Zobacz pełną wersję : Masa wirująca koła
Witam
Pytanko odnośnie wagi kół.
Czy 14,9kg dla koła 15x7" i opony 195/50/15 to dużo? Wiadomo, nie porównujemy tu do jakiś Volk'ów czy Sprint Hartów, ale czy to względnie dużo czy mało ? Pytam bo na tym kole jeżdżę na torze, a może wartoby kupić 13" z Mini ze slickiem, czy waga będzie sporo niższa, a może ~15kg to wcale nie dużo dla 15" felgi?
opona 195/50/15 felga 15x7J Zima 16,1kg
opona 195/50/15 felga 15x7J Tor 14,9kg
opona 195/50/15 felga 15x6,5J BBS 14,9kg
znajdź na necie wagę opony i będziesz miał wagę felgi
może masz którąś z tych.
http://www.clubgti.com/showthread.php?208021-THE-wheel-and-tyre-weight-guide
Dunlop D01J
205 50 R15 (quarter used)
8.9kg (19.6lbs) (Digi scales)
Federal 595 RS-R
195 50 R15 (brand new)
9.7kg (21.4lbs) (Digi scales).
Fulda Montero 2 M+S Winter tyres
185 55 R15 (5.6mm tread)
7.1kg (15.6lbs) (2x Digi scales)
Michelin MXV2
195 50 R15 (Tread depth uknown)
7.2kg (15.8lbs) (by deduction of wheel weight)
Toyo R888 GG compound
205 50 ZR15 (brand new)
9.3kg (20.5lbs) (Digi scales)
Toyo Proxes T1R
195 50 R15 5.2mm of tread.
7.2kg (15.8lbs) (2 x pairs of Digi scales)
Uniroyal Rainsport 2
195 50 R15 (New)
7kg (15.4lbs) (Digi scales)
Yokohama A-048R
195/50 15 (25% used)
8.2kgs (18lbs)
Sportowe opony zazwyczaj są cięższe ze względu na mocniejszą/grubszą boczną ściankę.
Co do felg 15 to:
6-6,5 kg i mniej - lekka felga
6,5-7,5 kg może być
ponad 7,5 ciężkie klocki
Im mniejsza masa wirująca tym lepiej. Chodzi o Twierdzenie Steinera.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdzenie_Steinera_(mechanika).
przy felgach w uproszczeniu można przyjąć że 1 kg na feldze to jak 3 kg w masie auta.
Ja na zmianie 15 na lżejsze urwałem 10kg na 4 felgach. Czyli wedle przelicznika to tak jak bym urwał teoretycznie 30 kg z auta.
Co do 13 i slicka to niech się wypowie ktoś kto na tym jeździł.
Na tor zdecydowanie 13 i pelen slick
oem stal Civic 3D ej9 '98 5jx14 + 185/60r14 Fulda EcoControl waży 14,7 kg
oem stal Opel Astra 6,5jx15 ET35 + Profil xr01 185/55r15 - 15,4kg
Dodam, że Profil to nalewka - według plotek bardzo ciężka, ja ważyłem i sama waży 8,7kg
Podsumowując: Twoje 14,9 kg to jest normalna przeciętna waga. Jak na tor to tak jak koledzy piszą 13 cali plus slick. W miarę budżetowe rozwiązanie:
Smoor intra (oem Twingo) 7jx13 et23 - około 5,6 kg
Slick Michelin 20/54-r13 podobno (nie ważyłem osobiście) waży około 6,5 kg czyli razem byś miał około 12 kg.
Dalej dupy nie urywa, ale już jest duża różnica, którą na pewno czuć. Sam nie jeździłem, ale znam takich co jeżdżą i chwalą.
13" ma tylko jedną wadę - prawie na żaden hebel to nie wejdzie.
Nie wyobrażam sobie upalać auta na torze z hamulcem 242 lub mniejszym.
Intra na 262 wejdzie z tego co mi się wydaje
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Intra na 262 wejdzie z tego co mi się wydaje
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Na seryjny 262 z EJ9 Intra 13" wchodzi z dystansem 5 mm lub po bardzo lekkim podpiłowaniu zacisku wchodzi bez dystansu. Jest to możliwe tylko dla tego że te felgi mają bardzo małe ET. Z tego co pamiętam ET23.
Na seryjny 262 z EJ9 Intra 13" wchodzi z dystansem 5 mm lub po bardzo lekkim podpiłowaniu zacisku wchodzi bez dystansu. Jest to możliwe tylko dla tego że te felgi mają bardzo małe ET. Z tego co pamiętam ET23.
Dokładnie tak, choc 5 mm mozę być za mało, przekonałem się o tym kiedyś na zawodach. Trzeba było na szyko przypiłować trochę zacisk :D
https://www.youtube.com/watch?v=Df4y8DwTkmI
Nie wyobrażam sobie upalać auta na torze z hamulcem 242 lub mniejszym.
Poczyniłem już pierwsze kroki co do zakupu auta na tor. Wydmuszka mam nadzieję zawita na wiosnę 2017r., a czemu tak późno? Kasa kasa kasa. Z miesiąca mogę odłożyć max 1500-1700zł. Tam będzie i męski hamulec i męski silnik, nie będzie żadnych półśrodków.
mam wlasnie
Dunlop formula r D01J 195 /60 /R14
diadostwo ciezkie przez steel belted
ciezsza od 15 t1r obie na stalowkach musze poważyć
no i poważylem opona 8kg
a felga vw pancerna stal 8,66 kg i to 14"
zmieniłem na alu 6,9 kg szału nie ma ale 1,7 kg na feldze to już coś
Dokładnie tak, choc 5 mm mozę być za mało, przekonałem się o tym kiedyś na zawodach. Trzeba było na szyko przypiłować trochę zacisk :D
https://www.youtube.com/watch?v=Df4y8DwTkmI
Piękna robota! :D
Info z wczoraj:
Zacisk 282mm z klockami (z CRV): 6.1kg
Zacisk 262mm z klockami (z del sol): 4.7kg
Tarcza 282mm ATE: 6.6kg
Tarcza 262mm pełna: 4.7kg
Wczoraj ważone przy okazji serwisu hebli :)
Paaaanie, to będzie z 3.3kg na sztuce. Piękna sprawa
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.