Zobacz pełną wersję : czujnik cisnienia oleju a mrugająca kontrolka
Witam,dopadła mnie kolejna przypadłość otóż mam taki problem iż mruaga mi kontrolka oleju na bardzo rozgrzanym silniku np gdy przepałuje ostro hankę do odcinki i wrzucę na luz to zaczyna mrugać na niskich kontrolka,stan oleju ok ,nieco poniżej max od wymiany minęło jakies 1500km ,olej valvoline maxlife 10w40 a filtr oleju knecht,dodam ,że wcześniej miałem filtrona i olej co prawda mineral 15w40 ale na takich jeździłem bo na jesien robiłem remont silnika(panewki,pierścienie,uszczelniacze na zaworach).Gdy jeżdzę spokojnie powiedzmy max do 4tys obrotow nawet na dlugim dystansie to nic się takiego nie dzieje.Robiłem płukankę przed zmianą oleju.Jest możliwość przytkania czujnika/uszkodzenia go ?Kontrolka mryga nierwónomiernie,powiedzmy tak jakby sie jakieś zwarcie robilo,nieraz mocniej zaświeci a po powiedzmy chwili delikatnie się żarzy .... spotkał się ktoś z taką sytuacją?
Ja się spotkałem z takim przypadkiem kilkaset razy.
To normalne, gdy stosuje się mineralne oleje, lub robi remonty silników nie zważając na pasowania panewek.
Czyli kolego drogi co mam wnioskować z twojej wypowiedzi ?
Że albo masz zniszczony silnik, albo ktoś Ci go zniszczył (remontując), albo mineralny olej spowodował niesprawność czujnika (lubią go zalepiać osady).
Podmień czujnik i sprawdź, wykluczysz wtedy optymistyczną opcję numer trzy, a dwie pierwsze oznaczają prawie na pewno że obecny silnik nadaje się na złom.
czy na złom to chyba może i nie ;) nic takiego aż z nim sie nie dzieje poza tą wadą :)Ewentualnie może pompa oleju się kończy.Nie dodałem ,że wolne obroty u mnie to ok 800 a gdy zbliże się gazem do powiedzmy 1tys to od razu kontrolka gaśnie całkowicie.
Jedno mrugnięcie kontrolki oleju nawet na ułamek sekundy prawie zawsze oznacza kontakt łożyska wału korbowego z elementem współpracującym co oznacza jego nieuchronnie nadchodzącą mniej lub bardziej spektakularną śmierć.
Ehhh a pierwsze takie coś przydarzyło mi się jakiś miesiąc temu,później był spokój i wczoraj znów się to zadziało....no cóż będzie kaplica to będzie nic się nie poradzi,trzeba będzie szukać dawcy ale może jednak spróbuję zacząć od czujnika.
Przeczytałem tylko Tytuł i od razu pomyślałem "panewa". Ale już Cie tu poinformowali. Oby był to czujnik :)
Nie katuję po prostu czasem lubię jakiegoś cwaniaka z BMW wyebać bez mydła ;) z panewką to bym chyba nie jeździł ponad miesiąc tymbardziej ,że ostatnio dość często odcinka szła a dźwięki silnika się nie zmieniły ;) W weekand ogarnę czujnik i się zobaczy.
Część pierwsza :) http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?252440-Stukot-po-rozgrzaniu-silnika
Ganianie czterocylindrowych beemek to żaden wyczyn, choć z mrugającą lampą alladyna to już pewna odwaga :)
z tym problemem sobie akurat poradziłem :) skrzynia zakupiona ,na sprzęgle cisza powiedzmy byla ale dalej cos niby jakby pukalo,zdjałem pasek alternatora i cisza ;) do i przy przygazówce delikatnie słychać już rolkę od rozrządu bo jeździłem 3 miechy na za bardzo napiętym pasku rozrządu ;0 czy 4 cyl bmw czy 6cyl zalezy od modelu,ogólnie wersje do 150 km są do objechania xD
Nie katuję po prostu czasem lubię jakiegoś cwaniaka z BMW wyebać bez mydłaA mógłbyś tego nie robić na drogach publicznych? :mad:
A mógłbyś tego nie robić na drogach publicznych? :mad:
W sensie ośmieszać cwaniaczków w BMW ?:) Sory za bardzo mnie korci xD
W sensie ośmieszać cwaniaczków w BMW ?W sensie nie stwarzać zagrożenia dla innych.
Nie sztuka objechać seryjne BMW. Jest tyle imprez, gdzie BEZPIECZNIE można się amatorsko pośmigać. Wystarczy się zainteresować.
Sory za bardzo mnie korci xDJego też "korciło": http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-makabryczny-wypadek-w-kroscienku-wyznym-nie-zyje-jedna-osoba,nId,2165892
A tutaj dla przestrogi masz cały temat co się dzieje z 5D podczas wypadku:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?228913-Uwa%BFajcie-na-Siebie-ludzie-Civiki-5D-s%B1-z-kartonu
Zrzuc miskę olejowa, odkrec smoka i podpory wału i zobacz panewki ale też na 99% jestem pewny że są przytarte i wszystko się będzie nasilac
W najlepszym przypadku będzie takhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160321/b6643da79bda607073fcc2454172dea8.jpg ale obstawiam że jeszcze gorzej ^^ inspekcja nie zajmie dużo czasu i będziesz wszystko widział
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ejj hola hola ,jeżdżę dynamicznie i lubię szybko wyprzedzić ale w zabudowanym nie zapieprzam jak głupi ani na czołowe jak samobójca bez przesady. Co do panewek....trzeba sprawdzić ale spuszałem sam olej niedawno i opiłków nie było.
Jakby było opiłki to już na 100% by był silnik do wyrzucenia ewentualnie do szlifów żeby to odratowac
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
bartek_levis
22-03-16, 15:44
co za bezsensowna dyskusja, jeździj sobie jak chcesz, niektórzy już wyrośli ze ścigania się inni muszą sobie albo komuś coś udowodnić... więc koniec offtop
co do panewek to skoro nie ma opiłków nie znaczy że np zatrzymały się w smoku czy filtrze oleju, rozbieraj i sprawdzaj puki nie wystrzeliła korba albo całkiem nie padnie motorownia
tylko ,że ja tej motorowni już robił nie będę w razie czego tylko jak już zmienie słupek bo to szybciej i bardziej optymistycznie
Jak już będziesz miał słupek wyjęty to nawet z ciekawości byś odkrecil miskę i zobaczył :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pewnie ,że tak zrobię ;) a Teraz pytanie do fachowców.Od czego w razie szukać słupka jak głowica od d16y3 jest ?Z uszczelką pod głowice miałem ciężko dopiero haparts (dzida) pomógł,
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.