PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z ogrzewaniem.



dawid92wr
03-03-16, 18:04
Witam,

jestem posiadaczem Hondy CIvic VIII 1.8 140KM Type S.

Mam problemy z ogrzewaniem.

Silnik bardzo szybo nagrzewa się do ok 40% wskaźnika, potem długo tak stoi, ale nagrzewanie dalej nie chodzi, czasem się właczy po jakimś czasie ale powietrze nie jest bardzo gorące.

Dzisiaj zauważyłem, że po pewnym czasie bez używania nawiewu wskazówka temp. silnika dosyć szybko szła w górę nawet do 80, 90%, więc właczyłem ogrzewanie i temp spadła do tych 40%.

To było po drodze do mechanika, który uważa, że jest to najprawdopodobniej termostat, przez chwilę postraszył mnie uszczelką pod głowicą, ale potem się z tego wycofał.

Jak wracałem od mechanika temp ciągle stała w miejscu na tych 40%, niezależnie czy używałem nawiewu chłodzenia, klimy czy bez żadnego nawiewu.

Czy ktoś z Was miał podobny problem?

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

kjmuszek
03-03-16, 19:46
Generalnie normalnym jest że stoi w tych 40% wskaźnika, bo tak ma być. Natomiast nienormalnym że wskoczyła Ci na 80-90% bo to oznacza że już zaczął się gotować płyn. Każdy cif którego miałem nie dobijał na skali nawet do połowy , tak ma być.

dawid92wr
03-03-16, 19:50
Generalnie obie rurki wchodząca i wychodząca z chłodnicy są tak samo gorące ok 50 stopni, nagrzewanie nie działa, albo działa bardzo niepoprawnie. Co może być tego przyczyną?

zyga502
03-03-16, 22:07
termostat

Tiga
04-03-16, 05:37
Typowa zimowa usterka. Termostat.

dawid92wr
04-03-16, 08:53
Dzięki wielkie za pomoc :) mogę normalnie nim jeździć czy raczej powinienem go "oszczędzać"? W ponidziałek umówiłem się na wymianę.

zyga502
04-03-16, 21:55
Dzięki wielkie za pomoc mogę normalnie nim jeździć czy raczej powinienem go "oszczędzać"? W ponidziałek umówiłem się na wymianę.
jak temperatura skoczy wyżej niż normalnie,to nadmuch i temp na maxa i dasz rade do poniedziałku :D
ps otwórz wtedy okna :p

argentina10
15-02-17, 19:47
Mnie dzisiaj też dobiło te leciutko ciepły nadmuch gdzie na dworze zero stopni i 8 km przejechane a temp nastawiona na max czyli H. Tylko czy to termostat jeśli wąż ten dolny jest zimny ? Za to ten górny jest od razu ciepły co załączam na obrazku z linku https://zapodaj.net/a9b64098b57d1.jpg.html. Czy tak powinno być ?

TRAFO
15-02-17, 21:34
jak temperatura skoczy wyżej niż normalnie,to nadmuch i temp na maxa i dasz rade do poniedziałku :D
ps otwórz wtedy okna :p

Mały off ale nie mogę się powstrzymać.
W moim starym oplu jak siadł czujnik od temperatury i wiatrak się nie włączał to grzaliśmy w samochodzie na potęgę a że było lato i koło 30 stopni na zewnątrz to mieliśmy tropiki bez wyjeżdżania za granicę. To były czasy :)


Mnie dzisiaj też dobiło te leciutko ciepły nadmuch gdzie na dworze zero stopni i 8 km przejechane a temp nastawiona na max czyli H. Tylko czy to termostat jeśli wąż ten dolny jest zimny ? Za to ten górny jest od razu ciepły co załączam na obrazku z linku https://zapodaj.net/a9b64098b57d1.jpg.html. Czy tak powinno być ?

Ten dolny ma być gorący, jak nie jest to 100% termostat.

argentina10
16-02-17, 21:09
Ten dolny ma być gorący, jak nie jest to 100% termostat.

Ten dolny idzie w moim silniku tak jakby od strony wiatraka klimy. Jesteś pewien że ma on się nagrzewać od razu ? Bo to trochę przeczy logice i by oznaczało że tłoczy na chłodnicę od razu...

TRAFO
16-02-17, 21:42
Źle przeczytałem. Ten wąż ma być gorący jak termostat się otworzy. Termostat może się uszkodzić na dwa sposoby otwierać za wcześnie - wtedy jest problem z ogrzewaniem i za późno albo wcale - wtedy przegrzewa się silnik. Pierwszy przepadek przerabiałem u siebie LINK (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/naprawy/termostat.htm)

argentina10
17-02-17, 12:59
Ten wąż ma być gorący jak termostat się otworzy. Termostat może się uszkodzić na dwa sposoby otwierać za wcześnie - wtedy jest problem z ogrzewaniem i za późno albo wcale - wtedy przegrzewa się silnik. Pierwszy przepadek przerabiałem u siebie LINK

Ok fajny opis jak zresztą cała Twoja strona bo to naprawdę rzetelne źródło wiedzy i widać że dużo pracy Cię to kosztowało. Co do termostatu to na razie jest dobrze bo ten dolny wąż jest zimny póki nie nagrzeje się silnik i normalnie trzyma temperaturę w trasie. Jak temperatury znowu spadną trzeba będzie obserwować co się dzieje i czy normalnie trzyma temperaturę i nagrzewa kabinę.

TRAFO
17-02-17, 19:13
Sprawdź jeszcze czy nie brakuje płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym.

argentina10
19-02-17, 22:36
Sprawdź jeszcze czy nie brakuje płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym.

Od tego od razu rozpocząłem całą zabawę. W chłodnicy jest a w zbiorniczku też między min a max :)

Soniak
24-10-17, 17:57
Witam sezon grzewczy juz sie zaczął a tu zonk ogrzewanie nie chce działać w moim Ufo 5d r18a2 2011r 47tys przebieg ,w tamtym roku wymieniany w ASO płyn chłodniczy teraz jest stan min/max i w chłodnicy max ale moje pytanie brzmi nastepujaco by potwierdzic na 100% czy to termostat górny wąż gorący, dolny ledwo letni ale węże idące do nagrzewnicy są tej samej temp co górny a z nawiewów ledwo co odczuwalne ciepłe powietrze jeśli to termostat a pewnie tak to jaki polecacie bawić się w zamienniki czy kupic OEM i skoro płyn był w tamtym roku zmieniany to wykorzystać go powtórnie czy wymienić na nowy?

mloodzian
25-10-17, 07:48
najlepiej by było OEM, zależy jaka różnica cenowa oem vs zamiennik

Soniak
25-10-17, 10:42
Oem termostat 160zl najdrozszy zamiennik 90zl dzwonilem do serwisu nie spotkali sie jeszcze przy takim przebiegu by padł termostat moze wina lezy gdzie indziej bo nie zauwazylem zeby silnik sie przegrzewal czy innych dziwnych objawow.

mloodzian
25-10-17, 11:31
termostat możes sprawdzić sobie sam czy jest okey, wystarczy że go wyjmiesz i juz masz odpowiedź i wyeliminowanie przynajmniej jednej sprawy

argentina10
22-11-17, 20:08
moje pytanie brzmi nastepujaco by potwierdzic na 100% czy to termostat górny wąż gorący, dolny ledwo letni ale węże idące do nagrzewnicy są tej samej temp co górny a z nawiewów ledwo co odczuwalne ciepłe powietrze

Jeśli takie są objawy to wszystko jest w porządku no chyba że od razu po przejechaniu kilku km dolny wąż też byłby ciepły a temp by nie rosła to wtedy by znaczyło że termostat jest ciągle otwarty. Ja mam przejechane tylko 53000tyś i też myślałem że mam uwalony termostat ale wydaje mi się że Tak Ma być że nawet jak ustawisz temp na 28 albo H to i tak leci ciepłe a nie gorące...

Pablos199
24-11-17, 09:05
nawet jak ustawisz temp na 28 albo H to i tak leci ciepłe a nie gorące...
U mnie to samo, tak chyba ma być bo mimo tego temperatura w kabinie rośnie poprawnie.