełożenia to najmniejszy problem , bo chodzi mi o moc . Dobrze też wiedzieć że ciężko znaleźć zdrowe d17 , ale to już nie problem , bo jakiś zdrowy okaz by się znalazło jakby chciało . A jak wygląda sprawa z turbo do d17 ? Bo 1.6 nie ma sensu uturbiać chyba . Myślałem też nad starszym 1.6 160km lub 1.8 169km , ale gdzieś czytałem że trochę roboty by było . K20 chciałem ale za dużo kasy by poszło a d17 najwięcej koni i najtaniej by wyszło .

analyzer64
20-03-16, 16:27
To teraz pomyśl ile gotówki potrzebowałbyś na wsadzenie B-serii do VII generacji :D

Uturbiać już lepiej D16V1.

mlawa85
20-03-16, 19:17
Skrzynia i przełożenia to najmniejszy problem , bo chodzi mi o moc . Dobrze też wiedzieć że ciężko znaleźć zdrowe d17 , ale to już nie problem , bo jakiś zdrowy okaz by się znalazło jakby chciało . A jak wygląda sprawa z turbo do d17 ? Bo 1.6 nie ma sensu uturbiać chyba . Myślałem też nad starszym 1.6 160km lub 1.8 169km , ale gdzieś czytałem że trochę roboty by było . K20 chciałem ale za dużo kasy by poszło a d17 najwięcej koni i najtaniej by wyszło .

Czy ja wiem bez sensu uturbianie d16 :)?? nawet teraz rozpoczyna jeden uzytkownik na forum taki temat przerabiac u siebie. Zerknij do watków z Innymi Hondami, mial w Streamie d17 ale rozsypało sie i laduje wlasnie d16 ze swinka :) widzialem jedno d17 nazywo z turbo, drugie bylo szeroko opisywane kilka lat temu na forum. Osiadaja one koło 220KM. Jedno jezdzi do dzis ale stanu nie znam, a drugie to swiezy projekt (od kilku mies jakas cisza sie w temacie zrobila :) ).

marrccin
21-03-16, 23:30
a te D17tki to wcale nie takie bestie... 120 lub 125KM z vtec, nie wiem czy poczujesz roznice... to nie to co zmiana w 4genie, gdzie auta wazyly po 900kg i zmiana z D16 SOHC (110km), na D16 DOHC (~130km) była wyczuwalna od razu... taka czworeczka 110km jest szybsza od siodemeczki 130km...

WolverinePB
22-03-16, 00:47
Znaczy ja te auto i tak zamierzam całe odchudzić , wyrzucić wszystko co niepotrzebne . Obecnie swap na 1.7 , chciałem k20 wsadzać , ale tyle kasy nie mam aż . A te 10/15km więcej od d16 zawsze coś :)

HEG8
22-03-16, 01:21
10-15km? Uwierz mi że to jest nic... Będziesz startował w amatorskich KJS czy może masz już na tyle zmęczona budę, że Ci na niej nie zależy i szukasz sposobu na jej roz*****ie?

cwiro2000
22-03-16, 19:16
chlopie szkoda twoich pieniedzy smigaj czym masz odkladaj kase i kup sobie cos mocniejszego. Lub jezeli jestes taki zboczeniec i uparciuch jak najgorsze hondofile zbieraj i kombinuj ze swapem na k serie. Jak juz cos robic to pozadnie.

marrccin
22-03-16, 23:57
A te 10/15km więcej od d16 zawsze coś Oczywiscie wiesz, ze one beda dostepne powyzej 6000 obrotow? :D Jak teraz prezentuje sie twoja wizja? :)

edit: masz tu moj wykres zdrowego ponadprzecietnie D17A9 (max moment na wykresie 155.9Nm), mozesz go porownac z wykresami D16 i zobaczysz, ze przyrosty minimalne:
http://i60.tinypic.com/212yb1y.jpg

i goon
23-03-16, 12:59
Marrccin wszystko ok. Nie neguje tego, że to Twoje EM2 to seria, jednak jest to seria z pewnymi
usprawnieniami. Jedynie mogę się domyślać co jest zmienione względem typowej wersji na
rynek EDM.

BTW. Z wykresu wynika, że Posiadasz w Swoim EM2 moment obrotowy sporo wyższy niż jest
w serii i dostępny w niższym przedziale obrotów. Moment z wykresu nie jest Nm.
Dlatego chwaliłem Twoją EMkę.

WolverinePB
23-03-16, 20:10
W sumie to jedno mnie ciekawi jeszcze , ile wyniesie ogólnie d17 z turbo , te 220km nawet , bo jak 7-8tyś to wolę poczekać i wrzucić już k20 . Więcej możliwości później na podniesienie mocy na jakiś konkretny poziom .

A co do odchudzenia , to chce zrobić sobie Hondę 2 osobową tylko a przy okazji zbędnej nadwagi się pozbędę , nie do kjs czy coś w tym stylu . Bo 2 osobowy civic mi wystarczy w zupełności .

analyzer64
23-03-16, 20:36
A co do odchudzenia , to chce zrobić sobie Hondę 2 osobową tylko a przy okazji zbędnej nadwagi się pozbędę , nie do kjs czy coś w tym stylu . Bo 2 osobowy civic mi wystarczy w zupełności .

Ale co to za odchudzenie wyrzucić tylną kanapę? Czy całkiem wydmuszkę będziesz robił? IMO to nie ma sensu w tym samochodzie, bo nic Ci to nie da.
Możesz wsadzić K20A1, K20A3, wyjdzie to taniej niż swap na K20A2.

WolverinePB
23-03-16, 20:55
Ale co to za odchudzenie wyrzucić tylną kanapę? Czy całkiem wydmuszkę będziesz robił? IMO to nie ma sensu w tym samochodzie, bo nic Ci to nie da.
Możesz wsadzić K20A1, K20A3, wyjdzie to taniej niż swap na K20A2.

Wywalenie wszystkiego co nie potrzebne tak naprawdę , więc będzie trochę goła w środku , ale właśnie o takie coś mi chodzi , lecz zanim nie będzie miała trochę mocy to nic nie robię . Bo trochę taka wieś mieć pod maską 90km a w środku goła jakby w rajdach brała udział . Oczywiście nie mam nic do ludzi biorących udział w rajdach słabymi autami i wgl , jak dla mnie to super że takie coś robią , bo zawsze mogą coś osiągnąć i życzę im tego aby osiągneli .

mlawa85
23-03-16, 22:57
W sumie to jedno mnie ciekawi jeszcze , ile wyniesie ogólnie d17 z turbo , te 220km nawet , bo jak 7-8tyś to wolę poczekać i wrzucić już k20 . Więcej możliwości później na podniesienie mocy na jakiś konkretny poziom .

A co do odchudzenia , to chce zrobić sobie Hondę 2 osobową tylko a przy okazji zbędnej nadwagi się pozbędę , nie do kjs czy coś w tym stylu . Bo 2 osobowy civic mi wystarczy w zupełności .

Zey turbo mialo rece i nogi to musis zzrobic remont silnika, 7-8 tys to sa realne pieniadze. Na mniej nie licz chyba ze os strony mechanicznej sam wszystko ogarniesz. SWAP na K20A1 wychodzi mniej :)

WolverinePB
23-03-16, 23:27
Zey turbo mialo rece i nogi to musis zzrobic remont silnika, 7-8 tys to sa realne pieniadze. Na mniej nie licz chyba ze os strony mechanicznej sam wszystko ogarniesz. SWAP na K20A1 wychodzi mniej :)

Jeśli chodzi o swap i resztę to najmniejszy problem , problem dopiero by zaczął się przy komputerze , bo tutaj musiałbym kogoś już łatwić . Chodź k20a1 czy też a3 też zawsze dobre rozwiązanie . Chodź za tą kase to już wolałbym lecieć na te d17 turbo , lub te k20a2 . Bo nie rozchodzi mi o pieniądze i jakieś oszczędności . Jak to się mówi , jak zrobić to raz a porządnie , a nie żeby poprawiać później .

i goon
23-03-16, 23:59
Jak na wyścigi to tylko k20a2. Jest stworzony po to by go kręcić.
Jak sporo większe moce wchodzą w grę to k24 z accorda plus:

1. Robią tak że dają głowicę z typeR lub
2. Moja opcja zostawiasz głowicę z k24 i zmieniasz wałek ssący na ten z k20a2(wraz z VCT ).
Wałek wydechowy zostawiasz z k24 bo jest ostrzejszy/lub bardziej sportowy niz ten z k20a2.

Ogólnie temat do rozeznania.

mlawa85
24-03-16, 06:31
Jeśli chodzi o swap i resztę to najmniejszy problem , problem dopiero by zaczął się przy komputerze , bo tutaj musiałbym kogoś już łatwić . Chodź k20a1 czy też a3 też zawsze dobre rozwiązanie . Chodź za tą kase to już wolałbym lecieć na te d17 turbo , lub te k20a2 . Bo nie rozchodzi mi o pieniądze i jakieś oszczędności . Jak to się mówi , jak zrobić to raz a porządnie , a nie żeby poprawiać później .

przy komputerze czy przy wiazce bo to zasadnicza roznica :)?? kolo siebie masz drevana, który by Ci ladnie ogarnał zaprogramowanie kluczyka na nowym kompie :)to A1 to nie jest zły silnik do tej budy :) zapewniam Cie :) obecnie chyba elcomo powinien miec SWAP gotowy do EMki ze swojego projektu (jesli jeszcze A2 mu nie poszlo).

analyzer64
24-03-16, 17:00
U Elcomo swap na gotowo na K20A3 to koszt 7500zł.

mlawa85
24-03-16, 17:51
to nie jest najgorsza propozycja jesli jest w tym juz SWAP z czesciami :) jesli tak to mysle ze do rozwazenia, za 7 zrobilby :) pytanie czy do tego dochodza jeszcze jakies koszty typu oleje, napinacz lancucha, nowa chlodnica wody itp. rzeczy

drevan
24-03-16, 18:06
Jeśli chodzi o swap i resztę to najmniejszy problem , problem dopiero by zaczął się przy komputerze , bo tutaj musiałbym kogoś już łatwić . Chodź k20a1 czy też a3 też zawsze dobre rozwiązanie . Chodź za tą kase to już wolałbym lecieć na te d17 turbo , lub te k20a2 . Bo nie rozchodzi mi o pieniądze i jakieś oszczędności . Jak to się mówi , jak zrobić to raz a porządnie , a nie żeby poprawiać później .

Śledzę temat od początku i mam nieodparte wrażenie, że twoja wiedza ma jeszcze duże luki. Po pierwsze jaki miałbyś problem z komputerem po swapie ? (w najgorszym wypadku zlecasz zakodowanie IMMO) - dla porównania strojenie zmodyfikowanej jednostki D17 będzie wielokrotnie droższe. Po drugie: uturbiona jednostka będzie bardziej podatna na awarię - chyba że rzeczywiście zakujesz silnik u kogoś kto ma o tym pojęcie. Po trzecie: montując K20A2 błędnie sądzisz, iż będzie to zrobione "raz a porządnie" ponieważ K20A1 i A3 mają niewiele mniejszy potencjał. Ponadto zapewniam Cię, że ich stan techniczny w większości przypadków jest lepszy niż K20A2, które o dziwo - wszystkie na sprzedaż w PL (w pewnym serwisie aukcyjnym) mają poniżej 100 tyś mil (lub 100tyś km). Dziwne, ponieważ w większości pochodzą z samochodów kupowanych na aukcjach firm ubezpieczeniowych w UK gdzie posiadały przebiegi 150 tyś mil i większe. Po czwarte: możesz mieć najlepszy silnik, który przy niewłaściwym montażu (nieumiejętnie wykonanym swapie) i tak nie będzie dawał Ci radości z jazdy, a wręcz nastręczy ci samych problemów. Dobrze wykonany montaż to podstawa !!!

analyzer64
24-03-16, 19:23
to nie jest najgorsza propozycja jesli jest w tym juz SWAP z czesciami :) jesli tak to mysle ze do rozwazenia, za 7 zrobilby :) pytanie czy do tego dochodza jeszcze jakies koszty typu oleje, napinacz lancucha, nowa chlodnica wody itp. rzeczy

Odpisał mi, że na gotowo, co w tym "na gotowo" jest...nie wiem. Na pewno dochodzi koszt oleju (silnik+skrzynia), filtrów, więc robi się dodatkowe 300-450zł. Nie wspomniane było o klimatyzacji, czy dostajemy swap z klimą. Wiem, że oferuje kompletny swap za 2900zł (jest na allegro). Gdyby mi ktoś przespawał mocowania i ogarnął elektrykę to myślę, że znacznie można obniżyć tą cenę :D
Mocno zastanawiam się nad opcją K20A1/A3, ale też rozsądek podpowiada, że jak już wydawać 7k to myślę że lepiej dozbierać, sprzedać swoje auto i szukać EP3 :D

mlawa85
24-03-16, 19:29
znalezienie zdrowego EP3 to szukanie igły w stogu siana... nie mowie juz o bezwypadkowym egzemplarzu bo to wystepuja rzadziej niz dziewice :) teraz na forum jest za 27 tysi, ponoc mechanicznie bardzo zadbany.

Lapy aftermarketowe ma elcomo na sprzedanie ze swojego projektu z K20A2. Ile za nie by chcial, trudno powiedziec. ale wtedy masz wszystko ogarniete bez spawania :) co kto lubi i jakimi srodkami dysponuje :) Ogolnie PS Garage spokojnie to ogarnełoby :) u mnie zrobili to i u Ciebie daliby rade :)

analyzer64
24-03-16, 19:34
Dodatkowo w EP nie ma kombinacji ze wspomaganiem. Wiem, że by ogarnęli, w kwietniu wybieram się do JHM to ich podpytam, ale aż szkoda bo rozrząd mam nowy do założenia, zestaw nowych uszczelek pokrywy zaworów. To nie są tanie rzeczy :D

WolverinePB
25-03-16, 00:06
Śledzę temat od początku i mam nieodparte wrażenie, że twoja wiedza ma jeszcze duże luki. Po pierwsze jaki miałbyś problem z komputerem po swapie ? (w najgorszym wypadku zlecasz zakodowanie IMMO) - dla porównania strojenie zmodyfikowanej jednostki D17 będzie wielokrotnie droższe. Po drugie: uturbiona jednostka będzie bardziej podatna na awarię - chyba że rzeczywiście zakujesz silnik u kogoś kto ma o tym pojęcie. Po trzecie: montując K20A2 błędnie sądzisz, iż będzie to zrobione "raz a porządnie" ponieważ K20A1 i A3 mają niewiele mniejszy potencjał. Ponadto zapewniam Cię, że ich stan techniczny w większości przypadków jest lepszy niż K20A2, które o dziwo - wszystkie na sprzedaż w PL (w pewnym serwisie aukcyjnym) mają poniżej 100 tyś mil (lub 100tyś km). Dziwne, ponieważ w większości pochodzą z samochodów kupowanych na aukcjach firm ubezpieczeniowych w UK gdzie posiadały przebiegi 150 tyś mil i większe. Po czwarte: możesz mieć najlepszy silnik, który przy niewłaściwym montażu (nieumiejętnie wykonanym swapie) i tak nie będzie dawał Ci radości z jazdy, a wręcz nastręczy ci samych problemów. Dobrze wykonany montaż to podstawa !!!

Co do komputera to rozchodziło się o d17 z turbo . A nie kupię już d17 z turbo i komputerem który będzie miał strojenie tylko d17 i później montaż turbo. Co do swapa to nie chce tylko tych 220 czy 200km , zależy mi na tym aby mieć tej mocy coraz więcej z czasem . Jeśli chodzi o k20a2 to wolałbym jechać do anglii po silnik , lub nawet po całą rozbitą Hanie , wyrwać z niej co się da , sprzedać co nie potrzebne a resztę zezłomować , zawsze jakaś większa pewność co się kupuje . Co do montażu , to już najmniejszy problem. Kumpel trochę w tym siedzi więc by mi to zrobił . Też mi zależy żeby później jak najwięcej z tego silnika wyciągnąć , nie chodzi mi o jakieś jeżdżenie na codzień tym autem , lecz zamierzam robić wypady na tor do Niemiec i trochę po*******alać od czasu do czasu . A1 , a3 lub nawet k24 też by mogła być . Tylko też rozchodzi się żeby nie w*******ić 20tyś na start , tylko w miarę rozsądną cene , i żeby coś dobrego wsadzić i kręcić z czasem moc coraz bardziej . W sumie jedna rzecz mnie ciekawi , jak jest z wsadzeniem 3.2 v6 do 7 , bo do 6 i 5 widziałem że wsadzali lecz jestem ciekaw jak z 7 , nie zamierzam ale ciekawi mnie to .

analyzer64
25-03-16, 08:12
Co do komputera to rozchodziło się o d17 z turbo . A nie kupię już d17 z turbo i komputerem który będzie miał strojenie tylko d17 i później montaż turbo. Co do swapa to nie chce tylko tych 220 czy 200km , zależy mi na tym aby mieć tej mocy coraz więcej z czasem .

Nie za bardzo rozumiem, ale wydaje mi się, że musisz zejść na ziemię, bo żebyś z czasem miał tej mocy więcej to takie D17 musiałbyś zakuć, w przeciwnym razie zostaje Ci soft turbo. Uturbienie z głową to nie jest tania sprawa, pamiętaj że obniżasz też bezawaryjność samochodu, bo wiele jest tutaj uturbionych samochodów a spora część większość swojego życia stoi w garażu.

Moim zdaniem lepiej iść w N/A K20 (A1/A3), podejrzewam że można do tych silników założyć głowicę z K20A2, potem drogę masz otwartą do RBC/RRC i innych gadżetów.

Tu jeden wykres K20A3
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=66643

WolverinePB
25-03-16, 10:04
Nie za bardzo rozumiem, ale wydaje mi się, że musisz zejść na ziemię, bo żebyś z czasem miał tej mocy więcej to takie D17 musiałbyś zakuć, w przeciwnym razie zostaje Ci soft turbo. Uturbienie z głową to nie jest tania sprawa, pamiętaj że obniżasz też bezawaryjność samochodu, bo wiele jest tutaj uturbionych samochodów a spora część większość swojego życia stoi w garażu.

Moim zdaniem lepiej iść w N/A K20 (A1/A3), podejrzewam że można do tych silników założyć głowicę z K20A2, potem drogę masz otwartą do RBC/RRC i innych gadżetów.

Tu jeden wykres K20A3
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=66643

Liczę się z dużymi wydatkami , ale to jakims problemem dla mnie nie będzie na dzień dzisiejszy .

Te auto i tak by później więcej przesiedziało w garażu niż na ulicy . Nie zamierzam mieć takiego auta do jazdy na co dzień bo nawet byłoby mi szkoda . Hania typowo na tor i na jakies wypady co weekend w ładną pogodę . Więc obniżenie bezawaryjności to na to nawet za bardzo nie patrzę . Bo tym autem będzie robione bardzo mało kilometrów na rok i tak .

Dzięki też za wykres