PDA

Zobacz pełną wersję : swap pompy z ATR do 5 gen, jakie problemy przy montażu ?



kriss20
06-03-16, 11:28
witam

mam pytanie dla tych co już przez to przechodzili albo mają pewną sprawdzoną wiedzę.

Mam pompę od atr i chcę to wsadzić do eg3. Z tego co widzę to te śruby co wchodzą w pompę będą miały taki sam wymiar w eg3 i atr ale zastanawiam się czy rurki dosięgną do nowej pompy. Serwo z atr jest grubsze więc przewody hamulcowe będą musiały być trochę dłuższe czy dosięgną te z eg3 ?

Chciał bym być przygotowany na problemy bo jak już rozszczelnię układ hamulcowy to unieruchomię samochód a muszę nim jeździć :)

Yotomeczek86
06-03-16, 14:31
Spokojnie starczą

Stolarz_ga
06-03-16, 15:36
Wszystko pasuje robiłem to u kolegi w eg4 więc podobna długośc wszystkiego i jest P&P

joker333
08-03-16, 11:15
tylko rozporka 3punktowa juz rtaczej nie wejdzie jesli to pompa razem z serwem reszta jw

kriss20
10-03-16, 00:21
Nad rozpórką się trzeba będzie zastanowić.
Dzięki za odp, trzeba się zabrać za montaż i zobaczyć efekt :)

kriss20
17-03-16, 00:09
Dla potomnych gdyby ktoś odgrzebał ten temat.

Wszystko w zasadzie pasuje p&p do pompy od ATR ( do pompy z prelude ponoć już nie ). Nakrętki od przewodów bez problemów wchodzą w pompę tylko wypadało by podoginać odpowiednio przewody bo trochę inaczej się układają i opierają się o kolumnę amortyzatora.
Wsadzenie pompy do d13 to droga przez mękę ( myślę że w innych silnikach jest ciut łatwiej ), trzeba kombinować mocno żeby się zmieściła, "kostka rubika" ale da się :) No chyba że komuś chce się odkręcać kolektor dolotowy to wejdzie łatwo :D
Efekty: w zasadzie mocno zadowalające. Nie jest to jakiś BBK że staje dęba ale to przez to że w d13 jest mikroskopijna tarcza hamulcowa. Jednak efekty są widoczne i myślę że warto tym bardziej jeśli ktoś planuje dużą tarczę z przodu tak jak ja :)

Minusy: jest taki mały minus tej operacji czyli jeśli naciśniemy na postoju kilka razy hamulec to silnik zaczyna gasnąć :D Tak jak by nie nadążał napełnić serwa. Nie ma to znaczenia przy jeździe bo są inne obroty itp ale przy wcześniejszej pompie tego nie było a teraz jest.

No i to tyle. Ogólnie polecam, jeździ się przyjemniej, hamulec wgryza się w tarczę a nie się po niej ślizga.
Czas na wykonanie tej operacji + - 3 godzinki na pełnym luzie.