Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co sie dzieje z moja hania ? jara olej po wymianie kolektora



civicolsztyn
17-08-08, 23:33
Witam. W czwartek wymienilem kolektor w moim d15b7 na jakis z ebaya 4-2-1. i od tego momentu zaczeła się masakra. Gdy wszystko złożyliśmy do kupy, po odpaleniu honda zaczeła pluć niebieskim dymem. Wcześniej dymu nie było. Ale myśłeliśmy że może kolektor musi się dopalić więc za bardzo się nie przejąłem, dopiero w piątek gdy musiałem jechac do roboty i odrazu nad morze, czyli jakies 350 kilosów się przeraziłem.
po jakis 150km zaczęła szaleć lampka oleju na zakrętach, zjechalem na stacje kupilem litr zalalem, pozniej po przejechaniu okolo 100 kilosow znowu lampka i znowu stacja i dolewka. dodam, ze nawet szybko nie jechalem, dopiero na obwodnicy trójmiasta przycisnąłem i znow litr zjarała. średnio 1 litr na 100km.
Nigdy wczesniej oleju nie brała. Co to może być? Czy to może być wina sondy? która ciągnie informacje z jednego cylindra? czy może cos duzo duzo gorszego ;( ...

skolopendra
18-08-08, 11:30
pasuje sprawdzić kompresje bo wygląda to na
';;




cos duzo duzo gorszego ;( ...

civicolsztyn
18-08-08, 17:44
nikt mi nie pomorze?, nie podpowie? przeciesz z minuty na minute nie mogl sie caly silnik rozsypac... moc trzyma tylko lekko dziwnie szarpie.

jero11
18-08-08, 19:59
mógł np.pójść pierścień olejowy i łyka oliwe. zmierz jakie jest ciśnienie, jak wyglądają świece

mizer
18-08-08, 21:58
No lambde mozesz sprawdzic swoja droga, ale lambda spalaniem oleju nie steruje :)
Sprawdz kompresje na cylindrach.

lakazs
18-08-08, 22:02
A łatwo wam poszło odkręcanie śrub z bloku ? Czy było siła*gwałt ?

majdan
19-08-08, 00:24
Czy nie uszkodziliście niczego podczas wymiany kolektora?
To chyba aż niemozliwe żeby od kolektora były takie problemy. Litr oleju na 100K to masakra
Czy nic Ci nie kapie spod samochodu gdy stoi dłuższy czas? Może miska olejowa uszkodzona?

civicolsztyn
19-08-08, 09:55
nic nie kapie nic nie przecieka, niedlugo jade zmierzyc cisnienie w cylindrach i wtedy bede wiedzial na czym stoje. Najgorsze jest to ze nigdy wczesniej nic sie nie dzialo, na wymienionym oleju jezdzilem nawet do 15tys km, i tak nagle sie zesralo, raczej nic nie moglismy zjeb... przy wymianie, bo robilismy to dosyc delikatnie i sprawnie. Jestem zalamany sytuacja, oby to byly tylko uszczelniacze. a śruby przed odkreceniem popsikalismy wd40, ale to chyba nie ma nic wspolnego? czy moze meic?

jero11
19-08-08, 10:00
i nie zapomnij spojrzeć na świece czy któraś nie ma przypadkiem czarnego nagaru, bo ciśnienie też może być mniej więcej równe a olej będzie łykał.

civicolsztyn
19-08-08, 10:03
Ten samochod nie lyka oleju, on wychlewa jak najwiekszy zul olej

Panowie dzis bylem u ziomka, wykrecilismy swiece i zmierzylismy cisnienie, było ono w granicach 11-12. tylko na drugiej swiecy bylo widac troszke oleju. Ziom powiedzial ze prawdopodobnie uszczelka pod glowica. Zgadzacie sie z tym fachmistrze ? :)

civicolsztyn
20-08-08, 16:01
Panowie. Wczoraj sprawdziłem cisnienie na cylindrach, wynosiło od 11.5 do 12. Mechanik powiedzial ze trzeba bedzie powymieniac :
Uszczelke pokrywy zaworów
oringi pod swiece
uszcelki srob pokrywy zaworow
uszczelniacze zaworowe
Powiedzieli mi tez ze nie trzeba bedzie zdejmowac glowicy.
Czy to mozliwe? pomóżcie bo jestetm zielony

majdan
20-08-08, 18:00
Czytajac to co zalecił Ci mechanik wyglada na to ze zupełnie nie wie jaka jest przyczyna i bedzie wymieniał po koleji jak leci.
Wszystkie uszczelki od góry. Zacznie od pokrywy zaworów - głowicy nie musi zdejmowac. Ale czy to cos da jezeli nie ma wycieków.....?

civicolsztyn
20-08-08, 18:52
wyciekow nie ma, tylko stranie jara ten olej

lakazs
20-08-08, 21:47
Hmmm.

Mechanik chcąc popatrzeć pod dekiel chce mieć w razie czego komplet uszczelek prokrywy. Stąd:
-Uszczelke pokrywy zaworów
-oringi pod swiece
-uszcelki srob pokrywy zaworow

Zdiagnozował:

uszczelniacze zaworowe

I może coś w tym być, bo jeśli cieśninie jest w miarę dobre na cylindrach, jak piszesz to odpada branie oleju od strony cylindrów.

Zostaje nam spód silnika, przy którym nie grzebaliście wiec... odpada.

Jedyne co mi na myśl przychodzi to właśnie uszczelniacze, były może w złym stanie, dołożyliście kolektor, większe podciśnienie w wydechu i mogło namieszać.

Zresztą jak będzie coś głębiej to i tak Cię nie ominie to co chce zrobić mechanik.

Wiec rob.

jero11
20-08-08, 21:52
to że ciśnienie jest w miarę to nie znaczy że pierścienie olejowe są dobre. Jeśli chcesz mieć porządnie zrobione to lepiej wymień też pierścienie.

lakazs
20-08-08, 21:56
"pierścienie olejowe" ?

Litr oleju na 100 przy ciśnieniu około 11,5 ?

skolopendra
21-08-08, 07:55
"pierścienie olejowe" ?

Litr oleju na 100 przy ciśnieniu około 11,5 ?

wszystko wskazuje że pierścienie padły padły :eek:

wiec remont się należy

civicolsztyn
22-08-08, 17:02
a czy mozliwe zeby pierscienie padly tak odrazu w jednym momencie? bez palowania?
mozliwe czy nie?!!?!?!?!?

civicolsztyn
24-08-08, 21:52
odpowie mi ktos?

BARTAS998
24-08-08, 22:02
moim zdaniem nie... kurcze dziwna sprawa stary...

civicolsztyn
25-08-08, 17:19
bardzo dziwna. dzis bylem w ASO. Czesci zamowilem, pojutrze beda i mechanior bedzie wymienial uszczelniacze, jak to nie pomoze to sie zalamie ;(
A te kur... z ASO za same uszczelniacze krzykneli 400 zl!! Zlodzieje!!!

elartoro
26-08-08, 09:52
dolacze sie do tematu....mam podobna sytuacje...z tym ze mi tak sie stalo po wyciaciu katalizatora :/....kopci przeokropnie....moze nie zjada aaaz tyle oleju ale wciaga :/ ale widze ze nikt podobnych sytuacji nie mial.....

lakazs
26-08-08, 22:36
Drogo Cię ten kolektor wyszedł :))

Lcfr
29-08-08, 21:33
skąd wy bierzecie takie nowosci, że auto łyka tyle oleju przez same uszczelniacze....
i że, auto które ma dobrą komprechę nie moze brac oleju????

ja WIEM, ze auta mogą brac olej mając dobrą/lepszą komprechę
że przez uszczelniacze to 1l na 1000 (nawet nie na 100)km to nie ucieka...
w tym przypadku jeżeli auto faktycznie nie brało nic wcześniej to musi być jakiś "bład w sztuce"
i tyle..

aha...
i cena jak za uszeczelniacze spora bo ogólnie ceny poszły w dó...
komplet powinien byc (16szt) ponizej 350zł

Bodzlo
30-08-08, 08:37
Kompresja nie ma nic do brania oleju bo sa to dwa rózne pierścienie :D i to że uszczelniający jest ok nie znaczy że olejowy nie jest zapieczony .( bo tak najczęściej jest) W tym przypadku robienie samych uszczelniaczy jest bezsensowne bo nawet jakby sie ciut poprawiło to za chwile tak czy siak wsio cisnienie znajdzie najsłabszy punkt ,którym sa pierścienie .

lakazs
31-08-08, 01:22
A jak zrobi uszczelniacze i pierścienie to potem gdzie znajdzie słaby punkt ? uszami ?
Jak cos jest dobre to po co to robić. Jak kolega ma kasę niech zrobi all łącznie z planowaniem i będzie miał pewne.
Jak się szczypie niech robi tylko uszczelniacze będzie zle będzie się bardziej szczypał….

Pamiętajmy, że problem to: „branie oleju po wymianie kolektora” a nie „Pomocy moja Hanka bierze olej”.

Ps. Jak ktoś wróżyć umie niech mi poda 6tke na środowe losowanie.

Bodzlo
31-08-08, 07:24
A jak zrobi uszczelniacze i pierścienie to potem gdzie znajdzie słaby punkt ? uszami ?
Jak cos jest dobre to po co to robić. Jak kolega ma kasę niech zrobi all łącznie z planowaniem i będzie miał pewne.
Jak się szczypie niech robi tylko uszczelniacze będzie zle będzie się bardziej szczypał….

Pamiętajmy, że problem to: „branie oleju po wymianie kolektora” a nie „Pomocy moja Hanka bierze olej”.

Ps. Jak ktoś wróżyć umie niech mi poda 6tke na środowe losowanie.



Tak uszami :D jak by było dobre to by nie bral oleju .

PeJot
01-09-08, 22:21
Witam. W czwartek wymienilem kolektor w moim d15b7 na jakis z ebaya 4-2-1. i od tego momentu zaczeła się masakra. Gdy wszystko złożyliśmy do kupy, po odpaleniu honda zaczeła pluć niebieskim dymem. Wcześniej dymu nie było.

Dymu dużego nie było ale musiała popijać ... sorry nie wierze, że Twój Cif to była nówka sztuka.

Ulepszyłeś wydech ale pierścienie i uszczelniacze zaworowe tego już nie wytrzymały ...

gruszkin
02-09-08, 02:53
wymien uszczelniacze zaworowe na początek i powiedz jak po tym zabiegu

Lcfr
02-09-08, 16:21
wymien uszczelniacze zaworowe na początek i powiedz jak po tym zabiegu
tak samo :confused:

civicolsztyn
02-09-08, 21:36
No i mieliscie racje co do tych uszczelniaczy, mechanior wymienil, i nic nie pomoglo ;( 900 zl poszlo w piz...
Teraz czeka mnie pierscieniowanie, ale czy to oby to? i tak teraz musze rozbierac silnik wiec mam 2 opcje, albo wymiana pierscieni za ktora mechanior krzyknal 1500 za sama robocizne ;( albo kupno nowego silnika. Moze jakies d16z6. tylko jak tu znalezc dobry silnik...
Co do tych pierscieni to jakie firmy polecacie oprocz ASO


Dymu dużego nie było ale musiała popijać ... sorry nie wierze, że Twój Cif to była nówka sztuka.

Ulepszyłeś wydech ale pierścienie i uszczelniacze zaworowe tego już nie wytrzymały ...

To prawda honda nowa nie byla ale byla, jak ja kupilem u szwaba to miala 124 tys przejechane udokumentowane, teraz jest 152tys czyli przez rok troche przejechalem, glownie po miescie i uwiesz mi ze mam ciezka noge :) a wiec dostala troche po garach, olej wymieniany prawidlowo na wymienionym oleju robilem jakies 15 tys km i dalej na bagnecie bylo ponad polowe normy.

Lcfr
02-09-08, 22:15
tamat rzeka..
forum pomoże.. jak poczytasz....
poza tym po cozmieniać uszelniacze zamiast czytać forum...

gruszkin
02-09-08, 22:23
no zostaje jedynie remoncik , jednak pierscienie

Lcfr
02-09-08, 22:36
no zostaje jedynie remoncik , jednak pierscienie

pierwsze: NIE EDYTUJ POSTÓW(bo sie zapisują)-ZASTANÓW SIĘ CO NAPRAWDĘ CHCESZ NAPISAĆ !!
drugie: nie jestem wszechwiedzący...
trzecie: nie wtrącam sie nie pytany-niestety to nie tylko TWOJE forum i każdy sie może wypowiedziec....
czwarte: ile razy zmieniłes uszczelniacze i ILE eazy to pomogło przy braniu takiej ilosci oleju jak tutaj została opiusana???

civicolsztyn
05-09-08, 07:59
Postanowiłem wyremontowac mój silniczek wraz z kumplem który zna się troche na tym tzn swapuje i naprawia silniki w vw. Jak myślicie czy chłopak który naprawde dobrze robi niemca, poradzi sobie z japońcem?
Postanowiłem też kupić takie części jak:

pierscienie Rik- 225zl kpl
uszczelka pod głowice- albo arco (120zl) albo tokei (195zl)
uszczelniacze juz wymienilem na te z ASO chodz nie bylo takiej potrzebuy ;/
uszczelka pod miske, kolektory- jakies sredniej jakosci zamienniki.

czy trzeba robic odrazu takie rzeczy jak szlify ? Co z panewkami, tłokami? wymieniac na nowe?

io ostatnia rzecz, co z dotarciem silnika po tym malym remoncie? kumpel mi powiedzial ze jest takie cos jak docieranie samochodu na ostro ;) tylko do tego potrzebne jest jakies 12 litrow oleju, nie wiem jak to sie robi, ale kazał zapytać tu na forum czy ktos tak robil?

Bartas29550
05-09-08, 08:37
uszczelka pod glowice tylko OEM a kosztuje cos ok 200 zl.nie zakladaj nic wiecej bo i tak bedziesz musial ja kupic pozniej, zaplacic mechanikowi za robote 2 raz i za splanowanie ponownie glowicy

a o pierscienie uderz do uzytkownika merfi on zciaga dobrej jakosci pierscionki

jero11
05-09-08, 08:39
trzeba jeszcze zrobić honowanie cylindrów, ale używaj szukajki bo jest na forum opisane wszystko.

PeJot
05-09-08, 14:51
Postanowiłem wyremontowac mój silniczek wraz z kumplem który zna się troche na tym tzn swapuje i naprawia silniki w vw. Jak myślicie czy chłopak który naprawde dobrze robi niemca, poradzi sobie z japońcem?
Postanowiłem też kupić takie części jak:

pierscienie Rik- 225zl kpl
uszczelka pod głowice- albo arco (120zl) albo tokei (195zl)
uszczelniacze juz wymienilem na te z ASO chodz nie bylo takiej potrzebuy ;/
uszczelka pod miske, kolektory- jakies sredniej jakosci zamienniki.



Uszczelkę pod głowicę kup oryginał (tylko może nie w ASO w Olsztynie ;), pierścienie są OK - Rik idzie na pierwszy montaż. Pozostałe uszczelki/uszczelniacze kup Takom'y w JapanCars i/lub Elring w Intercarsie.

nycha
05-09-08, 17:47
nie wierze że nagle poszły pierścienie chyba że popękały proces zużywania jest dość długi j już bym się prędzej spodziewał że uszczelka pod głowicą poszła i wali olej w cylindry

shantillas
06-09-08, 11:18
Chłopaki do swojej rajdówki, kupili metalową uszczelkę w ASO w Olsztynie i zapłacili 200zł bez zniżek. Co do uszczelniaczy to naprawdę kiepsko trafił. Reszta cen jest w porządku.

ArticR
06-09-08, 12:26
ja mam podobny problem jak nasz kolega z tym ze ja dopiero co kupiłem ta hondę i nie znam jej przeszłości, mogę się tylko domyślać jaka ona jest. No i mi bierze mniej tego oleju bo przejechałem nią cała Polskę (ok900km) i dolałem 3l a najgorsze było to, że kontrolka zapaliła mi się na autostadzie... ale na szczęście jak zatrzymywałem się na parkingu i od razu zagasiłem samochód a drugim pojechaliśmy po olej. kompresji nie mierzyłem bo moim zdaniem autko jest za mocne na to żeby była słaba kompresja ale szczerze mówiąc zabierałem się do tego ale okazało się że mam za krótka końcówkę i nie dostanie do końca. Moim zdaniem wina leży po stronie uszczelniaczy i wczoraj odkręciłem głowice i zawiozłem do robienia ;) jeśli po wymianie uszczelniaczy okaże się że dalej bierze olej to remoncik... wiem że te typy tak mają no ale co poradzimy:P Głowice powinienem mieć we wtorek i we wtorek lub środe już ją zamontuje i będzie wszystko jasne ;) oczwiście napisze tu co z tego wyniknie.

PS
Pewnie zaraz będziecie pisać jak można było kupić ze zrypanym silnikiem:P powiem tylko że wiedziałem o tym że jest coś z silnikiem bo jestem młodym mechanikiem :P a plan był i tak taki że silnik będzie do wymiany a za taką kase to szczerze mówiąc po remoncie silnika i tak wyjde na "zero" jeśli bym ją chciał sprzedać:P

airman
06-09-08, 17:40
Hmmm ale po co zwalać głowice, uszczelniacze można zmienić bez tego zabiegu :)

civicolsztyn
06-09-08, 18:36
mi uszczelniacze nic a nic nie pomogly ;(
samochodem tym narazie w ogole nie jezdze, ale ostatnio jak wracalem od mechanika to zauwazylem ze samochod dlawi sie pomiedzy 2,5 a 3,5 tys obrotow, jak juz zalapie 4 tys to ciagnie jak dawniej. co to moze byc? czy to wina tych pierscieni?

ArticR
06-09-08, 21:35
Hmmm ale po co zwalać głowice, uszczelniacze można zmienić bez tego zabiegu :)

racja ale od razu będą robione małe szlify;P

civicolsztyn
08-09-08, 10:22
Pyt.1: zeby wymienic pierscienie to trzeba rozbieraz góre silnika? czy da rady tylko przez dol?
Pyt.2: Wymieniac odrazu tloki i cylindry? czy wystarcza tylko pierscienie? przypominam ze wciaga mi litr na stowke)
Pyt.3: Samochód zaczał dlawic mi sie miedzy 2.5 tys obr a 3.5 czy to tez wina tych pierscieni i oleju?
Pyt.4: Czy ma cos wspólnego to, e jezdzilem przez jakies pol roku na przestawionym rozrzadzie?
Pyt.5: Co z rtym dotarciem samochodu? słyszal ktos zeby docierac na ostro?

jero11
08-09-08, 10:43
1. trzeba rozebrać dół i górę (dół odkręcić korby i górą wyjąć)
2. jeśli będzie zbyt duży luz to wymiana tłoków na nadwymiarowe i zrobienie szlifu
3. chyba nie
4. raczej nie
5. po co eksperymentować, jest napisane na forum jak docierać (mineralny olej i do pewnego zakresu obr. )

Andzi
12-09-08, 00:26
Mam bardzo podobny problem
EJ9 D14Z2 przejechane 160tys.Nie palił oleju Motul 6100.
Włozyłem kolektor 4-2-1 i też nie zauważyłem różnicy w spalaniu oleju.
Wywaliłem kata no i mam problem. Ciężko mi na razie ustalić ile oleju pali, ale w weekend robię traskę to zobaczę. Zrobiłem ok 800km i ubył 1L. Mierzyłem kompresje i na wszystkich garkach identycznie po 16.
Co może być przyczyną?
Stawiam na uszczelniacze wydechowe, przy bardziej odetkanym wydechu zaczęły puszczać.

PeJot
13-09-08, 11:16
Mam bardzo podobny problem
EJ9 D14Z2 przejechane 160tys.Nie palił oleju Motul 6100.
Włozyłem kolektor 4-2-1 i też nie zauważyłem różnicy w spalaniu oleju.
Wywaliłem kata no i mam problem. Ciężko mi na razie ustalić ile oleju pali, ale w weekend robię traskę to zobaczę. Zrobiłem ok 800km i ubył 1L. Mierzyłem kompresje i na wszystkich garkach identycznie po 16.
Co może być przyczyną?
Stawiam na uszczelniacze wydechowe, przy bardziej odetkanym wydechu zaczęły puszczać.

Proponuję na początek wymienić uszczelniacze zaworowe (tylko oryginalne - patrz ogłoszenie w dziale giełda)
plus płukanie silnika i od razu po nim wymiana oleju.
Może masz zapieczone od nagaru pierścienie olejowe i nie zgarniają prawidłowo.

Sumarycznie w Twoim przypadku zużycie oleju może Ci spaść o ponad połowę a jak nie to sorry ale czeka Cię już przynajmniej "mały remont" ...

Środków do odblokowywania pierścieni jest sporo:
np. Motul, Valvoline, STP, LMoly, Xeramic

civicolsztyn
13-09-08, 17:19
jak cos to mam na sprzedasz uszczelniacze caly komplet, wyjety z mojej hondy zupelnie nie potrzebnie

Lcfr
14-09-08, 16:48
jak cos to mam na sprzedasz uszczelniacze caly komplet, wyjety z mojej hondy zupelnie nie potrzebnie

takie oferty na PW
poza tym dlaczego uważasz, że zakładanie uzywanych uszczelniaczy ma sens????

skolopendra
15-09-08, 09:48
niestety bez remontu się nie obejdzie :(

civicolsztyn
15-09-08, 16:47
takie oferty na PW
poza tym dlaczego uważasz, że zakładanie uzywanych uszczelniaczy ma sens????

A chocby dlatego ze kosztuja 4 razym mniej niz oryginalne z aso :)
a skoro sa w idealnym stanie to jeszcze posluza.

Lcfr
15-09-08, 16:53
A chocby dlatego ze kosztuja 4 razym mniej niz oryginalne z aso :)
a skoro sa w idealnym stanie to jeszcze posluza.

idąc tym tropem kupisz nowe zamienniki z 3zł/szt
ale nie będą dobre:(
poza tym skąd wiesz że są w idealnym stanie? umiesz to pomierzyc?

takie rozwiążania IMO są z d..py:confused:
to tak jak zakładac 2gi raz pasek rozrządu bo jest jeszcze cały i nie ma wyrwanych ząbków i dzięki temu można czterokrotnie mniej zapłacić za rozrząd.... :confused:

ArticR
15-09-08, 20:43
co do używanych zgadam się z Tobą Lcfr :)
zgodnie z obietnicą pisze co i jak z moją furą;) za zrobienie głowicy (wymiana uszczelniaczy, dotarcie zaworków i planowanie) zapłaciłem 180zł :D i stwierdziłem że wymienie pierścienie i za nowe zapłaciłem 155zł, za uszczelke pod głowice zapłaciłem 140zł i razem mamy 475zł wszystko zrobiłem sam i nie bierze wcale oleju i jestem baardzo szczęśliwy :P hehe :P teraz tylko czekam na rejestracje i będe śmigał.

Andzi
22-09-08, 22:30
Mam bardzo podobny problem
EJ9 D14Z2 przejechane 160tys.Nie palił oleju Motul 6100.
Włozyłem kolektor 4-2-1 i też nie zauważyłem różnicy w spalaniu oleju.
Wywaliłem kata no i mam problem. Ciężko mi na razie ustalić ile oleju pali, ale w weekend robię traskę to zobaczę. Zrobiłem ok 800km i ubył 1L. Mierzyłem kompresje i na wszystkich garkach identycznie po 16.
Co może być przyczyną?
Stawiam na uszczelniacze wydechowe, przy bardziej odetkanym wydechu zaczęły puszczać.


Przetestowałem dokładnie auto w trasce i w mieszanym, pali ok 0,5L na 1000km. Spróbuje zalać Motula przy wymianie oleju-może coś pomoże na te pierścienie. Jak myślicie powrót do seryjnego wydechu coś zmieni?

Misiekemeryt160
22-09-08, 22:36
Przetestowałem dokładnie auto w trasce i w mieszanym, pali ok 0,5L na 1000km. Spróbuje zalać Motula przy wymianie oleju-może coś pomoże na te pierścienie. Jak myślicie powrót do seryjnego wydechu coś zmieni?


myślę ze założenie seryjnego wydechu nic nie pomoże. jak pali olej to pali.

Lcfr
24-09-08, 15:06
Przetestowałem dokładnie auto w trasce i w mieszanym, pali ok 0,5L na 1000km. Spróbuje zalać Motula przy wymianie oleju-może coś pomoże na te pierścienie. Jak myślicie powrót do seryjnego wydechu coś zmieni?

0,5 na 1000km to 5l na 10tys
wiec od wymiany do wymiany inwestujesz dodatkowe ileśtam zł
musisz siebie zapytać na ile jest to dla ciebie ekonomiczne (na jakim oleju jeżdzisz/jego koszty/koszty remontu/jaki styl jazdy - przy wiekszym pałowaniu pewnie weżmie i z 1litr. itd)
a przy 1l na 1000 ( i wiecej)staje sie to małeoekonomiczne i trzeba myslec o pierscieniach albo... sprzedaży auta.... albo swapie....

civicolsztyn
24-09-08, 17:50
ja mysle o swapie : ale zadnych pochopnych decyzji. Najpierw rozbieram silnik, patrze co jest a pozniej decyduje czy wymieniam pierscienie, czy moze juz tloki zajechane i swap

Lcfr
24-09-08, 18:41
ja mysle o swapie : ale zadnych pochopnych decyzji. Najpierw rozbieram silnik, patrze co jest a pozniej decyduje czy wymieniam pierscienie, czy moze juz tloki zajechane i swap
wymiana samych pierścieni pomoże(tak jest w 99%)
tłoki nie bedą raczej "zajechane"

olszes
25-09-08, 01:29
witam ! i ja sie podepne , moja hanka tez strasznie bierze olej przy czym nie kopci. zaczeło to sie po wymianie dolotu, dolotowego od d16z6 i ukladu wydechowego od d16y8. teraz hanka bierze olej jak byk mleko z suta :) ile bym nie wlal tyle wypija, czy to tez pierscienie ? dlaczego nie kopci? wycieków widocznych tez nie ma !?

civicolsztyn
25-09-08, 09:15
musi kopcic. Nie ma bata ,zeby nie kopcilo. Osttaio troche swoja pojezdzilem i zauwazylem ze na zimym silniku nie kopci, jak rozgrzeje sie to zaczyna tak dmuchac z rury i smierdziec juz od 1.5tys obrotow. przy czym czuje jak mi sie dlawi zanim dojdzie do 4 tys. Pozniej jest juz szal i zaslona dymna za mna ;/


wymiana samych pierścieni pomoże(tak jest w 99%)
tłoki nie bedą raczej "zajechane"

A czy to mozliwe zeby pierscienie rozwalily sie w jednym momencie? po jednym odpaleniu?
Moze mi jakas glowica pekla czy co?

jero11
25-09-08, 09:18
musi kopcic. Nie ma bata ,zeby nie kopcilo. Osttaio troche swoja pojezdzilem i zauwazylem ze na zimym silniku nie kopci, jak rozgrzeje sie to zaczyna tak dmuchac z rury i smierdziec juz od 1.5tys obrotow. przy czym czuje jak mi sie dlawi zanim dojdzie do 4 tys. Pozniej jest juz szal i zaslona dymna za mna ;/



A czy to mozliwe zeby pierscienie rozwalily sie w jednym momencie? po jednym odpaleniu?
Moze mi jakas glowica pekla czy co?

jak rozbierzesz to się dowiesz co i jak. Przypuszczam że wystarczy wymienić pierścienie i panewki bo uszczelniacze już masz.
i nie zapomnij o honowaniu cylindrów.

Andzi
28-09-08, 11:20
Wymieniłem kolektor na serie-wiem że raczej nic nie da, ale jednak od niego wszystko się zaczęło. Przy wyjmowaniu kolektora zauważyłem że na 2 cylindrze uszczelka jest mokra od oleju. Czyli już wiem który gar jest winien spalaniu oleju. Pytanie czym spala ten olej czy górą czy dołem, i dlaczego go nie spala tylko leci kanałem wydechowym?
Tak na marginezie po wymianie kolektora nie odczułem spadku mocy, jedynie co zauważyłem to głośniejszy dolot-pewnie wolniej się napełnia(stożek).

jarecki
17-10-08, 20:03
dolacze sie do tematu....mam podobna sytuacje...z tym ze mi tak sie stalo po wyciaciu katalizatora :/....kopci przeokropnie....moze nie zjada aaaz tyle oleju ale wciaga :/ ale widze ze nikt podobnych sytuacji nie mial.....

Wycieli mi kata i wciaga olej co robic??

Arkadym1
17-10-08, 22:12
Moja Hania wciąga 1l/1000.Myślałem o uszczelniaczach.Jednak wolę zwalić glowicę podczas wymiany,więc pierścienie również wymienię. Części wszystkie(uszczekla pod klawiaturę,głowicę,pierścienie,simeringi,uszczelni acze zaworów)z allegro- komplet na silnik D14A4 400PLN.Wiem ,że nie jest dobre aby kupować tanie części ale nie będę śmigał tym autem 100000km. Do tego znajomy mechanik 400PLN.mam nadzieję,że będzie ok. Wizyte u mechanika mam na 10listopada.Zobaczymy...

jero11
17-10-08, 22:13
Wycieli mi kata i wciąga olej co robic??
skoro po wycięciu kata zaczął palić olej to zamontuj go i może przestanie, albo rób remont silnika:D
albo jeśli masz zalany do silnika olej syntetyk to możesz go zmienić na półsyntetyk

elartoro
20-10-08, 10:13
zamontowanie kata ponownie nic nie da....a bedzie nawet gorzej, bo teraz sie momentalnie zasyfiiii, i zamuli autko.
mechanicy mowia ze wyciecie kata nie ma zadnego wplywu na nagle spalanie oleju...ale jednak cos w tym musi byc, ze np autko dostaje wiecej oddechu i elementy ktore wczesniej pracowaly nie wytrzymuja :/ pojecia juz nie mam, ja narazie dolewam ok 0,5 L na 1000 i jezdze, zalalem 15w40 lotosa jakiegos, i chyba czekam co sie bedzie dzialo

skolopendra
20-10-08, 10:19
i chyba czekam co sie bedzie dzialo


raczej wiadomo co się będzie działo ,będzie żłopać coraz to więcej i więcej ,w między czasie możesz pomału zastanawiać się nad remontem bądź swapem
:)

Lcfr
20-10-08, 18:12
mechanicy mowia ze wyciecie kata nie ma zadnego wplywu na nagle spalanie oleju...ale jednak cos w tym musi byc, ze np autko dostaje wiecej oddechu i elementy ktore wczesniej pracowaly nie wytrzymuja :/ pojecia juz nie mam, ja narazie dolewam ok 0,5 L na 1000 i jezdze, zalalem 15w40 lotosa jakiegos, i chyba czekam co sie bedzie dzialo
normalnie trudno sie czyta te posty....
ktoś mi wyjaśni dlaczego po wycięciu kata miałoby wiecej palic tego oleju?

moim zdaniem mechanicy prawde mówią

PeJot
20-10-08, 21:10
zamontowanie kata ponownie nic nie da....a bedzie nawet gorzej, bo teraz sie momentalnie zasyfiiii, i zamuli autko.
mechanicy mowia ze wyciecie kata nie ma zadnego wplywu na nagle spalanie oleju...ale jednak cos w tym musi byc, ze np autko dostaje wiecej oddechu i elementy ktore wczesniej pracowaly nie wytrzymuja :/ pojecia juz nie mam, ja narazie dolewam ok 0,5 L na 1000 i jezdze, zalalem 15w40 lotosa jakiegos, i chyba czekam co sie bedzie dzialo


Te 0,5 litra to ma być tragedia?, ludzie którzy mocno deptają i sie często "VTEC'ują" maja takie spalanie ;)

A z tym Lotosem to już poszedłeś po bandzie, jak już minerał i łatwo dostępny to zalej chociaż coś firmowego - polecam np. Elf'a Sporti ...

civicolsztyn
06-11-08, 15:22
Dobra jest tak. Honde naprawilem. Co bylo? Otoz cala glowica do remontu no i przy okazjii pierscienie tez wymienione. Wszystko cacy, przejechalem juz 1200 kilosow (zbytnio nie docierajac) i nie bierze ani grama.
Tylko wystapil jeden powazny problem. Po palowaniu samochod zaczal sie grzac. doszlismy do wniosku ze to uszczelka pod glowica. Przy remoncie dalismy metalowego erlinga. No i cos jest nie tak. Ale przynajmniej wiemy co jest przyczyna :) a moze wystarczy jeszcze raz dokrecic uszczelke na rozgrzanym silniku? Czy wymienia c na ta z ASO?

Lcfr
06-11-08, 18:05
Dobra jest tak. Honde naprawilem. Co bylo? Otoz cala glowica do remontu no i przy okazjii pierscienie tez wymienione. Wszystko cacy, przejechalem juz 1200 kilosow (zbytnio nie docierajac) i nie bierze ani grama.
Tylko wystapil jeden powazny problem. Po palowaniu samochod zaczal sie grzac. doszlismy do wniosku ze to uszczelka pod glowica. Przy remoncie dalismy metalowego erlinga. No i cos jest nie tak. Ale przynajmniej wiemy co jest przyczyna :) a moze wystarczy jeszcze raz dokrecic uszczelke na rozgrzanym silniku? Czy wymienia c na ta z ASO?

ktosmnie ostatnio pytał dlaczego uwazam, że erling to pieniądze wyrzucone w błoto...
chyba nie musze juz tłumaczyc.

civicolsztyn
07-11-08, 03:40
a co z tym dokreceniem tej uszczelki?

PeJot
07-11-08, 19:43
a co z tym dokreceniem tej uszczelki?

Ceny uszczelek pod głowicę w ASO poleciały mocno w dół, do D14/D16 bez VTEC'a są w Krakowie po 150 zł
(a zamienniki za 110-120zł ;) No ale z tego co zauważyłem to salony krakowskie mają bardzo dobre ceny
w porównaniu z resztą kraju (zwłaszcza Krężel&Krężel i Wielicar)

Sam założyłem kiedyś do mojego Cifa uszczelkę Elringa (kupiłem za 120zł - sic!) i auto jeździ już bez zarzutu po małych przebojach z u. zaworowymi ale mechanik planował głowicę (pod groźbą doznania uszczerbku na zdrowiu :) no i dokręcał wg załączonej instrukcji.

W Hondach (i innych markach jak Vw, Fiat, Ford) uszczelek się nie dociąga, to są mity z czasów P-125
i Granady ...

A co do grzania się, to nie masz przypadkiem jeszcze fabrycznej, zakamienionej chłodnicy?
Możesz przepłukać układ środkiem STP radiator flush, zalać płyn Prestone (polecam - sprawdzone rozwiązanie!)
Jak to nie jest wina chłodnicy to niestety raczej znowu uszczelka ...

civicolsztyn
07-11-08, 20:45
chlodnica ma rowno rok. To na bank uszczelka bo plyn w chlodnicy smierdzi waha i widac jak bulgocze

PeJot
07-11-08, 21:59
chlodnica ma rowno rok. To na bank uszczelka bo plyn w chlodnicy smierdzi waha i widac jak bulgocze

A głowica była planowana ?

artym
07-11-08, 23:06
A głowica była planowana ?

zabielana była ;) na 100% to bedzie wina elring'a:)

karpik85
08-11-08, 08:44
Jeśli to na serio Elring to ja bym raczej powiedział, że to wina złego montażu, albo niepoprawnej kolejności dokręcania srub głowicy. Jak podejrzewam to sruby oczywiście zostawiłeś stare, a prawidłowo powinny być dane nowe, chociaż mało kto to robi.
Elringa większość europejskich producentów samochodów daje na pierwszy montaż i to chyba najlepsza firma jaką można kupić w zamienniku. Co i tak nie zmienia faktu, że gdybym miał robić remont to bym kupił w ASO oryginalną.

PeJot
08-11-08, 10:26
zabielana była ;) na 100% to bedzie wina elring'a:)

Ale u kogoś kto zajmuje się planowaniem głowic ?
Bo jak jest krzywa ponad tolerancję to możecie zmieniać uszczelki w nieskończoność :confused:

Odnośnie Elringa to są dobre uszczelki ale przy aktualnych cenach w ASO nie ma co kombinować.

Uszczelkę pod dekiel też mam Elring'a, Ajusa ciekła na potęgę a Elring'a jest sucha ...

civicolsztyn
10-11-08, 10:16
planowana i remontowana u goscia ktory sie fachowo na codzien tym zajmuje. W sumie zaplacilem 850 zl za remont i planowanie glowicy

Yrek
23-06-09, 00:02
Tak sobie czytam, i chyba tylko podsumuję że miałem właśnie dokładnie taką samą sytuację.
Po założeniu kolektora 4-2-1 zaczął mi brać olej i w konsekwencji - po ok. 4 miesiącach musiałem robić remont silnika (pierścienie, uszczelniacze, panewki)

Wiem że odkopałem starocia, ale myślę że warto dla potomnych zostawić info.